Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

niko2123

Wentylatory chłodnicy. Nie działa drugi bieg.

Polecane posty

Witajcie.

Mogę pomóc osobom posiadających opla Vectrę C 1,9 150 KM w sprawie usterki jaka często występuje w układzie chodzenia tj, usterka drugiego lub trzeciego biegu wentylatorów chłodzenia.

Byłem u wielu mechaników, którzy po podłączeniu kompa stwierdzili ten błąd jednak nikt nie chciał podjąć się naprawy aż do czasu, około roku. Znalazłem jednego elektryka, który po zagłębieniu się w temat naprawił usterkę. A więc naprowadzę was jak to usunąć.

1. Wielu z was będzie chciała wymienić moduł sterowania wiatrakami to ja wam mówię, dajcie spokój z wymianą, stracicie 450 zł a usterka zostanie. Ja tez wymieniłem i nic to nie dało.

2. Pierwsze co ma zrobić mechanik to rozłączyć kostkę od modułu przy chłodnicy.

3. Następnie odłączyć kostkę od sterownika silnika ( znajduje się z prawej strony pod filtrem powietrza).

4. Kostka przy module silnika powinna mieć 94 piny.

5. Wam potrzebne będzie wejście 69, 90, 94.

6. Poprzez te przewody opisane jak wyżej czyli 69,90,94 możecie sprawdzić czy jest przejście między wtykiem przy module sterowania wiatrakami, a sterownikiem silnika.

Ja właśnie tak miałem i się udało.

Jeśli wszędzie będzie przejście to wtedy możecie uważać, że jest uszkodzony moduł sterowania wiatrakami albo sterownik silnika. Ale najczęstszą usterką jest przerwany przewód.

Edytowano przez Piotreq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyedytowałem, poprawiłem różne błędy i niech ten post zostanie w temacie, bo jest pomocny...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a może by tą informację podpiąć, bo z czasem zaginie w bałaganie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czesc wam, u mnie jest podobny problem tylko ze nie dziala bieg pierwszy i czwarty...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> i kurcze wiem ze wyzej jest opis i wydaje mi sie ze jest to do naprawy samemu w garazu tylko nie chce grzebac zeby nie zepsuc wiecej ... a mieszkam w anglii i tutaj nikt nie naprawia takich rzeczy tylko najlepiej by wymienili pol samochodu na nowe

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> nie macie moze zadnych zdjec pokazowych gdzie znalezc te wtyczki itd i jakie kable posprawdzac przy buiegu 1 i 4 ?

z gory dzieki i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czwarty bieg wentylatora chłodnicy?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wacko.gif" alt=":wacko2:"> Na pewno chodzi Ci o czwarty stopień dmuchawy nawiewu do wnętrzna. Poczytaj wątki dmuchawie tam są zdjęcia, gdzie znajduje się ten główny winowajca - opornik sterujący dmuchawą

Edytowano przez Robert1014

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czytalem juz ze przy czwartym biegu winowajca jest wlasnie opornik ale zastanawiam sie czy jest tak samo jesli o dziwo nie dziala 1 i 4 .... dodam tez ze gdy wcisne guzik od odmrazania przedniej szyby nawiew dziala na maxa az nic nie slychac

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a gdy wylacze czwarty bieg nie dziala ... jakies wnioski ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak włączasz na odrażanie jak to nazwałeś to włączasz wentylator na max. obroty z pominięciem opornika, który właśnie powoduje niższe obroty, czyli tak powinno być.

Jak nie wierzysz w moją diagnozę, to tylko pozostaje Ci podłączenie pod komputer albo czekaj na kolejne porady, ja nie zawsze mam rację.

I przejdź z problemem do watku o dmuchawie, bo moderatorzy zaraz zamkną Ci tu ten temat.

Edytowano przez Robert1014

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzieki bardzo za pomoc w weekend zbadam sprawe

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> tylko dziwne czaly czas ze jednak 2 i 3 bieg dziala

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale no moze poprostu opornik wariuje ... pomajstruje cos..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Może ktoś z Was pomoże, przeszukałem całe forum niestety nie znalazłem odpowiedzi.

Auto VC z18xer z 2006r. Błąd P0841 - drugi bieg wentylatora (w aucie jest jeden wentylator - 4 biegi - info z ASO)

Błąd pojawia się:

1. Przy większym "depnięciu".

2. W gorące dni nawet zaraz po ruszeniu.

Po wyskoczeniu błędu "auto z kluczem" pali się cały czas, az do momentu zgaszenia silnika, po ponownym włączeniu "auto z kluczem" się nie pali, aż do momentu zdarzenia któryś z dwóch powyższych punktów.

Byłem w serwisie Opla i raczej nic ciekawego nie zdziałali, sprawdzili styki i stwierdzili że tylko wymiana modułu z wentylatorem (ok 1200 nowy komplet)

Co najważniejsze przy testach ASO twierdzi, że wszystkie biegi sprawnie chodzą!! Więc skąd ten błąd. Temperatura nigdy nie przekroczyła 90 stopni na silniku.

Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowano przez jasiuDLU

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo ale z pierwszym biegiem, wina najprawdopodobniej tego przekaźnika o którym mówią w aso, czasem się po prostu zawiesza, testy tak samo u mnie wychodziły ok, raz było dobrze raz źle, więc dałem sobie z tym spokój

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i co wymieniłeś moduł? Mnie denerwuje że wyskakuje te "auto z kluczem", bo się odrazu martwie że może coś innego siadło. Mam te szczęście że mogę sobie sam "wymigać" błędy. Auto kupiłem 2 miesiące temu i mogę dodać, ze widać że był wymieniany bezpiecznik bo jest założony aż 60A. A może poprostu poprzedni włąsciciel nie miał mniejszego? Dziwna sprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no właśnie że nic nie zrobiłem z tym bo pojawiał się nieregularnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz upał i zaraz po ruszeniu błąd się pojawia. Odziwo jak wyłącze klimatyzacje to błąd się nie pojawia (bynajmniej wtrakcie mojej krótkiej obserwacji). Na chłodnicy mam jeden wentylator. Byłem w ASO, jutro wymieniam ten moduł sterujący. Mam voucher 200 pln więc wykorzystam:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie jak zalanczaja sie wiatraki ?

Chodzi mi mianowicie czy na pierwszym biegu chodzi jeden czy dwa?

Na drugim chodza dwa wentylatory?

Kiedy chodza dwa wentylatory a kiedy jeden?

Vectra c 1.9 CDTi 2007rok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak włączysz klimę i na 3 lub 4 biegu chodzą dwa wiatraki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz.

Problem rozwiazalem i to z Twoja pomoca , a mianowicie problem z pompa a nie z wiatrakami u mnie.

U mnie wiatraki maja tylko trzy biegi i dzialaja poprawnie. Robilem testy wykonawcze op-comem i na kazdym biegu sie zalanczaly.

Mimo to dzieki ze poswieciles i w tym temacie czas.

Problem rozwiazany.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×