Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Bartek007

Diagnoza - turbina, EGR, kolektor... ?

Recommended Posts

Witam,

Na początku zaznaczam że prześedziałem forum odnośnie EGR, kolektorów i innych podobnych objawów

Problem zaczął się od spadku mocy i czarnego dymu co skutkowało wurzyceniem check engine (kod błedu: nieszczelność układu dolotowego)

Po poczytaniu trochę formum zabrałem się do roboty

Wydarłem kilka wnętrzności z Signum i wyczyściłem - kolektor ssący, czyjnik doładowania, EGR, przepustnicę

Problem z check engine przestał występować, jednak czarny dym pozostał, brak mocy też

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Czy można sprawdzić sprawność turbiny Tech2 ?

Możecie coś poradzić co dalej sprawdzać, na czym się skupić, może jakieś przewody podciśnienia, sam nie wiem

Mam nadzieję że turbina się nie skończyła, bo nawet nie wiem gdzie ja regenerować na lubelszczyźnie

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

czarny dym oznacza z reguły nieszczelność w układzie dolotowym, do tego może dojść przepływomierz w skrajnych przypadkach, ale ja bym szukał dziury w dolocie

Edited by zbigos74

Share this post


Link to post
Share on other sites

masz na myśli kolektor ssący? czy Tech2 wykryje usterkę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie chodzi o sam kolektor tylko cały układ dolotowy, wszystkie przewody, intercooler, sterowanie turbiną itp.

sam tech2 nie wykryje usterki, ale w fachowych rękach na pewno naprowadzi na nią

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawidzłem Techem2 to moje dymienie, diagnoza EGR, na Parking wartości są takie same jednak na Drive (np. 3 biegu) przy dynamiczniejszym przyspieszniau różnica jest na poziomie 92%

Rozebrałem EGR i sprawdziłem szczelność, okazuje się że jeden z tych "grzybków" nie do końca się domyka (pomimo wyczyszczenia)

Zdecydowałem się na całkowite zaślepienie i tutaj mam kilka pytań (nie znalazłem na formum)

1. jaką blaszką zaślepić EGR ?

2. jakie wymiary powinna mieć blaszka (dł. szer. grub.)

3. jak wyprogramować EGR przy pomocy Techa2 ?

Edited by Bartek007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam nie zrobisz tego bo musisz mieć mapę w której EGR jest pominięty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by UCash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ok, tak myślałem że nie będzie to takie proste

Gdzie mogę taką mapę zdobyć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikt Ci jej nie poda bo wtedy mógłbyś kosić 300zł od osoby

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to w takim razie czeka mnie wymiana EGR

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

dlaczego?

w cenie wymiany masz calkowite usuniecie

no chyba ze masz dpf to jego tez by trzeba bylo wywalic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

DPF wycięty, muszę jeszcze tylko uporać się z "wyprogramowanie go" bo mam teraz jakiś lipny emulator

gdzie w lubelskim mogę to zrobić? i za ile? może ktoś już to robił gdzies w Lublinie lub okolicach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...