Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Fenol

Wywalenie Lambdy

Polecane posty

Wybaczcie jeśli piszę nie do końca składnie ale słabo znam temat gazu. Musze odciąć i wywalić sondy lambda z mojej vałki, ale tak by komp myślał że są i że mieszanka jest gitarra. W zasadzie to już pousicnałem kable od sond i mam czeka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ponieważ w technice gazowej optymalny stosunek masy powietrza do gazu jest inny niż na benzynie, to domyślam się że jakoś w tych v6 oszukujecie sterowniki tak by nie korygowały czasów wtrysku.

Jak to zrobić? Co kupić? A może jest już jakiś adekwatny do tego problemu wątek na forum?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale bzdurę wymyśliłeś, na jakiej podstawie bez sondy lambda ecu ma znać skład mieszanki? Afr benzyna to 14.7 gaz to ok 15.5 ale to nie są sztywne wartości wszystko zależy od obciążenia. Wywalenie sond to jak wydłubanie sobie oczu i granie w bierki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Równie dobrze możesz teraz wyciągnąć żarówkę z kontrolki i się oszukiwać że jest wszystko ok i po problemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Spoko, Panowie. Piszę przede wszystkim ze się nie do końca znam.

Po drugie mam osobną sondę szerokopasmową którą ustawiam mapy paliwa sam. WIęc mam AFR 13,5:1 i jest gitarra

Nie chce tylko by komputer mi zmieniał po swojemu i nie chcę też mieć czeka.

Czy takie coś zrobi robote? Chodzi o to by komp myślał że ma sobie te ładne 14.7:1 a ja wystroje sobię jak chce.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak masz sondę i umiesz stroić po afr to co za problem wystroić auto odpowiednio na lpg.

o porządnym strojeniu komputer nie będzie ci zmieniał czasów .

A z tego co piszesz to umiesz grzebać w mapach beny i wystroić ją sobie . no to zrób to samo z lpg. i sondy zostaw w spokoju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie precyzyjnie opisałem problem.

Nie mam gazu i mieć nie będę. Musze ominąć autoadaptację jakimś emulatorem sondy. Pomyślałem po prostu że jako spece od gazu macie jakiś patent na opanowanie autoadaptacji kompa. Biorąc pod uwagę że proporcje gazu i benzyny w mieszance są różne musicie jakoś to rozwiązywac i modyfikować sygnał sond.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to trzeba było tak od razu. W instalacjach zasilanych LPG sygnał sondy nie jest modyfikowany. Strojenie polega na korekcie czasu otwarcia wtryskiwaczy gazowych, tak aby silnik dostawał odpowiednią dawkę gazu i żeby ona odpowiadała jak najbardziej dawce benzynowej. To tak po krótce. W zależności od typu centralki sterującej instalacją gazową wykorzystują one także sygnał z sondy lambda aby to korygować, są też centralki korzystające z magistrali OBD. Oczywiście są też centralki, które nie korzystają z sondy lambda i tu trzeba na piechotę korygować czasy wtryskiwaczy. Generalnie dąży się do tego aby lambda pracowała prawidłowo na LPG tak jak na benzynie.Tak że nie ma tu mowy o modyfikowaniu lub przekłamywaniu sygnału z sondy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja nadal nie rozumiem po co ta wojna z sondami.

Może tak. Mówisz że stroisz sobie sam autko na odpowiadający tobie afr.

Robisz to po przez modyfikacje oprogramowania sterownika silnika rozumiem ?

Jeśli tak to przecież masz możliwość modyfikacji ustawień tak żeby twoje sondy utrzymywały dany afr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Robie to przez zewnętrzny sterownik Ecumaster który oszukuje ECU i daje możliwość regulacji mieszanki.

Niestety komp odczytuja afr i koryguje po swojemu. Po kilku kilometrach i tak doprowadza do 14.7

Spróbuje tego emulatora z aukcji. Nawet jeśli ecu będzie widział ciągle 14.7 i nie reagował na zmiany obciążenia, to opanuje to w Ecumasterze sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

odczytywał jak je miał

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Teraz nie ma i moge spokojnie stroić, ale mam czeka i komp zmienia też zapłony na bardziej bezpieczne.

Wole mieć czeka działającego na wypadek stuku, a jak się pali z powodu Lambd to nie widze czy na prawdę coś złego się dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

brak sygnału z lambdy powoduje przejście ecu w tryb pracy w pętli otwartej i jedzie na nastawach z góry zaprogramowanych i w miarę bezpiecznych. Wiecej w tym temacie dowiesz się od Struny z lpg-forum.pl

Edytowano przez szabrownik szrotów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli masz świnke z ecumaster też powinno dać rade to ogarnąć z podłączonymi sondami

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> W zależności czy auto ma być wyczynowe czy żeby raz po raz był porządny przyrost mocy.

Abo kupić ecumastera SA zastępuje org. komputer silnika i ogarniesz wszystko.

Albo jest druga opcja poczytaj o modach sond np. w VW 1.8T.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki wszystkim za pomoc. Komp został seryjny na razie. Do ecumastera podpięta jest szerokopasmowa lambda. Do seryjnego ECU podpiąłem emulator z aukcji wyżej. Kupiłem taki z regulacją górnego i dolnego poziomu i ustawiłem pracę od 0.2 do 0.8 V i działa.

Odczyty z kompa są prawidłowe, i przeskakuje ciągle z bogatej na ubogą i spowrotem. Czeka brak i mogę dalej stroić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×