Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

kososki

Wyciek płynu do spryskiwaczy

Recommended Posts

Dzisiaj dolewając po korek płynu do spryskiwaczy zauważyłem, a raczej usłyszałem odgłos kapania. Jako, że jest to wspólny garaż podziemny to pomyślałem najpierw, że może jest to odgłos z rur czy coś, ale przyglądając się podwoziu zauważyłem kałużę pod prawą przednią lampą. Dokładniej to kapie chyba w dwóch miejscach, jedno tak rzekłbym bezpośrednio pod lampą, a drugie trochę głębiej w kierunku środka silnika.

Wpierw pomyślałem, ze może odprowadzany jest nadmiar, bo zalałem po korek, a może powinno być mniej, ale to raczej naciągana teoria.

Jak wygląda układ rozprowadzania płynu w Vectrze z ksenonami ?

Bo zbiorniczek jest po lewej stronie, a kapie po prawej pod lampą, czy ten zbiornik rozciąga się tak daleko, czy szukać dziury w rurce doprowadzającej czy raczej może bezpośrednio w mechanizmie wysuwającym się, ze zderzaka ?

Czy dużo jest rozbierania samochodu, że przejrzeć cały układ rozprowadzania płynu do spryskiwaczy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zbiorniczek jest z lewej strony obok aku więc raczej nie ma nic wspólnego z kapaniem z prawej strony , zobacz czy nie ubyło płynu od chłodnicy , trzeba bedzie auto na podnośnik lub lewarek i nurkowa pod przedni zderzak w celu diagnozy wycieku

Edited by papas5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od zbiorniczka idą 2 węzyki przy wersji z ksenonem:

1 wężyk na spryskiwacze szyb (do lewego sprysku i jest przelotowy na prawy sprysk),

2 wężyk na spryski lamp (jest tam trójnik i od lewego sprysku lampy powinno iść na prawy).

Może masz wężyk pęknięty przy spryskiwaczu lampy i kapie dlatego pod przednią lampą.

A spryski działają Ci dobrze (wszystkie) czy jakby brakowało płynu?

Jesli tak to masz gdzieś uszkodzenie węzyka najprawdopodobniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no spryski działają tak średnio, w sensie jak nacisnę to to kiepsko leci na szyby, ale widzę mgiełki przy lampach więc tam jest ciśnienie, jak nacisnę drugi raz to już lepiej na szybę idzie. Ciężko mi ocenić, bo nie mam porównania z inną Vectrą z ksenonami (z założonymi spryskami od Insigni) więc nie wiem czy jest ok czy nie.

Na pewno chodzi o płyn do spryskiwaczy, bo później jak zaglądałem do zbiorniczka nie było w rurce widać płynu mimo, że dolewałem po korek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na spryski reflektora jest inna pompka i węże do dysz, a na szybę jest inna pompka i dwa węże jeden na przód drugi na tył.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mimo wszystko z tego co piszesz to wygląda tak jakby łapało powietrze do wężyka (nieszczelność) i dopiero jak "wypompuje resztki powietrza" to działa poprawnie tj. pryska na lampy.

Może gdzieś dziura/pęknięcie wężyka, wężyk/opaska luźna, usterka pompki od sprysków lamp, albo uszkodzony spryskiwacz przy lampie.

Musisz poszukać po kolei - niech ktoś przyciśnie Ci spryskiwacz, a druga osoba musi obserwować np. spod auta gdzie cieknie. Jak masz taki wyciek to gdzieś napewno jest ślad wycieku, kapanie itp.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by FOTON

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlasnie u mnie nieszczelnosc zrobila sie doslownie przy samej pompce, co jest nakladany przewod wlasnie na nia. Koncowka tego przewodu zrobila sie taka twarta, sztywna ze siedziec to siedzi dobrze ale niestety przepuszcza duze ilosci plynu, podczas mycia szyby i w stanie spoczynku. Uszczelniam to od stycznia i uszczelnic nie moge.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wie ktoś jak się dobrać do zbiornika płynu do spryskiwaczy bo mi też płyn ucieka a pompka działa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nadkole sciagnac. I juz bedziesz mial duze pole manewru

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czyli jak sciagne nadkole to bd mogl wyjac zbiornik bo mi leci tez z pod spodu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zeby wyciagnac zbiorniczek musisz zdemontowac tez oslone spodu silnika zeby dostac sie do srub mocujacych od przodu zbiorniczka

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej a ja mianowicie wolałem pod korek patrze a tu normalnie leci ze spryskiwaczy lamp pocieklo a później przestało dziwne miał ktoś tak?

Ktoś coś

Pomoże

Czy ktoś. Może mi powiedzieć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam aktualnie ten sam problem - ucieka mi płyn przez spryskiwacze lamp, co sprawdzić? Pompka raczej nie pompuje bo siedzi cicho a leje się z nich sporo.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na wężach masz zawór bezzwrotny zapewne on puszcza

Please login or register to see this attachment.

Edited by siwy1538

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ktoś rozwiazał problem z cieknącymi dyszami xenonów?  Sprawdził ktoś czy to wina rzeczywiście tego zaworku bezzwrotnego? Jak dla mnie zawor bezzwrotny, to zeby się płyn nie cofał do zbiornika, w strone spryskiwaczy przeciez musi być drożny, chyba że się myle.

Please login or register to see this link.

 mi wykasował temat mówiąc, że już ktoś gdzieś sprawdził gdzie jest problem, chociaż ja w wyszukiwarce znalazłem tylko ten temat, niestety nikt nie potwierdził, że udało mu się to naprawić. Jak się do tego zaworku dostać, w którym on jest miejscu może ktoś wie?Żeby nie rozkładać całego auta na części pierwsze w poszukiwaniu zaworka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sciagasz zderzak i masz wszystko na wierzchu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...