Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
jesse

błąd/uszkodzony Egr w 2.2DTI

Polecane posty

Właśnie wróciłem z serwisu i mam trochę mieszane uczucia. Od 2 tygodniu co któryś dzień na kilka sekund pojawiał się kluczyk na tle auta ale samochód jechał normalnie i tak naprawdę nie było żadnej powtarzalności kiedy się pojawiał. Na dzisiaj byłem umówiony w ASO i jak na złość 2 razy się dzisiaj pojawił ale auto praktycznie nie chciało ciągnąć powyżej 2000 obrotów. Po zgaszeniu problem znikał na jakiś czas. Pojechałem na serwis chłopaki coś tak niby walczyli i okazuje się EGR, zakwalifikowany do wymiany. Nie mogłem za żadne skarby przekonać mechanika do wyczyszczenia egr bo uparcie twierdził że porobił wszystkie testy i zawór mechanicznie działa bez zarzutów tylko elektronika poszła. Nawet mi go pokazał że niby jakoś bardzo brudny nie jest. Czy jest możliwe żeby cewka tak się zepsuła że działa przez jakiś czas o potem kilka razy potrafi wywalić błąd?? Co radzicie spróbować wyczyścić egr czy od razu szukać regenerowanej używki za 400zł. A może wciskał mi kit że się go nie czyści bo zbliżała się 22 i fajrant.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Poczytać forum

Wiesz jak się sprawdza szczelność EGR ?

jak mechanik doszedł że to właśnie on jest przyczyną ? po błędzie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podłaczył tech-a i wyszedł mu taki błąd i tak jak pisałem powiedział że sprawdził wszystkie podciśnienia i mechanicznie niby chodzi. No w tej chwili nie pozostaje mi nic innego jak mu wierzyc na słowo.

Edytowano przez jesse

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Edytowano przez Piotreq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piotreq mówisz o wyłaczeniu programowym zaworu EGR czy Elobau. Bo Elobau to już mam dawno wyłączony(2 lata) tzn. wgrany soft od Hatchbacka.

Piotreq masz racje on mi to też tłumaczył ze egr jest tutaj akurat elektroniczny

Edytowano przez jesse

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tu bywało tak, że Elobau wywalał błąd EGRa więc nawet GM miał taką akcję serwisową polegającą na wgraniu softu z auta bez Elobaua.

Wywalenie Elobaua powodowało problemy z odpalaniem auta po postoju ale montaż "boxa" ułatwiającego rozruch i było ok...

Popatrz w tamte linki, są nawet opisy kodów błędów.

Swoje błędy sczytywałeś ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

faktycznie przepraszam sugerowałem się że masz vb . Jeszcze raz przepraszam

panowie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_piwoj.gif" alt=":piwoj:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie zauważyłem ale zaprzeczyć słowom kolegi Piotreq nie mogę, bo różne opinie po odcięciu elo słyszałem, jednym twardo gasł (jak traktor) inni znowu nic nie zauważali. Ja z manewru jestem bardzo zadowolony.

A koledze jesse dam radę, werbuj kogoś z techem, podepnijcie się do autka i przejedźcie, niech diagnosta wejdzie techem w "Silnik", tam jest "Diagnostyczna lista danych 2", w pozycji bodajże 15 i 16 masz "Zleconą pozycję EGR" oraz "Stosunek impulsów EGR", te wartości muszą być zbliżone i ładnie za sobą podążać, powinno być tam widać czy EGR sieje sieczkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wyczyściłem tego EGR, troszkę był oblepiony sadzą ale nie zacinał się(Przynajmnie nie zauważyłem ) . Ogólnie sytuacja wygląda tak że od 2 tygodniu po wizycie w ASO auto jeździło jakby nigdy nic, dlatego nie czyściłem wcześniej. Ale wczoraj rano jadąc do pracy zapalał się check prawie co chwile przeważnie przy hamowaniu do zera. po 8 godz. znów było ok. Teraz po wyczyszczeniu będę obserowował co dalej ale przeszukując youtube znalazłem taki filmik

w którym grzybek się trochę rusza i opisane to jest jako usterka egr. Sprawdziłem to na moim zaworze i trochę faktycznie ma luzy, może nie aż tak jak na filmie ale ma. Teraz pytanie jest to normalne, też tak macie czy lepiej się już rozglądać za używką??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mój stary egr też miał luz ale to normalne, te elementy nie mogą być idealnie pasowne bo to wszystko sie nagrzewa i by sie zacieło, jemu na tym filmiku ładnie odskakuje ten egr, mój stał w miejscu, sam nie odskakiwał przez co padła jego elektronika, jak się dowiedziałem ten egr był w moim aucie miesiąc( poprzedni właściciel wymienił na używke bo tamten zdechł a kosztował go 500zł (to było około 2 lata temu)).

Moje zdanie na temat używki jest więc takie, jeżeli chcesz dłużej i bezproblemowo śmigać swoim autkiem to kup nowy, widziałem na alle nowe po 800zł były a używki 400-600zł, warto dołożyć i kupić nowy bo masz potem spokój, ja już ponad 1,5 roku mam z tym spokój(a dałem za swojego egr prawie 1000zł)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> no chyba że masz mega szczęście i kupisz praktycznie nową używke co jest mało realne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaryzykowalem I kupilem uzywke za 300 ale teraz chyba padl kompletnie bo zamiast zapalajacej sie ikonki auta z kluczem Pali sie caly czas kontrolka silnika pod wskazowka paliwa ale o dziwo autko jedzi normalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oby ci ta używka służyła jak najdłużej,jak wytrzyma rok to puść totka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

z tą lampką w kształcie silnika to może być od bost sensora, miałem tak, najpierw auto z kluczem i muł, po chwili klucz zniknął i właśnie sie to świeciło...proponuje zainwestować w op-com, koszt niewielki i szybko sie zwróci

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeżeli masz taką sytuację jak opisujesz powyrzej to ja bym obstawiał podciśnienie, cały układ włącznie z pompą vaku, układ podciśnienia w tych autach to pięta Achillesowa. Sprawdzenie szczelności i wartości podciśnienia, u mnie było tak, że nagle podczas jazdy pojawił się check i totalna zmuła, odpiełem wszystkie wężyki podciśnienia, przedmuchałem w jednym z nich było trochę oleju, złożyłem i samochód śmiga jak ta lala, było to jakiś msc. temu w tym czasie zrobiłem 2 tyś km.

Edytowano przez kaniucha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×