Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

krisek1337

wyciek oleju z czujnika wału korbowego, silnik z18xe

Polecane posty

Witam, problem polega na tym, że mechanik zauważył wyciek z czujnika wału korbowego, dał uszczelkę nowa, ale wyskoczył błąd od czujnika. Później po wielu kombinacjach z uszczelkami i bez wyskakuje błąd od czujnika i samochód ciężko odpala.

Więc pytania:

- czy możliwe że w ciągu chwili padł czujnik po jego tylko wyjęciu i wyczyszczeniu?

- jak usunać wyciek oleju z tego elementu?

Edytowano przez krisek1337

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyciek usuniesz tylko za pomocą uszczelki, a co do uszkodzenia czujnika, jego awarie polegają na ogół na kruszącej się izolacji pomiędzy poszczególnymi kablami w wiązce, prawdopodobnie u Ciebie właśnie tak też się stało, mechanik ruszając czujnikiem pewnie obruszył i tak już zniszczoną izolację przez co występuje przebicie. Raczej nic z tym nie zrobisz, musisz wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

obecny czujnik wytrzymał 1,5 roku, 20k km. Był z firmy EPS. Jutro mechanik podmieni czujnik i wyjdzie czy to wina czujnika czy wtyczki/kabli.

JarekS w tym czujniku nie ma wiązki kabli, to jest taki mały kawałek plastiku w kształcie litery L :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale do czujnika dochodzą kable

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i to z nimi jest na ogół problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jutro zobaczymy czy będzie zabawa z kablami czy z czujnikiem, dzięki za odpowiedz.

Ten wyciek mnie martwi, bo wszystko zamontowane jak powinno a ciekło. Co do czujknika to powiedzmy 0,5 mm odstępu tj. po dołożeniu uszelki dodatkowej nie zaburzy jego pracy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej zaburzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no to jest problem, bo z pierwotną uszczelką był wyciek, a z dodatkową będzie źle funkcjonował więc powstaje problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

EEE 0.5 mm raczej nie zrobi mu różnicy, sorka nie wiem dlaczego ale jakoś myślałem o 0.5 cm i się nawet zastanawiałem co Ty tam za cholerstwo chcesz wstawić

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_leze.gif" alt=":leze:">

Człowiek po całym tygodniu, już sam nie wie co czyta

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki JarekS za zainteresowanie tematem, dziś się powinno wyjaśnić co i jak. Jak się problem rozwiąże to napisze

wymiana czujnika nic nie dała, auto znajdzie się u elektryka :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na jaki czujnik zmieniałeś na oryginał czy jakiś zamiennik?

Możesz sprawdzić czy masz prawidłowy przysłuch na kablach od wtyku czujnika do pinu na komputerze. Zmierz czy jest tam przejście.

Sprawdź jeszcze czy nie masz zaśniedziałej końcówki, ja tak miałem ostatnio, wyciągnąłem całą wiązkę z auta, wymieniłem cewkę, komputer i nic, przyczyną była zaśniedziała końcówka czujnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czujnik zamiennik eps (działał dobrze przez 1,5roku), teraz podstawiony tez zamiennik (nie wiem jakiej firmy) niestety nic nie zmienia. Końcówki były czyszczone i nic. Nie mam teraz dostępu do auta, poza tym nie znam się za bardzo na elektryce więc sam nic nie zdziałam. Mechanik zwiezie auto do elektryka i będą się z tym bawić. :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli elektryka to prosta usterka, trzeba zmierzyć przepływ prądu między czujnikiem a pinem w ecu jeśli jest ok to wtedy można szukać przyczyny w sterowniku silnika. Możesz profilaktycznie odpiąć i zapiąć wtyczki sterownika, być może coś nie kontaktuje (bublowaty sterownik i jeszcze gorsze wiązki)

Edytowano przez szabrownik szrotów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzwoniłem ponownie do mechanika, czujnik i wtyczka niby ok, niby "trzeba szukać w instalacji"...

może ktoś wie ile mniej więcej może kosztować wymiana kabli od sterownika do czujnika położenia wału?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak w C ale w vectrze B w tym silniku montowali ECU na bloku silnika i to na ogół z nim był problem, styki koncówki na skutek wstrząsów i temperatury zwierały się ze sobą wewnątrz komputera. Jeżeli masz go również na bloku to podejrzewam że w tym raczej tkwi problem a nie w wiązce.

Zanim fachman zacznie ją ciąć i kombinować może najpierw niej ją przesłucha miernikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Panowie spójrzcie jak to wygląda u mnie ??

czy to coś poważnego czy tylko tak zwane "zapocenie"

Dziś przy okazji przeglądu auta się dopatrzyłem..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siema !!

Jest ktos w stanie powiedziec co za oring tam idzie ?? zbliza sie wymiana oleju wiec przy okazji sprobuje usunac dosc spory wyciek z tego czujnika.

Z autkiem nie dzieje sie nic zlego wiec przepuszczam ze izolacja kabli jest w dobrym stanie. To i daruje kupno nowego.

Podpowie ktos ?? Czy nic innego jak zaopatrzyc sie w wieksza ilosc strzelajac. Chociaz jakies przyblizone fi czujnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Też tak mam, podjechałem do mechanika i powiedział ze to jest w okolicy rozrządu.A z autem jest w porządku silnik pracuje dobrze i nie ubywa mi oleju. a rozrząd był wymieniony ponad trzy lata temu więc musiałby rozebrać i zobaczyć. Doradził mi że mam z tym poczekać i pojeździć trochę parę tys kilometrów do wymiany i wtedy się zobaczy. Więc wyczyściłem to miejsce WD-40 i będę zaglądał czy to mocno cieknie. Jeśli tak to wtedy będę zmuszony już wymienić rozrząd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Co te zdjecie ma do rozrzadu ?? a nawet jesli to co za mechanik dopuszcza jakiekolwiek wycieki oleju w tych okolicach ... zastanawiajace.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A nie jest to tak że te kable masz od oleju jak się filtr odkręca przy wymianie?


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tu nie ma wycieku powód jak wyżej napisałem na bank 100%

Edytowano przez piotras112

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tez tak kiedys myslalem ale u mnie ewidentnie i zwyczjanie sie z niego leje mozna powiedziec, nie poci. Ma ktos go na wierzchu ??

U mnie wyglada to inaczej, zapocona jest wieksza czesc poczawszy od czujnika az po sam korek misy .... nie raz wycieralem i bylo jak na dloni.

Edytowano przez ass

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

też podejrzewam, że cieknie mi z tego czujnika był bym wdzięczny za informacje jaka uszczelka tam wchodzi, a przy okazji chciałem zapytać o dwa pozostałem czujniki w misce olejowej (jeden to czujnik temp. oleju a drugi ? )

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez zakki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×