Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

jarek1

Błąd P0002 (52)

Recommended Posts

Witam,

Borykam się z nieszczęsnym muleniem na niskich obrotach po wymianie turbiny. Silnik zimnu ledwie rusza, jak się nagrzeje trochę lepiej. Czeka mnie etap sprawdzania wężyków. Jednak nie to jest tematem:) Wyskakuje mi błąd:

P0002 - Kontrola ciśnienia szyny, zakres/działanie

(52) - Obecny

Czytałem o nim na forum jednak dotyczył silnika DT a nie DTH, czy ta jakaś różnica?

Czy ktoś miał taki problemi jak to ewentualnie ugryźć?

Wkleję dla jasności odczyt, czy któryś z kolegów mógłby spojrzeć fachowym okiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_bry.gif" alt=":bry:">

Dane z bloków pomiarowych: Napięcie akumulatora 14.2 V

Status zapłonu Zał 12V

Przekaźnik Rozrusznika Nieaktywny

Przekaźnik pompy paliwa Aktywny

Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego Aktywny

Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu) 0.96 V

Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu) 0.47 V

Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu 0 %

Pożądane jałowe 825 obr/min

Prędkość silnika 826 obr/min

Prędkość obrotowa wałka rozrządu 400 obr/min

Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego Yes

Obliczany przepływ powietrza 42 kg/h

Przepływomierz powietrza 42 kg/h

Temperatura Otoczenia 16 °C

Temperatura powietrza zasilanego 52 °C

Temperatura powietrza zasilanego 1.93 V

Temperatura cieczy chłodzącej 94 °C

Temperatura cieczy chłodzącej 1.07 °C

Poziom oleju Normalne

Ciśnienie oleju Normalne

Status poziomu oleju silnika Okay

B1S1 Temperatura nagrzewnicy sondy lambda 776 °C

B1S1 Nagrzewnica sondy lambda zasilana prądem PWM (modulacja szerok. impulsu) 40 % B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1) 1 738 mV

Ciśnienie atmosferyczne 95 kPa

Ciśnienie atmosferyczne 3.75 V

żądanie ciśnienia ładowania 104 kPa

Ciśniemnie ładowania 95 kPa

Ciśniemnie ładowania 1.54 V

Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania 75 %

Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin) 100 %

Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego) 4 %

Stosunek pulsów zaworu elektromagnetycz nego regulacji poziomu zawirowania 79 %

Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy 5 %

Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail 30.00 MPa

Common Rail ciśnienie paliwa 30.10 MPa

Common Rail ciśnienie paliwa 1.15 V

Sygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej 31 %

Prąd elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej 0.81 a

Elektrozawór odmierzania paliwa PWM 37 %

Prąd elektrozaworu odmierzania paliwa 1.36 a

Temperatura paliwa 31 °C

Temperatura paliwa 2.83 V

Przełącznik informacyjny A/C Nie zaprogr.

Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji Nie zaprogr.

Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji) 690 kPa

Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji) 1.0 V

Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji) Nie zaprogr.

Przełącznik 1 hamulców Nieaktywny

Przełącznik 2 hamulców Nieaktywny

Przełącznik sprzęgła Aktywny

Prędkość pojazdu 0 km/h

Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu Nieaktywny

Przyspieszenie pojazdu 0.0 m/ s2

Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy Nieaktywny

Tempomat (Cruise Control) Nieaktywny

Moment obrotowy silnika -6 Nm

Kontrola momentu obrotowego Nieaktywny

Wymagany moment obrotowy (ukl. przeciwposlizg. TC) 0 Nm

Pozostały stan oleju 0 %

Kontrolka wymiany oleju silnikowego Aktywny

Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI) Wył

Serwisowa lampka kontrolna (SVS) Wył

Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania Nieaktywne 12V

Lampka kontrolna czasu żarzenia Wył 12V

Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego Nieaktywny

Glówne taktowanie wtrysku -1.9 CA

Ostateczna dawka paliwa 3.9 mm3/stk

Wartość przebiegu 204 156 km

Sensor zbiornika paliwa 1.64 V

Wentylator 1 stopień regulacji Nieaktywny

Wentylator 2 stopień regulacji Nieaktywny

Wentylator 3 stopień regulacji Nieaktywny

Edited by jarek1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musiałbyś zrobić logi tak jak ja w tym wątku:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam to samo...od 2 miesięcy wyskakuje mi ten sam błąd. Najpierw tylko wyskakiwał i nic się z samochodem nie działo a teraz jak wyskoczy bład to pojazd wchodzi w tryb awaryjny. Byłem u mechanika i został wymieniony elekrozawór na pompie. Trochę się poprawiło tzn. żadziej wywala bląd. Za niedługo będę wymienial pompę paliwa w zbiorniku bo ona mi starsznie szwankuje - podaje za małe ciśnienie. Był z nią problem w zimie bo przymarzło mi paliwo w zbiorniku. Przewaznie błąd wywala mi zanim odpale silnik tzn. jak przekręce kluczyk na zaplon a jeszcze nie odpale samochodu. Czasami też wywali podczas jazdy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kolego w jaki sposób zrobić te wykresy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

OP-COM, tam wchodzisz w bloki pomiarowe i robisz logowanie (zapisywanie). Potem importujesz CSV do byle jakiego programu robiącego wykresy. Był mały problem bo OP-COM zapisuje dziwnie cyfry

tj. zamiast 1234 w pliku jest 1 234, trzeba te spacje usunąć bo jest tego dużo. Potem robisz wykres tego co Cię interesuje w funkcji obrotów, najlepiej dla położenia pedału gazu=100%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

yyy trochę to za bardzo skomplikowane:/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do kosztów elektrozazaworu to nie mam pojęcia bo robil to znajomy mechanik w opcji "przysługa za przysługę".

W czasie jak wyskakiwał bład to raz nic sie nie działo z samochodem a innym razem wchodził w tryb awaryjny czyli max. obroty 2000 i zero jazdy...trzeba było zatrzymac samochód, zgasić silnik i odpalic ponownie i wszystko wracało do normy. Poza tym wszytsko w porządku.

ale tak jak pisalem...elektrozawor wymieniony a czasem i tak błąd wyskoczy. Stąd decyzja o zmianie pompy paliwa w zbiorniku bo jest przytarta i nie daje odpowiedniego ciśnienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dzięki za wskazówki. u mnie objawy są trochę inne. Błąd wyskakuje bez wchodzenia w tryb awaryjny, jednak auto na wylnych obrotach muli i czasem poszarpuje szczególnie na zimnym silniku(nie jest to wina egr ani dpf na 100%). Tak jak pisałem będę szukał najpierw po wężykach, a później gdzieś w układzie paliwowym ale to już pewnie mechanik:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i jak jarek1 uporałeś się z tym cholernym błędem?

Ja we wtorek oddaje viki do mechanika na kolejną "walkę" z tym blędem bo co jakiś czas wali bląd i wchodzi tryb awaryjny.

W...jące jest to podczas jazdy!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

walka trwa nadal...

podmieniłem pompe paliwa wysokiego ciśnienia oraz czujnik paliwa na listwie CR i dalej było to samo, błąd wywalało i tryb awaryjny. Jednak zatankowałem ON verva do pełna na innej stacji i sytuacja się diametralnie zmieniła. Nie było błędu i trybu awaryjnego!!! Pojeździłem tak 3 dni i było wszystko OK. Postanowiłem wróćić do poprzedniej pompy wysokiego ciśnienia i sprawdzić jak będzie działało. Pojeździłem pierwszy dzień i zero problemów, kolejnego dnia błąd się pojawił ale auto nie weszło w tryb awaryjny i zachowuje się normalnie. Aktualnie błąd skasowałem i dalej testuje. Jeżeli błąd się będzie pojawiał co jakiś czas to niestety pompa wysokiego ciśnienia do wymiany. Test trwa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...