Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

sikar1992

Vectra b 2.0 16v Brak Ciepłego powietrza

Recommended Posts

Witam posiadam Vectre b 2.0 16v Climą ręczna nie climatronik jestem laikiem trochę w tych sprawach ale problem polega na tym iż silnik się grzeje do 85 stopni i wentylator się włącza a temperatura spada do 80 nawet po przejechaniu 60km leci tylko letnie powietrze próbowałem odpowietrzać ale nic z tego to samo co dziwnego w zbiorniczku płyn ma letnią temperaturę od termostatu przewody są ciepłe wręcz gorące rozrząd wraz z pompa wody był wymieniany jakieś 15000km temu ale wszystko było ok z grzaniem problemy są od 3tyg dodam że rozrząd wraz z pompa wody był z górnej pułki a nie z allegro za 300zł. Na forum czytałem coś o zapchanej nagrzewnicy jak to można sprawdzić?? i czy jest to jakaś w miarę prosta usterka do diagnozy?? Proszę o Pomoc z góry dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostat bo w zbiorniczku jest cieply plyn a ma być gorący. A wiatrak włącza sie przy 101 stopni C,

Durzo jest tego na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik trzyma caly czas 80 stopni jesli tak to musi leciec cieple powietrze jesli nie to nagrzewnca jest zapchana. Sprawdzales przewody od nagrzewnicy?

U ciebie silnik lapie temperature 85 stopni wlacza sie wentylator u mnie sie nie wlacza wentylator, kreci sie dopiero jak zlapie temp. 92 stopnie wtedy zwala temperature do 85 stopni i wentyl sie wylancza, a tak podczas normalnej pracy silnika mam u siebie 82 stopnie.

Jak zalaczysz nawiew na max to temperatura spada ponizej 80 stopni?

Jak wlaczysz silnik na zimnym to lukaj czy termostat czasami nie puszcze jezeli rura bedzie robila sie ciepla stopniowo to termostat do wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź czy węże do nagrzewnicy są ciepłe kiedy na zegarze masz te 80 st. czy tam 60 to już wystarczy.

Jeśli nie to znaczy, że nie ma obiegu - może być winny zaworek który zamyka obieg lub jego sterowanie.

U ciebie sterowany jest podciśnieniem w ten sposób, że jeśli przekręcisz pokrętło na maxa w lewo na zimne to podciśnienie zasysa membranę i zamyka dopływ ciepłego płynu do nagrzewnicy być może na tym się zaciął...

(no i przede wszystkim sprawdź poziom płynu chłodniczego, uzupełnij ewentualny ubytek)

Edited by czaro_1990

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego, żeby sprawdzić rurki od nagrzewnicy kładziesz się na podłodze od strony pasażera i w tunelu środkowym pod osłoną (trzyma się na jednej śrubce) ją 2 rurki. Jeśli jedna jest gorąca a druga trszkę mniej to wszystko jest ok z nagrzewnica. U mnie jest ten sam problem też mniej więcej od 3 tyg. Jak się silnik nagrzeje to cały czas leci takie letnie powietrze a nie gorące. Sprzwdzałem przed chwilą nagrzewnice, ale rurki są tak nagrzane że nie da się ich dotknąć na dłuższą chwilę. Sprawdzałem linke i jest ok. Co ciekawe tam gdzie jest filtr kabinowy znalazłem jedną rurkę, która leży sobie luzem... Nie mam pojęcia gdzie ona ma iść. Czy ktoś z Was przy okazji mógłby mi powiedziec w którym miejscu znajduje się ten zaworek...? Jeszcze jego nie sprawdzałem. Termostat był wymieniony zeszłej zimy. VB 2.0 16V

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Edited by dark rider

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

masz klime?? nie masz ?? czy klimatronic??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaworek wygląda tak

Please login or register to see this link.

Znajduje się gdzieś tu

Please login or register to see this link.

ten wężyk powinien być założony na zaworek, zobaczy czy po przekręceniu na zimne jest w nim podciśnienie (na zapalonym silniku)

PS umyj auto

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ta deska podszybia to aż płacze.... plack do niej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by czaro_1990

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK. A wiesz może czy ten zaworek jest gdzieś w głębi czy na wierzchu...? Czyli ten wężyk w ogóle nie powinien się znajdować tam gdzie teraz jest tylko ma być podłączony do zaworka...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W zasadzie tak.

Ale jeżeli pisałeś, że rurki od nagrzewnicy są ciepłe to problem leży gdzie indziej. Może być zakamieniona w środku i nie oddaje ciepła.

Edited by czaro_1990

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak mam włączone ogrzewanie na maxa to spada na równe 80 nie mniej z nawiewu na środku deski rozdzielczej jest cieplejsze takie a z bocznych i tego na szybie z przodu takie letniawe a z tym wężem zobaczę jutro bo dzisiaj mi się już nie chce wiem ze ogólnie był on Gorący. z jednej strony stawiam na termostat ale ta nagrzewnica też zdaje się do sprawdzenia więc jutro to zrobię i napisze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego ten wężyk ze zdjęcia nie powinien iść czasami pod plastik podszybia i tam być podczepiony do tego elementu

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tu są porady ze zdjęciami, gdzie mają być podpięte wężyki podciśnienia do sterowania ogrzewaniem.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki kolego! Jutro się tym zajmę.

Nie dało to mi spokoju więc poszedłem popatrzeć i rzeczywiście... Ten wężyk miał być podłączony do tego czegoś na 10 zdjęciu

Please login or register to see this link.

, przewód nr. 6 z tym, że idzie on do takiego trujnika

Please login or register to see this link.

... Nie ma żadnego innego takiego jak na zdjęciach z porady. Nie sprawdzałem czy coś się zmieniło bo silnik już był zimny, jutro przy okazji zobacze i napisze czy to była przyczyna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by dark rider

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ten trójnik (3) jest od turbiny w dieslu.

Połączenia od zbiorniczka wyrównawczego w podszybiu dla ogrzewania i obiegu wewnętrznego są takie same dla benzyny i diesla.

Przy Twoim silniku kieruj się raczej pierwszym linkiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No więc tak. Odpaliłem dzisiaj autko, zagrzało się, pojeździłem trochę i powiem, że jest troszke cieplej, ale nadal nie jest to to co kiedyś... Wcześniej jak się włączyło nawiew przy mrozie na full grzanie to aż plastiki strzelały a teraz nic... Już mnie nachodzi żeby spróbować i wymienić termostat chociaż był wymieniany w styczniu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ostatnio wymieniłem cały termostat z obudową i okazało sie ze jest wadliwy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli silnik dobrze wchodzi na temperaturę to raczej nie termostat... mówiłeś, że węże od nagrzewnicy też są ciepłe to pozostaje tylko zabrudzona nagrzewnica, zobacz dokładnie czy wąż zasilający jest ciepły a drugi powrotny mniej ciepły jeśli są obydwa jednakowe to nagrzewnica nie oddaje ciepła czyli wymiana ewentualnie czyszczenie... (sprawdzaj na uruchomionym, rozgrzanym silniku i włączonym nawiewie na ciepłe)

Edited by czaro_1990

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rurka doprowadzająca wodę do nagrzewnicy jest gorąca, powrotna troszeczke mniej. Wymienie ją przy okazji rozbiórki deski w sobote jak będę MID-a zakładał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może jest zabrudzona na zewnątrz?? przedmuchaj ją sprężonym powietrzem..... a jak z filtrem kabinowym??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filterek kabinowy też do wymiany bo cały zasyfiony... Zauważyłem jeszcze, że jak zmienie nadmuch na nogi to prawie w ogóle nie leci powietrze, nawet na 3 biegu nie czuć za bardzo tego powietrza...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie już na 2 dosyć daje na 3 to już całkiem.... być może będzie coś z przesłonami...

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj naszło mnie na sprawdzenie jednej rzeczy... Pojeździłem chwile żeby silnik zagrzał się do normalnej temp, ok 86* i włączyłem ogrzewanie na max i prędkość na 2... Po kilku sekundach wskazówka od temperatury drastycznie poleciała w dół, troszeczkę poniżej 80*, nigdy wcześniej tak się nie działo, zawsze trzymał temp, a powietrze dalej leci takie jakie leciało czyli ledwo ciepłe... Co radzicie jeszcze sprawdzić ewentualnie wymienić...? W sobotę planuje się za to zabrać i zastanawiam się co rzucić na pierwszy ogień, nagrzewnice czy termostat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...