Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witam koledzy . Mam pytanie.Do ilu procent powinna sie otwierac przepustnica przy wciśnietym do oporu pedale gazu w czasie jazdy? U mnie jest 47% przy pełnym obciążeniu a na jałowym 2 %. Błedów na opcomie brak a maciora ostanio jakby słaba sie zrobiła.Prosze o pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witaj.

też o to kiedyś pytałem na forum, ale niestety nikt nie odpisał. prosiłem o podanie wartości w % przy danych obrotach co 1000. ale widać nikomu się nie chce. u mnie jaets tak jak u ciebie, ok 2-3% na jałowym, a przy 6000obr/min to ok 40% otwarcia przepustnicy. też mam problem z mocą. jak wciskam gaz dooporu to dostaje takiego muła, że masakra. muszę delikatnie operować gazem, żeby jako tako przyspieszała. też tak masz? i najlepsze, że błędów brak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witaj !! Też tak mam dokładnie takie objawy jak piszesz . Może jakiś użytkownik vectry sie zlituje i pomoże bo nowa przepustnica 1200 zł a używka to loteria

Czesci jakie już wymieniłem na nowe:

EGR

Przepływomierz

Świece

sterownik silnika

filtr paliwa

czujnik położenia wałka

rozrzad kpl

obie sondy lambda

olej

termostat z czujnikiem temp.

uszczelke pod przepustnica

przepustnica czysta jak łza

katalizator cały i nie zapchany

ciśnienie spreżania sprawdzone i jest ok

błedów nie ma

sam nie wiem co może być .Trace nadzieje ale walcze i nie popuszcze tylko $ ciągle brak.

Edited by DJSUCHAR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli coś to pomoże to testowałem na swoim x18xe1 i program pokazuje zakres otwarcia przepustnicy od 3 do 9 %.

Nie chciałem bardzo gazować ale przy wciśnięciu w podłogę zauważyłem ze szybko leci na 100%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dziekuje .Pytanie czy jest to pomiar przepustnicy czy pedału gazu ? Bo mi pedał gazu też pokazuje na 100 % jak wcisne do oporu a przepustnica 47 %. Ja sprawdzam w czasie jazdy autem np wbijam 2 bieg i do dechy i widze czy przepustnica idzie na full czy nie . W czasie jazdy pod obciazeniem nie katujemy silnika az tak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> dziękuje za info jezeli bedziesz w stanie sprawdzic w czasie jazdy to bedziemy wdzieczni może to nas naprowadzi. Pozdrawiam i dziękuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak pisałem robiłem test na x18xe1 a tu jest przepustnica na lince.

Postaram się sprawdzić pod obciążeniem jak pokazuje procent otwarcia ale to jutro .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dziękuje michalm83 za chęci pomocy nawet nie wiesz jak sie ciesze ze chcesz nam pomóc .Najgorsze jest to ze frajdy z jazdy nie ma żadnej a wyprzedzanie jest naprawde niebezpieczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomiarów dokonam rano jak bede jechał do pracy.

Tylko jest mały problem bo jutro opuszczam nasz piękny kraj i nie będę miał jak wrzucić cokolwiek na forum .

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekaw jestem jak sprawa wyglada z przepustnica w vectrach z innymi silnikami benzynowymi np o wiekszej pojemności ?

Edited by DJSUCHAR

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam.

no fajnie, że kolega chce pomóc, ale jego przepustnica jet na lince, a to niestety nie da nam 100% pewności jak ma być u nas.

taka sama przepustnica jak u nas jest też w silniku z22se, jeśli się nie mylę. ja szukałem tego prblemu w corsie, astrze, zafirze, które mają elektroniczne przepustnice ale ciężko coś podobnego znaleść. niepamiętam już na jakim forum, chyba BMW znalazłem, że max otwarcie elektronicznej przepustnicy to 97%. ale jak to ma się do opla to nie wiem. najgorsze jest to, że nie ma błędów i nie wiadomo jak to ugryść. znalazłem jeszcze coś takiego

Please login or register to see this link.

i można wnioskować po tym artykule, że jednak nasze przepustnice niedomagają.

gdybym miał pewność, że te wartości % są za małe to może kupiłbym jakąś używkę, a może udałoby się trafić na dobrą, a tak w ciemno to nie warto.

pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi udało sie znaleść informacje w programie bosch esi-tronic że przy pełnym obciążeniu przepustnica ma wskazywać między 90-100 % ,

Please login or register to see this link.

Z czego wniosuje że nasze przepustnice sa do kitu.

Edited by DJSUCHAR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podmiana przepustnicy i do sprawdzenia czy jest lepiej. Ja patrzyłem wczoraj ale na postoju to też mi się wychyla dalej niż 9 czy 10 %.

Jak depnąłęm ostro gaz to wyskoczyło ponad 30 % na spostoju. Stąd wnioskuję, że podczas jazdy wychyla się więcej (nie robiłem testów).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

witaj.

to jak piszesz "depnąłem" nie jest dla nas miarodajnym wynikiem. bo najlepiej byłoby zrobić tak jak wcześniej pisałem, wartości co 1000 obr/min i najlepiej w czasie jazdy bo wtedy silnik pod obciążeniem pracuje. ale i tak dzięki. a te 9-10% uchylenia przepustnicy to miałeś na ciepłym silniku, czy na zimnym? bo to też różnica.

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam panowie ,patrzałem dziś u siebie na zimnym silniku na postoju.

niestety nie mogę zrobić podczas jazdy bo bateria w laptopie padnięta ,

,, Obliczona pozycja przepustnicy,, chodzi o ten parametr?

to u mnie jest tak , 4% po zejściu silnika z ssania

przy gazowanie do około 5 tys . 47 do ponad 50% jednak nie dalej 60% ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki

Please login or register to see this link.

ciekawe jak by było pod obciążeniem szkoda ze nie możesz sprawdzic bo na jałowym silnik może nie potrzebować tak dużego otwarcia .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam nowe wieści dziś sprawdzałem przepustnice op comem w astrze H z silnikiem 1.6 XEP i przepustnica jest w pełni elektroniczna z kolektorem twinport co prawda jest to inny silnik ale podejrzewam ze zasada działania taka jak w Z18XE .Po depnieciu w pedał gazu momentalnie połozenie wyszło 99 % i tu jest zdziwienie u mnie jest 65 % max ;/

Edited by DJSUCHAR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

witam.

no to wychodzi, że nasze przepustnice są częściowo uwalone. pewnie mechanicznie, a nie elektronicznie i dlatego nie wywala błędu. będziesz szukał na podmiankę? jak ustalisz coś nowego daj znać.

pozdrawiam

właśnie odebrałem maila od kolegi Krzysiekk884 co ma z22se i też elektroniczną przepustnicę i napisał tak:

"Kurcze trzeba było sie przypomnieć bo całkiem zapomniałem, a wczoraj grzebałem przy aucie i mi sie przypomniało to sprawdziłem. Na wolnych obrotach 6% bieg jałowy, a 100% z gazem w podlodze pełne obciążenie.

Sorrki że tak późno - po miesiącu"

czyli szukam przepustnicy w rozsądnej cenie.

ps.

wielkie dzięku KRZYCHU za pomoc

Edited by zielu44

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nagrywałem u siebie pod obciążeniem . Tylko do trójki ,bo nie ma za bardzo gdzie u mnie przycisnąć .

Edited by pawelvc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki

Please login or register to see this link.

za filmik .A u Ciebie z mocą wszystko wporządku ? Już czasem sobie mysle ze może ja mam jakieś omamy , ale auto ewidentnie raz jedzie lepiej raz gorzej . Na początku jak kupiłem maciorke to byłem w szoku bo na 3 i 4 biegu powyżej 3500 obr. fajnie wciskało w fotel czuć było że auto aż sie rwie do jazdy jakby miało turbinke pod maską

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a teraz doopa ma focha i to jeszcze jakiego:( niby sie rozpedza ale nie czuć ciągu tylko cały czas jednostajnie przyspiesza . a u was jak jest przy 3500 obr?? czasami mam jeszce taki objaw że jak wyjeżdzam ze skrzyżowania 1 bieg i ruszam powoli i nagle dam wiecej gazu to na dosłownie pół sekundy jakby silnik umarł i nagle wyrywa jak szalony że aż nie moge uwierzyć że to 1.8 .

Podejrzenia jakie jeszce mam to , zawór przełączający kolektor dolotowy (na jałowym działa i op com niby też pokazuje aktywny przy przyspieszaniu), przepustnica , pompa paliwa , czujnik wału korbowego , filtr weglowy (zawór oparów) na koniec sprzegło chociaz nie ma objawów slizgania, nie wiem o co chodzi z tym wzbogaceniem siły bo jak przyspieszam to jest chwile aktywne a po chwili nieaktywny.

Edited by DJSUCHAR

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam.

czyli jak wyjaśnić to, że jednym otwiera się na 100% a innym na 60%

jakieś propozycje?

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Raczej tak , nie mam odczucia aby był słaby , normalnie przyspiesza , nie szarpie , pali tyle ile palił .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy własnie kupiłem przepustnice używaną niestety bo funduszy brak . Jak dojdzie i podmnienie to dam znac czy jest poprawa ,czy maciorka zacznie jeździć jak należy i do ilu % sie bedzie otwierać przepustnica. Pozdrawiam

Edited by DJSUCHAR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

witaj.

i jak są jakieś efekty podmianki przepustnicy, bo jak są to też już sobie jedną upatrzyłem.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie koledzy no i tak podmieniłem przepustnice i nie czuje różnicy na mocy .Jeszcze nie patrzylem na parametry op coma nie wiem jak to w % wygląda . podmieniłem też zawór od sterowania klapami kolektora i może jest ciut lepiej ale cieżko ocenić .Dam znac jak bede coś wiecej wiedział. Gdzieś czytałem żę trzeba skasować jakieś parametry wyuczone przepustnicy ale narazie nie patrzałem czy jest ta funkcja w op comie .Pozdrawiam napewno dopisze jak znajde czas żeby pojeździć maciorką z lapkiem.(zielu 44 narazie nie kupuj dam Ci znać jak sprawa wygląda) szkoda żebyś tracił kase.

Edited by DJSUCHAR

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam.

szkoda, że nie pomogło,bo teraz to już nie wiem czego się uczepić. a ten zawór od sterowania klapami kolektora to jest ten taki okrągły z takim jakby popychaczem? czytałem, że nie da się go sprawdzić na postoju, bo on działa tylko pod obciążeniem, prawda to?chciałem go nawet kiedyś zablokować w skrajnych pozycjach i się przejechać czy jest jakaś różnica, ale obawiam się żeby czegoś nie uwalić.

a co do op coma to dasz radę sprawdzić te wartości % uchylania tej przepustnicy do końca tygodnia?

pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...