Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

doki

Z20NET i ponad 300KM - jakie modyfikacje, jak wygląda eksploatacja tego potwora

Recommended Posts

Witam,

Już pojawiło się parę Z20NET które przekroczyły 300KM. Na papierze wygląda to imponująco

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a ja tu chciałbym się zapytać właścicieli takich potworów jak wygląda życie z tymi monstrami

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jaki sprzęt trzeba wrzucić, co pozmieniać aby móc cieszyć się tą mocą. Ile pali, jak szybko trzeba zmienić sprzęgło i inna proza życia.

Edited by doki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiepsko ten temat wygląda...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mogę tu napisać co dowiedziałem się od Coobcia:

Generalnie to standard do ogarnięcia w ok 4 dni :

- zmienimy turbo na TD04L-19T z kutym kołem kompresji
- wtryski Siemens Deka 630ccm (do 400KM)

Please login or register to see this image.


vfn3.jpg

- wtryski paliwa większe PnP czyli zielone nr GM 12790827 (do 300KM ale praca niestabilna, zalecane do 280KM)
9j0k.jpg
mogą wyglądać tak bez gumek czyli uszczelniaczy w głowicy (zdjęcie Miłego)
DSC_0030-1.jpg
p6yy.jpg

- FMIC wielki 600x300 - z tematu Gucio zdjęcia i tekst

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this quote.

i powinno pęknąć 300KM

Edit by JarekS

Nauczony doświadczeniem, jeżeli ktoś preferuje druciarstwo powyższy zestaw do icka wystarczy, natomiast wymaga to cięcia oryginalnych przewodów i montowania do nich nowych kolanek.

Poniżej lista gratów niezbędna do montażu IC w profesjonalny sposób

Kolanko silikon redukcyjne 90' 57/76mm 2szt

Kolanko silikon 90' 57mm 1szt

Kolanko aluminiowe 90' 57mm, 60cm typ L 1szt

Łącznik silikonowy prosty 57mm 1szt

Obejma SGB 64-67mm 6szt

Obejma SGB 80-85mm 2szt

Intercooler 600x300x76mm 1szt

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja taki IC mam, DP + dalej 3/4 auta w 3"

Koło 19 jest

I 313 koniów już też:-) Wymieniłem świeczki, bo przy większej mocy srał zapłonami, wymieniam rurę kolektora, bo pękła i owijam bandażem i jadę wgrać nowy program i zobaczymy ile wyjdzie:-)

Edited by darkcustom

Share this post


Link to post
Share on other sites

W modyfikowaniu Z20NET podstawą jest porządny Intercooler, musi mieć on jak najmniejsze wewnętrzne opory coby mniej obciążać turbosprężarkę no i musi odpowiednio schładzać, do przedliftowej VC idealnie nadaje się FMIC o wymiarach 600x300 - otwiera nam on drogę do przekroczenia 300KM

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Seryjny wydech pozbawiony katalizatora poradzi sobie z mocą do niemal 290KM.

Wtryski paliwa zielone z Saabowego B207R przy całkowitym otwarciu na chwilę (na pomiar na hamowni) ogarną do 310KM, jednak by auto nadawało do jazdy na bezpiecznie maks co bym z nich wyciskał to 280KM, powyżej tej wartości naturalnie należy je zastąpić wydajniejszymi...

A w modelach poliftowch szare wtryski nie są tak wydajne jak zielone, one wyrabiają maks do 265KM ale jak auto ma latać nie tylko po hamowni w labolatoryjnych warunkach a na drodze to nie zalecał bym przekraczać na nich 245-250KM.

Kawestia turbosprężarki, Fabryczna TD04L-14T jest w stanie zimą wygenerować pod 300KM, latem maks 280-285KM, jej modyfikacja do standardu 19T jest w stanie wygenerować ok. 315KM LATEM na fabrycznym kolektorze wydechowym, i o ok. 250obr.min później pojawi się pełne doładowanie w stosunku do 14T ale prawie 1000obr.min dłużej utrzyma full niuta

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Niebawem testy kolektora wydechowego z poliftowego Saaba AERO - ponoć jest on dość wąskim gardłem przy mocach w granicach 300KM and UP

Ps. Odnośnie eksploatacji tak zmodowanego silnika, najwięcej do powiedzenia ma Verdę, z tego co pamiętam już przy 400Nm jego sprzęgło o przebiegu 200 tyś km powiedziało po 3 dniach papa i trzeba było zastąpić je mocniejszym z Saaba...

Ostatnio był u gazownika i stwierdzono problemy z pętleniem wtrysków benzynowych od obrotów 4500 do odcinki...

No i trzeba było sklepać świece do 0,75mm bo pojawił się problem z wypadaniem zapłonów.

Edited by Coobcio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieźle:-)

Kuba, a do OPC jakie wtryski?

Od focusa rsa? Albo volvo t5, chyba mają po 370 cc

W OPC siedzą 339 cc o ile dobrze pamiętam - żółte

Kolektor to będzie taki sam jak u mnie

Jak Verde ma LPG to i tak powinien mieć świece 0,7 mm

Edited by darkcustom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat tyczy się silników Z20NET, co do Z28 to fabryczne wtryski spokojnie wyrobią do 350KM

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ps. Od siebie dodam iż seryjne tłoki z Z20NET zniosą maksymalnie do ok. 470-485Nm i że powyżej 300KM bardzo nie stabilnie pracują wtryski paliwa z Saabowego B207R.

Przykładowe wykresiki:

966574_675262772490492_1681375700_o.jpg

858069_630388183644618_202252507_o.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak tyle dadzą radę to nie spamuję:-)

Zimno było:-) Na którym biegu hamowałeś Verdego?

Edited by darkcustom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuba jak myślisz ile można by zrobić z mojego autka w czwartek jak bym miał większego icka ?

Please login or register to see this quote.

Hamuje na czwórce.

To teraz po weryfikacji tego tematu jak myślisz co wyszło by z porównania Twojej OPC z trzystu konną 2.0 T ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konkretniej? O jakie porównanie Tobie chodzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Powiedzmy z rolki pd 50 do 200

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez sensu snuć teorie, że będzie tak, albo tak. Trzeba się zmierzyć i tyle. Nie ma innej sensownej metody

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Po drugie, w tym przypadku istotne są niuty, nie koniki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by darkcustom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz rację to jest najlepsza metoda

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

A czemu niuty ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak chcesz od 50-200 to ważniejszy jest moment obrotowy

Nm - przyspieszenie, Km- prędkość max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie niuty do jest lepsza elastyczność, a przy ciągnięciu do odcinki koniki też są potrzebne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dobrym przykładem są silniki Hondy mają mało Nm a dużo KM

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Np S2000 ma 2.0 litry pojemności 240 KM i 207 Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak i masę 2 razy mniejszą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie 1260 kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piotr i co chcesz porównywać? Wolnossaka, który kręci się do 8000 obr. z benzyną turbo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porównał bym ale nie jestem wstanie się rozdwoić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

A chodzi mi oto że moim zdaniem do porównania dwóch aut z rolki potrzebne są koniki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, jałowa dyskusja

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra koniec porównań

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytam i mam co raz większe wątpliwości co do montowania z20net u siebie. Jak widzę projekty c20let po 700KM to z20net wypada marnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o użytkowanie auta. Nie mogę za dużo powiedzieć aktualnie bo jeździ kobieta, ale jest zadowolona. Zaczęły się problemy z zapłonem no i wtryski trzeba większe dać. Pali na gazie około 17 litrów. Jak będzie ktoś jeszcze coś ciekawego chciał wiedzieć to pytajcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bez zmiany Boostu ok. +8-12KM by z pewnością doszło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A ze zmianą boostu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...