Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Bulletproof33

Po wymianie hydro-popychaczy dalej stuka

Recommended Posts

Witajcie, oczekuję pomocy w sprawie:

Silnik 1.8 16v 115Km 97r. kombi

Byłem u mechanika stwierdził luzy na popychaczach. Więc wymieniłem popychacze ale stukot jest nadal, choć troszke cichszy.

Na zimnym silniku na wolnych obrotach stukot jest bardziej wyraźny, jak się troszkę rozgrzeje to mniej.

Konkretnie pojawia się (podczas jazdy) w chwili dodawania gazu, po odpuszczeniu gazu jak obroty spadają to cichnie prawie do zera, gdy wejdzie na wolne obroty wraca.

Sugestia mechanika to wał korbowy, panewki. A konkretniej wymiana bloku silnika.

Nie mam aż tak dużo funduszy i nie wiem co robić. Jakieś pomysły? Czy diagnoza mechanika może być trafna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

na jakim oleju jeździsz??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przez internet nikt tego nie napisze . Może łatwiej będzie jak nagrasz wideo , bo być może nie potrzebnie wymieniałeś popychacze . A olej swoją drogą , lecz o nim temat jest i to dość obszerny

Przeczytaj kilka ostatnich postów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej który był zalany przez pop. właściciela tprzy wymianie był czarny jak smoła, wnioskować można że pewnie byłw silniku ponad 20k km.

Ja zalałem Orlen Platinum pół syntetyk. Myślałem nad Liqui Moly ale wybrałem Orlen. Też uważam że popychacze wymieniłem troszke bez podstawy.

Dodam jeszcze że przebieg auta to wg, licznika 259 k km. Ja po stanie silnika jednak uważam , że może być większy.

Edited by Bulletproof33

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolektor oglądałeś ?

Ściągnij osłonę kolektora wydechowego i zobacz czy nie jest pęknięty.

Może to ten stukot słyszysz.

To by potwierdzało też objaw cichnięcia po rozgrzaniu, oraz to że schodząc z obrotów bez paliwa tego nie ma.

Edited by witek_p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To jak, mechanik nie potrafi rozróżnić dźwięku popychaczy od panewki?? To co to za mechanik...

Przede wszystkim zmierz ciśnienie oleju, to o wszystkim Ci powie. Może też być tak że w środku silnika jest tak duży syf że zbyt małe ciśnienie dociera na górę silnika i przez to popychacze się nie napełniają i z kolei stąd ten stukot.

Orlen jest kiepskiej jakości olejem, najlepiej by było jakbyś zrobił płukankę i zalał dobrym olejem.

Sprawdź też kolektor wydechowy tak jak Witek pisze, bo to też może być przyczyną i słyszysz nie stukot a dźwięk zbliżony do stukotu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze, obejrzę jutro za dnia kolektor i dam znać co wypatrzyłem.

Dokładnie tak - ten dźwięk to nie jest takie typowe stukanie tylko dźwięk do tego podobny ale nie wiem jak go określić.

Myślicie że Liqui Moly z dwusiarczkiem molibdenu to dobry pomysł czy jakiś inny polecacie w tej sytuacji, a może w ogóle przejść na minerala?

Edited by Bulletproof33

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalazłem taki filmik, może to coś takiego:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurde dźwięk jest troszkę zniekształcony, ale wzmacnianie dźwięku przy gazowaniu podobne i na starcie, inna troszke barwa dźwięku ale to zasługa kamerki pewnie.

Krótko mówiąc blisko, coś w tym stylu.

Dodam tylko, że płukanie było robione wraz z wymianą oleju na Orlenowski i obecnie na tym oleju jeżdżę już 1 tys. km.

Edited by Bulletproof33

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie masz pęknięty kolektor albo urwała Ci się szpilka i uszczelke wydmuchało. Też myślałem ze to popychacze, jednak dobry mechanik zdiagnozował ze to dźwięk z kolektora. Zrobiłem i cisza całkowita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy, zrobilem foto tego kolektora od gory i nagralem dzwiek silnika jak bede przy kompie to jeszcze dzis wam podesle.

Tutaj macie linki do foty oraz link do nagrania pracy silnika, nagranie dość dobrej jakości może coś wywnioskujecie:

Zdjęcia:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Głos pracy silnika:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziwny ten dźwiek. Ja u siebie mam i pęknięty kolektor i wydmuchaną uszczelkę i całkiem inaczej to słychać. ale niech się inni wypowiedzą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mi to jednak wygląda na dźwięk popychaczy - jakiej firmy popychacze założył mechanik?? Tak czy inaczej ja osobiście zrobiłbym płukankę silnika i zalał dobrym olejem

Edited by YaSIu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popychacze firmy INA. Stare mi oddał, mam je w szafce.

Po tym jak zrobił popychacze to powiedział że to pomogło na ok. 30%.

I faktycznie, Na starych było głośniej. A na nowych efekt taki jak na nagraniu.

Olej pewnie pomoże kolejne 20% a grać będzie dalej, ale i tak to zrobie, męczyć ten silnik Orlenem...

Może to dźwigienki? Albo Wałek rozrządu?

Edited by Bulletproof33

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmierz ciśnienie oleju,bedziesz wiedzial na czym stoisz.Zrób płukanke silnika i zalej Motulem, bo Orlen to nie za dobre rozwiazanie.Możesz spróbowac odpowietrzyc popychacze:zapal silnik potrzymaj go na 2500-3000 obrotów przez 3-4 min po czym zostaw silnik na wolnych obrotach na minutke tak pare razy .Jak dla mnie dzwięk z filmiku to popychacze,ale najlepiej żeby ktos ogarniety osłuchał silnik żeby weliminować nieszczelnosć wydechu.Ciężko coś diagnozować na odległość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chciałbym żeby moje popychacze po odpaleniu tak szybko przestawały klekotać

daję sobie rękę odciąć,że granie popychaczy w materiale filmowym słychać zaledwie między 17 a 18 sekundą filmu.

Pozostałe dżwięki to nieszczelność bądź pęknięcie kolektora wydechowego lub uszczelka między kolektorem a rurą wydechową.

Edited by gracyja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tym nagraniu z YT to faktycznie nie są popychy.

Ale na tym co wstawiłem to koledzy twierdzą że najprawdopodobniej jednak popychy.

Przesłuchaj sobie i napisz opinie. Każda opinie jest potrzebna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Już jestem po konsultacji:

Najprawdopodobniej to któraś z panewek korbowodowych.Jak byś ściągał miskę olejową to sprawdź luzy korbowodu tzn.góra dół.

Teraz jak potwierdił by ktoś tę prawdopodobną diagnozę był byś bliżej rozwiązania problemu.

ps. mój kolega z regóły zawsze trafia z diagnozą,ale decyzja należy do Ciebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak jak napisałem na początku tematu:

Mechanik też zasugerował panewkę korbowodową.

Tylko teraz pytanie czy jeśli to prawda to jest możliwość wymiany samego korbowodu? Okołowy koszt?

Albo inna metoda pozbycia się problemu?

Pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to raczej nie jest dźwięk z kolektora, już prędzej gdzieś dalej, koniec dwururki albo łącznik elastyczny, ale to raczej byś wyłapał na kanale i na słuch bez problemu.

Ile ten silnik ma przebiegu ?

Ile bierze oleju na 1000km ?

Możesz wykręcić świece i pokazać wszystkie jak wyglądają z zachowaniem kolejności ?

Czy było mierzone ciśnienie sprężania ?

Jeżeli świece będą czyste, oleju brał będzie mało i ciśnienie będzie w normie to można wtedy zrzucić miskę i obejrzeć od dołu.

Jeżeli świece będą zalane olejem i dodatkowo nie będzie trzymał ciśnienia to jednak remont głowicy, koniecznie ze sprawdzeniem prowadnic zaworowych i generalnie sprawdzeniem szczelności..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zaś po konsultacji jestem.

No więc tak w takiej sytuacji pewnie wał do szlifu,nowe panewy a korbowód do wymiany,tak że nowy silnik może wyjdzie taniej,oczywiście przy tym najgorszym scenariuszu.

Hej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przebieg to NIBY 259tys z groszami, NIBY bo tylko na liczniku.

Olej lałem 1 tys km temu i na bagniecie różnicy nie zauważyłem, nawet jeśli to nie dużo.

Świece wymieniałem dosłownie parę dni temu. Były zalane. Wstawiłem NGK.

Nie mierzyłem ciśnienia sprężania.

Czasami się zastanawiam nad wymianą jednostki w całości ale trafić na dobry silnik to jak grać w pokera z mistrzem.

Najchętniej to bym się skłaniał do wymiany całego engine ale po

1. Ciężko trafić na dobry na rynku wtórnym

2. Świeżo robione hydropopychacze

Edited by Bulletproof33

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmierz ciśnienie, one powie Ci coś o stanie głowicy.

Te świece były całe zaolejone ? Jeżeli tak to puszczają uszczelniacze na zaworach, możliwe że prowadnice są wyrobione i zawory nie pracują przez to prawidłowo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety tak, cały gwint był w oleju, gniazda i przewody zapłonowe wycierałem czyściłem przed włożeniem nowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...