Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

pol1

3.0 cdti Strata Mocy

Recommended Posts

Witam, moj problem polega na tym ze odcina mi turbine pojawia sie chek podnosi obroty do tysiaca ale przy nacisnieciu pedału hamulcaobroty wyrównuja sie.Podejdzewam ze moze cos byc z podcisnieniem ale za kazdym razem kiedy chce podpiac do kompa najczescie sie resetuje i przez jakas chwile jest ok ale dzis jadac na odcinku 170 km trzy razy zatrzymywalem sie aby zgasic motor a za czwartym juz zgaszenie nic niedalo jechalem ok 40 km bez turma normalnie katastrofa .Jesli ktos podejzewa co moze byc prosił bym o pomoc dziekuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

sterownik turbiny.....miałem to samo. Musiałem się zatrzymać, wyłączyć silnik i wyjąć kluczyk. Po chwili wracało wszystko do normy. Zainwestowałem 100zł i jest ok

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Sizar

Share this post


Link to post
Share on other sites

A masz mozliwosc wstawienia zdjecia tego sterownika jesli to nie klopot?

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie takie same objawy dawało kilko innych usterek... Jakie błędy??? bez tego to można gdybać.

Tak jak mówiłem u nie te same objawy:

- egr "kaput" część elektryczna umarła i wymiana na nowy uzdrowiła auto, błędy wskazywały na egr, samochód mocniej kopcił;

- SCV - co prawda nie wywalało błędu ale też strata mocy bez zwiększonego kopcenia.

- ostatnia walka z utratą mocy (zero dymu) przyczyna: zapchany katalizator jeden lub oba. Nie chciało mi sie sprawdzac który więc usunąłem oba i "moc jest ze mną"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ciekawe jak długo?

- zabrudzony, niesprawny elektrozaworek "N75" czy jakoś tak też może spowodowac mulenie ale to musi zakopcić.

Ja obstawiam EGR u mnie były te same objawy jak u Ciebie. Zazwyczaj wywalało "cheka" jak zdejmowałem nogę z gazu. Wtedy 2-3 razy mogłem podczas jazdy zgasić silnik i pomagało a kolejne razy już nie usuwały błędu a dodatkowo zapalała się kontrolka emisji spalin i po jakim czasie dopiero samochód odzyskiwał moc pomimo świecącej emisji spalin. Trasy z Holandii do Polski masakra

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Pomogła wymiana EGR na nowy. W Y30Dt koszt EGR około 2300-2600zł + wyminana a w Z30DT około 800zł + wyminana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co samochód to przypadek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jak widzisz musisz kombinować sam ze swoim autem bo tu chyba się nie dowiesz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie strasz kolegi takimi kosztami... używany EGR do Y30DT można kupić nawet za 500zł

Ja bym szukał od najtańszych rozwiązań... czyli sterownika turbiny, rozkręcenia EGRa jak to nie sterownik - czasem pomaga jak się go wyczyści

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> A jak już go będziesz rozkrecać to kup sobie zaślepkę - ok 20zł

Jakby zaworki padły to ponowne uruchomienie silnika by nie pomagało... a może te nieszczelne oringi na przewodzie paliwowym??? Wtedy naprawa to 5min i 50groszy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale by się błąd nie pojawiał...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niech kolega sprawdzi błędy i bedzie jasne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaś o-ringi? Coś Ci Lamparcie chyba zrobiły. Gość nie pisze, że nie może odpalić, tylko, że słaby, jak bez turbo. Daj spokój z gumkami. Jak one, to przede wszystkim nie odpala, bo paliwo cofa się do zbiornika i układ się zapowietrza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

otóż kolego nie do końca jest tak jak piszesz. Przy niewielkiej nieszcelności wszystko jest ok, nic się nie zapowietrza, odpala normalnie. Jak dodajesz mocno gazu w czasie jazdy to dopiero wtedy zasysa powietrze powodując spadek ciśnienia paliwa - u mnie było najpierw powyżej 3000 obr., później już 2000 obr. i auto traciło moc - im mocniej wciskałem gaz tym słabiej przyśpieszał...

Jak dodawałem gazu na postoju to wkręcał się na obroty do końca - jakby nic nie było - mechanik mówił, że na 100% zaworki, bo faktycznie objawy były identyczne. Śmigam tak już drugi miesiąc i nic się nie dzieje, a te gumki odkryłem przypadkowo jak przy silniku grzebałem - był lekki luz na przewodzie (każdy 3.0 w sumie taki ma - te które widziałem) - docisnąłem do końca przewód i auto zaczęło jechać normalnie - po kilku km znowu się poluzowało i zamuła :/ Spiąłem to taśmą samozaciskującą i jest ok - w wolnej chwili poszukam tych oringów, żeby prowizorki nie było

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toś miał niucha! O ile pamiętam, to kasę w zawory wtopiłeś, ale przynajmniej całego dnia kopania - nie. Tak sobie też wyobrażałem z tym rosnącym podciśnieniem, ale nie przemawiało do mnie, ale te klipsy...Kiła. Rzeczywiście zostawiają sporo luzu. Ja to wypierniczyłem i jeżdżę na zwykłych wężach i filtrze z merca (spróbuj wymienić o-ringi, to zobaczysz, jak kopać się z koniem!), to dopiero prowizora! Zdjęć przez szacunek dla grona, nie zamieszczę (żal se obwymiocić laptopa). Do meritum. Przecież Polowi się nie uszczelnia po restarcie. To nie windows.

Share this post


Link to post
Share on other sites

teraz jeszcze zauważyłem straszne kopcenie jak juz turbina zadziala to świata za mną nie widac dziwne wyglada to tak jakby sie tego wszystkiego gdzies nazbierało i nagle wielki buch

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Podłączę się do tematu. Motorek Z30DT. Dziwnie się zachowywał- raz turbina nie działała wcale/dawała bardzo małego kopa, innym razem samochód zachowywał się jak gdyby pracowała bez przerwy (odczucia jak z wciśniętym przyciskiem SPORT, gwałtowna reakcja na gaz). Obecnie nie działa. Brak jest przy tym jakichkolwiek kontrolek ostrzegawczych. Spotkaliście się z czymś podobnym?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A nei możesz sprawdzić w blokach pomiarowych co jest nie tak??? Wszystko będzie jasne albo przynajmniej nas ukierunkuje. Jka widzisz Twój przypadek pasuje pod kilka usterek i gdybać nie ma co.

Share this post


Link to post
Share on other sites

w jakich blokach az tak bardzo sie nie znam

w jakich blokach az tak bardzo sie nie znam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op-com albo tech i jazda na miasto robić sprawdzać co jest nie tak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

w Z30DT turbina sterowana jest elektrycznie, ma siłownik w stylu przepustnicy, tam bym zajrzał przede wszystkim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wlasnie potrzebuje kogos kto moze podlaczyc techa rowniez dlatego potrzebuje przywrocic pamiec epro czy cos takiego bo nie chodzi mi kierownica wielofunkcyjna z powodu rozladowania sie akumulatora. Jak masz kogos z mazowieckiego to prosze o kontakt . Dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites

pisz w oddziale mazowieckim

Please login or register to see this link.

tam szybciej kogoś znajdziesz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

u siebie mam zalozona turbine z Y i problemy byly podobne. Po przejechaniu kilku km swiecil check. Bląd dotyczył sterowania klapek w turbinie. Skoczylem do kolegi na szrot i wyjał czujnik z espace, który jest na turbinie. Odkrecilem swoj i na pierwszy rzut oka juz bylo nie halo. Tam jest taki "precik" ktory sie przesuwa (w czujniku) u mnie był wcisniety na maxa. Po wymiane wszystko ok, brak bledow, nie kopcil i moc wrocila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak one się zacierają, ten sam czujnik jest na EGR w Y30dt

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> mogłeś podmienić z tego egr bo chyba Ci zalegał ze starego silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wciąż szukałbym dziury w dolocie. Niedomknięty EGR do wciąż większe kopcenie ale nie sądzę aby był jakiś drastyczny spadek mocy. Wystarczy jakaś luźna opaska na gumie i już masz taki efekt jak podałeś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Doktor" od mojej viki już dawno by wyleczył twoją......żałuj, że nie mieszkasz bliżej mnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie mialem o tym pojecia. Tyle mam dobrze, ze czujnik mialem pod nosem na szrocie i podmienilem na probe (na poczatku myslalem, ze moze znow ktorys przewod jest przerwany bo instalacja jest chyba z papieru zrobiona

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do instakacji to masz racje, samochody nie mają nawet 10 lat a okablowanie silnika i wiązki pod podwoziem normalnie szkoda gadać

Kurna wczoraj bylo nieco ponad 22 stopnie i jakby lekko osłabł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> f*ck!!

Kurde oby nie pompa wysokiego ciśnienia/scv... dziwne tylko ze ma to związek z temp otoczenia zawsze jak jest powyzej 22stopni. Im cieplej tym gorzej i nie kopci... katow juz nie ma wiec albo nieszczelnosc gdzies na szybko złączach: bak - filtr - pompa , albo nie wiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A może przepływka? Dawałaby takie obawy? kurde tylko nie mam z kim podmienić

Edited by nika84-24

Share this post


Link to post
Share on other sites

a skad dokladnie jestes? Napisz na pw to zgadamy sie przez weekend i moze zrobimy podmianke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...