Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

yooras

Zawory scv Z30DTH.

Recommended Posts

Witam, jestem nowym forumowiczem i mam pytanie. Czy można te zawory wymienić bez wyciągania pompy ? Według Tisa operacja ta wiąże się z blokowaniem rozrządu.

Dziękuje i pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co z tym blokowaniem? Coś strasznego, czy co? Zresztą wałki są zazębione parami, więc tego bym się nie obawiał wcale. Bardziej tej wymiany scv w której jest wymagana sterylność totalna, a Ty chcesz dziubać tam w czeluściach. No chyba, że wypłuczesz z pominięciem wtryskiwaczy, ale to dodatkowa robota. Pompy nie szarpałem, ale powiem Ci, że po zdemontowaniu kolektora, niczego tam pomiędzy blokami nie widać dobrze. Żadnych szczegółów. Wymiana zaworów w taki sposób, wydaje się trochę ginekologiczna, jeśli w ogóle możliwa...

Please login or register to see this link.

Edited by MIŚOR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, nie jest oczywiste, ale bardzo ciekawe. Zapoda ktoś z TIS jak to wykonać? Demont pompy, to tragedia. Proszę o pomoc w dotarciu do materiałów na ten temat.

Edited by MIŚOR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba, że ktoś pomoże uruchomić TIS? Mam od tutejszego kolegi - forumiarza, ale nie pasuje wersja systemu 32/64 bitowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego nie uruchowmisz TISa na 64 bitach. Zrob tak jak ja a na przyszlosc sie przyda

bo coraz wiecej programow ma ten problem. Sciagnij program Oracel virtual Box

jest darmowy. Postaw sobie tzw maszyne wirtualna to taki jakby komputer

w komputerze - emualtor komputere piszac spejalistycznie. Na tej maszynie

zainstalujesz sobie Win XP 32bit i bedziesz go uruchamial w oknie obecnego

systemu.

Co do demnarzu na pewno jest instrukcja w TIS do tego bo widzialem

wydruki w ASO. Zajrzyj tez tu:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki. Zrobiłem virtual, ale nie miałem systemu i w końcu uruchomiłem na starym kompie z ikspekiem. Niestety nie znalazłem scv, a chyba muszę się z tym zmierzyć. Imaginowałem se, że fajnie będę sobie zapierniczał setki tysięcy osiemsetstopięćset, bo przebieg mam pewny itp. a tu gleba. Mnie trafiły zaworki przy 142 tysiącach. Ciekawe ile wytrzymają kolejne? Swoją drogą, rozwaliły mnie środki zaradcze na zaworki: poprawiono czystość produkcji i zwiększono częstotliwość wymiany narzędzi produkcyjnych!...Kurba! To są jakieś jajcęta! Błąd projektowy, bo technologiczny - nie przypuszczam, a oni jakieś pierdy tam zmieniają...Graby mi opadły. No, ale trudno zaprzeczyć, że ładnie się wali hurtem do serwisów i gdziekolwiek, na tony i kasa jest. Zaworki mać!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczekaj poszukam ci. Nie martw sie, mnie zaworki przy 75tys dopadly...nowe sa juz poprawione bez bubla. To Denso sie zesralo

i powinni na to robic kampanie ale wtedy Denso by poplynelo bo te zawory pakowali do 50% diesli...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będę wdzięczny! Jedna myśl: w linku, który przytoczyłeś, poprawione miały być od czerwca 2006, a mój wózek jest 08. Stąd wątpliwości, ale skoro Twoje kopyrtnęły w połowie mikromaratonu, to w sumie, powinienem wysłać kwiatki origamiczne Panu Densiro Zaworaki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No w moim tez nie ma bo ma stare dane a ta notka jest z 2006. Poczekaj w niedziele powinienem miec najnowszy to poszukam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko, kulam się niespiesznie. Jeha jeszcze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego takie pytanie poboczne? Ty hanys jestes?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, taki se hanysek jestem!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A Ty?

Edited by MIŚOR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ja z dolnego ale po pismie cie poznalem ze gwara jedziesz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Jest! Poszukałem trochę i mam znakomity widok pompy po zdemontowaniu kolektora i egr. Tam w dole w dziurze. Można wymienić zaworki scv, do czego wystarczy kąsek niemal zwykłego badyla: czarodziejska różdżka!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ten przewód stalowy pod niebieską kropką, biegnie do króćca ssącego pompy. Che, che...

Gwarę "słychać" w piśmie, nieźle.

Edited by MIŚOR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzywasz takich slow, ze wierz mi to nie problem poznac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

nic nie znalazlem w GlobalTis 32...moze zle szukam ale do desno i scv nic nie widze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko. I tak trzeba zdemontować z 30 kilo żelastwa. Może do tego jeszcze pompę, to trudno, a jeśli się uda ją zostawić, to lepiej. Nie trzeba będzie szarpać rozrządu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli pompa zostaje. Świetnie! Mniej żelastwa do przerobu. Najlepiej zrobię zdjęcia. Na razie szukam zaworków. Wygląda na to, że osiem stów nie moje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No podobno do tysiaca mozna sie zmiescic. Ja sam nie robilem bo mialem gwarancje ale

gadalem z majstrem to moiwl, ze z gory wszystko demontowali bo dojscia nie ma.

EDIT:

A widzisz...choojowo szukalem. Prosze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Po tym wszystkim to nie wiem czy rozrzadu nie trzeba zwalac. Tak mi powiedziano w warsztacie.

Jednak po tych dokumentach trzeba zwalac pokrywe zebatek a nie wiem czy bez rozrzadu sie da?

Zapytaj sie Adriana w temacie swap Y na Z

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by satariel666

Share this post


Link to post
Share on other sites

zerkne jutro bo mam to wszystko rozkopane w garazu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> po zdjeciu kolektorow jest juz dobry dostep do pompy i smialo mozna tam grzebac. Co do wyjmowania zaworkow to sprawdze i na pewno napisze jak to zrobic.

aaa i chlodnica spalin z EGRem tez musi poleciec

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetny link elektrodowy!

Wygląda na to, że projekt zaworków nie przewiduje wystarczającej odporności na zużycie cierne, albo braku dostatecznych własności smarujących paliwa, a najpewniej obydwu. Kiła!

Nowe też się wydupcą po 75-150 tysiącach...Ganiłem lekko tutaj kolegę Lamparta, ale kto wie, czy te regenery nie będą lepsze!

Po lekturze anody, już nie jestem taki pewny cwaniaczek...

Co koleżanki i koledzy myślicie?

Scenariusze:

- serwis ok. 1,4 robocizna, 1,5 zaworki, czas 4 godziny: chyba nie mają świadomości, co do skali trudności,

- mech polecony - w ogóle zerowa wiedza, sugestie o "demontażu pompy i kalibracji na stanowisku testowym", cena powyżej 1,

- mech normalny - wiedza, znajomość tematu (stąd też rezerwa i ostrożność do sprawy), ok. 0,7

- mech znajomy, sprawdzony: nie podejmuje wyzwania,

- mech przygodny w sklepie z "zygzakowatymi" filtrami ropy: "trzylitrówki nie tykamy", a zawory 0,5/sztuka,

- pseudomech z doświadczeniem 3,0: zawory 0,4/sztuka, jeden cały dzień, robocizna 0! = 0,8.

Liczby w tysiącach PLN.

Edited by MIŚOR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak ktos ci mowi, ze to zrobi w 2h etc to omijaj z daleka bo sie o klopoty

proszisz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Mi to robili 2 dni i dostalem info, ze sama wymiana na spokojnie zajela

cala zmiane...

Jakbym nie mial gwarancji to bym sam robil. Tam nie ma co popsuc.

Zaowry kupuj jak najtaniej bo podrobek nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

hehe - może spróbuje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jest ciezki temat z tymi zaworkami. W ogole jest problem zeby ktokolwiek chcial brac sie za ten silnik a to za sprawa opini. Opinie o tym motorze są jakie są i kazdy mechanik boi sie dac gwarancje. Jak juz sie znajdzie dobry zawodnik to od razu widac to przede wszystkim po koszcie robocizny. Nie zazdroszcze nikomu roboty z 3.0 bo samego rozbierania zeby tam dojsc do czegokolwiek zajmuje bardzo duzo czasu. W srode wyjmowałem wtryski i zajelo mi to 2,5h gdzie juz mialem stycznosc przy przerobce Y/Z a gdzie tam jeszcze dostac sie do pompy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...