Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Lesiu99

Grzałka podgrzewania silnika 230V

Polecane posty

Witam,

Zastanawiam się nad zakupem grzałki podgrzewającej płyn chłodzący w mojej viki. Koszt takiej grzałki co się montuje na przewód od chłodnicy do silnika. Pytanie moje brzmi, na którym dokładnie wężu musze to zamontować, bo są dwa? I dokładnie o co chodzi z tym wierceniem dziury w termostacie, i w którym miejscu jeśli musze wywiercić ten otwór, jeśli jest to konieczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

?? jaki ?

jak dobrze doczytałem w tytule

na 230 V skąd taki prąd chcesz mieć

i po co całe przedsięwzięcie skoro po chwili i tak płyn robi się ciepły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdzie to wyczytaleś? Grzałki to się montuje chyba w bloku lub misce olejowej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A kto ci naopowiadał bzdur o jakimś wierceniu dziur w termostacie???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś ma garaż nie ogrzewany z dostępem do prądu - to jest to fajne. Pod warunkiem jeszcze, że montaż jest prosty. Ja mogłem założyć tylko dogrzewacz płynu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

230V uzyskam z sieci. Co do powodu montażu to szkoda mi jest silnika przy -20 stopni, ponieważ odpala juz rozgrzany silnik. Samochód jest parkowany w blaszanym garażu, tak więc różnica pomiedzy wnętrzem garażu, a temperaturą zewnętrzną jest znikoma. Co do montażu to wolę zamontować to na przewodzie od płynu chłodniczego, zamiast w broku silnika, ponieważ mniejsze ryzyko nieszczelności silnika. A co do otworu w termostacie to wyczytałem, ze podobno jest to potrzebne w celu utrzymania grawitacyjnego przepłytu cieczy przez cały obwód.

Dawajcie wpisy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grzałka zakładana na wężu od chłodni będzie grzała płyn w chłodnicy i wężach bo termostat jest zamknięty. Otwór zapewne robiony po to aby to ciepło przepływało krajem bokiem. Z drugiej strony jak zrobisz ten otwór to może być tak, że silnik na dłuższych odcinkach nie będzie się grzał powyżej 80 stopni a to też nie jest dobre.

Moim skromnym zdaniem, zamiast grzać płyn nie lepiej jest podgrzać olej? Co Ci po cieplejszym płynie, skoro olej i tak jest gęsty, nielepki i zimny. Ja w starym transicie miałem taki patent i bardzo dobrze się to sprawowało. Odpalasz silnik i olej już smaruje go tak jak powinien, a nie jak w przypadku zimnego oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakub_001 ma racje po co Ci ciepło w samochodzie jak chodzi o silnik. Ty wytrzymasz chwilkę bez ciepła ale silnik swoje lata ma i to o niego powinieneś się martwić. Poza tym nawet jak sobie to założysz to i tak płyn nie nagrzeje silnika to takiej temperatury aby olej swobodnie i z powodzeniem smarował silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na rynku dostępne są podgrzewacze wraz z pompką do płynu chłodzącego na 230v, np taki jak

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

. Montuje się to na małym obiegu układu chłodzenia, na przykład na przewodzie doprowadzającym płyn do nagrzewnicy kabinowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dobra ale po co grzać płyn, skoro płyn nie nagrzeje oleju przy uruchomieniu ? A to chyba ważniejsza jest temperatura oleju dla lepszego smarowania niż grzałka która i tak nie będzie w stanie nagrzać tej wody. Fakt, że do takiego zamontowania grzałki trzeba wydrzeć miskę ale to chyba lepsze rozwiązanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ok. A dlaczego spłycasz problem. Temperatura oleju to raz. A temperatura silnika to dwa.

Czemu przy ciepłym silniku nie włączają się świece żarowe?

Może dla tego że przy ciepłym silniku osiągana jest lepsza kompresja. Dodam jeszcze że w Skandynawi masowo stosuje się takie i podobne podgrzewacze. Twierdzisz że to nie powinno działać?

Znaczy się że tam (w Skandynawii) to są idioci?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A moim zdaniem jeden i drugi patent jest bez sensu z tym że ten z grzałką na termostacie dużo bardziej.

Ok nagrzejemy olej w misce, pompa zasysa go góry dzie od razu z otoczenia o temperaturze powiedzmy 60-80 stopni spotka się z otoczeniem o temperaturze -20, spływając po bloku odrazu się wychłodzi, gdzie następnie spłynie do miski i ponownie się wymiesza. Podejrzewam że 4-6 litrów oleju podgrzanego do nawet 80 st nie jest w stanie rozgrzać odpowiednio silnika warzącego ok 100kg. Po kilku cyklach temperatura oleju ponownie spadnie, co prawda nie do -20 ale i tak bardzo znacząco.

Druga sprawa, wydaje mi się że tak nagłe zmiany//skoki temperatur nie wpływają dobrze ani na właściwości oleju ani na elementy mechaniczne silnika.

Do kolegi powyżej, ja nie twierdzę że w Skandynawii są sami idioci

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jednak proponuje nie porównywać obydwóch tych klimatów, oni mają znacznie gorsze warunki atmosferyczne i w ich przypadku nawet wskazane są tego typu rozwiązania, jednak nie mamy danych jak to się odbija na silniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Moim zdaniem nie ma to żadnego negatywnego wpływu.

Podczas normalnej eksploatacji spalając paliwo silnik nagrzewa się przez kilka do kilkunastu minut (mówimy tu o temperaturach ujemnych).

A z wykorzystaniem grzałki 1000-1500W, do płynu chłodzącego około godziny czasu (w zależnosci od temperaturu jaką chcemy uzyskać).

Proces włączania grzałki ułatwiamy sobie wykorzystując zegar załączający zasilanie. Na przykład: na godzinkę przed wyjazdem np. do pracy programujemy go na włączenie.

Ma to jeszcze jedną zaletę oprócz tego ze jedziemy w ciepłym autku. A mianowicie- gdy silnik jest ciepły dozowanie paliwa jest mniejsze co znacząco wpływa na ilość spalania w miesiącach zimowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Powód montowania grzałki np. takiej jak ta:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

jest to, żeby odpalić samochód juz pierwotnie rozgrzany i jeżeli ja dojeżdzam do pracy jakieś 30km to pierwsze 5 km nie męczyć tego samochodu wciskajac mu gaz (widomo, że na zimnym silniku ciężko o jakieś dobre przyśpieszenie, czy coś).

Kolega Jacol przedstawia grzałke wraz z pompą tłoczącą, ale koszt już jest znacznie większy. W tym przypadku co ja proponuję koszt jest znacznie mniejszy, ponieważ temperatura wytwarzanej grzałki powinna wprowadzić obieg grawitacyjny rozgrzanej cieczy. Pytanie tylko, czy faktycznie muszę wiercić ten śmieszny otwór w termostacie (wydaje mi się, że nie)? Wyczytałem o tym na innych forach m.in. na forum od opla sintry.

Tak jak kolega Jacol planuję zamontować grzalkę 750W lub 1000W, ponieważ przekrój węża wynosi 40mm (zewnętrzny), czyli grzałkę musze kupic o przekroju 35mm. Montuje najprostrzy sterownik czasowy (elektroniczny na 100% zawiedzie w temperaturze -20).

Koszt rozgrzania takiego samochodu to jakieś 80 groszy. Nie zależy mi juz na mniejszym spalaniu, ale jedynie na rozruchu i mniejszym obciążeniu silnika przy pierwszych km.

Co dogrzalki w miske olejową nie wyklucza to zastosowania 2 wariantów. Jednak tak jak kolega stwierdził rozgrzany olej momentalnie ma kontakt z zimnymi częściami silnika (szok termiczny), jak i drugi problem to mała skuteczność (według mnie).

Dawać kolejne wpisy :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lesiu99 caly twoj pomysl jest fajny i rozumiem ze ma na celu osczedzanie silnika i utrzymanie go w dobrej kondycji na jak najdluzej.Jaki olej stosujesz w silniku?Jezeli martwisz sie o smarowanie silnika w niskich temp. powinnienes najpierw zmienic olej na 0W.Najprostszy sposob.Po za tym predzej zuzyje ci sie osprzet silnika(wtryski,pompa,elektryja lub elektroniczny element jakich w dieslach pelno) oraz sama glowica i jej elementy niz same elementy silnika.Oczywiscie mam tutaj na mysli wlasciwe obchodzenie sie z nim.Moim zdaniem takie przerobki sa niewarte czasu i pieniedzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak już coś robić to raczej dobrze. Taka najtańsza grzałka w dolnym przewodzie chłodnicy nie będzie w pełni spełniać swojej roli, proces będzie trwał wolno i będzie bardzo energochłonny - po co grzać chłodnicę, a blok w tym wypadku w mniejszym stopniu ze względu na termostat? Chociaż takie coś już powinno umożliwić znacznie lepszy rozruch niż bez. Zdecydowanie lepszym zabiegiem jest wprowadzenie grzałki droższej, z pompką i zabezpieczeniem przed przegrzaniem w mały obieg tj. w przewód między blokiem, a nagrzewnicą. Ciepło mamy w środku i silnik, a chyba o to chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do grzałki z pompą tłoczącą to faktycznie fajny bajer, lecz drogi i wydaje mi się batrdziej awaryjny (rozmawiałem ze sprzedawcą no i co odziwo powiedział mi, że przepalają się grzałki z powodu co prawda niewłaściwego montażu. Bardziej od grzałki jednak zastanawia mnie żywotność tej pompy tłoczącej). Dodatkowo nie rozumiem po co grzałka na samym początku ma pompować zimną ciecz. Fajny bajer, lecz uważam, że prawie 400zł to chyba za wiela:-). Co do grzałki grawitacyjnej wydaje mi się, że w godzinę czasu da rade spokojnie rozgrzać silnik przynajmniej do temperatury +20. Sterownik i tak będe ustawiał na max 1h działania. Spróbuję chyba z tą tańszą grzałką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wystarczy dobry syntetyk (5W40) i sprawę załatwia w zupełności

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy z doświadczenia wiem że takie grzałki zdają egzamin w samochodach cięzarowych, pracowałem w firmie gdzie były cięzarowe IFY, które przy -10 nie chciały palić, po zamontowaniu takich grzałek, które były uruchamiane na 2 godziny przed odpalaniem nagrzewały cały silnik do 40 stopni i IFKI paliły od strzała, co do skutków ify przymnie eksploatowane przez 3 zimy bez żadnych skutków ubocznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Według mnie fajny pomysł, też się kiedyś nad tym zastanawiałem. Ale grzałka z pompką czy bez to jedynie w małym obiegu, bo jeśli nie będzie dziurki w termostatcie go gdzie ta woda ma krążyć. A jak już się zrobi tą dziurkę to nie będzie małego obiegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grzałka już zamówiona, ale tak jak pisałem wcześniej bez pompki. Dodatkowo jednak będe musiał ją przerobić, ponieważ chcę mieć gdzieś z przodu samochodu swobodny dostęp do podłączenia. Planuję zmienić zwykłą wtykę 230V na wtykę od zasilacza z kompa stacjonarnego (mniejsza wtyka). Dopasuję do tego jakąś gumową zaślepkę i jeszcz planuję dodać bezpiecznik 16A tak dla pewności. Jak już będzie wszystko hulać to zrobie wpis i dodam fotki jak to się wszytko kupy trzyma.

No chyba, że ktoś ma lepszy pomysł na wtykę to chętnie skożystam (co kilka głó to nie jedna

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_happy.png" alt="^_^" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/happy@2x.png 2x" width="20" height="20"> )?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z niecierpliwością czekam na poradę montażu a co najważniejsze jego efekty. Jeżeli wszystko zadziała jak należy sam jestem skłonny taką kupić. Dziurka w termostacie będzie robiona?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak są oryginalne grzałki na 230V i powiem to jest fajna sprawa. Faktycznie montuje się to na wężu i są zestawy przeróżne nawet z okablowaniem itp to prawie 1000PLN jesli chodzi o coś dobrego. A otworek w termostacie aby był przepływ to wiertełko 1-2mm na okrągłym talerzyku tak jak opiera się on o obudowe. ale czy wystarczy 16A bezpiecznik to by trzeba było to przemyśleć. A w naszej VB Diesel nie ma możliwości podgrzania oleju - poza tym rzadko stosuje się podgrzewanie oleju! Tylko własnie wpina w obieg wody i montuje pompke! Do tego można przerobić to tak żeby podłączyć tym samym wentylator nawiewu i mamy prawie WEBASTO. Zależnie od zakupionego zestawu czy podstawowy czy z elektronicznym sterowaniem komputerkiem, pamięcią itp

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego w VB DTI nie da się zrobić grzałki oleju? Wyjaśnij.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Brak dostępnych elementów. Chodzi tu o krótszy czas pracy w warunkach niedostatecznego smarowania!!!!!!!!

I zwyczajnie jest to szybki i prosty sposób zamontowania grzania wstępnego. To jest dostępne na rynku a grzałki do oleju już gorzej!!

A podaj mi jakie auto ma podgrzewany olej?? (choć to bardzo dobry sposób ja nie mówie że nie) Takie coś miały Mercedes-Benz 124 z oryginalnym wejściem w blok silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×