Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

BelferMJZ

Regulacja mechanizmu zmiany biegów !

73 posts in this topic

Posted (edited)

Z racji, że naprawiam skrzynie (wymiana części uszkodzonych), regeneruję skrzynie tzn. po wymianie części należy przejechać minimum ok.1500 km, 50

roboczogodzin, żeby uznać skrzynię za regenerowana. Otrzymuję informacje telefonicznie i e-maile, że ciężko wchodzą biegi szczególnie w okresie zimowym

lub haczy na jakimś biegu !

Często polecam wyregulować mechanizmu zmiany biegów gdy podczas wybierania biegów zdarzają się w/w objawy.

Pracy ustawienia na ok, 1,5 godz. często ze skutkiem pozytywnym !!!

np. informacja klienta z e-maila dzisiaj naprawione: "Wkurzała mnie dość oporna zmiana biegów w mojej ZB, szczególnie na zimnym silniku haczyły biegi 2,3 ..."

Spokojnie za pierwszym razem, roboty na 2 godziny. Narzędzia nasadowa 13-ka z przedłużką do demontażu akumulatora i obudowy, podstawy

akumulatora, 10-ka do klem i standardowo śrubokręt torx i płaski.

W razie takich objawów mogę na e-maila przesłać schematy z opisem, zdjęcia, postępowanie krok po kroku, ci i jak zdemontować, ustawić !

Zdarz się również wymiana linek, cięgna , jak to nie pomoże to zdejmujemy skrzynię !

DIAGNOZA : Jeżeli w Twoim aucie wystąpiły poniższe objawy, to należy szybko reagować:

1 Hałas/ piski podczas jazdy przy włączeniu 5 i 6 na autostradzie, nasilają się wraz z naciśnięciem lub puszczeniem pedału gazu.
Przyczyna: uszkodzone łożyska wału 5-6.
2 Ruch dźwigni zmiany biegów po naciśnięciu / zwolnieniu sprzęgła na pierwszym biegu.
Przyczyna: uszkodzone łożyska wału 1-2.
3 Problem z przełączaniem i dopinaniem biegów 3 i 4.
Przyczyna: Uszkodzony synchronizator 3 i 4 lub koło zębate.
4 Problem z wybieraniem pierwszego biegu na postoju.
Przyczyna: usterka wybieraka 4/3 lub 1.

Należy niezwłocznie skontaktować się z mną, ponieważ szybko wychwycona usterka może być naprawiona szybciej i taniej, koszty naprawy w pierwszej fazie usterki wynoszą ok. 300 zł plus części, a następnie drastycznie wzrastają .

Ze względu na fakt, że wady w 50% – ukazują się przy przebiegu ok. 60.000 km, to często nie ma sensu zakup używanego sprzętu, ponieważ ryzyko jest zbyt duże.

PS. Witam, tych co prosili o regulacje mechanizmu zmiany biegów skrzyni M32 a nie wysłałem to przepraszam. Proszę pisać do mnie na e-maile: skrzynienaprawaczesci@wp.pl lub poprzez kontakt na stronie, życzę " Dosiego Roku 2015 " pozdrawiam Mirosław

Edited by BelferMJZ
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo poproszę taki schemat regulacji. Często się zdarza ze rano są problemy by wbić jedynkę i zdarza się często ze dwójeczka haczy, Mój mail patrico157@wp.pl

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to ja tez prosze...

luk80@poczta.onet.pl

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

I ja też poproszę o schemat: Dzięki

Edited by Rafał vici
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

i ja również bym poprosił na mail : zajac436@wp.pl

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tez poprosze marcin75-34@tlen.pl ( wersja angielska)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja tez poprosze na maila lemonek22@gmail.com. Dzieki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja bym proponował przeszukać forum albo wkleić schemat do tematu. Ps. Akumulatora i plastików w Z19DT nie trzeba wyciągać. Roboty na 15min.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzisaj zrobiłem ta operację w vectrze c z silnikiem z20net nie trzeba nic demontowac w komorze silnika wystarczy odchylic przewody żeby zablokowac kopułkę . Co do samego działania biegi wchodza lepiej/lżej ale nadal odczuwam lekkie haczenie. Czy wiecie co można poprawic ? vectra ma 160 k przebiegu

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

to i ja poprosze,

sr1982 na gmailu

dzieki

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja również poproszę o schemat lukasz.michalski.85@gmail.com

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

a może tu wkleić i będzie porada dla wszystkich?!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Cała robota polega na zablokowaniu kopułki, odczepieniu linek przy lewarku, ustawienie go w pozycji pionowej i zatrzaśnięciu białych klipsów na linkach w nowej pozycji. W M32 można jeszcze odkrecić korek wyrównawczy i spuscić nadmiar oleju, lub dolać. Nie wiem jak z innymi skrzyniami.

Edited by koroko
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rowniez prosilbym o schemat regulacji : vexulis@gmail.com

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Pewnie dostane w łeb za pożyczenie linku ale co tam , życie jest krótkie i trzeba sobie pomagać

To jest zafira b ale zasada ta sama

Please login or register to see this link.

Edited by krystian8
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wygląda prosto, zastanawia mnie jednak blokada drążka zmiany biegów w pozycji serwisowej. Poszukam czegoś takiego u siebie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A niby jak chciałeś ustawić skrzynie bez tej blokady ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak. Jak bym wiedział to bym sie nie zastanawiał

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

a to nie jest tak że nasz lewarek samoczynnie ustawia się w pionie? bo z tego co pamiętam są tam dwie sprężyny.

Podejmę się tej regulacji wraz z wyciągnięciem całego lewarka coby zobaczyć czy są jakieś znaczniki bądź otwory do blokady

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przeczytaj to co jest w linku wyżej i nie masz co kombinować

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Ja u siebie nie znalazłem żadnych otworków do blokowania. Lewarek ma sprężyny ale po przejechaniu 150000 mil głownie w mieście ma już spore luzy. Dlatego ustawiałem go parę razy sprawdzając czy się poprawiło. Za każdym razem lewarek był w minimalne innej pozycji.

Krystian8 masz Zafire, u Ciebie lewarek jest kompletnie inny.

Nash5009 daj znać czy coś znalazłeś

Edited by koroko
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego jeżeli nie sprawi Ci problemu to proszę o schemat regulacji : alarmtek@tlen.pl Z góry bardzo dzięki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Również prosiłbym o schemat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Gucio71@poczta.fm

Z góry dzięki pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

prośba schemat gaba650@wp.pl

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.