Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

luttek

vectra b x25xe kilka pytan

Recommended Posts

Witam moze i proste pytanie ale mam problem przy swapie została mi 2 wtyczki nie wiem kompletnie do czego są

1 wtyczka wychodzi z tej samej wiazki co wtyczka do cewki 2 piny

Please login or register to see this link.

2.wtyczka wychodzi z wiazki pod filtrem powietrza czesci idze do abs/czujnika klockow po stronie pasazera a została mi taka

Please login or register to see this link.

3 Co jest przykrecone tymi 3 srubkami zaraz obok cewki pod elektrozaworami

Please login or register to see this link.

4.pytanko jedna sonda lambda ma wtyczke na obudowie rozrzadu a druga?Też nie mogę znaleść z gory dzieki wszytskim za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

na forum jest temat z wtyczkami

1 wyglada jak od czujnika zamkniecia maski (wersja z larmem fabrycznym)

2 to o ile dobrze widze od krokowego

3 tam ma byc przykrecona masa (trzy kable)

4 po stronie cewki musi byc wtyczka do drugiej sondy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czujnik maski na pewno nie bo podpiety już....(dalej nie znalazłem do czego to wtyczka)

ad 2 doszedlem to od poziomowania xenonow

3 i 4 podpiete....

a wiki dalej nie chce odpalic...nie dochodzi mi napiecie do pompki paliwa przekaznik ok bezpiecznik ok do pływaka dochodzi prad a do pompki...zaraz zabawy z miernikiem ciag dalszy jeszcze zostało mi x1 sprawdzić

Share this post


Link to post
Share on other sites

imo wymienione razem z komputerem pestka i cała pentla....na x1 tez nie ma napiecia jedynie w momencie krecenia rozrusznikiem podskakuje na 0.2 V prosił bym o przeniesienie do działu elektryka gdyż teraz to tylko problem elektryczny.

Please login or register to see this quote.

czy ktoś orientuje się dla czego komputer nie daje napiecia na przekaznik pompy paliwa?

Edited by luttek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przekręć na zapłon i zewrzyj styk 30 z 87 przekaźnika, wtedy na pompę powinno iść napięcie i powinna ruszyć, jak nie ruszy to może sprawdź pompę albo czy na 30 dochodzi cały czas +12V

Opis styków jakbyś potrzebował:

86 - powinno dochodzić +12V z przekaźnika wtryskiwaczy

85 - sterowanie z ECU - ECU na ten styk podaje masę - możesz też tak spróbować go ruszyć.

30 - +12V z FV6

87 - wyjście +12V z FV6 po styku - czyli zasilanie na pompę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłem zworke na styku 30 87 i podałem bezpośrednio z aku i dalej bida jutro muszę przepatrzyc instalację bo chyba tam gdzieś nie ma przejscia a powiedz mi jak na krótko podepne pompę i będę kręcił rozrusznikiem to powinien załapać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz w moim temacie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Przechodziłem to samo, wyciągałem dwa razy wiązkę, podmieniałem ECU, cewki, przekaźniki, problemem okazał się zaśniedziały styk w kości czujnika wału.

Napięcie na pompie w x25xe pojawia się jedynie podczas kręcenia rozrusznikiem, na samym zapłonie nie występuje, nie ma czegoś takiego jak w innych benzynówkach że przez chwilę po przekręceniu kluczyka pompa dobija paliwo. Upewnij się że pompa Ci nie zdechła, tzn czy na pewno nie masz napięcia na kości idącej do pompy.

Tu masz link z moim problemem

a tu ewentualnie poradę odnośnie zmiany pompy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytałem twój temat wszystkie styki które rozpinalem przy przekladce psikalem preparatami do stykow bernera jutro dokładnie zobaczę na ta wtyczke i napisze co i jak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak próbowałeś kręcić rozrusznikiem bez podpiętych mas do silnika mogłeś spalić cewkę albo ECU, przemierz miernikiem obydwa elementy tak jak jest w moim temacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbowałem dopiero jak wszystkie masy były pospinane więc raczej odpada ale jutro przemierze została tylko ta jedną wtyczka mi nie podbipięta co na 1 foto wychodzi z tej wiązki co kable do cewki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tam są jedynie kable od multiramu, czujników temperatury, cewki, wtrysków, lambdy i masy.

Tyle że widzą że coś Ci ECU odczytuje z temperatury więc nie wiem czy będzie to to.

Przynajmniej nic innego nie kojarzę z tej strony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A na 30 masz +12V wogóle ?

Jak zrobiłeś zwarcie 30 i 87 to pompa musi iść (jeżeli na 30 jest napięcie), powinno być ją słychać, jeżeli nie idzie to może z masą na niej masz problem, no albo sama pompa walnęła.

EDIT:

A ta wtyczka z 1 to nie wstecznego czasem, gdzieś tam na skrzyni powinna być wpięta, czyli poniżej troszkę.

Edited by witek_p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witek_p dzieki wielkie faktyczne to wtyczka od skrzyni..na 30 jest napiecie cały po zwarciu 30 z 87 na kostce od pompy nie pojawia sie napiecie mase wykluczam bo wziolem z karoseri i też sie nie pojawiło napiecie w momencie krecenia rozrusznikiem rownież

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli masz gdzieś przerwę za przekaźnikiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rejczej nie, bo jak by była przerwa za przekaźnikiem to i tak powinno na pinach przekaźnika pojawić się napięcie.

Podejrzewam że nie idzie impuls sterujący z ECU, a nie idzie ze względu na jakiś błąd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Weź jakąś żarówkę dolutuj 2 kable i podepnij na 87 przekaźnika i masę (albo miernik), zakręć silnikiem i zobaczysz, jak żarówka świeci to ECU próbuje pompę wysterować i w ECU już nie szukaj problemu.

Jak tak będzie to szukaj przerwy na kablu pomiędzy przekaźnikiem a pompą albo puść inny jakikolwiek kabel od tego styku (87) do pompy (na zewnątrz auta nawet), tylko do odpalenia auta żeby to wykluczyć.

Nie ma w tym aucie jakiegoś przekaźnika po drodze założonego przez gazowników żeby odcinać pompę ? Albo innego zabezpieczenia przed kradzieżą ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

problem pompy rozwiazany dzieki JarekS skupiłem sie na czujniku połozenia wału założyłem stary i pompka podaje paliwa jednak dalej nie moge odpalic musze w takim wypadku kupic kolejny 2 nowy czujnik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz już paliwo to teraz pozostaje sprawddzenie czy na wyjsciu z kostki cewki pojawiają się masy, podczas kręcenia rozrusznikiem pomiędzy pinami 1-2, 1-3, 1,4 na kości powinny być spadki napięć, miernikiem powinieneś wychwycić zejscie do 6-8V, jeżeli nie będzie napięć to znaczy że ECU nie podaje masy na cewkę przez co nie ma zapłonu.

Druga sprawa to zmierzyć czy idzie napięcie na listwę wtryskową, również jest instrukcja jak to zbadać w tamtym temacie.

Treci krok jeżeli oba poprzednie wyjdą prawidłowo przemierzyć cewkę.

Czwarte przemierzyć rezystancję pomiędzy pinami czujnika wału.

Odczytaj jeszcze błędy

Share this post


Link to post
Share on other sites

wszytskim zajme się w poniedziałek jak dostane nowy czujnik położenia wału...dziwne jednak że na tym "nowym" rezystancje są ok według tego co podawałeś....

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to w nim problemu nie ma, jakby był to by odcinał sygnał sterujący z ECU na przekaźnik pompy paliwa, szukaj we wtryskach, cewce.

Nawet nie próbuje zagadać?? Czy coś tam podłapuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cewka przemierzyłem rezystancje sa ok prad na kostce cewki też ok przy kreceniu spada dokladnie tak jak u Ciebie sprawdzałem rownież iskre i jest...jedyne co mi do głowy przychodzi to pompa paliwa nie daje takiego ciśnienia jak powinna...?a jak wtryski sprawdzic??

Edited by luttek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba by odpiąć kostki i przemierzyć czy podczas kręcenia pojawia się na nich napięcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam przemierzyłem napiecie sie pojawia a odpalic nie mogłem....zdecydowałęm sie odpalic na "plaka" auto odpalilem i teraz odpala juz normalnie wydaje mi się ze potrzebne było podciśnienie żeby regulator ciśnienia paliwa sie otworzył....nie wiem czy dobrze myśle jedyne co to auto po swapie "opanowane" jeszcze małe poprawki i bedzie ok:) Dzieki wielkie za pomoc teraz ja służe pomoca bo po przebojach z dti diesla mam juz opanowanego teraz pierwsze autko benzynowe jakie mam już chyba też 2.5 mam przestudiowana lepiej niż nie jeden mechanik:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się że źle myślisz, nie ma to żadnego znaczenia, moja po swapie odpaliła po 5 sekundach kręcenia.

Podając plaka nadal nic nie zmieniłeś w obiegu, czy to podczas kręcenia rozrusznikiem czy kręcenia na plaku wszystkie podzespoły typu cewka, pompa paliwa wtryski pracują tak samo. Pompa daje cały czas takie samo ciśnienie na regulator, podając plaka w żaden sposób nie wpłynąłeś na pracę regulatora ale może faktycznie dziad się przytkał.

No nic pozostaje się cieszyć że się udało, życzę dużo mniej przygód niż ja miałem ze swoją, w moim przypadku skończyło się to podjęciem decyzji o sprzedaży auta na części.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...