Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Mariusz W

Drganie kierownicy lewo - prawo przy 120 i wyżej

Recommended Posts

Witam serdecznie,

Mam mały problem z autem VB X18XE-1, mianowicie po wymianie kół na letnie alu oplowskie (używane opony) - wyczułem drgania na kierownicy. Zmieniłem na nich nowe opony Kleber, wymieniłem po obu stronach łącznik stabilizatora, końcówkę drążka kierowniczego i swożeń wahacza (wyrzuciłem stare nity i zastąpione oczywiście śrubami) oraz gumy na stabilizatorze. Sprawdziłem na stacji diagnostycznej zbieżność i amortyzatory - zbieżność ok, amorki też powyżej jeszcze 50%. Jednakże przy prędkości 120 i więcej tak do 160 czuć drgania na kierownicy oczywiście w miarę zwiększania do 160 wzrastały drgania,potem stopniowo malało lecz nie do końca. Jednakże gdy miałem auto na kołach wyczułem kręcąc kierownicą lewo prawo jakby miała luz, podniosłem na lewarku i faktycznie jakiś mały luz na drążku kierowniczym jest (wg mnie), czy to może być powodem takich drgań przy wskazanej prędkości??????? Zamierzam wymienić w następnym tygodniu drążki kierownicze po obu stronach, bo nie idzie nim szybciej popędzić.

Jeśli ktoś z Was miał podobny problem, to proszę o wskazówki, czy wymiana drążków wystarczy, czy trzeba szukać gdzieś w amorach, czy w innym miejscu tkwi szczegół, a może ma jakiś wpływ tylne zawieszenie, a może alusy zdjąć i zobaczyć na stalowych jak się zachowuje.

Nadmienię, gdy jeździłem na zimówkach i nie było już śniegu pod koniec sezou leciałem nią na prostej koło 200 to właśnie w przedziale 120-160 było delikatne drganie (chyba nierówności na drodze :-) ), powyżej tej prędkości nic nie czułem, auto dobrze trzymało się na lekkim łuku, bo tylko lekki przechył auta czułem ale nie wypadło z drogi.

Za pomoc z góry wielkie dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze to zmien amortyzatory bo takie które mają 50procent tłumienia to już śmieci. Drgania kierownicy w tym przedziale prędkości to nic innego jak wina opon, felg, niewłaściwego lub niedbałego wyważenia, krzywych tarcz hamulcowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zacznę do powrotu na stalowe, i oczywiście zakup amortyzatorów, zapewne trzeba będzie przy tym wymienić poduszke z łożyskiem kolumny (koszt łączny koło 700 za przód), a tak na marginesie jakie tarcze będą dobre, oczywiście nie chodzi mi o wyczynowe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale takie żeby się nie wygięły przy częstym używaniu hamulca???? choć zastanawiam się też nad sprężynami, bo kto wie kiedy były one wymieniane, uważam że są też już przeciążone, a czy ktoś to robił wcześniej to wielka niewiadoma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...