Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Stefan86

Drgania na pedale, stuki po wymianie kompletu dwumasy

Recommended Posts

Witam.

Kuzyn kupił Signum, 1.9 CDTI - 150KM z uszkodzą dwumasą. Kupił cały zestaw: koło dwumasowe, docisk, sprzęgło, wysprzęglik. Wszystko nowe, nie regenerowane marki Sachs. Dał do mechanika, mechanik zrobił auto. Mówi, że po tej wymianie zaczął zauważać wibracje gdy zaczyna lub kończy puszczać pedał sprzęgła (po prostu gdy znajduje się on w górnej pozycji), co więcej gdy pracuje na luzie i gwałtownie puści pedał sprzęgła, to w silniku zaczyna się coś tłuc - słychać dzwięk bardzo podobny do tego jak to miał przed wymianą dwumasy, tylko zdecydowanie cichszy. Po wciśnięciu sprzęgła dźwięku nie słychać. W związku z powyższym ma do Was pytanie - wadliwy zestaw, mechanik coś źle zamontował czy może ma coś jeszcze inne uszkodzone w silniku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie raczej do mechanika który to robił. Ewentualnie wskazana konsultacja z jeszcze jakimś mechanikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie podobnie jest z tym że nie drga pedał sprzęgła. Po rozmowach z kilkoma mechanikami każdy twierdzi że pewno skrzynia pada. Skrzynia nie dawała zadnych objawów bo luźne rozleciane koło dwumasowe tłumiło to, a po wymianie jest sztywne i stąd takie objawy... taka jest teoria kilku mechaników. Mój samochód wraca na warsztat w przyszłym tygodniu to się przekonam co się stało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

coś ci mechanicy bzdury opowiadają, jeśli masz 150KM i skrzynię F40 to możesz się nie obawiać bo te skrzynie raczej nie padają, co nie oznacza że mocno rozwalona dwumasa nie może jej uszkodzić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega Dongepardo w swojej VC 1.9DTH tez walczyl z wibracajami i hałasem po wymianie dwumasu.Z tego co mi opowiadal to wymieniali mu dwumas dwukrotnie i w końcu okazało się ze ma padnieta skrzynie biegow.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam 120KM, zakładając że dwumas był dobrze zregenerowany to zostaje tylko skrzynia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no to faktycznie możesz się obawiać i to mocno, przede wszystkim trzeba sprawdzić stan oleju w skrzyni i zalać około 3 litrów, może jeszcze się ją uda uratować

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po ponownym rozebraniu auta okazało się że świerzo zregenerowany dwumas znowu ma luzy... jutro zawoże go do partaczy z Mielca do reklamacji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam szanowne grono

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Tak na marginesie Przed wymianą dwumasy w warsztacie trzeba sprawdzać czy warsztat ma odpowiedni zestaw do montażu tego typu sprzęgła . Do montażu dwumasy musi być zastosowany specjalny docisk który odpowiednio i ustawia sprzęgło i dociska razem z dociskiem . Wiem na 100% że mechanicy twierdzą że na to są sposoby ,ale raz się udaje a raz nie . Mam duże doświadczenie w temacie bo spotykam się z tym na co dzień ( nie wolno mylić zestawu do dwumasy z urządzeniem do centrowania sprzęgła ) . Po nieprofesjonalnej wymianie typu "panie ja mam na to patent" takie cuda mogą się dziać a udowodnić błąd jest ciężko

Pozdrawiam

Edited by Krzemien17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jak widać albo nie tak duże jak Ci się wydaje, albo nie wszystko opisałeś

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może źle zrozumiałem ale wyżej panowie napisali że dwukrotna wymiana jak i regenerowany dwumas pomyślałem że warto wspomnieć o tym . 16 lat w serwisie może to i mało jednak coś tam wiem . I uwierz mi że widziałem i poprawiałem już nie raz źle zmontowany nowy komplet

Pozdrawiam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Krzemien17

Share this post


Link to post
Share on other sites

chętnie wymienię się doświadczeniem, ale fabrycznego docisku już bardziej nie cofniesz, a co potrafią zrobić pseudomechanicy, uwierz że ksiązki można pisać i to horrory, nie komedie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

jedna rzecz, z która miałem ostatnio problem to wpadający raz na jakiś czas pedał sprzęgła, na razie nie rozgryzłem jeszcze czy winna jest pompa czy wysprzęglik, może trafił się felerny choć to na bank był LUK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio miałem identyczny przypadek w Z18XE skrzynka F17 i tam nie ma dwumasu ,raz na jakiś czas pedał "szmata" i biegi nie wchodzą,ale wystarczy ze dwa razy podpąpować i wszystko wraca do normy . W sumie dziwny przypadek ja osobiście pompę zlekceważyłem bo pomyślałem że jak pompa to powinno się w jakiś sposób powtarzać cyklicznie a tu nie . Pierwsza moja myśl że może jakiś bąbel powietrza się trafił i zapobiegawczo przepompowałem na razie nic się nie dzieje ,ale ręki nie dam se obciąć że to na 100 procent to

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

odświeżę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> z powodu stuków po puszeniu i dodaniu gazu postanowiłem wymienić dwumas i poduszki dolne (górna łapa silnika została)

teraz mam delikatne wibracje jak dodam gazu na biegach 1,2,3 przy obrotach 1500-2000 na trójce są najsłabsze,

wibracje nie występują zawsze i są na tyle delikatne że pasażerowie tego wyczuwają

byłem w dwóch warsztatach i nie wyczuli ich

poduszki ori, dwumas sachs

wymieniałem dwumas a reszta została stara

skrzynia m32

się zastanawiam czy winny dwumas, stare sprzęgło, poduszki czy może skrzynia

bo stuki nie znikły a również najbardziej występują na biegach 1,2,3

może ktoś ma jakiś genialny pomysł na ten problem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, chciałbym się podłączyć z moim problemem.

Wymieniłem ostatnio sprzęgło i koło dwumasowe. Po wymianie samochód dostał dziwnych wibracji. Najgorzej jest na zimnym silniku po nocy. Jak się rozgrzeje to są słabsze.

Na początku myślałem że może silnika ni ułożyli po wymianie i oddałem jeszcze raz ale po ułożeniu dalej jest to samo. Poduszki pod silnikiem podobno są ok.

Może ktoś ma pomysł co to może być bo trochę mnie to denerwuje. Dodam że silnik chodzi równo i nie słychać żadnych stuków więc ośmielam się twierdzić że dwumas jest ok.

Kupiłem komplet LUK.

Ostatnio zapaliła mi się kontrolka niskiego poziomu oleju. Jak sprawdziłem na bagnecie to był jest prawie na samym dole. Czy to może być przyczynę tych drgań. Wydaje mi się że nie ale proszę o opinie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego może zapodaj jakiś filmik.

Please login or register to see this quote.

Podaj jakiś nr tego kompletu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

drNagram jak będzie zimny silnik bo na ciepłym nic nie słychać. Numeru nie mam bo komplet wysyłałem do warsztatu i opakowania nie mam a na paragonie numeru nie ma. Właścicielowi warsztatu wierzę bo to mój znajomy. Jeszcze nie wiem jak wrzucić filmik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem wam ze ja tez jestem po dwu krotnej wymianie DM, tak jak pisaliscie ze wibracje w przedziale 1500 były wyczuwalne i słyszalne, wymienili mi dwumase na inna i moge powiedziec zejest lepiej ale tez mam wibracje na zimnym a jak się rozgrzeje to sa ale mniejsze, tak samo jak dotkne sprzegła to słysze delikatny szum i zaczynają się wibracje

Mechanik dwa razy rozbierał i powiedział ze miał pierwszy taki przypadek, wszysto wygladało w jak najlepszym porządku

Jedyne co pomogło choc nie wiem czy ma to cos wspulnego ale ta poducha( koło filtra powiwtrza) przestawiałem jej pozycje delikatnie luzując sruby i to pomogło, teraz wszystko jest w miarę ok, jest minimalny szum i wibracje ale naprawde trzeba się przesłuchać

Generalnie mam wszystko nowe i olałem temat bo nastepny raz nie będę ściągał zeby patrzeć co jest nie tak no chyba ze się pogorszy to wtedy znajdę górkę i dam na lu.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poniżej przesyłam link do zdjęć.

Miałem wymieniany komplet sprzęgła i dwumasu. Przy wymianie poszła plecionka wydechu i musieli wspawać nową. Po wymianie na budę przechodzą drgania. Silnik ustawiony, poduszki wizualnie ok. Mechanik nie ma pojęcia od czego mogą być. Wszedłem pod samochód bo mam od tamtego czasu problem ze spadającą rurą środkową. i zauważyłem że tak jak na zdjęciach widać prawy wieszak filtra cząstek mocno się opiera na gumie i tej blaszce podtrzymującej a lewy jest w powietrzu. I tu powstaje moje pytanie czy ten mocno opierający się wieszak może być przyczyną wibracji na budzie?

Strasznie to denerwujące jak wibruje kierownica, fotel.

Silnik chodzi normalnie bez stuków więc raczej nowy dwumas jes ok.

Please login or register to see this link.

Jeśli ma ktoś jakieś pomysły to proszę o pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ewidentnie jest zle.krzywo.Nawet jezeli nie to jest powodem drgan to trzeba poprawic bo bedzie CI gume ta jedna co jakis czas wybijac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Witam posiadam Alfe Romeo 159 1,9 jtdm z skrzynią M32 i w 2015 usłyszałem szum na 5 i 6 biegu wiadomo standart w m32.Następnie  w listopadzie w Wrocławiu wymiana 6 łożysk i mechanicy zalali skrzynią olejem od skrzyń z automatów ,bo jak stwierdzili automaty się nie psują.Po moich kłótniach wlali olej od Opla najtanszy,myśle ok i tak będe zmieniał na Fuchs.Szum na 5 i 6 znikł całkiem i biegi wchodzą dobrze choć lekko 2 i 3 chaczy,ale wcześniej też tak było.Miałem też przy niższych temperaturach chrobotanie,które po wciśnięciu sprzęgła znikało lub jak próbowałem wbić 3 bieg.Po tej wymianie te chrobotonie też znikło,ale od tamtej pory jak auto jest na wzniesieniu lub na skosie tzn. przodem w dół tarcza sprzęgła wpada w wibracje lub jak hamuje to też i czuć bicie na pedale sprzęgla i hamulca.Nie weim czy wałek sprzęgłowy ma luz .W maju 2016 wymieniłem dwumas,sprzęgło i wysprzęglik oraz Olej FUHS zalecany na forum i oczywiście 2,9 litra.Poduszki dolne nowe ORI,Regulacje poduszek też juz robiłem 4 razy,ale bez poprawy,wibracje jak były tak są.Zauważyłem,że jak auto sie nagrzeje to wibracje są mniejsze co by pasowało do luzu wałka sprzęgłowego bo metal zwiększa swoją objętość od temperatury.Czy dobrze myśle,że to ten wałek ma luz czy jednak łożysko tego wałka.Wymiana dwumasa i reszty nie dała oczekiwanych efektów,choć spece od skrzyń z Wrocławia mówili,że tarcza ma luz i dlatego jest bicie.Pomożecie bo włozyłem w ten samochód już 12 tysiecy i dalej oś nie tak.

Edited by Jacek Placek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wymieniłem komplet sprzęgła z dwumasa vc 1.9 120km zrobiłem niecały 1tys km i po wciśnięciu sprzęgła do połowy dalej słychać delikatne stuki  jak wcisne całkiem to jest ok jak puszczę całkowicie też jest ok tylko na połowie sprzęgła stuka delikatnie czy to normalne czy coś jest nie tak ? Proszę o odp 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam problem z delikatnymi wibracjami pedału sprzęgła dodam że w porównaniu z pedałem hamulca jest bardziej podniesiony wciskając go czuć luz ze 3cm zanim poczuje opór. Niedawno wymieniona sprężyna powrotu pedału sprzęgła.Zanim kupilem auto poprzedni właściciel wymienial sprzęgło dwumas itp jakieś pomysły? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale ze co silnik? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...