Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

krikus

Właściwosci świetlne lamp przednich

Recommended Posts

Moim zdaniem u mnie w Vectrze przednie lampy ( światła mijania) świecą bardzo dziwnie, a dokładniej chodzi mi o kształt rzucanego snopu światła. Elektryczna regulacja jest na pozycji "0" czyli światła świecą najdalej możliwie, mimo to a szczególnie prawy reflektor rzuca za krótki snop światła którego koniec kończy się nagle, za którym jest całkowicie nieoświetlone miejsce.

Zrobiłem zdjęcia dla pokazania tego;

Widok zza kierownicy

Please login or register to see this link.

Widok tóż obok auta

Please login or register to see this link.

Co o tym sądzicie?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stań przed ścianą i zrób zdjęcia wtedy będzie widać co jest nie tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

WTF!!!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> rzeczywiście makabra... wgl świecą obie lampy czy jedna? u mnie zupełnie inaczej to wygląda.... a jakie masz lampy? przedlift? polift? valleo czy zamienniki?

Edited by czaro_1990

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polift, świecą obydwie, żarówki zgodne z zaleceniami producenta.

Kupiłem to auto z mocno zmatowiona i zażółknietą lampa od str. kierowcy, więc ją wymieniłem na najtańszy zamiennik z allegro.

Ale o dziwo to właśnie prawa (str. pasażera) świeci fatalnie, to jest chyba Valeo lub Carello

Share this post


Link to post
Share on other sites

A na ustawieniu po wymianie byłeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eee skądże ! nie byłem. Nawet sam próbowałem kręcić tymi śrubami regulacyjnymi i nic to nie daje.

sprawdzałem teraz, tamta prawa to Valeo

Edited by krikus

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zrób te zdjęcia pod ścianą tak żeby było widać jak przebiega granica światło/cień. Wtedy będę mógł powiedzieć coś więcej

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to na stację diagnostyczną na ustawienie i to szybciutko.

Ta prawa to mi wygląda na anglika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by czaro_1990

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cichy117 to poczekaj z 20 min nim to zrobię i tu zapodam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie po wymianie na używane lapmy poliftowe valleo i ustawieniu na stacji tak wygląda światełko:

mijania zza kółka

Please login or register to see this link.

mijania z zewnątrz (troszkę się rozmazało)

Please login or register to see this link.

drogowe z zewnątrz

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest na ścianie;

Please login or register to see this link.

No proszę! Czaro_1990 takich świateł pozostaje mi Ci pozazdrościć.

Edited by krikus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I chyba właśnie widać tego efekty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Tak jak koledzy wyżej radzą...jedź na stacje niech spróbują ustawić. Jak się nie uda będziesz się martwic i szukać problemu natury technicznej.

Tak wgl to wyszukiwarka się kłania...był podobny temat i trzeba było się podpiąć:

Please login or register to see this link.

Edited by bialy11tj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bez kitu prawa lampa jest od anglika przecież wyraźnie podnosi lewą stronę....

Edited by czaro_1990

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tą prawą (str. pasażera) Valeo to nie wiem, to była taka po poprzednim właścicielowi.

Moze faktycznie od anglika, bo prawa przeciez powinna swiecić dalej niz lewa, a ona ścina snop światła tóż przed autem.

A ja kupowałem i wymieniałem lewą (str. kierowcy) i ona własnie tak tragicznie nie swieci.

Edited by krikus

Share this post


Link to post
Share on other sites

prawa lampa z anglika na 100000%

Sprawdz opis na lampie - powinno być LHD a ty masz zapewne RHD.

Dałes się zrobić jak wieeeele osób na allegro.

Nie pozostaje nic innego jak kupić właściwy prawy reflektor ( najlepiej tego samego producenta co lewy ) i wtedy dopiero myśleć o regulacji.

PS.

Obie lampy świeca tak samo, mają taki sam kąt załamania światła. Często praktyką jest ustawianie prawej lampy nieco wyżej celem lepszego doswietlenia pobocza ( ja tak robie - na odległości 5 m ok 3 cm wyżej mam prawą od lewej

Edited by Martimo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawa lampa (po stronie pasażera) to angol i wszystko w temacie. Lampy obie powinny świecić tak samo. Ani dalej ani bliżej. Nie wiem czy to kwestia tej skrzynki na ścianie ale wydaje mi się że to właśnie lewa świeci jaśniej

Edited by cichy117

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Cóz trudno, zajadę na stację diagnostyczna i niech sprawdza, ciekawe co powiedza.

Jesli to angol to bede ją musiał wymienic.

Martimo jutro sprawdzę.

Edited by krikus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Prawa (pasażera), wygląda jakby była od anglika.

powinno być tak

__/ __/

a Ty masz tak

__/ \__

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie musisz jechać. I tak nic z tym nie zrobią. Najpierw wymień lampę a potem jedź na stację. Szkoda czasu i paliwa. Nic dziwnego że nie oświetlało pobocza. Waliło za to po oczach jadącym z naprzeciwka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwne to auto kupiłem. Jest więcej rzeczy które mnie zastanawiają.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

chociazby ten smieszny przebieg 177 tys km w 13 letnim Dieslu

Edited by krikus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie. Najpierw wymień lampę, dokup najlepiej drugą do kompletu taką samą jak kupiłeś lewą ( od kierowcy) wtedy będą równomiernie parowały i żółkły heh

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> a przed tym wszystkim plusik dla Czarusia za najszybszą i trafną diagnozę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_lauh.gif" alt=":lauh:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nas to normalne. Przeważnie liczniki zatrzymują się ok. 160kkm. Może obie lampy miałeś z angola. Jeśli masz chabetę to po której stronie masz wycieraczkę na tylnej klapie? Z której strony masz lusterko asferyczne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mocowanie wycieraczki mam z lewej (str. kierowcy)

Wg rozkodowanego kodu VIN auto zostało wyprodukowane w Luton w Anglii, z przeznaczeniem na rynek francuski

Edited by krikus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli wychodzi, że ktoś przydzwonił w palmę i założył angola żeby było taniej. Co do przebiegu to prawda jest taka że z prawdziwym nikt nie chce kupić. Wiem to z doświadczenia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">. Sam pewnie byś nie kupił gdyby miało ze 300 tys. na blacie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale silnik chodzi szwajcar, kopyto ma, mało pali i bez problemu nawet na mocnym mrozie.

To auto miało bitą (niegroźnie) prawą stronę w przedniej części przednich drzwi i częściowo błotnik, oraz próg był wstawiany z pół metrowy fragment.

A najlepsze to że gdy pytałem przy kupnie co taki ten fragment progu zgrzewu z podłogą jest poszewcowany, to gościu powiedział mi że ... spadł mu kiedys z lewarka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Edited by krikus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...