Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

rafaln1

Vectra B- siłowniki centralnego

Recommended Posts

Wymieniłem sterownik zamka po zwyczajnie zjarał się.

Naprawiłem przyczynę- pęknięte izolacje na przewodach między buda a klapą bagażnika.

Dałem inną centralkę i jest kłopot:

Przekręcam kluczyk w zamku- słychać pstryknięcie w sterowniku i działa tylko siłownik klapy ale i to nie zawsze.

Miernik do ręki i sprawdziłem napięcia w kostkach do siłowników: jest 12V.

Dałem osobne 12V na siłowniki w drzwiach i nic.

Zaraz po założeniu sterownika odryglowały się tylne jedne drzwi (zaryglował je spalony sterownik) ale nic poza tym.

Działa też zamykanie szyb z kluczyka w zamku i włącza się oświetlenie kabiny przy otwarciu.

Pytanie: czyżby spaliły się wszystkie siłowniki na raz?

Co jeszcze sprawdzić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A próbowałeś zamknąć auto zamkiem w klapie ?

Jeżeli wszystko się zarygluje spróbuj otworzyć z kluczyka ale drzwi kierowcy bo na klapie powinno działać tylko zamykanie.

Jeżeli zadziała to masz tylko styk uwalony w zamku drzwi kierowcy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie da rady wsunąć kluczyka.

pewnie ktoś wymienił kiedyś zamek i otwierał tylko z centralnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to weź kabelek, podepnij pod masę i dotykaj na zmianę na styk 1 i 2 centralki (X61), czyli przewody czerwono-niebieski i czerwono-biały.

Jak zadziała to znaczy że w samym zamku kierowcy coś nie gra.

Z tego co jest w tis to raczej w polifcie i tak byś z klapy auta nie zamknął.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozbierz i nasmaruj

pewnie nigdy albo uzywany byl raz na ruski rok

czesto tak jest w VB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pstryknięcie i nic poza tym- podobnie jak zamykanie z kluczyka.

Moim zdaniem zamek kierowcy jest ok skoro podaje 12V na wszystkie siłowniki.

Pytanie:

Czy siłowniki pasażerów z tyłu oraz z przodu też mają mikroprzełączniki i czy mogły paść wszystkie na raz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie tak że to zamek kierowcy podaje +12V.

NA jakim przewodzie miałeś +12V ? kolory / nr złącza

Czy na pewno masz sprawny bezpiecznik F21 (X62/3 czerwony) i F11 (X62/9 czerwony) - sprawdź najlepiej żarówką oraz czy przewód masowy dobrze przykręciłeś pod śrubę (X62/11 brązowy)

Mierzyłeś na każdym złączu drzwi czy masz przejście pomiędzy:

34 czarno-czerwony a 25 czarno-żółty

oraz

34 czarno-czerwony a 14 czarno-niebieski

Zamykając zamek od środka "dynksem" powinno się zmieniać, że raz przejście (kilka ohm) pomiędzy 34-25 a raz 34-14

Jeżeli tak będzie to drzwi raczej masz sprawne, pytanie czy ten sterownik jest OK.

Podepnij się żarówkami (jakieś małe 5-21W 12V, pomiędzy X62/8 czarno-czerwony a X62/7 czarno-żółty

pomiędzy X62/8 czarno-czerwony X61/10 czarno niebieski

oraz X62/7 czarno-żółty X61/10 czarno niebieski

i klikaj zamkiem, czy któreś migaj, podaj które.

Czy na pewno dobrze połączyłeś w tyle przerwane kable, nic nie pozamieniałeś ? Który przewód zwarł Ci się do masy ? Czy jakieś były przerwane ?

Może spróbuj rozebrać tą złączkę którą zrobiłeś i zaizoluj wszystkie przewody, może tam coś jest namieszane ?

Czy migają kierunkowskazy jak zamykasz go z pilota ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Miernik pokazuje napięcie między:

Czarno-czerwonym i czarno-żółtym (przy zamykaniu i otwieraniu)

Czarno-niebieskim a którymś z dwóch pozostałych ale tylko przy zamykaniu (albo otwieraniu- nie pamiętam).

Sprawdzę jeszcze raz i podam co i jak.

Tym czasem wielkie dzięki za wnikliwe i cenne porady

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To pomierz, tylko rozepnij złącze drzwiowe żeby całej instalacji nie mierzyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmierzyłem w kostce tylnych drzwi:

Czarno- czerwony i czarno-żółty: 12V przy otwieraniu i zamykaniu

Czarno-żółty i czarno-niebieski: 12V przy zamykaniu (brak nap. przy otwieraniu)

Czarno-czerwony i czarno-niebieski: 12V przy otwieraniu (brak nap. przy zamykaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie bardziej chodziło o pomierzenie rezystancji drzwi na tych stykach - wiedzielibyśmy czy silnik i styk jest OK.

Ale 12V na 2 kablach świadczy o tym że jest przejście - tak mi się wydaje i jak na mój gust brakuje mi masy na wyjściu z tego sterownika a powinna się ona tam znaleźć przez przekaźniki w nim zabudowane.

Więc jak dla mnie albo ten sterownik jest uwalony, albo coś masz z masą na sterowniku.

Możesz odpiąć wtyczkę z drzwi i podać na krótko na te kable napięcie, tylko śrubokrętem "zamknij" zapadkę zamka żebyś widział czy działa, jak zaczną chodzić to masz odpowiedz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozbroiłem dziś zamek drzwi tylnych.

Wyjąłem płytkę z mikroprzełącznikiem i gniazdem, dałem 12V bezpośrednio na styki silnika i zero reakcji.

Chyba miałem "kumulację" z tym zwarciem.

Nie dość, że poszła centralka to doszły do tego jeszcze silniki zamków...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli tak było to jeden z kabli musiał zewrzeć się do masy na dłuższy czas - dlatego pisałem o żarówkach podpiętych pod centralkę żeby przekonać sie czy ta centralka działa i podaje masę.

Zanim założysz to sprawdź mikro w każdym, zawsze ze starych możesz przełożyć.

Z tą złączką którą robiłeś przy przejściu do klapy to trzeba tak zrobić żeby to łączenie nie wypadało w miejscu gdzie się to rusza, bo znowu siadzie i się zewrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na pewno zrobie jak piszesz zanim założe sprawne siłowniki.

No nic...wydatek.

Gdybym wcześniej zajrzał to tych kabelków...

Dzięki wielki Kolego za zainteresowanie tematem i za pomoc.

Doceniam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...