Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

wald3k

Wymiana napinacza razem z paskiem do alternatora

Recommended Posts

Witam co trzeba zrobić aby wymienić napiancz z rolką + pasek wieloklinowy do alternatora, mój samochód to vetra b 1996r. 1.8 16v benzyna bez klimy.

Pozdrawiam

Edited by wald3k

Share this post


Link to post
Share on other sites

sciągasz pasek, odkręcasz napinacz, przykręcasz nowy i zakładasz pasek - ot cała filozofia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest to bardzo proste na pewno sobie poradzisz nie ma w tym żadnej filozofii. Najlepiej stary pasek rozetnij potem ściąg napinacz załóż nowy pasek i napnij nowym napinacze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ściąg ? - ściągnij

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

zanim przystąpisz do pracy narysuj sobie jak jest założony pasek

Please login or register to see this attachment.

Edited by neo_82

Share this post


Link to post
Share on other sites

do wymiany potrzebny ci będzie klucz 15 (najlepiej oczkowy) ,klucz 10 ,srubokręt (albo płaski,albo krzyżak) .srubokrętem odkręcasz opaskę na gumie idącej od filtra powietrza , odpinasz zabezpieczenia filtra powietrza i wyciagasz jego górną część ,następnie odkręcasz mocowania filtra na 10kluczyk i wyciągasz podstawe filtra ,następnie zakładasz klucz 15 na śrubę mocującą rolkę napinacza paska i przekręcasz zgodnie ruchem wskazówek zegara przytr5zymujesz tak napiętą rolkę jedną ręką a drugą ściągasz pasek .jeśli pasek już ściągnięty kluczem 15 kręcisz przeciwnie do ruchu wskazówek zegara ,aż odkręcisz rolkę ,montaż w odwrotnej kolejności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A powiedzcie mi czy trzeba za kazdym razem wymieniac napinacz na nowy czy nie jest to zalecane i sam pasek wystarczy i czy jesli nie chce uzywac klimy to wystarczy krotszy pasek pomijajac sprezarke bez jej demontowania?

Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

napinacz się zmienia gdy jest wadliwy i zazwyczaj wytrzymuje kilka pasków, chyba że kupisz jakieś tanie g... to szybko padnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

tez planuje wymienic pasek w mojej 2.0 dti kombi slyszalem ze tam niby sa dwa napinacze ma ktos moze jakis schemat które sruby trzeba poluzowac zeby sprawnie poszlo

Share this post


Link to post
Share on other sites

w dti napinacz jest jeden i jest łatwiej niz w benzynie, nie trzeba nic rozkręcać jedynie wyjąć obudowę filtra powietrza żeby było łatwiej

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jest jakis sposob aby sprawdzic czy napinacz jest oki czy do wymiany?

Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak pasek jest napięty i równo chodzi to jest ok, może polecieć też łożysko, po zdjęciu paska trzeba nim pokręcić i zobaczyć czy ramie nie ma luzu

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam. czy jeli kupiłem część używaną,która prawdopodobnie jest wyczyszczona benzyną, powinienem smarowac łożysko przed założeniem. drugie moje pytanie wiąże się konkretnie z czynnością naciągania. czy napinacz odciąga się jakoś siłowo czy jak pisze lukaszsolecki - kręci się kluczem 15 i to polużnia jakoś napięcie paska

pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kupiłes używana rolkę czy cały napinacz?

jest tak piszesz kluczem 15 luzujesz naciąg napinacza

Please login or register to see this link.

Edited by kamil18183

Share this post


Link to post
Share on other sites

kupilem cały napinacz, jeszcze nie zaglądałem w rolkę.. ale chyba zrobię to dla świętego spokoju. dziex za ten link, pieknie opisane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikolaus daj ciut smaru w łożysko napinacza i będzie śmigać wszystko super. U mnie dość mocno szumiał napinacz, ale luzu nie miał i kuracja tawotowa dała mu drugie życie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

W mojej signum-ce 2.2 TDI dwa razy zerwało się koło pasowe jednak, za każdym razem mechanik stwierdzał że napinacz jest w dobrym stanie i nie ma potrzeby go wymieniać.

Od kilku dni silnik zaczął dziwnie zmieniać dźwięk swojej pracy (przy pracy na biegu jałowym, nie zmieniając obrotów)

Po otworzeniu maski stwierdziłem usterkę, pasek zaczyna co jakąś chwilę boksować/skakać i przy okazji gdzieś w jego okolicy cały czas słychać szum którego wcześniej nie było.

Czy to oznacza że napinacz jest do wymiany?

Edited by cansis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...