Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
BEATyfikowany

Po wymianie pompy vacum

Recommended Posts

Witam

Dziś wymieniłem pompę vacum stara pokazywała (mierząc przy elektrozaworku tym przy aku) 0,6-07, nowa używana pokazuje prawie 0,9. Autko ogólnie lepiej się zbiera, ale nadal wyskakuje Check. Co proponujecie sprawdzić ? Przewody wymieniłem, Turbina na 2 szybko sie włącza tylko nie wiem czy prawidlowo na 3-4 biegu bo od 2300-2500 obr/min ? Check zapala się na wolnych obrotach czyli jak auto praktycznie stoi przy ruszaniu dodam gazu wiecej i gaśnie. Dodam, że błedy skasowałem. Może proponujecie jakiś przewód wyczyścić bo takie opinie też slyszałem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tzn ? jaki

Badałeś fure wakumometrem ? to jest podstawowe narzędzie w dieslach . Podłączając go odpowiednio między urządzenia jesteś w stanie stwierdzić co jest grane koszt waku ok 40 zł

Nie potrzebnie zakładasz temat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh...no fakt jest podpiety temat nie zauważyłem :/ mój błąd.

Ale ok do rzeczy....sprawdzałem wakuometrem i błedy także oczywiście p0400 jako nieaktywny i kilka innych także nieaktywne min. 1345, ale po wykasowaniu nie pojawił się... Czytałem, że ludzie czyszczą rury idące od turbiny, ale czy to cos daje ? Waku pokazuje na pompie prawie że 0,9 brakuje 2 kresek więc nie jest źle chyba ? Nie skacze tylko stoi w miejscu po kilkukrotnym depnieciu hamulca spada do 0,4 i zaraz wraca. Na starej pompie strasznie wolno wartosci rosły tak samo na samej pompie bardzo wolno szło do 0,6, a teraz szybiutko wraca.

EDIT:

Wypiąłem przewód z elektrozaworka ktory jest obok EGR (chyba od klapek on jest) i wskazówka poszła kilka kresek ponad 0 czytałem gdzies, ze on dopiero działa podczas jazdy ale czy to prawda? Nie sprawdziłem jedynie za pomocą trójnika przewodów wychodzących z elektrozaworków tych obok akumulatora. Kupując auto jeden z nich miał zaślepione VAC podłączyłem oczywiscie jak ma byc, ale nic to nie dało być może on jest zepsuty. Jutro to sprawdze bo zaraz na nocke :/

Edited by BEATyfikowany

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa z VECTRA C 2.2 DTI będzie pasować do 2.0 DTL bo cosik mi siada już mam -06 bar na granicy błędu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, będzie pasować. Tylko upewnij się jakie ma wyjście do serwa bo były dwa rodzaje.

A Autor tematu niech sprawdzi ten elektrozaworek bo ktoś bez przyczyny przy nim nie kombinował. Poza tym masz wakuometr - wykorzystaj go zgodnie z tematem z forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok sprawdziłem zaworki obok akumulatora i na VAC (podlaczane trojnikiem) na obu zaworkach skacze na 0,5 na tym przy turbinie także 0,5 i skacze, silownik klape 0,1 stoi rowno, czy tak ma być czy coś nie tak. Check zapala się jedynie na skrzyżowaniach jak odpale auto to check sie nie pali. Przy filtrze kabinowym przewody sprawdzilem i są ok. Ogólnie turbine slychac tak przy 1800-1900 obr. i ciągnąc zaczyna. Po wymianie pompy autko lepiej sie zbiera no i przy 140 km/h juz check sie nie zapala. Tylko nie wiem czy jest to to zbieranie sie autka co powinno byc sugeruję się wypowiedzią z forum, że przy 2500 obr/min na 4 biegu niektórzy mają na liczniku 120km/h ja mam ok 100km/h

Edited by BEATyfikowany

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na elektrozaworze turbiny po odpaleniu musi być stałe podciśnienie bez zadnych skoków,

Jesli chodzi o osiągi -na 5 biegu 100 km /h przy 2000-2100 obr,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhm czyli sugerujesz, że ten elektrozawór jest do wymiany tak ? Dodam, że w przewodzie, który wyjąłem idzie on do trójnika za turbiną było troche oleju wydmuchałem go, ale wsadziłem już nowy przewód. Może jest możliwosc taka, że oczywiście zalało ten elektrozawór ? I od 0 pomału rośnie do wartości podanej wyżej i delikatnie skacze.

I może inni też pochwalą się osiągami jakie powinna mieć Vectra ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

olej silnikowy który przedostał sie do instalacji podcisnienia -czyli wężyków i elektrozaworów- z padnietej starej pompy VAC musi być usuniety .

Dodatkowo -warto sprawdzić napięcie na tym elektrozaworze -czy ma stałą wymaganą wartosć,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elektrozaworek polecasz rozebrać i wyczyscic tak ? A jak sprawdzic napiecie na tym elektrozaworku ? Jestem zielony co do elektroniki wiec sory

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co piszesz - nowa pompa daje bardzo dobry wynik - ale za elektrozaworkami już nie - czyli w każdym z nich masz olej który utrudnia ich pracę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niedomagania w układzie podcisnienia mogą miec kilka przyczyn

błedne podłączenie wężyków podciśnienia (VAC OUT) oraz wtyczek zasilania (EGR -siłownik klapek)

pompa Vac

olej w układzie

nieszczelnośc

nieprawidłowe zasilanie elektrozaworów -

uszkodzenia elementów wykonawczych - EGR siłownik Turbo lub klapek(pekniete membramy)

skuteczna naprawa to eliminacja powyższych.

Edited by drano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok czyli wezmę się najpierw za wyczyszczenie elektrozaworków tylko jak je rozebrać miałem jeden w ręce i nie wiem co i jak z nim zeby nie popsuc czegos. Jest jakas instrukcja ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest - kolegi Dziadek Vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok więc zrobię jak tutaj

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

Wczoraj przy predkosci ok 165 km/h autko dalej odcina cos od mocy, puscilem pedal gazu do 140km/h i zapaliła się kontrolka. Czy to może być przez ten olej w elektrozaworku ? Wyżej pisałem, że po starej pompie został olej w 1 przewodzie.

Rozebrałem jeden z elektrozaworków i nie ma w nim żadnej blaszki jak to widnieje w linku powyżej czy tak ma być ?

Dodatkowo dmuchając w 1 elektrozaworek z dolu slychac takie terkotanie w pozostalych tego nie ma, czy to oznacza ze nadaje sie on do wymiany ?

Edited by BEATyfikowany

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odczytaj kod błedu-przy 165km/h -może to być np, przeładowanie.-czyli usterka czujnika doładowania lub usterka elektrozaworu sterującego zaworem WG lub klapek zawirowań -unikamy tu na Forum gdybania -więc podstawa to podpiecie pod fejsa najlepiej podczas jazdy próbnej,

Taka diagnoza pozwala sprawdzić na zywo -live- co powoduje brak ciągu -brak paliwa ,brak powietrza cz też przekroczenie wartości krytycznej -co powoduje wywalenie cheka.

Przy domowej naprawie -nie zawszse sa warunki do kompleksowej naprawy -musisz to zrozumieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdybając - może to być też od przepływomierza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepływomierz jest ok wymieniany na oryginał. A więc ok pozostaje jazda z podłączony komputerem.

Jeszcze na złość spadła mi nasadka 10mm gdzies w okolicy chłodnicy lecz znalezc jej nie mogę za nic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> ani od góry ani od dołu z kanału czy coś może się stać jesli gdzies zostanie ? Z biegiem czasu pewnie wypadnie nawet byc moze juz wypadła podczas jazdy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Do czyszczenia,brudu tam mało wręcz wcale nie będzie ale rdza podbija i robi szczeline i jest nieszczelność lub klei blaszke do tulejki i nie ma upustu powietrza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cale rozebralem i w zadnym nie bylo blaszek tylko membrana, sprezynki i taki maly okragly plastik

Ale teraz dostrzegłem ze turbo w ogóle nie ciągnie tak jak ciągnęło jak to naprawic ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli nie cały rozebrałeś,popatrz dobrze na tutek nawet narysowałem jak dojść do tej blaszki.foto nr 6.

Please login or register to see this link.

i popatrz na ostatnie fotki to nic nie kosztuje.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więcej kombinujesz niż to warte chyba...

Elektrozawory można jeszcze podmienić dla sprawdzenia miejscami lub z innego auta albo po prostu kupic używane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zamienilem miejscami i nic to nie zmienilo jest dalej tak samo. Turbo slychac ze dziala lecz nie ciagnie.

A czy podczas podwazania moglo sie cos rozszczelnic ? Tzn są slady dlubania ostrego i czy jesli silikonem bym przelecial cos by moglo to zmienic czy nie bardzo ? Mam na mysli elektrozawory jak je podwazalem srubokretem

Co do kupna elektrozaworów ok, ale czy muszę kupić te 3 które robiłem ?

Edited by BEATyfikowany

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...