Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

sikar1992

Vectra b 2.0 16v Brak Ciepłego powietrza

Polecane posty

Witam posiadam Vectre b 2.0 16v Climą ręczna nie climatronik jestem laikiem trochę w tych sprawach ale problem polega na tym iż silnik się grzeje do 85 stopni i wentylator się włącza a temperatura spada do 80 nawet po przejechaniu 60km leci tylko letnie powietrze próbowałem odpowietrzać ale nic z tego to samo co dziwnego w zbiorniczku płyn ma letnią temperaturę od termostatu przewody są ciepłe wręcz gorące rozrząd wraz z pompa wody był wymieniany jakieś 15000km temu ale wszystko było ok z grzaniem problemy są od 3tyg dodam że rozrząd wraz z pompa wody był z górnej pułki a nie z allegro za 300zł. Na forum czytałem coś o zapchanej nagrzewnicy jak to można sprawdzić?? i czy jest to jakaś w miarę prosta usterka do diagnozy?? Proszę o Pomoc z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem zastanów się nad termostatem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a czy możesz jakoś uzasadnić swoje zdanie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Termostat bo w zbiorniczku jest cieply plyn a ma być gorący. A wiatrak włącza sie przy 101 stopni C,

Durzo jest tego na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik trzyma caly czas 80 stopni jesli tak to musi leciec cieple powietrze jesli nie to nagrzewnca jest zapchana. Sprawdzales przewody od nagrzewnicy?

U ciebie silnik lapie temperature 85 stopni wlacza sie wentylator u mnie sie nie wlacza wentylator, kreci sie dopiero jak zlapie temp. 92 stopnie wtedy zwala temperature do 85 stopni i wentyl sie wylancza, a tak podczas normalnej pracy silnika mam u siebie 82 stopnie.

Jak zalaczysz nawiew na max to temperatura spada ponizej 80 stopni?

Jak wlaczysz silnik na zimnym to lukaj czy termostat czasami nie puszcze jezeli rura bedzie robila sie ciepla stopniowo to termostat do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy węże do nagrzewnicy są ciepłe kiedy na zegarze masz te 80 st. czy tam 60 to już wystarczy.

Jeśli nie to znaczy, że nie ma obiegu - może być winny zaworek który zamyka obieg lub jego sterowanie.

U ciebie sterowany jest podciśnieniem w ten sposób, że jeśli przekręcisz pokrętło na maxa w lewo na zimne to podciśnienie zasysa membranę i zamyka dopływ ciepłego płynu do nagrzewnicy być może na tym się zaciął...

(no i przede wszystkim sprawdź poziom płynu chłodniczego, uzupełnij ewentualny ubytek)

Edytowano przez czaro_1990

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego, żeby sprawdzić rurki od nagrzewnicy kładziesz się na podłodze od strony pasażera i w tunelu środkowym pod osłoną (trzyma się na jednej śrubce) ją 2 rurki. Jeśli jedna jest gorąca a druga trszkę mniej to wszystko jest ok z nagrzewnica. U mnie jest ten sam problem też mniej więcej od 3 tyg. Jak się silnik nagrzeje to cały czas leci takie letnie powietrze a nie gorące. Sprzwdzałem przed chwilą nagrzewnice, ale rurki są tak nagrzane że nie da się ich dotknąć na dłuższą chwilę. Sprawdzałem linke i jest ok. Co ciekawe tam gdzie jest filtr kabinowy znalazłem jedną rurkę, która leży sobie luzem... Nie mam pojęcia gdzie ona ma iść. Czy ktoś z Was przy okazji mógłby mi powiedziec w którym miejscu znajduje się ten zaworek...? Jeszcze jego nie sprawdzałem. Termostat był wymieniony zeszłej zimy. VB 2.0 16V

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez dark rider

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

masz klime?? nie masz ?? czy klimatronic??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, klima zwykła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaworek wygląda tak

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Znajduje się gdzieś tu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

ten wężyk powinien być założony na zaworek, zobaczy czy po przekręceniu na zimne jest w nim podciśnienie (na zapalonym silniku)

PS umyj auto

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ta deska podszybia to aż płacze.... plack do niej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez czaro_1990

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OK. A wiesz może czy ten zaworek jest gdzieś w głębi czy na wierzchu...? Czyli ten wężyk w ogóle nie powinien się znajdować tam gdzie teraz jest tylko ma być podłączony do zaworka...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W zasadzie tak.

Ale jeżeli pisałeś, że rurki od nagrzewnicy są ciepłe to problem leży gdzie indziej. Może być zakamieniona w środku i nie oddaje ciepła.

Edytowano przez czaro_1990

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak mam włączone ogrzewanie na maxa to spada na równe 80 nie mniej z nawiewu na środku deski rozdzielczej jest cieplejsze takie a z bocznych i tego na szybie z przodu takie letniawe a z tym wężem zobaczę jutro bo dzisiaj mi się już nie chce wiem ze ogólnie był on Gorący. z jednej strony stawiam na termostat ale ta nagrzewnica też zdaje się do sprawdzenia więc jutro to zrobię i napisze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego ten wężyk ze zdjęcia nie powinien iść czasami pod plastik podszybia i tam być podczepiony do tego elementu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tu są porady ze zdjęciami, gdzie mają być podpięte wężyki podciśnienia do sterowania ogrzewaniem.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki kolego! Jutro się tym zajmę.

Nie dało to mi spokoju więc poszedłem popatrzeć i rzeczywiście... Ten wężyk miał być podłączony do tego czegoś na 10 zdjęciu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

, przewód nr. 6 z tym, że idzie on do takiego trujnika

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

... Nie ma żadnego innego takiego jak na zdjęciach z porady. Nie sprawdzałem czy coś się zmieniło bo silnik już był zimny, jutro przy okazji zobacze i napisze czy to była przyczyna

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez dark rider

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ten trójnik (3) jest od turbiny w dieslu.

Połączenia od zbiorniczka wyrównawczego w podszybiu dla ogrzewania i obiegu wewnętrznego są takie same dla benzyny i diesla.

Przy Twoim silniku kieruj się raczej pierwszym linkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No więc tak. Odpaliłem dzisiaj autko, zagrzało się, pojeździłem trochę i powiem, że jest troszke cieplej, ale nadal nie jest to to co kiedyś... Wcześniej jak się włączyło nawiew przy mrozie na full grzanie to aż plastiki strzelały a teraz nic... Już mnie nachodzi żeby spróbować i wymienić termostat chociaż był wymieniany w styczniu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio wymieniłem cały termostat z obudową i okazało sie ze jest wadliwy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli silnik dobrze wchodzi na temperaturę to raczej nie termostat... mówiłeś, że węże od nagrzewnicy też są ciepłe to pozostaje tylko zabrudzona nagrzewnica, zobacz dokładnie czy wąż zasilający jest ciepły a drugi powrotny mniej ciepły jeśli są obydwa jednakowe to nagrzewnica nie oddaje ciepła czyli wymiana ewentualnie czyszczenie... (sprawdzaj na uruchomionym, rozgrzanym silniku i włączonym nawiewie na ciepłe)

Edytowano przez czaro_1990

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rurka doprowadzająca wodę do nagrzewnicy jest gorąca, powrotna troszeczke mniej. Wymienie ją przy okazji rozbiórki deski w sobote jak będę MID-a zakładał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może jest zabrudzona na zewnątrz?? przedmuchaj ją sprężonym powietrzem..... a jak z filtrem kabinowym??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Filterek kabinowy też do wymiany bo cały zasyfiony... Zauważyłem jeszcze, że jak zmienie nadmuch na nogi to prawie w ogóle nie leci powietrze, nawet na 3 biegu nie czuć za bardzo tego powietrza...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie już na 2 dosyć daje na 3 to już całkiem.... być może będzie coś z przesłonami...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj naszło mnie na sprawdzenie jednej rzeczy... Pojeździłem chwile żeby silnik zagrzał się do normalnej temp, ok 86* i włączyłem ogrzewanie na max i prędkość na 2... Po kilku sekundach wskazówka od temperatury drastycznie poleciała w dół, troszeczkę poniżej 80*, nigdy wcześniej tak się nie działo, zawsze trzymał temp, a powietrze dalej leci takie jakie leciało czyli ledwo ciepłe... Co radzicie jeszcze sprawdzić ewentualnie wymienić...? W sobotę planuje się za to zabrać i zastanawiam się co rzucić na pierwszy ogień, nagrzewnice czy termostat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×