Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

ok od dłuższego czasu zastanawiam się nad wymianą vectry b i sprawa wygląda tak inne marki nie mają nic sensownego dla mnie dlatego też myśle nad vectra C i chciałbym dać ją w gaz dziennie robie około 35km do pracy z czego 3/4 spro ograniczeń jednak do 60km/h to trasa moja obecna bryczka spala mi miej więcej 8.5lpg na sto km:) rzadko kiedy przekraczam prędkości z rzędu 90 ale zdarza się chciałbym wiedzieć jak te auta i podane przezemnie silniki palą w prędkościach do 90 i do 120 na sto km benzyny i gazu. Chciałbym też sie zapytać czy zmieniło się coś w vectrze 2.2 direct co do gazowania nadal nie polecana? ten silnik 2.2 147km to 16v? chciałbym też poznać wasze opinie ah tak i nie chce diesla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0 turbo ( przedlift i polift )

2,2 ( przedlift )

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jakieś info właścicieli o spalaniu na lpg i benzynie? tak do 90na godiznie i 120 bo byłem na jedej stronie i sprawdzałem ale porównując do spalania mojej wiki to są zawyżone

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by PUMBAT

Share this post


Link to post
Share on other sites

mój ojciec jeździ 2.2 147 z gazem a że on raczej spokojnie jeździ to jego zdaniem pali 9l gazu na 100 przy przepisowej jeździe (do roboty w jedną strone ponad 40km) no i do tego 4l oleju na 10000km (prawie 300000km na gazie robi swoje). Generalnie polecam ten silnik, ale zanim zanabędziesz autko z takim motorem osłuchaj dobrze rozrząd i sprawdź czy rozgrzany na jałowym nie podszarpuje lekko(tak jakby zaplon wypadał) bo może to oznaczać konieczność wymiany łańcuchów rozrządu. Z rzeczy jakie się popsuły w tym aucie podczas tej długiej eksploatacji to : niedawno pompa paliwa padła no i to tyle

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ( oczywiście pomijam tarcze klocki wahacze itp)

odnośnie 1.8 sie nie wypowiem bo nie miałem z nim styczności

Edited by hdi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja ma najechane 206tys i bierze litr na 10tys. km.

Osobiście wydaje mi sie że Z20NET to najbardziej optymalny silnik do VC jeżeli chodzi o PB/LPG pali w granicach przyzwoitości i jest już czym pocisnąć.

Nie chce tu nikogo obrazić ale nie wyobrażam sobie jazdy VC z silnikiem 1.8 już moje 2.2 (147 koni i 203Nm/4tys. obr) irytuje mnie podczas dłuższych wypadów. Ostatni wypad majowy do rodziny k/Gorlic to porostu masakra 300km meczarni poprostu braki pod nogą. Z drugiej strony podczas jazdy autostradowej prędkości powyżej 120 radzi sobie całkiem nieźle, ale brakuje 6 biegu jak ma to miejsce w 2.0 T.

Osobiście jak miał bym teraz wybierać to brał bym 2.0T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jestem fachowcem w VC bo mam ją dopiero miesiąc ale mogę potwierdzić wypowiedź poprzednika że w 2.0 T który mam zrobiony na gazie BRC jest czym przycisnąć i 6 bieg naprawdę jest fajną rzeczą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Co prawda dostać 2.0 T w dobrym stanie i z dobrym przebiegiem jest trudno i też mnie to irytowało gdy szukałem auta dla siebie ale teraz uważam że warto było czekać bo pewnie marudziłbym przy 1.8 122KM

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

z opisu Pumbata - styl jazdy, predkość i odległości pokonywane wydaje mi się że 1.8 będzie to optymalny silnik. Najlepiej się przejechać i wtedy wszystko będzie wiadomo:)

Edited by migot221

Share this post


Link to post
Share on other sites

PUMBAT a jaki silnik masz obecnie w swojej VB?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam 2.2 147KM i szkoda, że nie ma w tym silniku ze 170 koni. Przebieg według licznika to coś około 175 tyś km dokładnie nie pamiętam. LPG założyłem przy 157000km spalanie od 9 do góry

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Oleju tak do 0,5 litra dolewam co jakieś 5000km. No i na zimnym zaraz po odpaleniu puszcza niebieski dymek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W miare jedzenia apetyt rośnie:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie tak i Ci co mają 3,2 v6 jak się z tym oswoili to już im mało te 211KM

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie wszystkich fanów Viki. Jestem w podobnym dylemacie co kolega PUMBAT, też myślę o silniku 1,8 (122kM) lub 2,2 (147kM). 2.0 Turbo można powiedzieć, że z góry odrzuciłem (najbardziej zależy mi na ekonomi) a ten silnik jest dość rzadki i części do niego też pewnie są droższe :/. Viki też będę chciał zagazować, z tego co wyczytałem na forum oraz od informacji fana Vectry (przy okazji pozdrawiam HarryBDG

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) Oba silniki nadają się do gazu. Bardziej by mi pasował silnik 2,2 ale pewnie wybiorę ten który pierwszy pojawi się w lepszym stanie i oczywiście z odpowiednim wyposażeniem. Obecnie jeżdżę corsą 1,2 (45kM) więc myślę, że z silnikiem 1,8 jakąś tam różnicę w mocy poczuję

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Fajnie by było jak by wypowiedział się ktoś z silnikiem 1,8 oczywiście z gazem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak sie przesiądziesz z tego silnika na VC 1.8 to bedziesz zadowolony.

Kolego kodi_tk też zapewne bedziesz zadowolony z dynamiki 1.8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem dziś przyjemność przejechać się 1,8 122KM kolegi z pracy i ... mało panowie mało za ciężki kloc na ten silnik. Podziwiam ludzi, którzy mają 1,6 100KM w VC

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by zmien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ale ty jesteś przyzwyczajony do 2.2 chłopaki jak jeżdżą corsą1.2 i vectrą 1.6 to dla nich to auto z silnikiem 1.8 bedzie szło jak burza

Share this post


Link to post
Share on other sites

To fakt. Jak się przesiadłem z Lanosa 1,5 16v 100KM to Vectra była potworem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Te 1,8 kolegi po założeniu gazu zaczęło zużywać sporo oleju. 2,2 ma silnik na łańcuchu rozrządu więc to też jakaś wygoda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wydaje mi sie że 2.2 147 lepsze pod gaz od 1.8 140 bo 122 to za mało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co gdzieś kiedyś czytałem to 1,8 140KM się też niezbyt dobrze na LPG spisują. Trzeba zawory regulować co ileś tyś. kilometrów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

potwierdzam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalna sprawa. Ja ci zazdroszcze tej v-ki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale V-ka to już pewnie z 15 litrów LPG w mieście

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> nie moja liga :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

TA COŚ było dlatego myśle o 2.2:) sąsiad a ta viki w dieslu 2.2 125km jechałem kiedyś ale nie zbyt zachwyca mocą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

w nie dużym mieście 13-15l, na trasie da się zejść do 10l lpg ale co to za jazda

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to myślę, że decyzja podjęta w pierwszej kolejności szukam 2,2 147KM, mam nadzieję, że długo nie będę czekał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...