Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

sebastian269

ściąganie kierownicy

Recommended Posts

Witam

Wystąpił u mnie problem, kierownica już nie jest na środku ale uciekła lekko na prawą stronę inne objawy w prawą stronę kręci się lżej niż w lewą i podczas hamowania występuje zjawisko lekkiego szarpania jak by były tarcze krzywe lecz bardziej płynne jakby bujanie i nie za każdym razem, oczywiście ściąga lekko. Od razu chciałem wyjaśnić że tarcze klocki przód tył wymienione i sprawdzone czy powodem mogą być łożysko(nie skrzypi i nie szczela) lub poduszki na amortyzatorze wydaje mi się że mogą być wybite jak samochód stoi na kołach to te zaślepki gumowo metalowe od góry stercza około 1cm nad kielichem, podejrzewam też gumy stabilizatora bo są już rozbite. co może byc powodem, moja vectra nie jest już młoda i nie chce się pakować w koszty. Proszę o pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam sobie odpowiedziałeś, powodem mogą być wybite łożyska, pęknięta sprężyna, uszkodzone gumy wahacza, uszkodzony drążek albo końcówka, uszkodzony sworzeń wahacza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy na stacji diagnostycznej wyjdzie co jest problemem

Share this post


Link to post
Share on other sites

w sobotę wymieniłem łożyska i poduszki amortyzatora, gumy i łączniki stabilizatora, wymienione wyżej objawy nie ustąpiły, nadal ściąga i faluje przy hamowaniu następny objaw to przy dużych nierównościach kierownica gwałtownie odbija w prawo, proszę o sugestie co może być przyczyną, nie chcę pakować zbyt wiele kasy ponieważ to już 1996r. Proszę o pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak luzy na drążkach kierwoniczych/końcówkach, pozostają ewentualnie te dwie opcje lub sama maglownica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolejne rzeczy wymienione w sumie cały przód tuleje łączniki gumy stabilizatora łożyska i poduszki amorka, tarcze i klocki, sworzeń i końcówki drążka i dalej przy hamowaniu skacze jak królik tylko płynnie i ściąga nie mam pojęcia co może być, zostały jeszcze wężyki od zacisków. Co wy na to co dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedź na rolki i sprawdź jak trzymają hamulce, jeżeli równo to ja obstawiam amor z tej strony, bujnij nim z każdej strony, albo niech ktoś wsiądzie do auta i przejeżdża przez jakąś małą dziurę 60-70km/h najpierw lewą a potem prawą stroną. Jeżeli jakiś amor będzie walnięty to koło po przejechaniu przez dziurę będzie się jeszcze przez chwilę odbijało, jak piłka upuszczona na twarde podłoże

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Oczywiście ciśnienie w kołach równe i w tylnym zawiasie nie masz luzów na tulejach głównych i pływających ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciśnienie równe tuleje na tyle wymienione

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja chyba wiem bo mam to samo.... wina leży w oponach ... a dlaczego? wyszło na to że za długo jeździłem z rozwalonymi tulejami z tyłu i po naprawie samochód ładnie jeździ ale ściąga - ściąga na letnich a na zimowych NIE. ostatnio po sprawdzeniu zbieżności na zimowych a po przełożeniu letnich jakież było moje zdziwienie że kierownica jest krzywa!!! jedne opony są nierówno zjechane- chodzi o bieżnik no i trzeba przyznać że 3 milimetry to tez jest za mało także sprawdź te opony bo przecież co roku zamienia się przód z tyłem i może u ciebie to też jest ten problem .

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie to nie opony, na zimowych też ściągało i kiera była krzywo. Dziś spojrzałem na kielichy pod maskę i jeden odstęp jest większy, dziwi mnie to przecież łożysko i poduszki amorków były razem wymieniane czy to może być przyczyną i dlaczego tak jest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...