Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
mymateusz

Zapowietrzony układ paliwa

Recommended Posts

Witam,koledzy bardzo proszę o poradę,koczuję już 2 dzień na stacji cpn w niemczech,ponieważ padła mi pompa paliwa,dziś ją wymieniłem na nową,pompa się załancza ale samochód nie chce zapalić,podejrzewam że zapowietrzył mi się układ,jak go można odpowietrzyć samodzielnie.moje auto Vectra b 1.8.16 V Benzyna /gaz

Pomóżcie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze napisałeś dwa razy taki sam temat.

Po drugie - masz Vectrę B a piszesz w Vectrze A...

Zwróć więcej uwagi na to co robisz na drugi raz.

Temat przenoszę...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Układ się raczej nie zapowietrza żeby go odpowietrzać ale jeśli już to na listwie wtryskowej masz czarny koreczek odkręć go i pod nim jest coś podobnego do wentylka naciśnij w nim cypelek i powinno siknąć paliwem.

O pracy pompki wiele innych tematów:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Edited by czaro_1990

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacznijmy od tego:

W pierwszej kolejności, przekręć kluczyk na zapłon, powinieneś usłyszeć haharkterystyczne syknięcie. Uruchomienie pompki i dobicie ciśnienia na listwę. Jeżeli tego nie ma to podejrzany jest układ paliwowy.

2. Bezpośrednio przy listwie wtryskowej masz taki grzybek z nakrętką, odkręć ją i naciśnij wentyl i zobacz czy tryśnie waha.

-jeżeli nie tryśnie to znaczy że coś jest z układem, czyli:

--sprawdzasz napięcie dochodzące na kostkę przy baku, niebiesko-czerwony +12V i brązowy masa

---jeżeli nie ma to znaczy że jest problem ze sterowaniem ecu albo samym przekaźnikiem, lub też przerwa w obwodzie.

----sprawdzasz róźowy przekaźnik, czy na obydwóch grubych kablach jest napięcie +12V, masę bierzesz z silnika.

----- jeżeli nie ma to znaczy że albo padł przekaźnik albo ecu nie podaje sygnału, ecu nie poda sygnału jeżeli ma uszkodzenie w obwodzie czujnika wału korbowego. Możesz spróbować zewrzeć grube kable ze sobą, być może odpali, jednak jeżeli jest to problem z ECU to na pewno odciął dodatkowo iskrę i nic z tego nie będzie.

--- Jeżeli natomiast jest napięcie na kostce od pompy to problem dotyczy albo samej pompy albo jej podłączenia. Możesz odtworzyć dekielek i ją delikatnie kilkukrotnie puknąć, jeżeli się wiesza a to powszechne w vectre to powinno jej pomóc. Przy okazji upewnisz się że któryś z przewodów nie spadł bo tak też się potrafi zdarzyć.

Jeżeli mas napięcie na pompie, pompa pracuje a nie podaje ciśnienia na listwę to masz zapchany ukłąd paliwowy, filtr przewody. Tutaj chyba nie ma co tłumaczyć, należy wymienić filtr i przedmuchać układ.

Jeżeli jednak po naciśnieciu grzybka od regulatora ciśnienia tryśnie paliwo to znaczy ze problem jest gdzie indziej.

Spróbuj odczytać błędy metodą na zworkę.

---

-----

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozna dostac zdjęcie jak ten grzybek wyglada i zdjecie tego drugiego gdzie ma benzyna leciec po nacisnieciu?Po przekreceniu zapłonu pompka sie zalancza na okolo 3 sekundy,bo słychac jak bzyczy....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaworek zaznaczony czerwonym kolorem

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tu ot sobie jest "wentylek"

Please login or register to see this link.

Chyba, że masz inny silnik, w każdym bądź razie szukaj go na listwie wtryskowej w tych okolicach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wysłałem Ci na pw nr telefonu, jak sobie nie poradzisz to przez godzinę jestem jeszcze na chodzie.

Znam trochę ten silnik więc coś tam zdalnie mogę pomóc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

znalazłem ten grzybek,odkrecilem nacisnalem i leci benzyna,wiec go zakrecilem,krecilem rozrusznikiem aby sie upewnic i znow go odkrecilem i benzyna kapie,a odpalic nie chce....jakis niemiec psiknal mi dezodarantem w ta rure od filtra co idzie do przepustnicy i zagadala...ale odrazu gasnie...nie wiem co jest...

Edited by mymateusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale kapie czy tryska, powinna psiknąć na jakieś 20-30 cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

kapie,jeszcze jak nacisne to delikatnie kapie,a jak zakrecilem korek,pokrecilem rozrusznikiem i znow odkrecilem korek to ciut mocniej kapnela ale nie tak zeby tryskala bez naciskania tego dzyndzla

Edited by mymateusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to albo pompa jest walnięta, albo regulator albo masz zapchany układ paliwowy. Odepnij przewód ten który jest odpięty w tej poradzie na 8 zdjęciu skieruj go do baku i najlepiej jakby ktoś przekręcił a Ty patrz z jakim ciśnieniem idzie.

Jeżeli nie będzie tryskać ciągłym dość mocnym strumieniem to znaczy że jest uszkodzona, jeżeli będzie ładnie psikać to masz zapchany układ, filtr paliwa.

Masz instalację gazową, nie możesz przełączyć w tryb awaryjny aby odpalił?

Share this post


Link to post
Share on other sites

odpaliłem samochod,ale bardzo cieżko wkreca sie na benzynie na obroty,trzeba pompować pedałem aby sie wkrecal,da sie jechac ale jak dodaje gwaltownie gazu to poszarpuje i jest mul,dopiero jak popuszczam powoli gazu to jedzie,czy to może byc przytkany filter paliwa?nie wymienialem go od dwoch lat..-Na gazie auto pracuje normalnie.

(jak odkrecilem ten dzyndzelek przy wtryskach,gdzie znajduje sie taki jakby wentylek to wysmyknela sie ta gumeczka zokragla,zginela,sam kapselek nie uszczelni i benzyna mi kapie bo jest tam mokre,mozna wyciac kawalem kolka z gumy w ta nakretke?)

odpaliłem samochod,ale bardzo cieżko wkreca sie na benzynie na obroty,trzeba pompować pedałem aby sie wkrecal,da sie jechac ale jak dodaje gwaltownie gazu to poszarpuje i jest mul,dopiero jak popuszczam powoli gazu to jedzie,czy to może byc przytkany filter paliwa?nie wymienialem go od dwoch lat..-Na gazie auto pracuje normalnie.

(jak odkrecilem ten dzyndzelek przy wtryskach,gdzie znajduje sie taki jakby wentylek to wysmyknela sie ta gumeczka zokragla,zginela,sam kapselek nie uszczelni i benzyna mi kapie bo jest tam mokre,mozna wyciac kawalem kolka z gumy w ta nakretke?)

Edited by mymateusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tam nie powinna lecieć benzyna jeśli nie naciśniesz dzyndzelka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_happy.png" alt="^_^" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/happy@2x.png 2x" width="20" height="20"> nawet jak nie zakręcisz czarnego korka to nie ma prawa lecieć. Poruszaj dzyndzelkiem może coś tam się przycięło, to działa jak wentyl przy kole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...