Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

niko2123

Wentylatory chłodnicy. Nie działa drugi bieg.

Recommended Posts

Witajcie.

Mogę pomóc osobom posiadających opla Vectrę C 1,9 150 KM w sprawie usterki jaka często występuje w układzie chodzenia tj, usterka drugiego lub trzeciego biegu wentylatorów chłodzenia.

Byłem u wielu mechaników, którzy po podłączeniu kompa stwierdzili ten błąd jednak nikt nie chciał podjąć się naprawy aż do czasu, około roku. Znalazłem jednego elektryka, który po zagłębieniu się w temat naprawił usterkę. A więc naprowadzę was jak to usunąć.

1. Wielu z was będzie chciała wymienić moduł sterowania wiatrakami to ja wam mówię, dajcie spokój z wymianą, stracicie 450 zł a usterka zostanie. Ja tez wymieniłem i nic to nie dało.

2. Pierwsze co ma zrobić mechanik to rozłączyć kostkę od modułu przy chłodnicy.

3. Następnie odłączyć kostkę od sterownika silnika ( znajduje się z prawej strony pod filtrem powietrza).

4. Kostka przy module silnika powinna mieć 94 piny.

5. Wam potrzebne będzie wejście 69, 90, 94.

6. Poprzez te przewody opisane jak wyżej czyli 69,90,94 możecie sprawdzić czy jest przejście między wtykiem przy module sterowania wiatrakami, a sterownikiem silnika.

Ja właśnie tak miałem i się udało.

Jeśli wszędzie będzie przejście to wtedy możecie uważać, że jest uszkodzony moduł sterowania wiatrakami albo sterownik silnika. Ale najczęstszą usterką jest przerwany przewód.

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyedytowałem, poprawiłem różne błędy i niech ten post zostanie w temacie, bo jest pomocny...

Share this post


Link to post
Share on other sites

a może by tą informację podpiąć, bo z czasem zaginie w bałaganie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czesc wam, u mnie jest podobny problem tylko ze nie dziala bieg pierwszy i czwarty...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> i kurcze wiem ze wyzej jest opis i wydaje mi sie ze jest to do naprawy samemu w garazu tylko nie chce grzebac zeby nie zepsuc wiecej ... a mieszkam w anglii i tutaj nikt nie naprawia takich rzeczy tylko najlepiej by wymienili pol samochodu na nowe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> nie macie moze zadnych zdjec pokazowych gdzie znalezc te wtyczki itd i jakie kable posprawdzac przy buiegu 1 i 4 ?

z gory dzieki i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czwarty bieg wentylatora chłodnicy?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wacko.gif" alt=":wacko2:"> Na pewno chodzi Ci o czwarty stopień dmuchawy nawiewu do wnętrzna. Poczytaj wątki dmuchawie tam są zdjęcia, gdzie znajduje się ten główny winowajca - opornik sterujący dmuchawą

Edited by Robert1014

Share this post


Link to post
Share on other sites

czytalem juz ze przy czwartym biegu winowajca jest wlasnie opornik ale zastanawiam sie czy jest tak samo jesli o dziwo nie dziala 1 i 4 .... dodam tez ze gdy wcisne guzik od odmrazania przedniej szyby nawiew dziala na maxa az nic nie slychac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a gdy wylacze czwarty bieg nie dziala ... jakies wnioski ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak włączasz na odrażanie jak to nazwałeś to włączasz wentylator na max. obroty z pominięciem opornika, który właśnie powoduje niższe obroty, czyli tak powinno być.

Jak nie wierzysz w moją diagnozę, to tylko pozostaje Ci podłączenie pod komputer albo czekaj na kolejne porady, ja nie zawsze mam rację.

I przejdź z problemem do watku o dmuchawie, bo moderatorzy zaraz zamkną Ci tu ten temat.

Edited by Robert1014

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki bardzo za pomoc w weekend zbadam sprawe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> tylko dziwne czaly czas ze jednak 2 i 3 bieg dziala

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale no moze poprostu opornik wariuje ... pomajstruje cos..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie. Może ktoś z Was pomoże, przeszukałem całe forum niestety nie znalazłem odpowiedzi.

Auto VC z18xer z 2006r. Błąd P0841 - drugi bieg wentylatora (w aucie jest jeden wentylator - 4 biegi - info z ASO)

Błąd pojawia się:

1. Przy większym "depnięciu".

2. W gorące dni nawet zaraz po ruszeniu.

Po wyskoczeniu błędu "auto z kluczem" pali się cały czas, az do momentu zgaszenia silnika, po ponownym włączeniu "auto z kluczem" się nie pali, aż do momentu zdarzenia któryś z dwóch powyższych punktów.

Byłem w serwisie Opla i raczej nic ciekawego nie zdziałali, sprawdzili styki i stwierdzili że tylko wymiana modułu z wentylatorem (ok 1200 nowy komplet)

Co najważniejsze przy testach ASO twierdzi, że wszystkie biegi sprawnie chodzą!! Więc skąd ten błąd. Temperatura nigdy nie przekroczyła 90 stopni na silniku.

Z góry dziękuję za pomoc.

Edited by jasiuDLU

Share this post


Link to post
Share on other sites

miałem to samo ale z pierwszym biegiem, wina najprawdopodobniej tego przekaźnika o którym mówią w aso, czasem się po prostu zawiesza, testy tak samo u mnie wychodziły ok, raz było dobrze raz źle, więc dałem sobie z tym spokój

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

i co wymieniłeś moduł? Mnie denerwuje że wyskakuje te "auto z kluczem", bo się odrazu martwie że może coś innego siadło. Mam te szczęście że mogę sobie sam "wymigać" błędy. Auto kupiłem 2 miesiące temu i mogę dodać, ze widać że był wymieniany bezpiecznik bo jest założony aż 60A. A może poprostu poprzedni włąsciciel nie miał mniejszego? Dziwna sprawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no właśnie że nic nie zrobiłem z tym bo pojawiał się nieregularnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz upał i zaraz po ruszeniu błąd się pojawia. Odziwo jak wyłącze klimatyzacje to błąd się nie pojawia (bynajmniej wtrakcie mojej krótkiej obserwacji). Na chłodnicy mam jeden wentylator. Byłem w ASO, jutro wymieniam ten moduł sterujący. Mam voucher 200 pln więc wykorzystam:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Mam pytanie jak zalanczaja sie wiatraki ?

Chodzi mi mianowicie czy na pierwszym biegu chodzi jeden czy dwa?

Na drugim chodza dwa wentylatory?

Kiedy chodza dwa wentylatory a kiedy jeden?

Vectra c 1.9 CDTi 2007rok

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak włączysz klimę i na 3 lub 4 biegu chodzą dwa wiatraki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za odpowiedz.

Problem rozwiazalem i to z Twoja pomoca , a mianowicie problem z pompa a nie z wiatrakami u mnie.

U mnie wiatraki maja tylko trzy biegi i dzialaja poprawnie. Robilem testy wykonawcze op-comem i na kazdym biegu sie zalanczaly.

Mimo to dzieki ze poswieciles i w tym temacie czas.

Problem rozwiazany.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...