Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Przemol85

Vectra gaśnie podczas jazdy

Recommended Posts

Witam.z góry przepraszam jak coś nie tak wpisuje.

Opisze swój problem z którym się męcze od połowy marca b.r.i powoli mam dość.

Mam problem ze swoją vectrą rok prod.2000 PB+LPG.Mianowicie odpalam jade np.do pracy i wnajmniej oczekiwanym momencie auto gaśnie,próbując go odpalić nie ma szans rozrusznik kręci ale silnik nie załapuje.Pozostaje tylko linka i jakiś znajomy i kolejne ciągnięcie do elektryka.CHeck sie nie zapala

Do tego czasu zrobiona diagnostyka

Bład P 1230 uszkodzenie w obwodzie przekaznika pompy paliwa/przekażnika zasilania sterownika-wymieniony przekaznik.

2 dni dobrze i znowu stoje tym razem na rondzie kręci nie odpala pompe paliwa słychać.linka i powrót do elekryka. brak błedów

Elektryk twierdzi że to od gazu odłacza gaz i po jakis 20 minutach odpaliła kazał mi jeżdzić na PB ok jezdze zrobiłem z 50 km i na prostej drodze gdy jechałem z 80km/h czuc szarpniecie i po chwili gasnie zapalają sie kontroli tak jak przy odpalaniu auta rozrusznik kreci ale nie odpala i znów elektryk błedów nie ma. stwierdził ze sprawdzi wiazke która idzie do ECU po sprawdzeniu nic nie znalazł ale znalazł wypalona kostke przy stacyjce auto odpala zadowolony jade do domu i znów zgasła tym razem pojawił sie bład czujnika wału korbowego ok wymiana czujnika delphi auto chodzi no to rano do pracy jedzie super wychodze z pracy stoje na swiatłach i nagle zgasł i nie odpala pomóżcie co to może być bo dwóch elektryków rozłożyło ręce a na ASO mnie nie stać.najlepsze jest gdy zgaśnie auto np.odpali raz po godzine raz po 2 dniach i pracuje ok aż do kolejnego zgaśnięcia

Dodam tylko że nie ma rużnicy czy auto jest zimne czy ciepłe gasnie jak mu sie zachce dzieje sie podczas stania na swiatłach czy podczas wyprzedzania nawet,gasnie na lpg i pb.Boję się już tym autem jeżdzić.

Edited by Przemol85

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to wg mnie jeszcze może być walnięta cewka, błędów też wtedy nie będzie i może być taki efekt że jak ostygnie to zadziała.

Nie masz pożyczyć od kogoś na 1-2 dni na podmiankę ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie stety nie mam a nowa to okolo 350zl.Myslisz ze to cewka?a cawka na zimnym silniku tez mam prawo powodowac ze auto gasnie?i czy przez cewke moglo wywalic blad walu i te przekazniki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

też obstawiam cewke u mnie przerywała w trakcie jazdy aż w końcu 2 gary padły a świece i przewody dobre??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki masz silnik, X16SZR czy X16XEL ?

Jakoś stawiam że XEL

Jeżeli przekaźnik by nie działał to pompa też by nie pompowała, poza tym nie gasł by na gazie, bo ta instalacja nie potrzebuje do działania sprawnej pompy paliwa.

Zresztą jak zgaśnie na PB, to próbowałeś odpalić awaryjnie na gazie ? Nagrzany silnik powinien palić bez problemu.

Awarię czujników (korbowego bo z nim najczęściej są problemy na nagrzanym silniku) albo braku napięcia na wtryskiwaczach (nad tym też myślałem - ale to musiał byś mieć uwalony jeden z kabli odchodzących od przekaźnika pompy paliwa) by Ci zasygnalizował raczej checkiem.

Jedyna awaria, która kompletnie pozbawia możliwości jazdy na jakimkolwiek paliwie bez sygnalizacji checkiem to cewka (no i niekiedy korbowy ale jego masz wymienionego)

Z tego co widzę na allegro cewki nowe zaczynają się już od 150 zł do X16XEL, fakt że nie markowe ale ja sam taką wstawiłem 1,5roku temu do X20XEV i jakoś chodzi. Rok gwarancji masz, raczej nie pchał bym się w używkę albo nową markową bo trochę przesadzają z cenami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

silnik mam x16xel cewa pojedyncza zakladana od gory.Na gazie probowalem odpalic odpalila na chwile i zgasla.Stoji u elektryka o on przewiduje ze pada komputer silnika bo niby napiecie na cewke dochodzi.Dodam ze przed awaria bylo czuc zapach gazu w aucie czy to moze byc powod cewki znajomy gazownik wymienil filtry i bylo spokoj z zapachem gazu sekwencja stag aha i jeszcze byl czyszczony egr i przepustka bo falowaly obroty ale ten zabieg byl wykonywany co pol roku i problemow nigdy nie bylo.Wiec szukac cewki na podmiane ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napięcie na cewkę zawsze będzie dochodziło, dokładnie na styk nr 1 dochodzi +12V po stacyjce (pot 15) - przewód czarny.

Dodatkowo powinna dochodzić masa na styk nr 2 - przewód brązowy - niech to jeszcze sprawdzi dokładnie czy ten przewód ma dobry kontakt do masy.

i dodatkowo 2 kable idące z ECU - czarno czerwony i czarno żółty - awaria ECU zgłaszała by raczej błędy

Te cewki są raczej awaryjne, więc jakbym miał stawiać cewka czy ECU to postawił bym raczej że na 95% cewka, a reszta na ECU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlasnie dzwonil do mnie elektryk ze dal komuter do sprawdzenia i jest ok jedyny plus ze sprawdzanie za free bo juz dosc kasy wpakowalem.Stwierdzil ze auto odpalilo ale mi go nie odda bo chce pojezdzic i zobaczyc co sie dzieje kiedy zgasnie.

Czyli jak cewka pada to nie ma znaczenia czy auto zimne czy cieple?i czy padajaca cewka mogla falszowaj komputer i nie potrzebnie wkladalem nowy czujnik walu i te przekazniki?Jak jutro bede wiedzial cos wiecej to dam znac dziekuje za porady.nie stety trzeba sie szykowac na nocna zmiane w pracy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Awaria czujnika wałków rozrządu mogła wystąpić niezależnie - nie wiązał bym tych 2 awarii.

Cewka może paść różnie, albo padną 2 gary albo całkiem padnie, może działać jak jest zimna a po nagrzaniu nie, może wcale nie działać - najlepiej było by ją podmienić od kogoś na próbę, ale jak nie ma takiej opcji to ja bym ją wymienił i liczył że trafiłem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.Przepraszam ze dopiero wracam do tematu ale mialem troche problemow i to nie tylko z autem.

Wczoraj zostala podmieniona cewka zaplonowa.

Wczeniej ponownie zostala sprawdzona instalacja elektryczna auta byl luzny jeden wtyk w kostce od ECU.

Sprawdzony zostal takze gaz sekwencja na komputerze lpg byl komunikat o /bledu napiecia/ wymienione swiece zaplonowe /byly czarne/.

Narazie przejechalem 5 km po tych wszystkich zabiegam.

Wiec jesli teraz zgasnie to gdzie szukac przyczyny?Pozdrawiam

Aha dodam jeszcze ze auto potrafilo zgasnac nawet gdy stalem na swiatlach w oczekiwaniu na zielone.Wiec nie bylo reguly gasla poprostu kiedy chciala podczas jazdy jak i na biegu jalowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przecież ECU miałeś gdzieś w sprawdzeniu i był dobry, luźny wtyk na nim to tylko wina tego elektryka który go wyciągnął i wstawił.

Przerwa pomiędzy ECU a cewką wywalała by błędy.

Brak napięcia na centralce LPG o niczym nie świadczy, skoro gasła Ci na PB i LPG, komp z LPG może wcale nie pracować a auto ma jechać.

Niestety ale teraz musisz pojeździć licząc na to że to cewka była walnięta i diagnoza okazała się słuszna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam podłącze sie do tematu co wyszło z tą cewką gdyż mam taki sam problem elaktrycy wymiekają a już dużo kasy na to auto mi poszło dodam VB Z18XE GAŚNIE KIEDY CHCE TAK JAK U CIEBIE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli nie tylko ja mam takie problemy.Narazie jezdze z podmieniona cewka i zobaczymy mam nadzieje ze bedzie juz dobrze.

Nie stety to nie jest cewka zaplonowa.Vectra odpalila normalnie na pb pochodzila z 3 minuty na postoju i zgasla nawet nie zdarzyla sie przelonczyc na lpg.Dodam tylko ze jak chodzila to bylo slychac takie dziwne piszczenie dochodzace z pod maski.Proba odpalenia spelza na niczym.Wszystko zaczelo sie od czyszczenia przepustki i Egr moze tu lezec wina.Moze cos sie zacina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jakieś błędy wyskoczyły ?

Próbowałeś odpalić z lekko wciśniętym pedałem gazu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak probowalem z wcisnietym pedalem gazu i nic.Jutro ciagne do elektryka.Czemu to sie zaczelo od czyszczenia przepustki i egra?Zawsze bylo ok.

Po podlaczeniu pod kompa brak bledow .Czy przepustnica sie zacina?Czy egr?Juz nie wiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nikt nie odpisalam na moje pytania wiec ja napisze co postanowil zrobic moj elektryk na swoj koszt .Zalatwia zestaw do odpalenia sterownik,petle,immo.jesli bedzie oki to wtedy mu zaplace.Ciekawi mnie tylko jedno czy jak taki zestaw sie zalozy to nie trzeba niczego programowac w sterowniku i czy wszystkie urzadzenia beda dzialaly poprawnie.Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...