Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Lesiu99

Grzałka podgrzewania silnika 230V

Recommended Posts

Witam,

Zastanawiam się nad zakupem grzałki podgrzewającej płyn chłodzący w mojej viki. Koszt takiej grzałki co się montuje na przewód od chłodnicy do silnika. Pytanie moje brzmi, na którym dokładnie wężu musze to zamontować, bo są dwa? I dokładnie o co chodzi z tym wierceniem dziury w termostacie, i w którym miejscu jeśli musze wywiercić ten otwór, jeśli jest to konieczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

?? jaki ?

jak dobrze doczytałem w tytule

na 230 V skąd taki prąd chcesz mieć

i po co całe przedsięwzięcie skoro po chwili i tak płyn robi się ciepły

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie to wyczytaleś? Grzałki to się montuje chyba w bloku lub misce olejowej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kto ci naopowiadał bzdur o jakimś wierceniu dziur w termostacie???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli ktoś ma garaż nie ogrzewany z dostępem do prądu - to jest to fajne. Pod warunkiem jeszcze, że montaż jest prosty. Ja mogłem założyć tylko dogrzewacz płynu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

230V uzyskam z sieci. Co do powodu montażu to szkoda mi jest silnika przy -20 stopni, ponieważ odpala juz rozgrzany silnik. Samochód jest parkowany w blaszanym garażu, tak więc różnica pomiedzy wnętrzem garażu, a temperaturą zewnętrzną jest znikoma. Co do montażu to wolę zamontować to na przewodzie od płynu chłodniczego, zamiast w broku silnika, ponieważ mniejsze ryzyko nieszczelności silnika. A co do otworu w termostacie to wyczytałem, ze podobno jest to potrzebne w celu utrzymania grawitacyjnego przepłytu cieczy przez cały obwód.

Dawajcie wpisy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grzałka zakładana na wężu od chłodni będzie grzała płyn w chłodnicy i wężach bo termostat jest zamknięty. Otwór zapewne robiony po to aby to ciepło przepływało krajem bokiem. Z drugiej strony jak zrobisz ten otwór to może być tak, że silnik na dłuższych odcinkach nie będzie się grzał powyżej 80 stopni a to też nie jest dobre.

Moim skromnym zdaniem, zamiast grzać płyn nie lepiej jest podgrzać olej? Co Ci po cieplejszym płynie, skoro olej i tak jest gęsty, nielepki i zimny. Ja w starym transicie miałem taki patent i bardzo dobrze się to sprawowało. Odpalasz silnik i olej już smaruje go tak jak powinien, a nie jak w przypadku zimnego oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakub_001 ma racje po co Ci ciepło w samochodzie jak chodzi o silnik. Ty wytrzymasz chwilkę bez ciepła ale silnik swoje lata ma i to o niego powinieneś się martwić. Poza tym nawet jak sobie to założysz to i tak płyn nie nagrzeje silnika to takiej temperatury aby olej swobodnie i z powodzeniem smarował silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na rynku dostępne są podgrzewacze wraz z pompką do płynu chłodzącego na 230v, np taki jak

Please login or register to see this link.

. Montuje się to na małym obiegu układu chłodzenia, na przykład na przewodzie doprowadzającym płyn do nagrzewnicy kabinowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra ale po co grzać płyn, skoro płyn nie nagrzeje oleju przy uruchomieniu ? A to chyba ważniejsza jest temperatura oleju dla lepszego smarowania niż grzałka która i tak nie będzie w stanie nagrzać tej wody. Fakt, że do takiego zamontowania grzałki trzeba wydrzeć miskę ale to chyba lepsze rozwiązanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ok. A dlaczego spłycasz problem. Temperatura oleju to raz. A temperatura silnika to dwa.

Czemu przy ciepłym silniku nie włączają się świece żarowe?

Może dla tego że przy ciepłym silniku osiągana jest lepsza kompresja. Dodam jeszcze że w Skandynawi masowo stosuje się takie i podobne podgrzewacze. Twierdzisz że to nie powinno działać?

Znaczy się że tam (w Skandynawii) to są idioci?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A moim zdaniem jeden i drugi patent jest bez sensu z tym że ten z grzałką na termostacie dużo bardziej.

Ok nagrzejemy olej w misce, pompa zasysa go góry dzie od razu z otoczenia o temperaturze powiedzmy 60-80 stopni spotka się z otoczeniem o temperaturze -20, spływając po bloku odrazu się wychłodzi, gdzie następnie spłynie do miski i ponownie się wymiesza. Podejrzewam że 4-6 litrów oleju podgrzanego do nawet 80 st nie jest w stanie rozgrzać odpowiednio silnika warzącego ok 100kg. Po kilku cyklach temperatura oleju ponownie spadnie, co prawda nie do -20 ale i tak bardzo znacząco.

Druga sprawa, wydaje mi się że tak nagłe zmiany//skoki temperatur nie wpływają dobrze ani na właściwości oleju ani na elementy mechaniczne silnika.

Do kolegi powyżej, ja nie twierdzę że w Skandynawii są sami idioci

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jednak proponuje nie porównywać obydwóch tych klimatów, oni mają znacznie gorsze warunki atmosferyczne i w ich przypadku nawet wskazane są tego typu rozwiązania, jednak nie mamy danych jak to się odbija na silniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Moim zdaniem nie ma to żadnego negatywnego wpływu.

Podczas normalnej eksploatacji spalając paliwo silnik nagrzewa się przez kilka do kilkunastu minut (mówimy tu o temperaturach ujemnych).

A z wykorzystaniem grzałki 1000-1500W, do płynu chłodzącego około godziny czasu (w zależnosci od temperaturu jaką chcemy uzyskać).

Proces włączania grzałki ułatwiamy sobie wykorzystując zegar załączający zasilanie. Na przykład: na godzinkę przed wyjazdem np. do pracy programujemy go na włączenie.

Ma to jeszcze jedną zaletę oprócz tego ze jedziemy w ciepłym autku. A mianowicie- gdy silnik jest ciepły dozowanie paliwa jest mniejsze co znacząco wpływa na ilość spalania w miesiącach zimowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie. Powód montowania grzałki np. takiej jak ta:

Please login or register to see this link.

jest to, żeby odpalić samochód juz pierwotnie rozgrzany i jeżeli ja dojeżdzam do pracy jakieś 30km to pierwsze 5 km nie męczyć tego samochodu wciskajac mu gaz (widomo, że na zimnym silniku ciężko o jakieś dobre przyśpieszenie, czy coś).

Kolega Jacol przedstawia grzałke wraz z pompą tłoczącą, ale koszt już jest znacznie większy. W tym przypadku co ja proponuję koszt jest znacznie mniejszy, ponieważ temperatura wytwarzanej grzałki powinna wprowadzić obieg grawitacyjny rozgrzanej cieczy. Pytanie tylko, czy faktycznie muszę wiercić ten śmieszny otwór w termostacie (wydaje mi się, że nie)? Wyczytałem o tym na innych forach m.in. na forum od opla sintry.

Tak jak kolega Jacol planuję zamontować grzalkę 750W lub 1000W, ponieważ przekrój węża wynosi 40mm (zewnętrzny), czyli grzałkę musze kupic o przekroju 35mm. Montuje najprostrzy sterownik czasowy (elektroniczny na 100% zawiedzie w temperaturze -20).

Koszt rozgrzania takiego samochodu to jakieś 80 groszy. Nie zależy mi juz na mniejszym spalaniu, ale jedynie na rozruchu i mniejszym obciążeniu silnika przy pierwszych km.

Co dogrzalki w miske olejową nie wyklucza to zastosowania 2 wariantów. Jednak tak jak kolega stwierdził rozgrzany olej momentalnie ma kontakt z zimnymi częściami silnika (szok termiczny), jak i drugi problem to mała skuteczność (według mnie).

Dawać kolejne wpisy :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lesiu99 caly twoj pomysl jest fajny i rozumiem ze ma na celu osczedzanie silnika i utrzymanie go w dobrej kondycji na jak najdluzej.Jaki olej stosujesz w silniku?Jezeli martwisz sie o smarowanie silnika w niskich temp. powinnienes najpierw zmienic olej na 0W.Najprostszy sposob.Po za tym predzej zuzyje ci sie osprzet silnika(wtryski,pompa,elektryja lub elektroniczny element jakich w dieslach pelno) oraz sama glowica i jej elementy niz same elementy silnika.Oczywiscie mam tutaj na mysli wlasciwe obchodzenie sie z nim.Moim zdaniem takie przerobki sa niewarte czasu i pieniedzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już coś robić to raczej dobrze. Taka najtańsza grzałka w dolnym przewodzie chłodnicy nie będzie w pełni spełniać swojej roli, proces będzie trwał wolno i będzie bardzo energochłonny - po co grzać chłodnicę, a blok w tym wypadku w mniejszym stopniu ze względu na termostat? Chociaż takie coś już powinno umożliwić znacznie lepszy rozruch niż bez. Zdecydowanie lepszym zabiegiem jest wprowadzenie grzałki droższej, z pompką i zabezpieczeniem przed przegrzaniem w mały obieg tj. w przewód między blokiem, a nagrzewnicą. Ciepło mamy w środku i silnik, a chyba o to chodzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do grzałki z pompą tłoczącą to faktycznie fajny bajer, lecz drogi i wydaje mi się batrdziej awaryjny (rozmawiałem ze sprzedawcą no i co odziwo powiedział mi, że przepalają się grzałki z powodu co prawda niewłaściwego montażu. Bardziej od grzałki jednak zastanawia mnie żywotność tej pompy tłoczącej). Dodatkowo nie rozumiem po co grzałka na samym początku ma pompować zimną ciecz. Fajny bajer, lecz uważam, że prawie 400zł to chyba za wiela:-). Co do grzałki grawitacyjnej wydaje mi się, że w godzinę czasu da rade spokojnie rozgrzać silnik przynajmniej do temperatury +20. Sterownik i tak będe ustawiał na max 1h działania. Spróbuję chyba z tą tańszą grzałką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wystarczy dobry syntetyk (5W40) i sprawę załatwia w zupełności

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy z doświadczenia wiem że takie grzałki zdają egzamin w samochodach cięzarowych, pracowałem w firmie gdzie były cięzarowe IFY, które przy -10 nie chciały palić, po zamontowaniu takich grzałek, które były uruchamiane na 2 godziny przed odpalaniem nagrzewały cały silnik do 40 stopni i IFKI paliły od strzała, co do skutków ify przymnie eksploatowane przez 3 zimy bez żadnych skutków ubocznych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według mnie fajny pomysł, też się kiedyś nad tym zastanawiałem. Ale grzałka z pompką czy bez to jedynie w małym obiegu, bo jeśli nie będzie dziurki w termostatcie go gdzie ta woda ma krążyć. A jak już się zrobi tą dziurkę to nie będzie małego obiegu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grzałka już zamówiona, ale tak jak pisałem wcześniej bez pompki. Dodatkowo jednak będe musiał ją przerobić, ponieważ chcę mieć gdzieś z przodu samochodu swobodny dostęp do podłączenia. Planuję zmienić zwykłą wtykę 230V na wtykę od zasilacza z kompa stacjonarnego (mniejsza wtyka). Dopasuję do tego jakąś gumową zaślepkę i jeszcz planuję dodać bezpiecznik 16A tak dla pewności. Jak już będzie wszystko hulać to zrobie wpis i dodam fotki jak to się wszytko kupy trzyma.

No chyba, że ktoś ma lepszy pomysł na wtykę to chętnie skożystam (co kilka głó to nie jedna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_happy.png" alt="^_^" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/happy@2x.png 2x" width="20" height="20"> )?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z niecierpliwością czekam na poradę montażu a co najważniejsze jego efekty. Jeżeli wszystko zadziała jak należy sam jestem skłonny taką kupić. Dziurka w termostacie będzie robiona?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak są oryginalne grzałki na 230V i powiem to jest fajna sprawa. Faktycznie montuje się to na wężu i są zestawy przeróżne nawet z okablowaniem itp to prawie 1000PLN jesli chodzi o coś dobrego. A otworek w termostacie aby był przepływ to wiertełko 1-2mm na okrągłym talerzyku tak jak opiera się on o obudowe. ale czy wystarczy 16A bezpiecznik to by trzeba było to przemyśleć. A w naszej VB Diesel nie ma możliwości podgrzania oleju - poza tym rzadko stosuje się podgrzewanie oleju! Tylko własnie wpina w obieg wody i montuje pompke! Do tego można przerobić to tak żeby podłączyć tym samym wentylator nawiewu i mamy prawie WEBASTO. Zależnie od zakupionego zestawu czy podstawowy czy z elektronicznym sterowaniem komputerkiem, pamięcią itp

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dlaczego w VB DTI nie da się zrobić grzałki oleju? Wyjaśnij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brak dostępnych elementów. Chodzi tu o krótszy czas pracy w warunkach niedostatecznego smarowania!!!!!!!!

I zwyczajnie jest to szybki i prosty sposób zamontowania grzania wstępnego. To jest dostępne na rynku a grzałki do oleju już gorzej!!

A podaj mi jakie auto ma podgrzewany olej?? (choć to bardzo dobry sposób ja nie mówie że nie) Takie coś miały Mercedes-Benz 124 z oryginalnym wejściem w blok silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...