Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

MoFE Technology

Kolektor wydechowy z allegro

Recommended Posts

Witam wszystkich serdecznie !

Co sądzicie o sportowych kolektorach wydechowych na allegro ?

Czy któryś z nich jest wart uwagi ?

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Czy może lepiej kupić wydech od C20XE lub C18XE i wspawać flansze od X18XE bo takowy posiadam engine

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżdżę na ostatnim, git majonez, wielkiej różnicy oprócz ceny to nie ma ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do silnika X18 XE , pasuje kolektor C20XE 2.0 , pytam o mocowanie śrub , rozstaw , czy to wszystko ładnie się spasuje ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz zmienić flanszę, bo jest inny rozstaw śrub. Kształt też nie jest do końca dobry, bo jest okej ale tylko do momentu jak z 4 rurek schodzą się do 2, potem już idzie w złą stronę i haczy o miskę olejową.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdyby tak oczyścić kolektor (nie mam jeszcze pęknięcia ale mam uszczelke do wymiany) , za kilka dni wyjeżdzam do UK , i nie dam rady jej wymienić zwłaszcza że można przy tej operacji narobić problemu w stylu urwania szpilek - choć nie jest to reguła , ale wole dmuchać na "zimne" . Postanowilem na jakis czas pojeździć na kolektorze wysmarowanym tą pastą na lączeniu w pobliżu uszczelki....

Pasta do 1500 stopni celcjusza.

Z tego co pomierzyliśmy ze znajomym kolektor ma od 500 do 800 stopni , po porządnym rozgrzaniu , inaczej było w polifcie gdzie temperatura była różna na poszczególnych rurkach wyjściowych...

Co myślicie ?

Please login or register to see this link.

Edited by VEROX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słuchaj, ja na 4-2-1 mam uszczelkę i pastę uszczelniającą tzw "beton" i jeszcze mi nie sadzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">.. . Ale co Ty masz za problem wymienić uszczelkę.. idziesz do np IC kupujesz, odkręcasz śrubki oczyszczasz itp.. Jak masz zamiar się siłować z łomem w ręku to coś na pewno uszkodzisz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Niestety jak kolektor gdzieś daje przed sondą to może Ci ona paść. Jeżeli masz do wymiany tylko uszczelkę to zrobisz to pod blokiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Bez stresu

VEROX, mówisz o 4-2-1 czy żeliwnym standardowym? ? ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mowa o kolektorze przedlifotowym , ten najbardziej podatny na pęknięcia. Z tego co wczoraj zaobserwowałem... - odkręcając osłone kolektora (przy której ukręciłem dolną śrubkę - wcześniej dawałem WD40 i kręciłem na rozgrzanym kolektorze powoli) , oslona w rogu na załamaniu była okopcona doslownie czarna , zbadałem kolektor w tym miejscu okazalo sie ze nie ma tam zadnego pekniecia , ale tez zauwazylem ze nie ma tam śruby mocującej , tak wiec kolektorek był juz wcześniej wymieniany a śruby nie wkręcono , czy ten otwór mógl przyczynić sie do rozerwania uszczelki ?

druga sprawa to opcja z górną częścią kolektora , zaobserwowałem na środku kolektorka kreskę w pionowym polozeniu , stojąc na wprost auta , jest tak malutka ze trzeba sie dobrze przyjrzeć niczym leżący włos. W tym miejscu na pewno tez nie wydostaje sie żaden dym bo oslonka jest czysta i rurka od wtórnego tez jest czysta.

Czy to jakies mikropekniecie czy tak poprostu być musi ...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A głębokość? może tylko powierzchniowe mocne zarysowanie, linia idealnie prosta to rysa, a o dziwnym kształcie to pęknięcie, żeliwo jest mocnym jednak kruchym metalem ze względu na grubość ziarna

Share this post


Link to post
Share on other sites

mimo tej rysy , dałem na nią warstwe "betonu" i rzuciłem kawałek blachy przemarowanej od spodu także betonem , blacha weszła na sztywno , pomiędzy kolektor a rurkę od wtórnego. Wole dmuchać na "zimne" , Jak można wykręcić taką ukręconą szpilkę i jak one wyglądają ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...