Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
profi1991

Dziwny problem z pracą silnika

Recommended Posts

Witam.

Problem wygląda następująco,

dzieje się tak tylko jak silnik jest zimny, po nagrzaniu chodzi prawidłowo. Z tego co do tej pory zauważyłem, chodzi nierówno tylko po deszczu, w ciepłe dni problem nie występuje. Jakieś sugestie? Świece, przewody wymienione

Edited by profi1991

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdź wszystkie przewody w silniku. zwróć uwagę na te od wtrysków i czujników. napewno gdzieś poprzecierane i łapią zwarcie w wilgoci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pracuje Ci na wszystkie gary, najprawdopodobniej masz uszkodzoną wiązkę bezpośrednio przy listwie wtryskowej, to ten fragment pod czasną listwą bezpośrednio za pokrywą zaworów, bardzo często parcieją tam kable i dochodzi do zwarć. Nie wyskakują Ci żadne błędy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

błędów nie ma, dzisiaj rozebrałem i wyczyściłem krokowy i jest lepiej, ale dalej czasami zafalują. kable od wtrysków zaizolowane, właściwie to wszystkie kable jakie się dało to zaizolowałem, bo jakość fabrycznej izolacji na kablach jest przerażająca. także temat dalej otwarty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Swiece, cewka, przewody zapłonowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

świece i przewody nowe jak pisałem wcześniej, cewka? w którym dokładnie miejscu się ona znajduje?

Pozatym przy tak nierównej pracy silnika po właczeniu gazu obroty same rosną do 2 a nawet 4 tys i sie utrzymują

Edited by profi1991

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli problem pojawia się jedynie jak jest mokro wilgotno to nadal będę obstawiał jakieś micro zwarcia, przebicia, coś z układem elektrycznym silnika. Zobacz jeszcze jak wygląda wiązka dalej, wyjścia na czujniki, bezpośrednio przy ECU, w podszybiu idąc do złącza x7. Ewentualnie rozepnij x7 i zobacz czy kable nie zaśniedziały.

Share this post


Link to post
Share on other sites

powoli

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">ECU? gdzie jak? x7? mój pierwszy opel, także proszę o wyrozumiałość

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

sprawdź kabelki idące pod tą osłoną w środku.

A cewka znajduje się po lewej stronie bezpośrednio za EGR dochodzą do niej kable zapłonowe

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak więc, jest to na pewno jakieś mikrospięcie, bo zrobiło się ciepło i sucho i auto ładnie śmiga.Znaczy, po odpaleniu nie gaśnie, czasami lekko zafalują obroty. Teraz moje pytanie, jak odepne kable od wtrysku, to na nich napięcie powinno pojawiać się tylko w momencie wtrysku? Mam podejrzenie, ze któreś z kabli się stykają i nie dostaje sygnału wtrysk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoje sobie spokojnie na światłach, zadowolony bo auto zaczęło lepiej pracować, a tu nagle sam z siebie postanowił do mnie pomachać.

Był na benzynie, pedału gazu nie dotykałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak tak jeździsz na rezerwie to możliwe że się pompka przyciera...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdajesz sobie sprawe ze benzyny masz na około 10km

Strażacy by nie byli zadowoleni widzac taki widok jeżdzacych na lpg

Edited by Peti7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najnowsze wieści.

Przegrzebałem wszystko, poizolowałem co się da i dalej nic. Iskra jest na każdym z cylindrów, natomiast, odpiąłem krokowy i auto się ustabilizowało.

Po ponownym podłaczeniu auto prawie zgasło i zaczęło znowu chodzić w sposób jak na 1 filmiku.

Czyli krokowy do wymiany? Jest mozliwość, ze zaburza, prawidłową pracę silnika? Dlatego na gazie chodzi równiutko? Jeżeli tak, ma ktoś sprawny krokowy w rozsądnej cenie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krokowca można wyczyścić, ja tak zrobiłem i mam ciszę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Kup nową uszczelkę krokowego - grosze, wykręć go i zalej WD40 niech poleży kilka godzin, na koniec wypłucz benzyną ekstrakcyjną i skręć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> powinno pomóc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze jedno, jak trzepocze elektrozaworem góra dół, to w środku powinno coś stukać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie pamiętam, ale raczej tak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">, możesz jeszcze dolać STP do benzyny ponoć pomaga

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> i przeciągnąć na wyższych obrotach, ja czasami zalewam, nie mam problemów z obrotami ani pracą silnika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lipa, krokowy wyczyszczony, kable poizolowane (troche ich było) i dalej nic się nie zmieniło. Już nie mam pomysłów...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżdżę tak i jeżdżę i zauważyłem, ze teraz silnik pracuje tak cały czas. W deszczowe dni po prostu gaśnie po odpaleniu, trzeba go trzymać na obrotach. Czasami obroty falują bardziej, czasami mniej. Na gazie wszystko super, chodzi równiutko. Moze to wina któregoś z wtryskiwaczy? Jak to sprawdzić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samochód naprawiony, powód był prozaiczny, naprawa polegała na wtyknięciu jakiegoś przewodu z przepustnicy do czegoś co znajduje się za cewką zapłonową.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...