Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

michal1983

Reduktor robi się zimny

Recommended Posts

Witam od pewnego czasu zauważyłem pewien powtarzający się problem.

W trakcie jazdy redukotor ( nie zawsze) robi się zimny. Jeżdżę na gazie już chyba 4 lata i nigdy takich problemów nie było więc wykluczam najczęstszą przyczynę czyli złe podłączenie w obieg. Pomaga włączenie na max ogrzewania i lekkie poszarpanie przewodami z płynem.

Podejrzewam kilka rzeczy:

1. Reduktor robi powoli papa???

2. uszkodony zawór trójdrożny- wymieniałem go w zimę ponieważ przeciekał- być może to on zawiesza się w jakiejś dziwnej pozycji???

3. zużyte kolanka-trójniki- tylko do czego? żadnych uszczelniaczy chłodnicy nie stosowałem?

Usterka powtórzyła się chyba 4 raz w tym miesiącu. Proszę o poradę od czego zacząć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vectra b sama się nie odpowietrzy??? jak to zrobić?

Oczywiście robi się zimny do takiego stopnia że się dławi. Wczoraj trasa 300 km i wszytko ok a dziś po ok 100 się zaczęło...

A odpowietrzałem metodą czekanie na włączenie się wentylatorów, ogrzewanie na max, po zgaszeniu popuszczenie korka.

Podkreślam- usterka występuje nie zawsze, reduktor z filtrem lotnym są wtedy zimne, przewody doporwadzające wodę są letnie. Reduktor Alaska. Nie wiem który przewód doprowadza wodę- ten pod filtrm lotnym czy ten bardziej z przodu

Edited by michal1983

Share this post


Link to post
Share on other sites

należy włączyć ogrzewanie na max podczas odpowietrzania. Miałem tak samo po dachowaniu fronterą układ się zapowietrzył, klasyczne zjawisko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to by znaczyło ze sie cały czas zapowietrza

odpowietrzanie nic nie dało.

Zastanawia mnie jednak to, że po włączeniu ogrzewaniaproblem ustaje. Popatrzyłem dziś jak podłączona jest instalacja: przewód pod filtrem lotnym reduktora Alaska wpięty jest za "górnym" kolankiem od zaworu nagrzewnicy, natomiast drugi z przewodów wpięty jest w przewód niżej który idzie w poprzek auta (prawdopodobnie powrót z nagrzewnicy?). Tak jak pisałem w zimę wymieniałem zawór nagrzewnicy ( być może wcześniej przepuszczał?) i po wymianie na nowy szczelny problem się uwypuklił. Nich ktoś mnie oświeci czy reduktor mam dobrze wpięty w instalację- będę dumał dalej....

Ps. Jaka jest zasada działania zawóru nagrzewnicy? wiem tyle że przy ustawieniu na low powinno zamknąć jeden kanał

Czytam porady i wydaje mi się że reduktor powienien być wpięty przez zaworem nagrzewnicy ( tzn po tej stronie gdzie jest jeden otwór a nie dwa)

Edited by michal1983

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reduktor musi być wpięty między silnikiem a zaworem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i to chyba jest przyczyna. Widocznie stary zawór caly czas przepuszczał plyn na dwa kanały jednocześnie. Nowy trzyma- do kwietnia jeździło się na ogrzewaniu więc było ok a teraz po wyłączeniu ogrzewania problem się ujawnił po 70 tyś na gazie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jutro wymieniam parownik klimy to i tym się zajmę- najlepiej jak podjadę do gazownika...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reduktor wpiąć równolegle z nagrzewnicą zaraz praktycznie zaraz za silnikiem - jest piękny dostęp po zdemontowaniu kolektora dolotowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie jest praktycznie wszytko na wierzchu. Nie chcę dłubać w magistrali i chyba dołożę kawałem rurki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podałem Ci prawidłowy sposób podłączenia wody w tym silniku, ale to Twoje auto, zrobisz jak uważasz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

już zrobione

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> wpięte zaraz przed zaworem (bez demontowania dolotu). Przy okazji wymienione trójniki na metalowe. Dzięki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...