Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

dawid781

Vectra 2.0DTI Problem (chyba pompa)

Recommended Posts

Witam serdecznie.

Przed dwomoa tygodniami zakupiłem Opla Vectrę, radość z zakupu niestety nie trfała długo, a konkretnie do czasu wymiany oleju i filtrów.

Podczas standardowej wymiany okazało się że filtr paliwa nie był wogóle założony, a zawór zwrotny był założony odwrotnie!

Po założeniu filtra i złożeniu wszystkiego tak kak ma być auto już nie odpaliło, po wielu prubach odpowietrzania na dodatek załączył się check, komputer pokazał blad (regulacji konta wtryskiwaczy czy coś podobnego) I teraz pytanie co może być przyczyną tego stanu rzeczy, chce się upewnić zanim dobiorę się do pompy koszt nie jest mały a jeśli to jakaś pierdoła to jak wiadomo 2000zł na ulicy nie leży. Auto paliło dobrze problem był czasami gdy silnik był ciepły trzeba było chwile pokręcić ale zapalał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I to chodziło ? to po co zmieniałeś.

Bez filtra oleju czyli ciśnienie oleju jest małe i mu kontrolka musiała świecić ciekawe jak naprawisz pompe jak wtedy będzie chodził silnik na ciepło,jakiś handlarz ci to sprzedał ja bym mu to oddał za ukryte wady a których ci nie określił w umowie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mowa o filtrze paliwa. Pewnie komuś było szkoda kasy na wymianę i wywalił. Niestety ten błąd oznacza chyba najgorsze ale niech się jeszcze inni wypowiedzą. Próbowałeś na plaka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

na plaku silnik pracował bez plaka nie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za takie coś od razu bym jechał oddać samochód. Nawet się nie czaj bo później będziesz tylko wkładać w auto zamiast jezdzić nim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jak by nie patrzeć zostałem wyruch...y, zamierzam kontaktować się z gościem od którego auto kupiłem, chcę tylko zdjagnozować problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym nic nie diagnozował jedź i oddaj tylko poinformuj go o tym, zeby kase przyszykował i tyle w tym temacie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> kupisz drugą vectrę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Hmmm Łatwo sie mówi troche ciezej z wykonaniem

Gosciu moze powiedziec ze zrabal auto wyciagnol filter itp i co jak mu udowodnisz ze to nie ty tylko on

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może zawsze powiedzieć, że zamierzał wymienić filterek paliwa, a tam pusto i takiego auta on nie chce. Bo przy zakupie auta kto spoglada czy jest filtr czy go nie ma

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> On tam być powinien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak to udowodnisz? Jeśli kupił od prywatnego na umowę i koleś jest kumaty to nic mu nie zrobi ale próbować można

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mniejsza już o relacje między kupującym a sprzedającym. O jakim zaworze zwrotnym piszesz? Przy obudowie filtra jakiś? Tam nie powinno być żadnego zaworu... A check teraz świeci prawdopodobnie dlatego, że zatarłeś tłoczek w pompie podczas nieudolnego i zbyt długiego odpowietrzania. Oczywiście główną przyczyną awarii jest brak filtra co wykończyło pompę - Ty ją tylko dokończyłeś. Wlej Mixolu do paliwa - może na chwilę pomoże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem w tym że autopo założeniu filtra "umarło", nie da się go odpalić podejrzenie na początku padło na sterownik wyjąłem go został sprawdzony i okazało się że wszystko ok. Pytanie co z tym dalej, pompa do regeneracji czy może jakimś cudem (w co wątpie) inna przyczyna. I na ile mixol może w tej sytuacji pomóc???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brakuje tu info- czy wurzuca cheka przy próbie odpalania -czy wymiana fitra paliwa odbyła sie zgodnie z zasadami-

tym bardziej ,że jeżdziłeś nieswiadomie bez fitra aż do czasu wymiany bez kłopotów.

Jeśli to nie zapowietrzony totalnie układ paliwowy - to pompe moim zdaniem trzeba wrzucić na stół probierczy Boscha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie - widać na raty dozujesz nam informacje - choćby o tym, że już coś robiłeś ze sterownikiem. Mixol nie leczy, może na chwilę coś ułatwić. Jak odpowietrzales? Jak wymieniałes filtr? - opisz to szczegółowo. O jakim zaworze pisałes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc odkręciłem śróbkę od kopułki filtra paliwa (nie odpinająć przewodów paliwowych) wypłukałem syf który był w środku, założyłem nowy filtr wraz z uszczelkami zalałem czystą ropą do pełna i wszystko skręciłem jak należy. Co do zaworu to było coś takiego

Please login or register to see this link.

I był założony na powrocie W ODWROTNĄ STRONĘ. więc założyłem go jak należy.

Odpowietrzanie zaczełem od poluzowania przewodów na wtryskach i zaczełem kręcić rozrusznikim, niestety nie na wiele się to zdało poniewarz paliwo ledwo co się sączyło. Więc poleciał plak po którym nie stało się nic poza zapaleniem checka. więc mechanik z którym robiłem auto podłączył kompa i orzekł że padł sterownik więc go wyjąłem i oddałem do sprawdzenia, gość stwierdził że sterownik jest ok i cała sprawa się na tym zakończyła.

Teraz pewnie przyjdzie czas na wyjęcie pompy, niestety koszty są przerażające

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może załóż ten zaworek zwrotny tak jak był wcześniej,może tak miał być?Sam nie wiem,ja bym sprubowal wszystkiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naklejka może odwrotnie jest naklejona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tym odwroceniem zaworka namieszales. Zamontuj go tak jak byl wczesniej albo wywal go zupelnie.

Jak nie zapali wyjmij wklad filtra. Stan bedzie jak w momencie kupna. Wtedy probuj odpalac.

Kirunek przeplywu w zaworku mozesz ustalic dmuchajac w niego ustami.

Edited by Slawek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ot co wyjęcie wkładu filtra nie usunie problemu, jak by nie patrzeć d...a z tyłu i pompa musi chyba trafić na stół

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Mam tylko nadzieję że koszty nie będą zbyt wysokie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak zaworek był zamontowany wcześniej i auto pracowało to nie możesz zamieniać stron bo zaślepiłeś dopływ albo odpływ paliwa.Nie wiem na jakim przewodzie zaworek był zamontowany podejrzewam że na zasilaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chodzi o to aby chwilowo przywrocic stan z przed awarii

Jezeli objawy ustapia bedziesz wiedzial gdzie szukac przyczyny.

A koszty przy pompie nigdy nie sa niskie.

Edited by Slawek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten zaworek był założony na powrocie, w dodatku odwrotnie niż powinien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wywal zaworek, sprawdź wszystko: szczelność połączeń i próbuj...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto stoi na warsztacie, mechanik chce właśnie wyjąć filtr i prubować odpalić choć nie wiem czy nie dobiliśmy pompy prubami odpowietrzania.

A co myślicie o tym

Please login or register to see this link.

Wszędzie gdzie dzwoniłem mówili 2000zł w górę za naprawę, a tu za 1300 jest działająca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja bym wolal oddac swoja do zrobienia chyba ze gosciu udzieli z rocznej gwaranji na nia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...