Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
mymateusz

Zapowietrzony układ paliwa

Polecane posty

Witam,koledzy bardzo proszę o poradę,koczuję już 2 dzień na stacji cpn w niemczech,ponieważ padła mi pompa paliwa,dziś ją wymieniłem na nową,pompa się załancza ale samochód nie chce zapalić,podejrzewam że zapowietrzył mi się układ,jak go można odpowietrzyć samodzielnie.moje auto Vectra b 1.8.16 V Benzyna /gaz

Pomóżcie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze napisałeś dwa razy taki sam temat.

Po drugie - masz Vectrę B a piszesz w Vectrze A...

Zwróć więcej uwagi na to co robisz na drugi raz.

Temat przenoszę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Układ się raczej nie zapowietrza żeby go odpowietrzać ale jeśli już to na listwie wtryskowej masz czarny koreczek odkręć go i pod nim jest coś podobnego do wentylka naciśnij w nim cypelek i powinno siknąć paliwem.

O pracy pompki wiele innych tematów:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez czaro_1990

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego:

W pierwszej kolejności, przekręć kluczyk na zapłon, powinieneś usłyszeć haharkterystyczne syknięcie. Uruchomienie pompki i dobicie ciśnienia na listwę. Jeżeli tego nie ma to podejrzany jest układ paliwowy.

2. Bezpośrednio przy listwie wtryskowej masz taki grzybek z nakrętką, odkręć ją i naciśnij wentyl i zobacz czy tryśnie waha.

-jeżeli nie tryśnie to znaczy że coś jest z układem, czyli:

--sprawdzasz napięcie dochodzące na kostkę przy baku, niebiesko-czerwony +12V i brązowy masa

---jeżeli nie ma to znaczy że jest problem ze sterowaniem ecu albo samym przekaźnikiem, lub też przerwa w obwodzie.

----sprawdzasz róźowy przekaźnik, czy na obydwóch grubych kablach jest napięcie +12V, masę bierzesz z silnika.

----- jeżeli nie ma to znaczy że albo padł przekaźnik albo ecu nie podaje sygnału, ecu nie poda sygnału jeżeli ma uszkodzenie w obwodzie czujnika wału korbowego. Możesz spróbować zewrzeć grube kable ze sobą, być może odpali, jednak jeżeli jest to problem z ECU to na pewno odciął dodatkowo iskrę i nic z tego nie będzie.

--- Jeżeli natomiast jest napięcie na kostce od pompy to problem dotyczy albo samej pompy albo jej podłączenia. Możesz odtworzyć dekielek i ją delikatnie kilkukrotnie puknąć, jeżeli się wiesza a to powszechne w vectre to powinno jej pomóc. Przy okazji upewnisz się że któryś z przewodów nie spadł bo tak też się potrafi zdarzyć.

Jeżeli mas napięcie na pompie, pompa pracuje a nie podaje ciśnienia na listwę to masz zapchany ukłąd paliwowy, filtr przewody. Tutaj chyba nie ma co tłumaczyć, należy wymienić filtr i przedmuchać układ.

Jeżeli jednak po naciśnieciu grzybka od regulatora ciśnienia tryśnie paliwo to znaczy ze problem jest gdzie indziej.

Spróbuj odczytać błędy metodą na zworkę.

---

-----

Edytowano przez JarekS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mozna dostac zdjęcie jak ten grzybek wyglada i zdjecie tego drugiego gdzie ma benzyna leciec po nacisnieciu?Po przekreceniu zapłonu pompka sie zalancza na okolo 3 sekundy,bo słychac jak bzyczy....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaworek zaznaczony czerwonym kolorem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A tu ot sobie jest "wentylek"

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Chyba, że masz inny silnik, w każdym bądź razie szukaj go na listwie wtryskowej w tych okolicach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wysłałem Ci na pw nr telefonu, jak sobie nie poradzisz to przez godzinę jestem jeszcze na chodzie.

Znam trochę ten silnik więc coś tam zdalnie mogę pomóc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

znalazłem ten grzybek,odkrecilem nacisnalem i leci benzyna,wiec go zakrecilem,krecilem rozrusznikiem aby sie upewnic i znow go odkrecilem i benzyna kapie,a odpalic nie chce....jakis niemiec psiknal mi dezodarantem w ta rure od filtra co idzie do przepustnicy i zagadala...ale odrazu gasnie...nie wiem co jest...

Edytowano przez mymateusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale kapie czy tryska, powinna psiknąć na jakieś 20-30 cm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kapie,jeszcze jak nacisne to delikatnie kapie,a jak zakrecilem korek,pokrecilem rozrusznikiem i znow odkrecilem korek to ciut mocniej kapnela ale nie tak zeby tryskala bez naciskania tego dzyndzla

Edytowano przez mymateusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to albo pompa jest walnięta, albo regulator albo masz zapchany układ paliwowy. Odepnij przewód ten który jest odpięty w tej poradzie na 8 zdjęciu skieruj go do baku i najlepiej jakby ktoś przekręcił a Ty patrz z jakim ciśnieniem idzie.

Jeżeli nie będzie tryskać ciągłym dość mocnym strumieniem to znaczy że jest uszkodzona, jeżeli będzie ładnie psikać to masz zapchany układ, filtr paliwa.

Masz instalację gazową, nie możesz przełączyć w tryb awaryjny aby odpalił?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

odpaliłem samochod,ale bardzo cieżko wkreca sie na benzynie na obroty,trzeba pompować pedałem aby sie wkrecal,da sie jechac ale jak dodaje gwaltownie gazu to poszarpuje i jest mul,dopiero jak popuszczam powoli gazu to jedzie,czy to może byc przytkany filter paliwa?nie wymienialem go od dwoch lat..-Na gazie auto pracuje normalnie.

(jak odkrecilem ten dzyndzelek przy wtryskach,gdzie znajduje sie taki jakby wentylek to wysmyknela sie ta gumeczka zokragla,zginela,sam kapselek nie uszczelni i benzyna mi kapie bo jest tam mokre,mozna wyciac kawalem kolka z gumy w ta nakretke?)

odpaliłem samochod,ale bardzo cieżko wkreca sie na benzynie na obroty,trzeba pompować pedałem aby sie wkrecal,da sie jechac ale jak dodaje gwaltownie gazu to poszarpuje i jest mul,dopiero jak popuszczam powoli gazu to jedzie,czy to może byc przytkany filter paliwa?nie wymienialem go od dwoch lat..-Na gazie auto pracuje normalnie.

(jak odkrecilem ten dzyndzelek przy wtryskach,gdzie znajduje sie taki jakby wentylek to wysmyknela sie ta gumeczka zokragla,zginela,sam kapselek nie uszczelni i benzyna mi kapie bo jest tam mokre,mozna wyciac kawalem kolka z gumy w ta nakretke?)

Edytowano przez mymateusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tam nie powinna lecieć benzyna jeśli nie naciśniesz dzyndzelka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_happy.png" alt="^_^" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/happy@2x.png 2x" width="20" height="20"> nawet jak nie zakręcisz czarnego korka to nie ma prawa lecieć. Poruszaj dzyndzelkiem może coś tam się przycięło, to działa jak wentyl przy kole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×