Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Madrian

Uszczelniacz do kompresora klimy.

Recommended Posts

Witam.

Mam problem. Uciekł mi gaz z klimy. Po nabiciu, po trzech dniach klima znów wysiadła i okazało się, że gazu niet.

Szybkie sprawdzenie UV, ujawniło kompresor jako winowajcę. Zielony cały jak ogórek.. GM Harrison V5 oryginalny od nowości.

Chciałbym zregenerować kompresor, ale nie wiem, który zestaw uszczelek wybrać. Czy z uszczelniaczem metalowy, czy gumowym. Niestety, nie mogą sobie aktualnie pozwolić na odstawienie pojazdu i zdemontowanie kompresora do sprawdzenia. Musiałbym go od razu składać i montować uszkodzony. Trochę robota głupiego.

Mam klimę manualną (750g czynnika), silnik EKO TECH 1,6 16V, rok prod 97 (pierwsza rejestracja 98r, w Niemczech). Oczywiście Vectra B kombi.

Czy wiecie, w jakich modelach kompresorów były gumowe uszczelniacze, a gdzie metalowe?

Dziękuję za pomoc.

Edited by Madrian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wyjmiesz sprężarkę sam?? masz cierpliwość i narzędzia ?? ona nie wyjdzie tak jak się wydaje trzeba łapę silnika odkręcić co już jest dużym problemem potem albo tłumik odkręcić od kolektora co może być ciężko lub silnik dać wysoko do góry i dopiero próbować szarpać się z tym ja kiedyś robiłem to na ziemi i 4 godziny wymieniałem kompresor.

masz ściągacz do zdjęcia łożyska wraz z całym przodem?? nie chcę ci wjeżdżać na ambicję ale jeśli nie masz o tym pojęcia i narzędzi specjalistycznych to się nie bierz sam za to. dzwoń do kogoś kto Ci to sprzedaje i pytaj jakie tam są mi się wydaje że gumowe na łączeniach ale nie chcę wprowadzać w błąd.

masz klimę manualną ale nie masz układu na 750g czynnika tylko na 900g

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pytam się, jak jest wyjąć kompresor w Vectrze i jak go zdemotować.

Przy nieszczelnej klimie, ilość czynnika jest raczej sprawą drugorzędną, zwłaszcza jak go nie ma.

Najpierw muszę naprawić wyciek, potem się będę martwił o nabicie. A nawet nie ja, tylko warsztat, który będzie po naprawie sprawdzał szczelność i nabijał klimę.

Ilość podałem wg nalepki. Jeżeli źle ją odczytałem, to trudno. Nie szprecham po niemiecku.

Żeby nie bić piany, załóżmy, ze mam narzędzia i możliwości. Krucho z gotówką i różnica w złotych między używanym kompresorem w nieznanym stanie, a kompletem uszczelek, jest dla mnie istotna.

Interesuje mnie, jaki zestaw uszczelek kupić i z jakim uszczelniaczem. Możesz mi pomóc, czy nie?

Jeżeli nie, to dziękuję. Od ambicji i motywacji mam już kogoś.

Szukam kogoś, kto orientuje się w typach stosowanych uszczelnień w w/w kompresorze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy wiesz z którego miejsca puszcza kompresor??? Jak na wałku przy kole pasowym to wymiana uszczelnień może na nic sie zdać ponieważ wałek może byc wytarty lub porysowany. Za uszczelnienia zapłacisz pewnie od 100-150 zł + twoja robota. I dalej nie bedziesz do końca wiedział czy zrobiłeś wszystko ok bo nie sprawdzisz jej na stole probierczym a może puścić w innym miejscu. Za regenerowana sprężarkę zapłacisz ok 500zł fakt cena spora ale masz jakąs gwarancję że bedzie to wszystko (przynajmniej kompresor) działało. Powiem ci na moim przykładzie: wymianił mi "szpec" uszczelniacz raz ale nie sprawdził jej i po tygodniu czynnika nie było, drugi raz zwonu wymienił i juz miało byc na 100% dobrze bo była w wodzie pod ciśnieniem cały dzien i nie puściła nic, załozyłem nabiłem i zadowolony jeździłem pół miesiąca i od nowa polska ludowa

Edited by barto89

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety, ale regenerowana sprężarka to także niewiadoma. Skąd mam wiedzieć, że regenerował ją fachowiec, a nie pan Miecio z garażu pod lasem?

A z gwarancją w naszych, polskich warunkach bywa różnie.

Jeżeli zrobię sam, to wiem co robiłem i jak. Jeżeli chodzi o maszyny to doświadczenie mam, bo pracuję w obsłudze technicznej przemysłu ciężkiego i taka sprężareczka to zabawka w porównaniu z tym, co nieraz robię. Dla mnie, takie maleństwo to godzinka roboty, jak śruby się zapieką. Dwie jak będę musiał dorobić nowy korpus.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Praktycznie codziennie "bawię" się z maszynami, dużo bardziej skomplikowanymi, pracującymi przy większych ciśnieniach i temperaturach.

Kompresor jest zielony przy podłączeniach do instalacji oraz na łączeniu korpusu.

Pytam się tylko o typ uszczelniacza. Jeżeli ktoś wie, to proszę powiedzieć. Jeżeli nie, to po prostu kupię oba zestawy i zobaczę, który tam siedzi oryginalnie.

Zestaw do mojego kompresora z uszczelniaczem metalowym kosztuje 73zł. Zamieniany na gumowy, na życzenie.

Liczyłem jednak, na tę drobną pomoc, od kogoś kto regenerował już taki kompresor. Chcę po prostu uniknąć dodatkowych kosztów. Nikt nie kupi ode mnie używanego zestawu uszczelek.

W końcu nie proszę o fotoporadnik jak samemu honować gładź cylindrów ściernicą płatkową i wiertarką z "Lidla".

Interesuje mnie tylko typ uszczelniacza jaki był stosowany w tym roku modelowym. To wszystko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...