Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

MlodyBS

Zacinająca linka gazu

Polecane posty

Witam. Mam problem z zacinającą sie linka gazu. Wszystko zaczeło się od momentu nastania mrozów. Odpalam Autko i wciskając gaz i odejmując go obroty nie spadają, ale rosną lub zostają w tym samym miejscu(czasem się zdarza sie spadają normlanie), co zabija cała frajde z jazdy, nie mowiąc o zwiekszonym zużyciu podzespołów. Dowiedziałem się, że to wina linki i wilgoci która tam sie dostaje oraz mróz, więc kieruje do was nastepujące dwa pytanka:

1. Czy przesmarowanie calej linki(porządnie) WD 40 załatwi sprawę?

2. Czy istnieje inny lepszy, ciekawszy sposób na załatwienie tego problemu?

Z góry dziękuje za każdą informację. Pozdrawiam z mrożnych Suwałk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

możesz płynu hamulcowego wlać do linki strzykawką

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a po odpuszczeniu gazu masz luz na pedale?

a moze to nie wina zacinania sie pedlau gazu,tylko silniczka krokowego..

a moze zacina ci sie mechanizm(tzw lapa)calego gazu,badz zacinajaca sie sprezyna(lata uzytkowania)

etc:sprobuj to przesmarowac tak dla siebie..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak jak pedał gazu normalnie odbija to jest cos takiego, że odpuszam gaz i on pod koniec przycina sie i tzw uderza o podeszwe buta(oczywiscie to jest bardzo delikatne)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

linka

mało prawdopodobne lecz możliwe smarowanie efekt krótko trwały ponieważ linka pokryta jest plastikiem który sie starł wiec sie zacina

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a przypadkiem nie bylo takiej sytuacji ze pedal gazu zeslizgnal ci sie ze stopy i z hukiem uderzyl w pierwotne miejsce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie takich cyrków to jeszcze nie było hehe. A tak na poważnie to co innego mogło się stać jeżeli tylko zaczeły sie mrozy i odrazu pojawił się problem. Im mniejszy mróz tym lepiej to działa, ale jak dzisiaj bardzo mocno mrozi to juz gorzej wszystko chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Gdyby to byly problemy z linka czy pedalem to po prostu czulbys i widzial ze nie wraca na miejsce... Jesli tak jest to cos z elementow mechanicznych Ci przymarza - najpewniej linka w pancerzu. Przesmarowanie tylko olejem syntetycznym (najrzadszy w ujemnych temperaturach) lub cienka warstwa smaru silikon+teflon (mniej lepki niz np popularny "towot").

Z ktorego roku masz ta VA? Jesli to jest wczesna 2.0 to moze masz jeszcze czujnik przepustnicy w postaci wlacznika i to moze on nie kontaktuje przy zamknietej przepustnicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

byc moze tak jak pisze kolega pablo21 masz gdzies przetarty pancerz,a linka jest metalowa i przy niskich temp.moze ci przymarzac i trzymac..

a np po dluzszej jezdzie jest to samo?czy przestaje?

koszta linki wraz z pancerzem kpl to koszt okolo 40-50zl.

moze byc tez opcja ze trzyma gdzies przy przepustynicy..zajzyj tam,moze tam lezy przyczyna..

Pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie ponownie. Dzisiaj rano przesmarowałem linke WD 40 i cud. Problem znikł(mam nadzieję, że juz nie wroci hehe) a tak na poważnie pedał gazu zaczą płynie chodzić, obroty spadają tak ja trzeba gdy odpuszczam gaz( na zimnym czy ciepłym silniku), więc mam nadzieje, ze systematyczne przesmarowania linki zapobiegnie powrocie problemow. A niestety dzisiaj było u nas najzimniej ze wszystkich dni. A co do viki to jest z 1995r wiec dosłownie ostatni model przed face, gdyz I rej byla w 1996r. Pzdr

A jeszcze mam jedno pytanko:

1. Jakie powinno byc prawidlowe spalanie gazu takiej Viki oczywiscie przy normalnej jezdzie zwracając uwage czy jezdzimy zima czy inna cieplejsza pora?

Kieruje te pytanko, ponieważ moja Viki za 50zl przewiezie mnie na odleglosc 100km, więc okolo 17-18 l/100KM.Pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To teraz ja zapytam - piszesz o LPG czy benzynie? Bo jesli o benzynie to rachunek by sie zgadzal i nie masz sie co czepiac - nawet powiem wiecej - bardzo ladnie Ci pali

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a jesli masz na mysli LPG, to rzeczywiscie za duzo. Auto powinno spalac na LPG: 1,2-1,25*zuzycie_PB/100KM. Wynika to z wartosci opalowej LPG, ktora jest okolo 20% nizsza niz benzyny przy tej samej objetosci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja mam również VA 2.0 w benzynie. Zależy o jakiej trasie i spalaniu piszesz. Jeśli w mieście i tylko w mieście na krótkich odcinkach, to powiedzmy, że przy dynamicznej jeździe tyle by wyszło. Jeśli trasa to zdecydowanie za dużo. Mi to auto w mieście na krótkich odcinkach pali teraz max 13,5 l/100 km, latem ok 11 l/100 km. Natomiast w trasie według spalania oraz tego co pokazuje BC to mieszczę ją w 7,5 l/100 km do 110 km/h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

1. Linek w żadnym wypadku nie smaruje się

2. Wymiana na bank pomoże i to nie jest majątek ( podejrzewam że duże WD40 więcej kosztuje niż linka ) - koszt nowej linki to 30 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Co do linek to trudno mi się sprzeczać, ponieważ nie jestem znawcą w tym temacie, lecz tylko tak zrobiłem jak mi mechanik polecił, co ku mojemu zdziwieniu pomoglo a juz chyba 3 dzien jezdze i ani razu mi sie nie przycieła

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> A co do jazdy to staram się jezdzic dosc dynamicznie, lecz największym bólem jest to, że do szkoły mam zaledwie 5km i silnik gdy złapie temp to ja go wlasnie gaszę i to moze byc przyczyna tak duzego spalania gazu i zarazem w S-kach są bardzo niskie temperatury i wtedy trzeba caly czas ogrzewać wnetrze autka, wlaczyc odmarzanie tylnej szyby, zeby dało się autkiem normalnie jezdzić. Janus oczywiście, ze o lpg pisałem, ponieważ w polsce za 50zl niestety nie zatankujesz 18l benzyny tylko gazu. Pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×