Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

yooras

Zawory scv Z30DTH.

Polecane posty

Witam, jestem nowym forumowiczem i mam pytanie. Czy można te zawory wymienić bez wyciągania pompy ? Według Tisa operacja ta wiąże się z blokowaniem rozrządu.

Dziękuje i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co z tym blokowaniem? Coś strasznego, czy co? Zresztą wałki są zazębione parami, więc tego bym się nie obawiał wcale. Bardziej tej wymiany scv w której jest wymagana sterylność totalna, a Ty chcesz dziubać tam w czeluściach. No chyba, że wypłuczesz z pominięciem wtryskiwaczy, ale to dodatkowa robota. Pompy nie szarpałem, ale powiem Ci, że po zdemontowaniu kolektora, niczego tam pomiędzy blokami nie widać dobrze. Żadnych szczegółów. Wymiana zaworów w taki sposób, wydaje się trochę ginekologiczna, jeśli w ogóle możliwa...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez MIŚOR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że jest możliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie jest oczywiste, ale bardzo ciekawe. Zapoda ktoś z TIS jak to wykonać? Demont pompy, to tragedia. Proszę o pomoc w dotarciu do materiałów na ten temat.

Edytowano przez MIŚOR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba, że ktoś pomoże uruchomić TIS? Mam od tutejszego kolegi - forumiarza, ale nie pasuje wersja systemu 32/64 bitowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie uruchowmisz TISa na 64 bitach. Zrob tak jak ja a na przyszlosc sie przyda

bo coraz wiecej programow ma ten problem. Sciagnij program Oracel virtual Box

jest darmowy. Postaw sobie tzw maszyne wirtualna to taki jakby komputer

w komputerze - emualtor komputere piszac spejalistycznie. Na tej maszynie

zainstalujesz sobie Win XP 32bit i bedziesz go uruchamial w oknie obecnego

systemu.

Co do demnarzu na pewno jest instrukcja w TIS do tego bo widzialem

wydruki w ASO. Zajrzyj tez tu:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Zrobiłem virtual, ale nie miałem systemu i w końcu uruchomiłem na starym kompie z ikspekiem. Niestety nie znalazłem scv, a chyba muszę się z tym zmierzyć. Imaginowałem se, że fajnie będę sobie zapierniczał setki tysięcy osiemsetstopięćset, bo przebieg mam pewny itp. a tu gleba. Mnie trafiły zaworki przy 142 tysiącach. Ciekawe ile wytrzymają kolejne? Swoją drogą, rozwaliły mnie środki zaradcze na zaworki: poprawiono czystość produkcji i zwiększono częstotliwość wymiany narzędzi produkcyjnych!...Kurba! To są jakieś jajcęta! Błąd projektowy, bo technologiczny - nie przypuszczam, a oni jakieś pierdy tam zmieniają...Graby mi opadły. No, ale trudno zaprzeczyć, że ładnie się wali hurtem do serwisów i gdziekolwiek, na tony i kasa jest. Zaworki mać!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj poszukam ci. Nie martw sie, mnie zaworki przy 75tys dopadly...nowe sa juz poprawione bez bubla. To Denso sie zesralo

i powinni na to robic kampanie ale wtedy Denso by poplynelo bo te zawory pakowali do 50% diesli...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Będę wdzięczny! Jedna myśl: w linku, który przytoczyłeś, poprawione miały być od czerwca 2006, a mój wózek jest 08. Stąd wątpliwości, ale skoro Twoje kopyrtnęły w połowie mikromaratonu, to w sumie, powinienem wysłać kwiatki origamiczne Panu Densiro Zaworaki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No w moim tez nie ma bo ma stare dane a ta notka jest z 2006. Poczekaj w niedziele powinienem miec najnowszy to poszukam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spoko, kulam się niespiesznie. Jeha jeszcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego takie pytanie poboczne? Ty hanys jestes?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No, taki se hanysek jestem!

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A Ty?

Edytowano przez MIŚOR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ja z dolnego ale po pismie cie poznalem ze gwara jedziesz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Jest! Poszukałem trochę i mam znakomity widok pompy po zdemontowaniu kolektora i egr. Tam w dole w dziurze. Można wymienić zaworki scv, do czego wystarczy kąsek niemal zwykłego badyla: czarodziejska różdżka!

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ten przewód stalowy pod niebieską kropką, biegnie do króćca ssącego pompy. Che, che...

Gwarę "słychać" w piśmie, nieźle.

Edytowano przez MIŚOR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uzywasz takich slow, ze wierz mi to nie problem poznac

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

nic nie znalazlem w GlobalTis 32...moze zle szukam ale do desno i scv nic nie widze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spoko. I tak trzeba zdemontować z 30 kilo żelastwa. Może do tego jeszcze pompę, to trudno, a jeśli się uda ją zostawić, to lepiej. Nie trzeba będzie szarpać rozrządu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli pompa zostaje. Świetnie! Mniej żelastwa do przerobu. Najlepiej zrobię zdjęcia. Na razie szukam zaworków. Wygląda na to, że osiem stów nie moje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No podobno do tysiaca mozna sie zmiescic. Ja sam nie robilem bo mialem gwarancje ale

gadalem z majstrem to moiwl, ze z gory wszystko demontowali bo dojscia nie ma.

EDIT:

A widzisz...choojowo szukalem. Prosze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Po tym wszystkim to nie wiem czy rozrzadu nie trzeba zwalac. Tak mi powiedziano w warsztacie.

Jednak po tych dokumentach trzeba zwalac pokrywe zebatek a nie wiem czy bez rozrzadu sie da?

Zapytaj sie Adriana w temacie swap Y na Z

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez satariel666

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zerkne jutro bo mam to wszystko rozkopane w garazu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> po zdjeciu kolektorow jest juz dobry dostep do pompy i smialo mozna tam grzebac. Co do wyjmowania zaworkow to sprawdze i na pewno napisze jak to zrobic.

aaa i chlodnica spalin z EGRem tez musi poleciec

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Świetny link elektrodowy!

Wygląda na to, że projekt zaworków nie przewiduje wystarczającej odporności na zużycie cierne, albo braku dostatecznych własności smarujących paliwa, a najpewniej obydwu. Kiła!

Nowe też się wydupcą po 75-150 tysiącach...Ganiłem lekko tutaj kolegę Lamparta, ale kto wie, czy te regenery nie będą lepsze!

Po lekturze anody, już nie jestem taki pewny cwaniaczek...

Co koleżanki i koledzy myślicie?

Scenariusze:

- serwis ok. 1,4 robocizna, 1,5 zaworki, czas 4 godziny: chyba nie mają świadomości, co do skali trudności,

- mech polecony - w ogóle zerowa wiedza, sugestie o "demontażu pompy i kalibracji na stanowisku testowym", cena powyżej 1,

- mech normalny - wiedza, znajomość tematu (stąd też rezerwa i ostrożność do sprawy), ok. 0,7

- mech znajomy, sprawdzony: nie podejmuje wyzwania,

- mech przygodny w sklepie z "zygzakowatymi" filtrami ropy: "trzylitrówki nie tykamy", a zawory 0,5/sztuka,

- pseudomech z doświadczeniem 3,0: zawory 0,4/sztuka, jeden cały dzień, robocizna 0! = 0,8.

Liczby w tysiącach PLN.

Edytowano przez MIŚOR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak ktos ci mowi, ze to zrobi w 2h etc to omijaj z daleka bo sie o klopoty

proszisz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Mi to robili 2 dni i dostalem info, ze sama wymiana na spokojnie zajela

cala zmiane...

Jakbym nie mial gwarancji to bym sam robil. Tam nie ma co popsuc.

Zaowry kupuj jak najtaniej bo podrobek nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

hehe - może spróbuje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to jest ciezki temat z tymi zaworkami. W ogole jest problem zeby ktokolwiek chcial brac sie za ten silnik a to za sprawa opini. Opinie o tym motorze są jakie są i kazdy mechanik boi sie dac gwarancje. Jak juz sie znajdzie dobry zawodnik to od razu widac to przede wszystkim po koszcie robocizny. Nie zazdroszcze nikomu roboty z 3.0 bo samego rozbierania zeby tam dojsc do czegokolwiek zajmuje bardzo duzo czasu. W srode wyjmowałem wtryski i zajelo mi to 2,5h gdzie juz mialem stycznosc przy przerobce Y/Z a gdzie tam jeszcze dostac sie do pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×