Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
tomekostra

temperatura 90-95* przy wyłączonym nawiewie

Polecane posty

Witam,

Jadąc dzisiaj furką, zauwazyłem, że jeżeli wylączę nawiew, to z temp. ponizej 80 po paru-parunastu minutach temperatura sięga około 90*. Podejrzewałem, że mam do wymiany termostat, gdyz jeździlem caly czas na nawiewie i wskazania były poniżej 80*. Dzisiaj robiąc trasę okolo 120km, przetestowałem dokladnie to co napisalem i okazalo się, ze to się dzieje naprawdę. Więc Panowie co to może być? Włączam nawiew (temperatura obojetnie ile stopni)- Climatronic- wskazówka na licnziku siega mniej niż 80*. Wyłączam nawiew (jadę tak długo aż szyby nie zaczną parować, czyli około 10-15minut)- temp. wzrasta około 90*.

Wygląda mi to na to, jakby była gdzieś zwara, coś z czujnikiem temperatury (że po włączeniu nawiewu wskazowka temp opada, jednak po pewnym czasie- powiedzmy w ciagu 5 minut z 90 robi sie 80*), albo coś co ma związek z nagrzewnicą, że ten płyn chłodzacy się tak schładza... Więc jak dojśc, gdzie szukać?

1.8 z18xe z climatronikiem jeżeli może to pomóc.

Edytowano przez tomekasz05

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymieni termostat to jest rozwiazanie twojego problemu. Termostat kup firmy Wahlera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale o co biega nich ktos mi powie, dlaczego akurat termostat niby jest walnięty, jeżeli, przy wyłączonym nawiewie, temperatura wynosi 90*- mialem nawet 95 i zacząłem się bać że do 100 dojdzie... A jeżeli wyłącze nawiew to temperatura spada, tak, że po około 5 minutach jest 80 albo mniej, tak jakby ta nagrzewnica pełniła role dużego obiegu, zamiast obiegu chłodnicy z blokiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

przeczytaj to jeszcze raz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak wyłączasz nawiew zamyka sie zawór odcinający nagrzewnice wtedy nie masz obiegu cieczy przez nagrzewnice. Skraca sie obieg wody i dlatego jest wieksza temp. ,jezeli właczysz nawiew zawór sie otwiera i powstaje duzy obieg który znacznie schładza ci temp. silnika więc dowymiany termostat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no ok, a zbiorniczek od pompy wspomagania jak mam wyjąć, bo nie dojdę do srub od termostatu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale co jest nie tak? Jaka jest temp. pracy silnika? 92 stopnie. To jest normalne, że jak włączysz nawiew to powietrze będzie schładzać ciecz w nagrzewnicy. Jak sie w lato auto przegrzewa to co sie robi? Nawiew na maxa, temp na maxa i się schładza. Jedyne co możesz sprawdzić to czy otwiera Ci się termostat w odpowiednim momencie bo piszesz, że miałeś 95 a przy takiej temp. termostat powinien sie juz otworzyć. A temp nawet 100 stopni ja bym się nie martwił bo wiatrak włącza się podajże dopiero od 102 stopni czy jakoś tak. Ja bym się cieszył gdybym w zimie miał 90 stopni

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

brak mi słów, albo macie rację, że termostat, tylko niech mi ktoś da odpowiedź jak zdemontować ten plastykowy zbiorniczek od wspomagania, bo nie dojde tam, a jak dojdę (odkręcę śrubę) to nie wyjmę tej śruby.

rybkins nie kumam co napisałeś?" Jak sie w lato auto przegrzewa to co sie robi? Nawiew na maxa, temp na maxa i się schładza. Jedyne co możesz sprawdzić to czy otwiera Ci się termostat w odpowiednim momencie bo piszesz, że miałeś 95 a przy takiej temp. termostat powinien sie juz otworzyć"- sugerujesz, że w lato kiedy jest powiedzmy 30* stoję w korku i widzę, że jest temperatura jakieś 100* to mam włączyć gorący nawiew, zeby w samochodzie było ze 40, czy jak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego daj mu się zagrzać do momentu włączenia wentylatorów jeżeli przy 100-108 się nie włączy to wtedy się martw o termostat bo z tego co piszesz wynika że wszystko jest ok.

Edytowano przez haina1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

100 stopni w lato w korku to nie jest tragedia a wręcz norma w vectrach. A tak się właśnie robi, wlączasz gorący nawiew na maxa żeby schłodzić temp cieczy chłodzącej. I zgadza się będziesz miał w aucie saune ale jeśli masz wybierać np w sytuacji awaryjnej przegrzanie silnika lub kilka minut sauny aby zjechac na bok no to wybierz co lepsze.

I tak jak kolega pisze, z opisu jest wszystko ok. Na postoju daj mu się zagrzać aż się wlączy wiatrak przy chłodnicy. Jak się włączy jak będziesz miał temp na zegarze ok 100 to ja bym się nie martwił a jeśli będziesz mial temp 100 a wiatrak sie nie wlączy to bym sie wtedy dopiero martwił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ale nie wydaje wam sie dziwne, że robię trasę okolo 40km miasto- miasto, prędkość średnia około 60-70km/h, bez postojów, i mogę tak jechać calą drogę z włączonym nawiewem i temperatura będzie wskazywała albo na niebieskich kreskach albo maks. na 80*, a taką samą trasę moge zrobić z wyłączonym nawiewem i będę miał temperaturę około 90*? Jak to jest w ogóle możliwe to, że jeżeli włącze nawiew podczas jazdy to tak drastycznie spadnie temperatura płynu chłodzącego z 90 na mniej niż 80 (najczęściej) i ten płyn przy włączonym nawiewie już nie osiągnie tej temperatury przed włączeniem tego nawiewu, czyli tych 90*?

Przecież mając cały czas włączony nawiew (przy ciagłym wylączonym nawiewie paruja szyby) silnik jest niedogrzany. Moim zdaniem nie jest ok, bo patrzyłem w innych samochodach, jak zachowuje sie temperatura i w tamtych pojazdach temperatura wynosi 90-95* niezaleznie od tego czy ktoś włączył sobie ogrzewanie czy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wymień sobie termostat bo może szaleje. Jaki masz silnik X18xev? Jeśli tak to jest ta sama wymiana co w x20xev czyli nie musisz demontować zbiorniczka ani nic innego... chyba że masz tylko płaskie klucze.....

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:"> jeśli masz nasadkę i przegub to bez problemu powinieneś to zrobić zdejmij tylko wąż dla ułatwienia.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

odkręć obydwie śruby i wyjmiesz razem z obudową termostatu, nie ma takiej opcji że nie wyjdzie.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_pilot.gif" alt=":pilot:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z18XE, i nie ma takiej opcji, ze wyjdzie bez demontażu zbiorniczka...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę bardzo i teraz proszę mi wyjaśnić jak zdjąć termostat bez demontazu zbiorniczka.

Edytowano przez tomekasz05

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Było o tym już trzeba mieć płaskie klucze trox. Moja rada mała ale bardzo ważna jak będziesz zakładał termostat to delikatnie posmaruj uszczelkę sobie np pastą miedzianą aby dobrze się trzymała w termostacie ( w szczelinie) bo podczas zakładania może delikatnie Ci się obsunąć i będziesz miał wyciek. A jak raz dokręcisz termostat to już potem możesz uszczelkę wyrzucić bo się ugniecie i nie będzie trzymać.

Edytowano przez ADi999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

KOLEGO ADi999 wiem, że najlepiej byłoby mieć torxy, tylko co mi po torxach, jeżeli wykręcę górną śrubę, która jest długa i nie wyjmę jej, bo będzie przeszkadzał zbiorniczek. Moje pytanie, ile tej śruby wchodzi w blok silnika, bo w termostacie jest ze 40mm? albo niech ktoś mi poda długosć śruby, i wymiary termostatu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem w tamtym tygodniu i w blok wchodzi jakieś do 15mm może nawet mniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeżeli byłoby około 10mm to bym wyjął ten termostat bez zdejmowania zbiorniczka. U Ciebie jest w innym miejscu ten zbiorniczek pewnie?

Edytowano przez tomekasz05

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak ja mam x18xe i zbiorniczek jest zdecydowanie niżej i mogę nawet grzechotką dojść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odkręć śruby trzymające zbiorniczek i odchyl go bez rozłączania przewodów, są gumowe więc powinieneś odsunąć na tyle żeby dostać się do termostatu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale tam nie ma śrub, jest jedna która wchodzi od strony kolektora wydechowego i wkręcana jest w stronę pompy, nie wykręciłem jej bo też nie było miejsca (probowałem grzechotka dojść), wykręcilem nawet blache od kolektora i nic nie dało jej przesunięcie (myślalem, ze dojde jak wiecej miejsca zrobię). Co mnie zaciekawiło to ta blaszka dziwna, jest taka blaszka na mocowaniu zbiorniczka do pompy, jest taka jakby prowadnica w tej blasze, co by oznaczalo, ze ten zbiorniczek można wysunać, ale z kolei przeszkadza rant korpusu chyba pompy, bo zbiorniczek chyba wysuwa się w stronę koła pasowego (to z kolei musiałbym koło pasowe odkręcić). Z tego co zaobserwowałem, to żeby najlepiej bez uszkodzenia wyjąć ten zbiorniczek (bo odsunąć/ przechylić go się nie da), to musiałbym zdjać z calą pompą. Jedyna opcja to wykręcić śrubę i zobaczyć czy rzeczywiście wkręca sie około 10mm w blok i ewentualnie wyjąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a czy czasem on nie jest wsuwany ?? spróbuj go pociągnąć do góry tylko delikatnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jest wsuwka, ale ona działa na jednej plaszczyźnie, jeżeli mialbym go wysunać, to z tego co zaobserwowałemm przeszkadza korpus obudowy.

Wczoraj sprawdzilem jeszcze raz jak to jest i mała nasadka z grzechodką na dolną srubę dojdzie, natomiast na górną śróbę nie ma takiej obcji, trzeba torksa płaskiego.

Teraz jeszcze raz zapytam gdzie te torksy dostanę, ale tanio, nie w cenie 150, tylko w cenie powiedzmy 50zł albo mniej, albo nawet pojedyńcze klucze bez zestawu? Obi, Brico depo, leroy merlin, castorama i inne tego typu sklepy odpadają, w motoryzacyjnych nie ma, skąd te klucze wyczarować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież już miałeś linka to ja go powtórzę.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chodziło mi czy na miejscu w mieście gdzies mógłbym dostać w jakimś sklepie. Na allegro te klucze odkrylem kilka dni przed napisaniem tematu;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zwykłym płaskim oczkowym kluczem to odkręcisz tylko nie sześciokątnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×