Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
tomekostra

temperatura 90-95* przy wyłączonym nawiewie

Recommended Posts

Witam,

Jadąc dzisiaj furką, zauwazyłem, że jeżeli wylączę nawiew, to z temp. ponizej 80 po paru-parunastu minutach temperatura sięga około 90*. Podejrzewałem, że mam do wymiany termostat, gdyz jeździlem caly czas na nawiewie i wskazania były poniżej 80*. Dzisiaj robiąc trasę okolo 120km, przetestowałem dokladnie to co napisalem i okazalo się, ze to się dzieje naprawdę. Więc Panowie co to może być? Włączam nawiew (temperatura obojetnie ile stopni)- Climatronic- wskazówka na licnziku siega mniej niż 80*. Wyłączam nawiew (jadę tak długo aż szyby nie zaczną parować, czyli około 10-15minut)- temp. wzrasta około 90*.

Wygląda mi to na to, jakby była gdzieś zwara, coś z czujnikiem temperatury (że po włączeniu nawiewu wskazowka temp opada, jednak po pewnym czasie- powiedzmy w ciagu 5 minut z 90 robi sie 80*), albo coś co ma związek z nagrzewnicą, że ten płyn chłodzacy się tak schładza... Więc jak dojśc, gdzie szukać?

1.8 z18xe z climatronikiem jeżeli może to pomóc.

Edited by tomekasz05

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieni termostat to jest rozwiazanie twojego problemu. Termostat kup firmy Wahlera

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale o co biega nich ktos mi powie, dlaczego akurat termostat niby jest walnięty, jeżeli, przy wyłączonym nawiewie, temperatura wynosi 90*- mialem nawet 95 i zacząłem się bać że do 100 dojdzie... A jeżeli wyłącze nawiew to temperatura spada, tak, że po około 5 minutach jest 80 albo mniej, tak jakby ta nagrzewnica pełniła role dużego obiegu, zamiast obiegu chłodnicy z blokiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

przeczytaj to jeszcze raz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak wyłączasz nawiew zamyka sie zawór odcinający nagrzewnice wtedy nie masz obiegu cieczy przez nagrzewnice. Skraca sie obieg wody i dlatego jest wieksza temp. ,jezeli właczysz nawiew zawór sie otwiera i powstaje duzy obieg który znacznie schładza ci temp. silnika więc dowymiany termostat

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ok, a zbiorniczek od pompy wspomagania jak mam wyjąć, bo nie dojdę do srub od termostatu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale co jest nie tak? Jaka jest temp. pracy silnika? 92 stopnie. To jest normalne, że jak włączysz nawiew to powietrze będzie schładzać ciecz w nagrzewnicy. Jak sie w lato auto przegrzewa to co sie robi? Nawiew na maxa, temp na maxa i się schładza. Jedyne co możesz sprawdzić to czy otwiera Ci się termostat w odpowiednim momencie bo piszesz, że miałeś 95 a przy takiej temp. termostat powinien sie juz otworzyć. A temp nawet 100 stopni ja bym się nie martwił bo wiatrak włącza się podajże dopiero od 102 stopni czy jakoś tak. Ja bym się cieszył gdybym w zimie miał 90 stopni

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

brak mi słów, albo macie rację, że termostat, tylko niech mi ktoś da odpowiedź jak zdemontować ten plastykowy zbiorniczek od wspomagania, bo nie dojde tam, a jak dojdę (odkręcę śrubę) to nie wyjmę tej śruby.

rybkins nie kumam co napisałeś?" Jak sie w lato auto przegrzewa to co sie robi? Nawiew na maxa, temp na maxa i się schładza. Jedyne co możesz sprawdzić to czy otwiera Ci się termostat w odpowiednim momencie bo piszesz, że miałeś 95 a przy takiej temp. termostat powinien sie juz otworzyć"- sugerujesz, że w lato kiedy jest powiedzmy 30* stoję w korku i widzę, że jest temperatura jakieś 100* to mam włączyć gorący nawiew, zeby w samochodzie było ze 40, czy jak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego daj mu się zagrzać do momentu włączenia wentylatorów jeżeli przy 100-108 się nie włączy to wtedy się martw o termostat bo z tego co piszesz wynika że wszystko jest ok.

Edited by haina1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

100 stopni w lato w korku to nie jest tragedia a wręcz norma w vectrach. A tak się właśnie robi, wlączasz gorący nawiew na maxa żeby schłodzić temp cieczy chłodzącej. I zgadza się będziesz miał w aucie saune ale jeśli masz wybierać np w sytuacji awaryjnej przegrzanie silnika lub kilka minut sauny aby zjechac na bok no to wybierz co lepsze.

I tak jak kolega pisze, z opisu jest wszystko ok. Na postoju daj mu się zagrzać aż się wlączy wiatrak przy chłodnicy. Jak się włączy jak będziesz miał temp na zegarze ok 100 to ja bym się nie martwił a jeśli będziesz mial temp 100 a wiatrak sie nie wlączy to bym sie wtedy dopiero martwił

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale nie wydaje wam sie dziwne, że robię trasę okolo 40km miasto- miasto, prędkość średnia około 60-70km/h, bez postojów, i mogę tak jechać calą drogę z włączonym nawiewem i temperatura będzie wskazywała albo na niebieskich kreskach albo maks. na 80*, a taką samą trasę moge zrobić z wyłączonym nawiewem i będę miał temperaturę około 90*? Jak to jest w ogóle możliwe to, że jeżeli włącze nawiew podczas jazdy to tak drastycznie spadnie temperatura płynu chłodzącego z 90 na mniej niż 80 (najczęściej) i ten płyn przy włączonym nawiewie już nie osiągnie tej temperatury przed włączeniem tego nawiewu, czyli tych 90*?

Przecież mając cały czas włączony nawiew (przy ciagłym wylączonym nawiewie paruja szyby) silnik jest niedogrzany. Moim zdaniem nie jest ok, bo patrzyłem w innych samochodach, jak zachowuje sie temperatura i w tamtych pojazdach temperatura wynosi 90-95* niezaleznie od tego czy ktoś włączył sobie ogrzewanie czy nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze wymień sobie termostat bo może szaleje. Jaki masz silnik X18xev? Jeśli tak to jest ta sama wymiana co w x20xev czyli nie musisz demontować zbiorniczka ani nic innego... chyba że masz tylko płaskie klucze.....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:"> jeśli masz nasadkę i przegub to bez problemu powinieneś to zrobić zdejmij tylko wąż dla ułatwienia.

Please login or register to see this quote.

odkręć obydwie śruby i wyjmiesz razem z obudową termostatu, nie ma takiej opcji że nie wyjdzie.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_pilot.gif" alt=":pilot:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z18XE, i nie ma takiej opcji, ze wyjdzie bez demontażu zbiorniczka...

Please login or register to see this link.

Proszę bardzo i teraz proszę mi wyjaśnić jak zdjąć termostat bez demontazu zbiorniczka.

Edited by tomekasz05

Share this post


Link to post
Share on other sites

Było o tym już trzeba mieć płaskie klucze trox. Moja rada mała ale bardzo ważna jak będziesz zakładał termostat to delikatnie posmaruj uszczelkę sobie np pastą miedzianą aby dobrze się trzymała w termostacie ( w szczelinie) bo podczas zakładania może delikatnie Ci się obsunąć i będziesz miał wyciek. A jak raz dokręcisz termostat to już potem możesz uszczelkę wyrzucić bo się ugniecie i nie będzie trzymać.

Edited by ADi999

Share this post


Link to post
Share on other sites

KOLEGO ADi999 wiem, że najlepiej byłoby mieć torxy, tylko co mi po torxach, jeżeli wykręcę górną śrubę, która jest długa i nie wyjmę jej, bo będzie przeszkadzał zbiorniczek. Moje pytanie, ile tej śruby wchodzi w blok silnika, bo w termostacie jest ze 40mm? albo niech ktoś mi poda długosć śruby, i wymiary termostatu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wymieniałem w tamtym tygodniu i w blok wchodzi jakieś do 15mm może nawet mniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeżeli byłoby około 10mm to bym wyjął ten termostat bez zdejmowania zbiorniczka. U Ciebie jest w innym miejscu ten zbiorniczek pewnie?

Edited by tomekasz05

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ja mam x18xe i zbiorniczek jest zdecydowanie niżej i mogę nawet grzechotką dojść.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkręć śruby trzymające zbiorniczek i odchyl go bez rozłączania przewodów, są gumowe więc powinieneś odsunąć na tyle żeby dostać się do termostatu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale tam nie ma śrub, jest jedna która wchodzi od strony kolektora wydechowego i wkręcana jest w stronę pompy, nie wykręciłem jej bo też nie było miejsca (probowałem grzechotka dojść), wykręcilem nawet blache od kolektora i nic nie dało jej przesunięcie (myślalem, ze dojde jak wiecej miejsca zrobię). Co mnie zaciekawiło to ta blaszka dziwna, jest taka blaszka na mocowaniu zbiorniczka do pompy, jest taka jakby prowadnica w tej blasze, co by oznaczalo, ze ten zbiorniczek można wysunać, ale z kolei przeszkadza rant korpusu chyba pompy, bo zbiorniczek chyba wysuwa się w stronę koła pasowego (to z kolei musiałbym koło pasowe odkręcić). Z tego co zaobserwowałem, to żeby najlepiej bez uszkodzenia wyjąć ten zbiorniczek (bo odsunąć/ przechylić go się nie da), to musiałbym zdjać z calą pompą. Jedyna opcja to wykręcić śrubę i zobaczyć czy rzeczywiście wkręca sie około 10mm w blok i ewentualnie wyjąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy czasem on nie jest wsuwany ?? spróbuj go pociągnąć do góry tylko delikatnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest wsuwka, ale ona działa na jednej plaszczyźnie, jeżeli mialbym go wysunać, to z tego co zaobserwowałemm przeszkadza korpus obudowy.

Wczoraj sprawdzilem jeszcze raz jak to jest i mała nasadka z grzechodką na dolną srubę dojdzie, natomiast na górną śróbę nie ma takiej obcji, trzeba torksa płaskiego.

Teraz jeszcze raz zapytam gdzie te torksy dostanę, ale tanio, nie w cenie 150, tylko w cenie powiedzmy 50zł albo mniej, albo nawet pojedyńcze klucze bez zestawu? Obi, Brico depo, leroy merlin, castorama i inne tego typu sklepy odpadają, w motoryzacyjnych nie ma, skąd te klucze wyczarować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież już miałeś linka to ja go powtórzę.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chodziło mi czy na miejscu w mieście gdzies mógłbym dostać w jakimś sklepie. Na allegro te klucze odkrylem kilka dni przed napisaniem tematu;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zwykłym płaskim oczkowym kluczem to odkręcisz tylko nie sześciokątnym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...