Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ace08

Dziwny spadek mocy, brak błędów ...

Recommended Posts

Witam kolegów ...

Jadąc sobie dziś do pracy auto dosłownie 2 km przed celem podróży straciło moc.

Do tej pory wszytsko było wporządku. Turbo działało jak należy, żadnych błędów, dawki korekcyjne w normie, niebieska wtyczka na 3-cim wtrysku, żadnych aut z kluczykiem, EGR czyszczony (może nie za dokładnie) max 1 miesiąc temu.

Auto chodzi normalnie, budą nie trzęsie, obroty w normie, reaguje na pedał gazu jak powinno, ale mocy nii ma :/

II bieg, gaz w podłoge i tyko do 2 tyś obrotów mogę jechać. Zero przyspieszenia.

III bieg to samo.

Turbo się nie załącza, żadnych "aut z kluczykiem".

Ktoś podpowie gdzie szukać rozwiązania problemu ?

Może ułatwieniem będzie fakt, że tydzień temu pękło mocowanie rurki przelewu na 1 wtrysku. Zalało trochę ropą. Objaw był podobny,

Wszystko wyczyściłem, przelew przerobiłem, kostki wtrysków wytarłam i auto gnało jak dawniej.

pojazd: VC Kombi 1.9 cdti, Z19DTH, 2004 rok, bez DPF, kolektor od "jabola"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kat..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zobaczymy jak będzie palił jak wyjdę z pracy, tj po 8-mio godzinnym postoju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi tez to na kat wyglada

Share this post


Link to post
Share on other sites

tzn zapchany ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może być zapchany

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy oprócz katalizatora jest inny "podejrzany" ?

przy zapchanym kat powinien chyba szarpać a tu nic ...

Edited by ace08

Share this post


Link to post
Share on other sites

SprAwdz sterownie turbo , miałem podobną sytuacje ze nic siew nie swieciło a był pekniety wezyk od podcisnienia zaraz przy vacum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

błąd wyskakuje jakby był pęknięty wężyk ale powyżej 3 tysięcy obrotów przegazuj go i jak łupnie błędem to masz rozwiązanie jak nie to ciężki przypadek

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak tą moc traci to kopci bardziej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

parę nowych faktów:

- auto po 8-mio godzinnym postoju pracuje normalnie, turbo dmucha, moc jest ..

- przegoniłem je trochę z wykorzytaniem turbiny (ale nie jak pisał xpirat - pow 3 tys obrotów) i bez problemu jeździ (trasa ok 10 km)

- dziś z rana droga do pracy bez problemów. moc jest (trasa ok 7 km)

- test z wysokimi obrotami dziś (po dłuższej jeździe jak turbo złapie odpowiednią temperaturę pracy)

- przy spadku mocy brak oznaków kopcenia. Zero dymu

problem katalizatora raczej odpada, bo auto pewnie ciągle byłoby zamulone.

zaczne chyba od sprawdzenia tych przewodów podciśnienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jesteś pewien że to turbo nie "dmucha" a nie że paliwa nie dostaje w odpowiedniej ilości? Na pewno nie ma błędów? Jak nie ma błędów to sprawdzić bloki pomiarowe przy muleniu:

- przepływka

- ciśnienie paliwa

- ciśnienie doładowania powietrza i ciśnienie atmosferyczne

- temp zewnętrzna i temp zasysanego i doładowanego

- temperatura paliwa

sprawdź też działanie N75 / zmiana pozycji drążka łopatek na turbinie (op-com/tech)

filtr paliwa kiedy wymieniałeś? Może szybkozłączki przy filtrze puszczają powietrze w obieg paliwa?

A może obudowa z filtra paliwa słabo skręcona albo pęknięta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie analogiczna sytuacja, zero błędów, moc raz jest, raz nie, choć wydaje mi się, że pow. 2 tys obrotów czuć lekkie dmuchnięcie turbiny. Silnik Z30DT, EGRa nigdy nie czyściłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witajcie,

problem zniknął .... ale wczoraj pojawił się na nowo. co prawda jednorazowo, ale pojawił się.

podczas dłużej jazdy pod górę, auto nagle straciło "kopa".

jechalem dalej ok 2-3 km, obczajałem, potem zatrzymałem się i probowałem okukać co to do diabła być może.

jakie obserwacje:

- auto "chodzi" równo, budą nie trzęsie

- spalanie wg kompa w normie

- jak dodaję gazu to max do 2 tyś obrotów, więcej nie idzie

- turbiny nie słychać (nie załącza się)

- brak jakichkolwiek świecących kontrolek

- auto jedzie jak na trybie awaryjnym, bez żadnych ostrzeżeń/informacji

- auto zgasiłem, po 5 sek odpaliłem na nowo, problem zniknął, pojechałem dalej.

- przejechałem kolejne 5-6 km, auto śmiga jak zawsze.

mam opcoma, ale nie podpinałem go jeszcze do auta w momencie gdy stracił moc, bo dzieje się to tak żadko, że ciężko ten moment ustrzelić.

od jutra zaczę wozić lapka z kablami

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

ewidentne coś tu nie gra z turbo. jako drugiego winowajcę obstawiam elektornikę.

podowiedzcie, co mogę sprawdzić związanego z turbo + elektorniką ?

jakieś sterowniki ? kostki ? co i gdzie mam szukać ?

za 3-4 tyg jadę w trasę ok 1,8 tys km a potem kolejne 1 tyś km i wolałbym aby nie było tego typu niespodzianek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Daj znać co i jak, bo mam podobną sytuację ale to nie jedyny problem u mnie występujący.

Pierwszy problem to przerywanie podczas przyspieszania i spadek mocy.

Jak wciskam pedał gazu to w granicach 1800-3100 obr/min przerywa i nie jedzie jak powinien,a później już lepiej idzie. Nie kopci bardziej i spalanie według komputera też się nie zwiększa. Dodam, że błąd nie wyskakuje, po podłączeniu kompa też nic nie widać.

Ale jeździć się dało także zwlekałem z naprawą do dziś..

Od niedawna występuje ten sam objaw co u Ciebie. Mianowice czasami, po przejechaniu kilkunastu kilometrów wyskakuje samochód z kluczem i brak mocy. Można wciskać pedał gazu i ledwo co jedzie. Samochód wyłączę, chwilę postoi, odpalam i przez parę km jadę normalnie, a później znowu to samo. W historii błąd się nie zapisuje, bo po podłączeniu komputera błędu nie ma.

Co dziwne, taki problem występuje tylko raz kiedyś. Codziennie do pracy jeżdżę po 20km i stanie się tak może raz w tygodniu, także zupełnie nie rozumię...

Jak macie jakieś pomysły to dajcie znać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod co podpinasz tego signuma że błędu nie widzisz?? Jak jest auto z kluczem to musi być!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mechanika pod komputer, nie wiem co to ma za oprogramowanie.

Poza tym mechanika też muszę zmienić, bo średnio mu wychodzi radzenie sobie z tym problemem..

Jak mechanik nim jeździł trochę to wtedy akurat problem się nie pojawiał i nic nie zrobił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

będę kiedyś w zduńskiej to dam Ci znać przyjedziesz i ogarniemy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłoby super, w końcu któś bardziej fachowym okiem by rzucił na tego signuma i może w końcu możnaby się cieszyć jazdą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Bo w sumie auto mam dopiero od grudnia, także zimą nie było za bardzo jak pojeździć, a poźniej zaczęły się problemy.

Daj wcześniej znać jak będziesz i podziałamy:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, jak coś ogarniecie, to zarzućcie pomysłem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> chętnie poczytam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie zjawisko zwane jest notlaufem - przeładownaiem turbo. Generalnie to raczej powinna być wina turbiny, bądź czegoś powiązanego. Notlaufy zaczynają się kiedy turbo osiąga powoli kres swoich możliwości. Przez 250 kkm u siebie miałem 3 notlaufy, zauważyłem, że one były spowodowane wcześniejszą oszczędną jazdą, po prostu trzeba nasze turbiny w miarę kręcić, bo jak się je zamula, a potem chce się je wkręcac na obroty to łapią zadyszkę. Od czasu gdy trzymam zawsze te 1800 obr., nie mniej to notlauf mi się nie zdarzył.

Edited by szms

Share this post


Link to post
Share on other sites

SZMS może masz i rację. Na to wyglada.

Ja zmienialem turbo z powodu pękniętego kolektora ok 6 mieś temu.

Auto miało przelot ok 270 tyś. Nie wiem która to jego turbina była

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Turbo, które zakupiłem podbno przeleciało 70 tyś km (rocznik 2007). Kwestia teraz jak ktoś o nie dbał.

Ale sam mechanik, który je zakładał stwierdził, że stara turbina była w o wiele lepszym stanie niż ta z 2007 roku.

Niedobrze ://

mam nadzieje że do kolejnej wymiany nie dojdzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> bynajmniej za mojej kadencji

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

spórbuję bardziej eksploatować turbinkę i zobaczymy co będzie. sam objaw pojawia się bardzo rzadko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie,

zapomniałem wcześniej napisać co i jak ze sprawą, o której piasłem - problem rozwiązany już jakiś czas temu.

U mnie problem okazał się układ dolotowy powietrza a dokładnie pęknięty był interculer (w niewidocznym miejscu - od strony silnika także dostęp utrudniony) i ciągnął lewe powietrze.

Także na szczęście za parę stówek inna dobra używka i obyło się bez wymiany turba.

W między czasie wycięty z powodzeniem DPF i częściowo zaślepiony (zapobiegawczo) EGR.

W końcu można cieszyć się bezproblemową jazdą.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, chciałbym poruszyc ponownie temat. Mianowicie W moim Z19DTH są takie same objawy. Podczas wyprzedzania, wciskam pedał gazu zaczynam wyprzedzać I po sekundzie bądz dwóch auto traci moc!!! Zero trybu awaryjnego na kontrolkach, dodam że od razu cofnołem zapłon I ponownie go włączyłem I auto odzyskuje moc po takim resecie(wiem że jest to złe rozwiązanie), ale zastanawiam się co jest nie tak skoro ponowne włączenie zapłonu przywraca moc.... Czy to turbine juz umiera, czy cos od jej sterowania...??? Dodam że od trzech miesięcy turbo troszkę głośniej kicha podczas gdy skrzynia zmienia bieg. Z gory dziękuje za odpowiedz, pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh te nasze auta...u mnie brak mocy został po części rozwiazany wymianą przeplywki, ale coś jeszcze nie gra. Wymieniłem przeplywke, wchodzę w op com silnik->programowanie->wymiana czujnika powietrza i auto jeździ prawidłowo, ale tylko dzień lub dwa i później znowu muł, to znowu op com , wybieram tą samą funkcję i znowu jeździ normalnie dzień lub dwa i tak w kółko i w kółko...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...