Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

dzienius

vectra b cdx16 v wymienione hamulce i tarcze pedał prawie w podłodz

Recommended Posts

hey potrzebuje pomocy napisałem pomsta ale chyba w złym dziale nie ważne pisze jeszcze raz wczoraj wymieniałem tarcze wraz z klockami i dziś okazało się że mój pedał hamulca łapie prawie przy ziemi.załorzyłem zestaw bremko bo wcześniej też go urzywałem w innym aucie i byłem z niego zadowolony wydaje mi się ze wszystko jest dobrze poskładane zresztą korzystałem z waszego instruktarzu ale dla łatwizny aby wpuścić tłoczek do środka po odkręceniu całego ustrojstwa wziełem zostawiłem stary klocek i poluzowałem zawór od powietrznika trochę płynu wyleciało tłoczek ładnie się schował bez żadnych problemów zakręciłem od razu po skączeniu korek odpowietrzający założyłem nowe tarcze potem klocki poskładałem do kupy podpompowałem i hamulec był wysoko odpaliłem samochód dziś bo musiałem skoczyć do miasta i co się okazało hamulec łapie dopiero prawie przy ziemi pomaga tylko impulsywne hamowanie czyli z 3 razy szybkie i mocne podpompowanie pedałem hamulca i wtedy auto ładnie hamuje przejechałem dziś się po mieście zrobiłem z jakieś 20 mil ale nie widać żadnej rużnicy pedał jeśli chce się mocno zahamować trzeba w podłogę wbić a jeśli mam czas podpompuje go to chwyta od razu przy naciśnięciu .i teraz pytanie czemu tak się dzieje?czemu wcześniej hamulec łapał od razu a że tarcze były już masakryczne wolałem wymienić wszystko dobrze że nie robiłem od razu 4 kół do chyba bym se musiał dziury jak flinstonowie do hamowania wyciąć w pod łodze czy możliwe jest że przez to że wypuszczałem płyn hamulcowy przez odpowietrznik w jakiś cudowny sposób hamulce się zapowietrzyły?chociasz gdyby były zapowietrzone to by chyba nie hamowały ale jak pojeździłem po mieście i stanełem na chwilke na parkingu dotknełem tarczy była gorąca więc chyba klocki działają obydwie tarcze były ciepłe żadna kontrolka o jakimkolwiek problemie nie świeci się tylko komputer pokładowy pokazuje mi napis bracke disc co to ma oznaczać? coś jest nie tak ?podłączyłem auto pod op coma nic nie pokazał wszystko sprawne zero błędów acha gdy wciskałem tłoczki i tryskało tam tym płynem hamulcowym to bardzo mało go zleciało w zbiorniczku jest go na max i nie widze jakiejś większej zmiany nic prawie nie ubyło albo nie na tyle aby było to widać .co może być przyczyną tego miękkiego pedała jak go teraz doprowadzić do poprzedniego stanu wcześniej był bardzo wysoko i wyhamowywanie z ponad 200km/h nie było problemem teraz nie przekraczam 50 bo nie wiem jak się te hamulce zachowóją w sumie na prostej drodze rozpędziłem samochód i wcisnełem hamulec do dechy to tylko zapiszczało i zostawiłem opony na ulicy więc samochód hamuje ale masakra bym se musiał chyba jedną noge przedłużyć o dobre 10 cm.pomurz ie i napiszcie co z tym zrobić płyn jest i nalany do pełna nie był wymieniany nie widać żadnego wycieku choć mogę się mylić ale było by to widoczne a nie ma żadnych śladów gdy się go podpompuje 3 razy trzyma w dobrej pozycji w tej w której był poprzednio opcom nic nie pokazał ale niepokoji mnie tez ta informacja na wyświetlaczu bracke dysc czemu to mi wyskoczyło czy dlatego że jest jakiś problem czy co oprócz tego komunikatu na wyświetlaczu nic więcej się nie pokazuje przy odpalaniu samochodu za świecają się kontrolki abs ct ale gasną od razu przy przekręceniu kluczyka czyli tak jak jest w każdej viki.prosze pomurzcie bo nie wiem jak to ugryść a z takimi hamulcami i 2 dzieci nigdzie nie pojade tym auterm jeżeli możliwe jest że zapowietrzyłem układ to proszę o porade jak go odpowietrzyć .będę czekał z niecierpliwością na odpowiedz od razu z góry dziękuje i proszę pomurzcie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kto kazał odkręcać odpowietrzniki? Teraz odpowietrz hamulce. Nie pisz takich długich postów bo kto to będzie czytał. Ja się zmusiłem i doszedłem do wniosku że napisałeś 3 razy to samo jednym ciągiem. Napisz jeszcze co za komunikat naprawdę ci się wyświetla bo czegoś takiego jak napisałeś nie ma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

pisze bracke pad sory za błąd i sory za długi opis a jeszcze doczytałem że może być problem ze zle włorzona spręrzyna dziś już nie dam rady sprawdzić tego bo w uk leje teraz strasznie ale napisz czy te 2 rzeczy mogą być przyczyną czyli zapowietrzyłem system i zle załorzona spręrzynka? od którego koła zacząć jeśli zakładałem na razie tylko przód i ile kół odpowietrzać czeka mnie też wymiana tyłu i nie wiem czy robic to od razu i wtedy odpowietrzać czy najpierw zrobić przód bo to on był masakryczny

sory za post za postem ale zapomniałem dodać że kiere ma z drugiej strony wiec nie wiem od którego koła zacząć ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brake pad mówi o zużytych klockach hamulcowych. Winny jest czujnik zużycia klocków i jest o tym na forum. Teraz mi się przypomniało że jak kiedyś w mondeo (podobne hamulce jak w VB) źle założyłem sprężyny to właśnie był taki efekt. Jeśli zapowietrzone to możesz spróbować sam przód. Jeśli nie pomoże to wszystkie. Jeśli będziesz czekał na wymianę tyłu to może już nie będzie trzeba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to co wymienić czujnik czy tylko sprawdzić czy dobrze wsadzony? czujniki nowe więc nie mogą być uszkodzone [chyba] od którego koła zacząć odpowietrzać? lewe czy prawe kiera po prawej bo to anglik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik jeśli sprawny to pewnie nie łączy z kostką. Teoria odpowietrzania głosi że odpowietrza się od najdalszego koła ale nie wiem czy to konieczność

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a czy prawdą jest że może się też sprzęgło zapowietrzyć? moje działa normalnie przynajmniej nic nie zauważyłem a co do czujnika mam już nowy stary nowy był jednak uszkodzony przy samym końcu tam gdzie wchodzi w klocek był przerwany wada fabryczna podobno oddali mi 12 funtów więc ok już komunikat znikł dzięki za tą porade

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak widać nowe nie znaczy działające. Do odpowietrzania potrzeba dwóch osób. Jedna za kierownicę a druga do koła. Przy kole zakładasz kluczyk na odpowietrznik a druga osoba 3 razy wciska hamulec i trzyma wciśnięty na maxa. Ty w tym czasie luzujesz odpowietrznik i patrzysz co leci. Jak przestaje lecieć to zakręcasz i a druga osoba dopiero wtedy puszcza hamulec. Ważne aby nie puszczać go kiedy masz poluzowany odpowietrznik bo wtedy powietrze zostanie wciągnięte do wewnątrz i zapowietrzy się jeszcze bardziej. Czynność powtarzasz aż zacznie lecieć czysty płyn bez bąbelków powietrza. Jeśli płyn nie leci 1 strumieniem tylko pryska to znaczy że w dalszym ciągu jest powietrze. Możesz dla pewności powtórzyć jeszcze 2-3 razy kiedy leci sam płyn. Czasem lubi się okryć bąbelek. Co kilka razy kontroluj poziom płynu. Będzie go trzeba dolać. Czasem, jeśli nie przynosi to skutków może pomóc odpowietrzanie na odpalonym silniku. Ja akurat niedawno odpowietrzałem i dało radę bez. Sprzęgło jeśli działa normalnie to nie ma się czym przejmować. Na początek sprawdź jednak tą sprężynę jeśli nie jesteś pewien czy jest ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dzięki za odp. dziś wziełem saię za moje hamulce okazało się że spręzyna była zle załozona poprawienie sprężyny załatwiło problem .gdy poluzuje się troszkę odpowietrznik przy wpychaniu tłoczka NIE prawdą jest że zapowietrza się układ hamulcowy .idąc za twoją informacją wziełem założyłem klucz 9 posadziłem żone za kierownice podpompowała założyłem wężyk i co i nic po poluzowaniu od razu poleciał płyn hamulcowy zero powietrza na karzde koło dla świętego spokoju zrobiłem to po 5 razy i tylko płyn leciał .wniosek taki dla własnej wygody można przy rozkładaniu tłoczka poluzować odpowietrznik i wcisnąć tłoczek ja tak robiłem i będę robił z dużą ilością aut i żaden nigdy się nie zapowietrzył hamulce jak żylety musze teraz je tylko dotrzeć pedał po nałożeniu POPRAWNIE sprężyn od razu po podpompowaniu urósł i już został w górze.dzięki za pomoc w rozwiązaniu problemu ale to tylko wina sprężynki nic nie ma tu poluzowanie odpowietrznika gdy się wciska tłoczek powietrze nie dostaje się wtedy do środka oczywiście tylko delikatne jego poluzowanie tak aby gładko wchodził tłoczek a gdy już wejdzie na max trzeba go szybko dokręcić PAMIĘTAJCIE ZRÓBCIE ZDJĘCIE SPRĘZYNKI PRZED ROZEBRANIEM TO ONA JEST WINĄ NIEDZIAŁAJĄCYCH HAMULCÓW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretycznie nie zapowietrzysz hamulców w ten sposób ale taka możliwość istnieje. Ja wolę cofnąć tłoczek bez odkręcania. Przynajmniej jest pewność że nie narobię sobie więcej roboty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...