Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
weynrob

Problem z EGR w Z30dt

15 posts in this topic

Posted (edited)

witam na wstępie napisze ze nie działa mi ENTER na tym forum

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i musze pisać wszystko w jednym ciągu--ale do rzeczy--objawy sa takie-dopóki silnik nie zagrzeje się np. do 90 st samochod jedzie ok-no może czasami jakos dziwnie szarpie-ale jak już jest motor zagrzany robia się jajca-brak mocy itp.-wczoraj sam zgasł jak zjechałem na cpn-po wystygnięciu-10-15 min można znowu kawalek przejechać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> poniżej bledy sczytane pare min temu czekam na jakies sugestie rady i wskazówki - oto bledyP0100 - <Nieznany kod błędu>

(52) - Nie występuje

P0409 - Za niskie napięcie zaworu wartości rzeczywistej recyr- kulacji gazu wydechowego (EGR)

(03) - Nie występuje

P0400 - Za silny przepływ recyrkulacji spalin

(11) - Nie występuje

P0409 - Obieg prądowy recyrkulacji spalin - wartość poza wymaganym zakresem (zawór otwarty)

(62) - Nie występuje

U2108 - CAN-BUS - brak komunikacji z ABS/TC

(70) - Nie występuje

P0409 - Nieprawidłowy sygnał zaworu wartość rzeczywista recyr- kulacji gazu wydechowego (EGR)

(52) - Nie występuje dodam ze odlaczalem wtyczke od tego egr-a i niektóre bledy mogą być wlasnie od tego-poprzednim razem był blad ostatni czyli P0409

Edited by weynrob
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja proponuje oddać EGR do czyszczenia wraz z całym kolektorem dolotowym w moim przypadku to pomogło radzę też sprawdzić wszystkie gumowe przewody może gdzieś dostaje się lewe Powietrze. W przypadku czyszczenia EGR-a i dolotu zapłaciłem 200 zł a wymiana jednego przewodu gumowego (w warsztacie po za aso guma cięta z metra) kosztowało mnie to 100 zł w porównaniu do cny samego egra około 2500 zł i i gumy która w aso występuje tylko w komplecie z jakimś plastikiem 600 zł oszczędność była kosmiczna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

egr do z30dt to koszt ok 850 pln i nie wiem czy oplaca się go czyscic-przerabial ktoś ten temat w tym motorze?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unicorn 2500zł to cena do y30dt a Ty miałeś "Z", do "Z" cena około 900zł

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak ja patrzyłem na ceny w Aso to była cena 2500 zł

zreszta to nie ważne czyszczenie egr-a i tak wyszło mnie taniej niz kupienie nowego egr-a

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this quote.

No własnie pisze ci że czysciłem EGr-a w Z30DT gdyż miałem VIKI z Z30DT

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

no wyjalem to ustrojstwo-trochę okopcone sadza i po podlaczeniu pod kostke i przekręceniu stacyjka ten "grzybek" sobie lata trochę w gore trochę w dol

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jakies sugestie co dalej i w jaki sposób?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy okazji wymiany scv, tylko oskrobałem trochę z nagaru i nie przyglądałem się. Da się dostać do napędu? Może nie ma pełnej amplitudy ruchu? Na Twoim miejscu, próbowałbym rozczłonkować chwasta.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam podobny problem w moim Signum. Pojawil sie okolo rok temu oddalem EGR na czyszczenie i jak reka odjal... niestety jakis tydzien temu zaczelo sie od nowa. W UK EGR w aso kosztuje 145GBP to Z30DT (Y30DT to kosmiczny koszt ponda 500GBP). Zaprzyjazniony mechanik z aso mowil mi ze czysczenie daje spokoj tyko na chwile i zalecil wymaine.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega weynrob przerabial ostatnio temat egra w z30dt, w Katowicach jest gosc ktory regeneruje egry i nie kasuje za duzo, moze Robert poda namiary

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I ma racje, jak już raz się problem pojawi to już kapa. Trzeba czyścić jeszcze nim problemy się pojawią.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

mi robil klient z katowic -znalazłem go na allegro-wpisując egr regeneracja czy cos takiego-wszystko bez problemów egr zalozony i wszelkie problemy zniknely a jak długo będzie ok to się zobaczy

Edited by weynrob
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie wystarczyło wyjecie, rozebranie i porządne wyczyszczenie i posmarowanie. Działa bez problemów, nie wyrzuca błędów. Jakoś strasznie okopcony nie był ale widocznie juz na tyle, ze generowal jakieś błędy.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie zrobiono dokładnie to samo dodatkowo został wymyty cały układ dolotowy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

i kosztowało mnie to tylko 200 zł

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim przypadku nie było czasu na czyszczenie kolektora bo i tak sie wbilem chłopakom do warsztatu na krzywy ryj a następnego dnia startowałem w 400km trasę. Kolektor przy okazji przeglądu wyczyści sie i powinno banglac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja była VIKI po tym zabiegu zmieniła się nie do poznania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> żwawiej reagowała na gaz albo to było moje subiektywne odczucie bo przed tym zabiegiem dośc często mnie sie tryb awaryjny załaczał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.