Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

grosik1983

Automat i szarpanie na rozgrzanym silniku.

Recommended Posts

Witam. W mojej VC jest dziwna przypadłość, tzn po rozgrzaniu się autka ( nie wystarczy że tm jest w ok 85 st ) musi się tak na serio zagrzać autko zaczyna szarpać. Na zimnym silniku nie idzie nawet wyczuć kiedy zmienia biegi, natomiast na rozgrzanym idzie jak po grudzie..:| Nie ma w zasadzie znaczenia przynajmniej nie udało mi się wyczuć, z jakiego biegu na jaki bieg. Jest jakiś sposób na sprawdzenie kiedy i czy w ogóle był olej wymieniany ? Poprzedni właściciel twierdzi że był wymieniany.. Czy to nie wina oleju? Swoją droga jeśli wymieniać to ile wejdzie oleju do automatu, i jaki olej dokładnie zastosować ?

Z góry dziękuje.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przydatną informacją byłby model skrzyni i przebieg auta

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Poza samą wymianą oleju było grzebane przy skrzyni?? Nie wywala Ci żadnych błędów?? Jeżeli nie masz żadnych kwitów na potwierdzenie kiedy i co to za olej był zalany to trzeba spuścić olej i zobaczyć jak wygląda.

Jeżeli masz skrzynię AF-40 to poczytaj sobie jakie może ona mieć przypadłości:

Please login or register to see this link.

Tutaj też możesz znaleźć coś ciekawego:

Edited by JareckiRSV

Share this post


Link to post
Share on other sites

sterownik, podtarty tłok gumowo metalowy. elektrozawory. Wymiana oleju nie pomoże. Wymienia się olej po to żeby to się nie stało co 60 tyś. Oleju wchodzi 3,5L

również odsyłam do innych tematów, było tego sporo

Edited by bartazzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra, a niech mi ktoś powie jak sprawdzić jaka to skrzynia ? Jest to VC z 2006. I jeszcze jedno.. jaki olej zastosować ? Bo wiecie to że właściciel mówił że wymieniał dla mnie nie znaczy że to robił... nie mam faktur itp że coś było robione, facet po prostu budził moje zaufanie, widać było że ma kasy więc nie wydaje mi się żeby skąpił na autko. A właśnie czy podpięcie pod komputer może coś dać w tej kwestii ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak masz 1.9 cdti to AF40 6 biegów. Podpięcie pod komputer mało da bo zazwyczaj to nie powoduje błędów gdyż jest to usterka mechaniczna spowodowana wyrobieniem się elektrozaworów i one wtedy kiedy olej się rozgrzeje i zrobi się rzadki nie trzymają cisnienia i kijowo zmieniają biegi. Poszukaj polecanego na forum mechanika od skrzyń to Ci pomoże. a no i polec po kredyt albo grubsza gotówkę do banku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mnie pocieszyłeś... ech.. Ile taka zabawa może kosztować ? tak plus minus. A może dla pewności zacząć od najtańszych rzeczy typu wymiana dla pewności oleju w skrzyni itp ? Wgrania nowego oprogramowania ? Czy to w ogóle nie ma sensu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jako takiego nowego to nie wgrasz, bo nie ma nowszych wersji. Poza tym ta skrzynia nie ma oddzielnego (swojego) sterownika.

Wymień olej i obserwuj zachowanie skrzyni, jak sytuacja będzie się powtarzała to pozostaje Ci znaleźć kumaty serwis.

Edited by JareckiRSV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

teoretycznie koszty moga byc rozne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> mysle ze moga ybc w granicach okolo -+ 2,5 tys ale to trzeba wyciganac skrzynie i zobaczyc co ja boli

co do oleju to raczej nie pomoze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> a i tak nie wymienisz go calego tylko okolo 3-4 litrow

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

soft mozna wgrac nigdy nie zaszkodzi ale tak jak pisali przedmowcy jest to przypadlosc mechaniczna,

Edited by m@@rcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem tą samą usterkę i okazało się, że uszkodzeniu uległy elektrozawory. Naprawiałem u faceta z Zielone Góry polecanego na forum. Wymienił mi całą płyte sterującą po przebiegu 40 tyś km z Insigni(bo tam jest ta sama skrzynia) plus wymiana oleju, adaptacja i robocizna za 1400zł z roczną gwarancją bez limitu kilometrów. W lutym minie rok od naprawy i auto śmiga aż miło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> .

Edited by Jaras1007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem. Dobra a powiedzcie mi czy jeśli jednak olej nie był wymieniany to bawić się w jego wymianę ? Czy lepiej zostawić i zobaczyć jak będzie się sprawować ? A i wracając do tematu, z tym szarpaniem i ta skrzynią to dokładnie jest tak że przez ostatnie 2 dni jakoś nie udało mi się wprowadzić skrzynie w takie szarpanie itp.. wcześniej miałem tak że przy wolnej jeździe i przy małych obrotach czuć było szarpanie.. teraz nic. No i moje pytanie lepiej szukać powodu, ściągać skrzynie czy póki co jak jeździ ok nie ruszać tematu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lepiej nie czekaj z tym za długo

ja zwlekałem i z kwoty 1,5k zrobiło sie ponad 4k

tez robiłem w zielonej gorze bo ceny innych specjalistów są dużo wyższe

np. w poznaniu za wyciągniecie skrzyni wołają 1800pln netto + naprawa od 3,5k do nawet 6k

wiec nie czekaj bo bedzie zapózno

Share this post


Link to post
Share on other sites

oleju nie zmieniaj bo zmieni Ci go ktoś kto będzie Ci naprawiał skrzynię. Intensywność szarpania zależy do temperatury skrzyni( zależy od stylu jazdy, temperatury otoczenia, skuteczności chłodzenia - prędkości), szarpania nie ma na zimnej skrzyni gdyż olej jest gęsty i zużycie elektrozaworów nie objawia się. Dopiero przy rzadkim oleju zaczynają dziać się cuda

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzwon tutaj do

Please login or register to see this link.

faceta, aktualnie stoi tam moje auto. Facet zna sie na rzeczy, mowi ze robil juz nie jedna vectre. widac ze zna sie na rzeczy i wie o czym mowi. Jak nie masz mozliwosci do niego podjechac to mozesz mu wyslac sterownik odesle ci zregenerowany. Juz z foum nawet wczesniej go polecal. wiec dzwon nie ma co sie zastanawiac!

Edited by danielprg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze wiedzieć, gdzie szukać info jak coś będzie się działo ze skrzynią - odpukać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A potrafisz okreslic przy ktorych biegach i zmianach szarpie szczegolnie? Szarpie tez przy redukcjach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A jak szarpie przy redukcjach to co zepsute ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Od magika od automatow w vectrach dowiedzialem sie ze szarpanie przy redukcjach bodajze z 5/4 czy 4/3 oznacza wyrobienie sie tego wadliwego kosza C1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kosz C1 to opóźnienie i szarpnięcie po w rzuceniu D i szarpania podczas postoju, szarpania w ruchu to elektrozawory

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prześlizgi przy zmianie i szarpanie podczas redukcji to zacinające się elektrozawory.

Kosz C1 działa na biegach od 1 do 3 i R.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja podepnę się pod temat z pytaniem. Może ktoś ma pojęcie czy jest możliwość zestrojenia skrzyni AF33 w taki sposób, aby zmieniała biegi przy innej wartości obrotów silnika? Mianowicie, w mojej VC 3.2 czuję szarpnięcia przy przerzucaniu z 2 na 3 i z 3 na 4. Za każdym razem zmiana w trybie automatycznym odbywa się przy 2000 obr/min. Jeśli zmieniam biegi manualnie przy ok. 1700-1800 obr. szarpnięcia nie ma w ogóle. Czy da się tak skonfigurować skrzynię aby przerzucała biegi przy trochę niższej wartości obrotów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Robiles reset ustawien skrzyni? Moze pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...