Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

koleb83

Alternator???

Recommended Posts

Witam jestem tu nowy i nie bardzo wiem gdzie napisac wiec stworzylem ten temat,a mianowicie:

wczoraj odpalilem moja vectrunie a tu nie gasnie kontrolka z ladowania,jade pare metrow i po chwili wlaczaja mi sie po kolei kontrolki:check,abs,rezerwa paliwa i po chwili gasna, a gdy dodawalem gazu to kontrolka z ladowania coraz bardziej sie swiecila,a do tego wskazowki na zegarach raz opadaja,a raz dzialaja normalnie i zglupialem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_woot.gif" alt=":woot:"> z tego co sie orientuje to jezeli by to byl alternator to po odlaczeniu klemy z akumulatora to auto powinno zgasnac,a moja vectra dalej pracowala na wolnych obrotach.Prosilbym o jakies porady co to moze byc poniewaz moj mechanik z opla stwierdzil alternator,a nie mam zamiaru wydac pare dobrych stowek bez powodu.z gory dziekuje za odpowiedzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Vectra B kombi 1,8 16v lpg+pb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpal i pomierz napięcie ładowania, będziesz wiedział, bez tej podstawowej czynności to diagnoza to wróżenie z fusów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem identycznie jak ty alternator masz do robienia . Rada ? zrób go niemalże natychmiast ja tak jeździłem 3 dni a za 4 jadąc do mechanika vb zgasła całkowicie dosłownie przed warsztatem .

Oczywiście jechałem do niego na wyłączonych światłach bez radia , kierunkowskazów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

A niby czemu powinien zgasnąć??

Skoro odłączasz tylko biegun z aku jak zostawiasz + z akumulatora. Auto cały czas ma zasilanie.

Te objawy wskazują ewidentnie na alternator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety Jarku nie masz racji, bo idąc tym tropem mógłbyś odłączyć jedną klemę i odpalić samochód. Objawy jednak tak czy inaczej wskazują na altek. Padające wskazówki to nic innego jak szalejące napięcie. Lepiej nie jeździj tym samochodem do naprawy bo możesz zrobić więcej bałaganu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam rację, można odłączyć kabel od altka a i tak zapali i przez chwilę pojeździ.altek jest równolegle wpięty do obwodu zasilania samochodu.

tak mi się przynajmniej wydaje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

nie sprawdzałęm samemu w vectrze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu nie jest mowa o kablu od altka do klemy, bo wtedy by działał, ale o całej klemie zdjętej z aku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za szybka odpowiedz i z gory wielkie Dzieki dla Was

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale chce sie jeszcze cos dowiedziec,a mianowicie dzien wczesniej przed ta awaria wyciaglem akumulator do innego auta na pare minut i wlozylem go spowrotem do mojej VB i na drugi dzien stala sie wlasnie ta awaria i moje pytanie to czy moglo cos sie tam popieprzyc przez to ze aku wyciaglem???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej nie ma to żadnego znaczenia , zbieg okoliczności

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpiąłeś akumulator na włączonym silniku? Jak nie ubiłeś sobie mostka i połowy elektroniki w samochodzie to masz szczęście.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto bylo wylaczone jak aku wyciagalem,bo co za jaki gamon wyciaga aku przy wlaczonym silniku???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisałeś tak:

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam kolegów.

Padł mi alternator, dalem go zregenerować i wydawało mi się ze wszystko bedzie w porzadku.

Nestety, ładowanie dochodzi do poziomu 12.20 Co dalej? Gdzie szukać?

Niestety jestem za granicą i nie znam tutaj "magików"

Share this post


Link to post
Share on other sites

W pierwszej kolejności zmierz rezystancję na samych kablach tzn jedną sondę przytknij do klemy minusowej a plusową wbij w przewód idący z alrka bezpośrednio przed łączeniem na klemie, zdarza się często tak że kabel się wyrabia na zarobieniu, nadlenia i powstaje na nim opór. Jeżeli tak będzie w Twoim przypadku to musisz kupić taką końcówkę wraz z nową klemą i ją zarobić.

Druga sprawa sprawdź pkt masowe w aucie czy nie są zaśniedziałe, przetrzyj papierem ściernym ich styki, klemy przy aku oraz styk z samego alternatora, jeżeli z altkiem jest ok to powinno pomóc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To nie jest ładowanie tylko napięcie aku.

Działa kontrolka ładowania po przekręceniu kluczyka ? Bo może wzbudzenie nie podpięte do altka (cienki przewód)

Jeżeli działa kontrolka to po odpaleniu powinna zgasnąć całkiem, sprawdź w nocy czy się nie świeci delikatnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za odpowiedzi.

Nowy alternator rozwiazał problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Mam problem prawdopodobnie z alternatorem (vb x20xev). Otóż świeci mi się kontrolka aku. Na biegu jałowym jasno, a po dodaniu gazu żywy ogień. Sprawdziłem napiecie na akumulatorze podczas pracy silnika i jest 13,45V, a po dodaniu gazu trochę wzrasta. Czytałem trochę na forum o tym i wyczytałem, że właśnie jak jest za duże napięcie to kontrolka pali się bardzo mocno.

Co to może być? Alternator czy może coś innego.

Ni wiem czy to ma znaczenie, ale przed tym jam to się stało to dolewalem płynu chłodzącego i mi sie trochę po zbiorniczku polało. Po tym zabiegu właśnie zapaliła się kontrolka, ale było odwrotnie. Przy zwiększeniu obrotów przygasała. Po przejechaniu paru km przestała wgl świecić, a po tym dystansie dzieje się to co opisałem wcześniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...