Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Kwiatu

Odpala i gaśnie po 5 sek.

Recommended Posts

Witam forumowiczów

Walczę ze swoim problemem już od ponad 2 tyg. Do tej pory nie znalazłem rozwiązania. Mianowicie autko po dłuższym postoju ( ok. 8-10 h) nie chce odpalać za pierwszym razem. Jest tak że wsiadam do auta, przekręcam kluczyk, czekam aż zgasną kontrolki i nagrzeją się świece. Odpalam i auto zaskakuje od razu. Pochodzi z parę sekund i gaśnie. Po ponownym przekręceniu kluczyka auto odpala i jest już ok. Czytałem wiele tematów na forum gdzie ludzie mieli podobne problemy. Tylko że w większości tych przy przypadków za drugim raz trzeba było trochę pokręcić żeby auto zaskoczyło. U mnie tak nie jest. Za drugim razem auto odpala bez problemów.

Na chwile obecną zrobiłem następujące czynności:

1. Wymiana filtra paliwa

2. Wymiana przewodów przelewowych na nowe

3. Sprawdzenie czy nie ma przecieków na przewodach wtryskowych

4. Dokręcenie i sprawdzenie wszystkich elementów związanych z paliwem

5. Kontrola zaworu zwrotnego

Teraz jest jak w loterii, czyli auto raz odpali dobrze, czasem obroty spadną na sekundę a czasem auto w ogóle gaśnie.

Moje pytania do was forumowiczów

Co może być problemem i jak sprawić by autko odpalało za pierwszym razem?

Czy może coś jeszcze powinienem zrobić?

Czy może mieć to związek z regeneracja sterownika która miałem w październiku.

Dodam że podpinałem auto pod kompa i nie było błędów.

Pozdrawiam

Edited by Kwiatu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli odpala za pierwszym razem-potem gasnie. Sprawdzić trzeba pod kompem-wyglada to na chwilowy zanik napięcia na zawór odcinający paliwo w pompie .

Edited by drano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wspominasz o błędach - występują jakieś? Z opisu pasuje na dwie rzeczy: zapowietrza się gdzieś na tyle, że zgaśnie lub tylko obroty spadną LUB przyciera się w pompie tłoczek przestawiacza kąta wtrysku. To jest prawdopodobne bo zrobiłeś tylko sterownik pompy a on często pada przez mechaniczne niedomagania pompy. Tak więc trzeba zrobić diagnostykę pompy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli chodzi o błędy to w ogóle ich nie ma. Kontrolka check nawet nie sygnalizuje ze coś jest nie tak.

marcinek180 ==> Gdyby pompa niedomagała mechanicznie to nie powinna sygnalizować tego błędem ? Dlaczego odkąd regenerowałem sterownik w październiku auto jeździło poprawnie aż do grudnia?

Wydaje mi się że problem dotyczy nieszczelności na drodze zasilającej pompę w paliwo. Bo auto zachowuje się jak by miało paliwo na rozruch.

Zastanawia mnie jeszcze jedno. Mianowicie czy mój problem może wynikać z nieszczelnego baku paliwa ? Sam już nie wiem gdzie szukać przyczyny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Kwiatu

Share this post


Link to post
Share on other sites

No najpierw trzeba wykluczyć nieszczelności - to jest najtańsze. A że czas na jakim silnik pracuje po odpaleniu jest stosunkowo krótki to zacząłbym najpierw szukać między wtryskami a pompa. Jednak nie rezygnowałbym z diagnostyki pompy.

Please login or register to see this quote.

drano często się zdarza taka usterka? Bo nie spotkałem się.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A moze zapowietrzony układ paliwowy, skoro mowisz ze wymianieles filtr paliwa. (wymianiałes sam czy gdzies u mechanika) Ja u siebie mialem zapowietrzony, po odpowietrzeniu wszystko wrocilo do normy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem teraz przy autku i zobaczyłem że mechanik który mi montował zregenerowany sterownik źle dokręcił górny, metalowy dekiel. Może tam gdzieś szczelinami dostawało się powietrze.

marcinek180 ==> Sprawdzę raz jeszcze drogę od pompy do wtrysków. Może faktycznie coś przeoczyłem.

mazurek89 ==> Filtr wymieniałem sam tydzień temu. Nie sądzę żeby była to wina zapowietrzenia. auto poza tym jednym, głównym problemem jeździe normalnie.

Jak wrócę z pracy w nocy to sprawdzę wszystko raz jeszcze i dam znać na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marcinek-sam widzisz jak sie sprawa ma-niedokrecony dekielek na pompie -może i wtyczke trzeba docisnąc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mojej walki ciąg dalszy...

Zaobserwowałem że jak zostawię auto na noc przodem do dołu to rano nie mam żadnych problemow i auto nie gaśnie Sytuacja staje się odwrotna kiedy zostawię auto przodem ku gorze. Poza tym dziś jeszcze raz sprawdziłem wszystko pod katem wycieków Nigdzie nie ma nawet kropelki ropy. Do tego dokręciłem wszystkie możliwe śruby, nawet te od kolektora. Zobaczę czy to pomoże. Jeżeli nie i problem będzie nadal występował to już rozkładam ręce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ewidentnie jest to zapowietrzenie ukłądu paliwowego. Skoro gaśnie po 5 sek. to zapowietrzenie masz na odpowiedniej odległości w której paliwo przepłynie 5 s. Obstawiam odcinek od pompy do filtra lub obudowa filtra lub uszczelnienie pompy. Przyszły mrozy, materiały się kurczą i powietrze gdzieś przechodzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> A i kropelki ropy nawet możesz nie zobaczyć. Mimo to powietrze zassie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odepnij przewód paliwowy od filtra paliwa idący do pompy i zamuż go w butelce plastykowej litrowej z paliwem i pruba jak będzie chodzić bez przerwy to zpowietrza sie od końcówki tego przewodu do wyjścia przewodu z filtra do baku.Jeżeli dalej będzie gasł to możliwe zapowietrzanie na słynnym oringu na pompie,uszczelka sterownik pompa,zanik prądu wtyk do pompy,przekaznik podający napięcie do pompy.

W ostateczności zrób prube szczelności podaj jakieś ciśnienie powietrza ale delkatnie na pompe lub w kierunku baku ale zaślep wyjście z filtra do baku i obserwuj gdzie ucieka powietrze .

Poczytaj tu podobny i pomocny jak sprawdzić.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak na razie walka ciągle trwa

Nie pisałem nic w tym temacie bo akurat nic nie robiłem przy aucie. Poza tym były święta wie nie za bardzo miałem czas. Dopiero wczoraj i dziś po pracy miałem chwilkę na kombinacje. Oprócz tego co zrobiłem wcześniej doszło jeszcze:

1. Wymiana odcinka przewodu paliwowego gdzie jest zawór zwrotny.

2. Zmiana uszczelki pod deklem filtra paliwa + uszczelka pod śrubę która dokręca dekiel

I tu mała ciekawostka. Przed wczoraj Auto stało 12h na parkingu przodem do góry. Odpaliło po nocy bez problemu. Później po pracy po 8h auto standardowo odpaliło i zgasło. Dziś rano zobaczyłem ze jak delikatnie dodam gazu to nic się nie dzieje i auto nie gaśnie. Spróbuje jeszcze akcji z butelką którą polecał Dziadek vec, może wymienię obudowę filtra. Jak już to nie pomoże to odstawiam auto do mechanika i niech on się męczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wez postaw auto na prostym poziomym terenie na czas powiedzmy noc, nastepnie odkrec dekiel filtra paliwa (lub srobe na na deklu, nie wiem jaki filtr ma VB) zalej calosc ON tak az sie troszke wyleje, nastepnie zakrec dekiel lub srobe. Odpal auto i po odpaleniu trzymaj na 2k obrotach jakies kilkanascie sec nawet dziescia.

Jezeli to sprawa zapowietrzenie masz to z glowy i problem znikł a jak nie to tu jest inny problem niz zapowietrzanie sie.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

mazurek89 ==> Sądzę że skoro układ paliwowy sam się odpowietrza w czasie jazdy to problem już dawno by minął np: kiedy jadę do pracy. To musi być coś bieżącego, coś co jest zależne od temperatury jak plastik lub guma. Gdybym trafił na malutka plamkę ropy problem już dawno by nie istniał. Będę szukał aż do stycznia, jak nie znajdę to niech się inni martwią.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Oj samo sie nie odpowietrzy, mialem ten sam silnik w AG i trzeba go tak potraktowac jak mowie (nie w kazdym przypadku). Jezeli nic to nie da a dzieje sie tak dalej, moze sie okazac ale nie zycze Ci tego, ze to moze byc sterownik pompy wtryskowej, albo sama pompa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś spróbowałem sposobu który zaproponował Dziadek vec. Podłączyłem przewód do litrowej butelki z ropa. Efekt był taki ze auto nie zgasło, nie szarpało, nie dymiło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:"> . Wychodzi na to ze nieszczelność jest gdzieś w okolicach obudowy filtra. Będę dalej działał i informował o rezultatach. Przynajmniej teraz wiem gdzie szukać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh czyli nieszczelnosc=zapowiatrzanie układu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> weź posprawdzaj weże in i out przy filtrze no i czy uszczelka jest cala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj z samego rana miałem niemiłą przygodę z filtrem.

Odpaliłem auto, chwile pochodziło i zgasło. Zacząłem kręcić, a tu nic. Zajrzałem do obudowy filtra a tam sucho na wiór. Okazało się ze pękła mi obudowa filtra na samym dole, przy mocowaniu "pałąka" na który nasadza się filtr. Cale szczęście ze wczoraj były otwarte szroty. Teraz mam całą nową obudowę. Mam nadzieje ze to koniec mojej walki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie wymieniłem filtr paliwa razem z uszczelkami ( uszczelek nie wymieniałem dobre 80 tyś km). Dobrze odpowietrzyłem układ. Jak na razie odpala bez problemów....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi tez gasl zaraz po odpaleniu i pomogla Mi wymiana obudowy filtra paliwa

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niestety ale poddaję się. Wymieniłem cala obudowę filtra i problem cały czas występuje. Wydaje mi się że może to być spowodowane nieszczelnością w baku paliwa. Tak czy siak w poniedziałek odstawiam auto do mechanika. Niech on sam się męczy z tym problemem.

Bardzo dziękuję wszystkich za fachowe porady i ogólną pomoc.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze jest jedna opcja jaka została u mnie wykryta, aczkolwiek siemering na pompie, dostaje się tam zarówno powietrze jak i olej, siemering tani jak barszcz ale wymiana kosmicznie droga

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> auto mi też odpalało na 5-10 sek i gasło a tak jeździło normalnie jak juz na plaku odpaliłem. Szukam aktualnie gdzie mogę za jakieś rozzsondne pieniądze wymienić otóz te uszczelkę, jak narazie jeżdżę z ta awaria :/.

Sprawdz jaki masz filtr paliwa jak mocno zabrudzony od spodu a niedawno zakłądałes możesz mieć to samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie auto nie brało oleju i nie potrzebowało plaka do odpalenia. Nie wiem do tej pory co jest przyczyną. Jutro odstawiam auto i niech się inni martwią.

Skąd wiesz że u Ciebie winny jest siemering ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Który symering ? Na pompie nie jest tylko jeden. A dlaczego tyle kasy za wymiane ? Wyciagniecie pompy to juz kilka godzin roboty, rozebranie jej by dostac sie do tego symeringu i sama wymiana, no i na koniec montaz na silniku.

PS. Ile Ci zawołali za ta wymiane i gdzie w ASO czy mechanik samozwaniec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2,0 DTI 16V X20DTH rok 1998 taki typ silnika posiadam,

Zawołali mi 800zł warsztacie autoryzowanym przez bosha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...