Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
jesse

błąd/uszkodzony Egr w 2.2DTI

Recommended Posts

Właśnie wróciłem z serwisu i mam trochę mieszane uczucia. Od 2 tygodniu co któryś dzień na kilka sekund pojawiał się kluczyk na tle auta ale samochód jechał normalnie i tak naprawdę nie było żadnej powtarzalności kiedy się pojawiał. Na dzisiaj byłem umówiony w ASO i jak na złość 2 razy się dzisiaj pojawił ale auto praktycznie nie chciało ciągnąć powyżej 2000 obrotów. Po zgaszeniu problem znikał na jakiś czas. Pojechałem na serwis chłopaki coś tak niby walczyli i okazuje się EGR, zakwalifikowany do wymiany. Nie mogłem za żadne skarby przekonać mechanika do wyczyszczenia egr bo uparcie twierdził że porobił wszystkie testy i zawór mechanicznie działa bez zarzutów tylko elektronika poszła. Nawet mi go pokazał że niby jakoś bardzo brudny nie jest. Czy jest możliwe żeby cewka tak się zepsuła że działa przez jakiś czas o potem kilka razy potrafi wywalić błąd?? Co radzicie spróbować wyczyścić egr czy od razu szukać regenerowanej używki za 400zł. A może wciskał mi kit że się go nie czyści bo zbliżała się 22 i fajrant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Poczytać forum

Wiesz jak się sprawdza szczelność EGR ?

jak mechanik doszedł że to właśnie on jest przyczyną ? po błędzie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłaczył tech-a i wyszedł mu taki błąd i tak jak pisałem powiedział że sprawdził wszystkie podciśnienia i mechanicznie niby chodzi. No w tej chwili nie pozostaje mi nic innego jak mu wierzyc na słowo.

Edited by jesse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piotreq mówisz o wyłaczeniu programowym zaworu EGR czy Elobau. Bo Elobau to już mam dawno wyłączony(2 lata) tzn. wgrany soft od Hatchbacka.

Piotreq masz racje on mi to też tłumaczył ze egr jest tutaj akurat elektroniczny

Edited by jesse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu bywało tak, że Elobau wywalał błąd EGRa więc nawet GM miał taką akcję serwisową polegającą na wgraniu softu z auta bez Elobaua.

Wywalenie Elobaua powodowało problemy z odpalaniem auta po postoju ale montaż "boxa" ułatwiającego rozruch i było ok...

Popatrz w tamte linki, są nawet opisy kodów błędów.

Swoje błędy sczytywałeś ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

faktycznie przepraszam sugerowałem się że masz vb . Jeszcze raz przepraszam

panowie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_piwoj.gif" alt=":piwoj:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie zauważyłem ale zaprzeczyć słowom kolegi Piotreq nie mogę, bo różne opinie po odcięciu elo słyszałem, jednym twardo gasł (jak traktor) inni znowu nic nie zauważali. Ja z manewru jestem bardzo zadowolony.

A koledze jesse dam radę, werbuj kogoś z techem, podepnijcie się do autka i przejedźcie, niech diagnosta wejdzie techem w "Silnik", tam jest "Diagnostyczna lista danych 2", w pozycji bodajże 15 i 16 masz "Zleconą pozycję EGR" oraz "Stosunek impulsów EGR", te wartości muszą być zbliżone i ładnie za sobą podążać, powinno być tam widać czy EGR sieje sieczkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj wyczyściłem tego EGR, troszkę był oblepiony sadzą ale nie zacinał się(Przynajmnie nie zauważyłem ) . Ogólnie sytuacja wygląda tak że od 2 tygodniu po wizycie w ASO auto jeździło jakby nigdy nic, dlatego nie czyściłem wcześniej. Ale wczoraj rano jadąc do pracy zapalał się check prawie co chwile przeważnie przy hamowaniu do zera. po 8 godz. znów było ok. Teraz po wyczyszczeniu będę obserowował co dalej ale przeszukując youtube znalazłem taki filmik

w którym grzybek się trochę rusza i opisane to jest jako usterka egr. Sprawdziłem to na moim zaworze i trochę faktycznie ma luzy, może nie aż tak jak na filmie ale ma. Teraz pytanie jest to normalne, też tak macie czy lepiej się już rozglądać za używką??

Share this post


Link to post
Share on other sites

mój stary egr też miał luz ale to normalne, te elementy nie mogą być idealnie pasowne bo to wszystko sie nagrzewa i by sie zacieło, jemu na tym filmiku ładnie odskakuje ten egr, mój stał w miejscu, sam nie odskakiwał przez co padła jego elektronika, jak się dowiedziałem ten egr był w moim aucie miesiąc( poprzedni właściciel wymienił na używke bo tamten zdechł a kosztował go 500zł (to było około 2 lata temu)).

Moje zdanie na temat używki jest więc takie, jeżeli chcesz dłużej i bezproblemowo śmigać swoim autkiem to kup nowy, widziałem na alle nowe po 800zł były a używki 400-600zł, warto dołożyć i kupić nowy bo masz potem spokój, ja już ponad 1,5 roku mam z tym spokój(a dałem za swojego egr prawie 1000zł)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> no chyba że masz mega szczęście i kupisz praktycznie nową używke co jest mało realne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaryzykowalem I kupilem uzywke za 300 ale teraz chyba padl kompletnie bo zamiast zapalajacej sie ikonki auta z kluczem Pali sie caly czas kontrolka silnika pod wskazowka paliwa ale o dziwo autko jedzi normalnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oby ci ta używka służyła jak najdłużej,jak wytrzyma rok to puść totka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

z tą lampką w kształcie silnika to może być od bost sensora, miałem tak, najpierw auto z kluczem i muł, po chwili klucz zniknął i właśnie sie to świeciło...proponuje zainwestować w op-com, koszt niewielki i szybko sie zwróci

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeżeli masz taką sytuację jak opisujesz powyrzej to ja bym obstawiał podciśnienie, cały układ włącznie z pompą vaku, układ podciśnienia w tych autach to pięta Achillesowa. Sprawdzenie szczelności i wartości podciśnienia, u mnie było tak, że nagle podczas jazdy pojawił się check i totalna zmuła, odpiełem wszystkie wężyki podciśnienia, przedmuchałem w jednym z nich było trochę oleju, złożyłem i samochód śmiga jak ta lala, było to jakiś msc. temu w tym czasie zrobiłem 2 tyś km.

Edited by kaniucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...