Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

MlodyBS

Zacinająca linka gazu

Recommended Posts

Witam. Mam problem z zacinającą sie linka gazu. Wszystko zaczeło się od momentu nastania mrozów. Odpalam Autko i wciskając gaz i odejmując go obroty nie spadają, ale rosną lub zostają w tym samym miejscu(czasem się zdarza sie spadają normlanie), co zabija cała frajde z jazdy, nie mowiąc o zwiekszonym zużyciu podzespołów. Dowiedziałem się, że to wina linki i wilgoci która tam sie dostaje oraz mróz, więc kieruje do was nastepujące dwa pytanka:

1. Czy przesmarowanie calej linki(porządnie) WD 40 załatwi sprawę?

2. Czy istnieje inny lepszy, ciekawszy sposób na załatwienie tego problemu?

Z góry dziękuje za każdą informację. Pozdrawiam z mrożnych Suwałk

Share this post


Link to post
Share on other sites

możesz płynu hamulcowego wlać do linki strzykawką

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

a po odpuszczeniu gazu masz luz na pedale?

a moze to nie wina zacinania sie pedlau gazu,tylko silniczka krokowego..

a moze zacina ci sie mechanizm(tzw lapa)calego gazu,badz zacinajaca sie sprezyna(lata uzytkowania)

etc:sprobuj to przesmarowac tak dla siebie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem tak jak pedał gazu normalnie odbija to jest cos takiego, że odpuszam gaz i on pod koniec przycina sie i tzw uderza o podeszwe buta(oczywiscie to jest bardzo delikatne)

Share this post


Link to post
Share on other sites

linka

mało prawdopodobne lecz możliwe smarowanie efekt krótko trwały ponieważ linka pokryta jest plastikiem który sie starł wiec sie zacina

Share this post


Link to post
Share on other sites

a przypadkiem nie bylo takiej sytuacji ze pedal gazu zeslizgnal ci sie ze stopy i z hukiem uderzyl w pierwotne miejsce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie takich cyrków to jeszcze nie było hehe. A tak na poważnie to co innego mogło się stać jeżeli tylko zaczeły sie mrozy i odrazu pojawił się problem. Im mniejszy mróz tym lepiej to działa, ale jak dzisiaj bardzo mocno mrozi to juz gorzej wszystko chodzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Gdyby to byly problemy z linka czy pedalem to po prostu czulbys i widzial ze nie wraca na miejsce... Jesli tak jest to cos z elementow mechanicznych Ci przymarza - najpewniej linka w pancerzu. Przesmarowanie tylko olejem syntetycznym (najrzadszy w ujemnych temperaturach) lub cienka warstwa smaru silikon+teflon (mniej lepki niz np popularny "towot").

Z ktorego roku masz ta VA? Jesli to jest wczesna 2.0 to moze masz jeszcze czujnik przepustnicy w postaci wlacznika i to moze on nie kontaktuje przy zamknietej przepustnicy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

byc moze tak jak pisze kolega pablo21 masz gdzies przetarty pancerz,a linka jest metalowa i przy niskich temp.moze ci przymarzac i trzymac..

a np po dluzszej jezdzie jest to samo?czy przestaje?

koszta linki wraz z pancerzem kpl to koszt okolo 40-50zl.

moze byc tez opcja ze trzyma gdzies przy przepustynicy..zajzyj tam,moze tam lezy przyczyna..

Pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Panowie ponownie. Dzisiaj rano przesmarowałem linke WD 40 i cud. Problem znikł(mam nadzieję, że juz nie wroci hehe) a tak na poważnie pedał gazu zaczą płynie chodzić, obroty spadają tak ja trzeba gdy odpuszczam gaz( na zimnym czy ciepłym silniku), więc mam nadzieje, ze systematyczne przesmarowania linki zapobiegnie powrocie problemow. A niestety dzisiaj było u nas najzimniej ze wszystkich dni. A co do viki to jest z 1995r wiec dosłownie ostatni model przed face, gdyz I rej byla w 1996r. Pzdr

A jeszcze mam jedno pytanko:

1. Jakie powinno byc prawidlowe spalanie gazu takiej Viki oczywiscie przy normalnej jezdzie zwracając uwage czy jezdzimy zima czy inna cieplejsza pora?

Kieruje te pytanko, ponieważ moja Viki za 50zl przewiezie mnie na odleglosc 100km, więc okolo 17-18 l/100KM.Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To teraz ja zapytam - piszesz o LPG czy benzynie? Bo jesli o benzynie to rachunek by sie zgadzal i nie masz sie co czepiac - nawet powiem wiecej - bardzo ladnie Ci pali

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a jesli masz na mysli LPG, to rzeczywiscie za duzo. Auto powinno spalac na LPG: 1,2-1,25*zuzycie_PB/100KM. Wynika to z wartosci opalowej LPG, ktora jest okolo 20% nizsza niz benzyny przy tej samej objetosci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja mam również VA 2.0 w benzynie. Zależy o jakiej trasie i spalaniu piszesz. Jeśli w mieście i tylko w mieście na krótkich odcinkach, to powiedzmy, że przy dynamicznej jeździe tyle by wyszło. Jeśli trasa to zdecydowanie za dużo. Mi to auto w mieście na krótkich odcinkach pali teraz max 13,5 l/100 km, latem ok 11 l/100 km. Natomiast w trasie według spalania oraz tego co pokazuje BC to mieszczę ją w 7,5 l/100 km do 110 km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

1. Linek w żadnym wypadku nie smaruje się

2. Wymiana na bank pomoże i to nie jest majątek ( podejrzewam że duże WD40 więcej kosztuje niż linka ) - koszt nowej linki to 30 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Co do linek to trudno mi się sprzeczać, ponieważ nie jestem znawcą w tym temacie, lecz tylko tak zrobiłem jak mi mechanik polecił, co ku mojemu zdziwieniu pomoglo a juz chyba 3 dzien jezdze i ani razu mi sie nie przycieła

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> A co do jazdy to staram się jezdzic dosc dynamicznie, lecz największym bólem jest to, że do szkoły mam zaledwie 5km i silnik gdy złapie temp to ja go wlasnie gaszę i to moze byc przyczyna tak duzego spalania gazu i zarazem w S-kach są bardzo niskie temperatury i wtedy trzeba caly czas ogrzewać wnetrze autka, wlaczyc odmarzanie tylnej szyby, zeby dało się autkiem normalnie jezdzić. Janus oczywiście, ze o lpg pisałem, ponieważ w polsce za 50zl niestety nie zatankujesz 18l benzyny tylko gazu. Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...