Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ksmx

Ku przestrodze - niedokręcona obudowa filtru paliwa

Recommended Posts

Własnoręcznie wymieniłem wkład rok temu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ropka kapała, kapała, w kabinie trochę śmierdziało...W końcu gumowy wąż, na który ta ropa spadała, spuchł, pękł, a borygo poszło w atmosferę.

Edited by ksmx

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale w czym problem\? wystarczy zerknąć pod maskę po jakimś czasie czy nie kapie a nie czekać rok do kolejnej wymiany

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale ja wiedziałem, że mi coś tam wycieka, niewiele ale zawsze. Zlekceważyłem to i jestem przekonany, że sporo vectr tak jeździ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam wymieniałem w sigu i nie widzę trudności przy prawidłowym zakręceniu kapsla od filtra paliwa. Jednym słowem dałeś D a nie że sporo VC tak jeździ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przecież to chyba oczywiste, że dałem "D". Nie wiem po co to pisać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlatego kolega pisze "KU PRZESTRODZE"

Edited by gajos28

Share this post


Link to post
Share on other sites

no temat trochę nie trafiony

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

można wymieniać setki problemów które powstają poprzez niedopatrzenia lub brak wiedzy i umiejętności

z tego potem się cieszą mechanicy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

moje zdanie jest takie skoro sie nieznasz oddaj do specjalisty zapłacisz uczciwie 50zł i wina leży po jego stronie kapie podjeżdżasz niech poprawi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyznam się szczerze, że dokręciłem ile wlezie, imadło, klucz. Nic kapało. Dopiero z czasem zaczęła się zbierać ropka ale też nie tak aby było widać, że kapie. Auto kupiłem w zeszłym roku, wtedy również kapało z filtra, do tego stopnia, ze mokra była rura wydechowa. Wtedy wymieniłem filtr i naprawdę doj...łem tyle ile potrafiłem. Widać za mało.

Reasumując .Bardzo nieszczęśliwy jest ten filtr jeśli chodzi o design. Raz .Wymiana wkładu jest z pozoru prosta ale siła jaką trzeba użyć do dokręcenia jest nienormalna, na granicy uszkodzenia puszki. Dwa. Zaraz pod filtrem jest rozgrzana rura wydechowa oraz gumowe króćce z płynem chłodniczym.

"Skoro się nie znasz oddaj do specjalisty".....Wolne żarty. Specjaliści w Polsce? Od czego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tą siłą dokrecania tej obudowy filtra to chyba poprostu przesadziles i zmiażdżyłeś uszczelke. Przecieź podany monent "Nm" z jakim się dokręca pokrywę jest bardzo mały.

Było juz nie raz na forum ze nie należy przesadzac z siłą przy dokrecaniu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Co ty powiesz? Czytałeś ten post? "tej nakrętki przy filtrze się nie dokręca, ją się dopier**la na chama." Skoro Jabolkg tak pisze to ja mu wierzę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

potwierdzam, trzeba doopierdlic...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie trzeba dokręcić na maxa, bo jak nie to będzie kapać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też miałem problem z przeciekającym filtrem paliwa. Dopier..... na maksa nic nie dawało. Pomogła wymiana na filtr boscha w którym uszczelka jest trochę grubsza a dokręcenie momentem zalecanym w zupełności wystarcza żeby nic nie kapało. Dodam że problem miałem na filtrach FILTRONA I MANA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_leze.gif" alt=":leze:"> - jasne. Już wyżej pisali, że trzeba małym momentem dokręcić - jak pamiętam to ta wartość to tylko 35Nm.

Za mała wartość będzie kapać, za duża odkształci uszczelkę i też będzie kapać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

35 Nm to nie jest aż taki mały moment. Dźwignia o długości 10 cm to już taki mały worek ziemniaków. Dokręcanie ręką (5 cm) to już prawie 70 kg. Policz sobie zamiast się turlać po ziemi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wniosek jest taki, że ręką tego nie dokręcisz i nawet kluczem do filtrów trzeba dowalić tyle ile masz siły w rękach, wtedy będziesz miał 35 Nm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

źle pamiętałem, ale sprawdziłem i jest 6Nm

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_loli.gif" alt=":loli:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Taki momentem nie dokręcisz nawet do połowy gwintu. Skąd Ty to wziąłeś? Jeszcze tylko powiedz jak kluczem do filtrów odmierzyć te 6 Nm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie zawsze cos kapalo albo byla mokra zakretka. Tak bylo po serwisach.

Wzialem sie sam za to przy kolejnej wymianie filtra pare tyg temu.

Cala puszka out, wysuszone kompresorem i wytarta na lustro. Potem wklad do srodka, uszczelka i zakrecone mocno ale po ludzku. Problem sie juz nie pojawil!!!! Jak chcesz by dobrze bylo to musisz sam zrobic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Skoro kapało to na bank masz nadwyrężony 10 cm gumowy króciec pod filtrem. Kiedyś pęknie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtr od gory przy nakretce byl zawsze mokry, teraz nie. Pod puszka teraz sucho!

Mowie tylko, ze warto robic samemu anie oddawac do serwisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

przecież nie wyssałem z palca

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

w książce znalazłem... sama mała wartość informuje, że z tym trzeba delikatnie - przecież nie będzie nikt dokręcał filtra kluczem dynamometrycznym (co innego w fabryce - tam zakretarki sa ustawione na dany moment)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To weź jeszcze raz sprawdź i jeszcze raz, a potem jeszcze raz. 6 Nm dotyczy śruby centralnej (imbus) do której przykręcony jest wkład. O pokrywce, o której tak dyskutujemy piszą, że ma być dokręcona na 30 Nm.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jednak jest jakiś specjalista, któremu wierzysz, tylko co to znaczy na chama, powiedz to dziecku i pudzianowi zobaczymy jakie będą efekty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_leze.gif" alt=":leze:">

napisane 30Nm, to takim momentem trzeba dokręcić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no to jak pamiętam wcześniej pisałem coś o 36Nm - to napisałeś że siły takiej nie masz, a teraz piszesz o wartości 6Nm mniejszej....

Robisz zamęt - przykreca się to delikatnie i nie na chama. Wartości podane, wiemy jak to robić i cieszymy się, że zostałeś specjalistą od dokręcania filtrów paliwa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Lampardus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ale za to kolega Lampardus ma jeszcze lekkie problemy z czytaniem instrukcji i filtr dokręca delikatnie momentem 6 Nm

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_leze.gif" alt=":leze:">

Cieszę się, że ktoś doczytał o tych 30 Nm ale to wcale nie jest mało! Jak sobie weźmiesz klucz o długości 10 cm to będziesz musiał przyłożyć siłę 30 kg. Mało? Dłoń ma dużo krótszą dźwignię i wątpię abyś ręką to skręcił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...