Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

grosik1983

Automat i szarpanie na rozgrzanym silniku.

Polecane posty

Witam. W mojej VC jest dziwna przypadłość, tzn po rozgrzaniu się autka ( nie wystarczy że tm jest w ok 85 st ) musi się tak na serio zagrzać autko zaczyna szarpać. Na zimnym silniku nie idzie nawet wyczuć kiedy zmienia biegi, natomiast na rozgrzanym idzie jak po grudzie..:| Nie ma w zasadzie znaczenia przynajmniej nie udało mi się wyczuć, z jakiego biegu na jaki bieg. Jest jakiś sposób na sprawdzenie kiedy i czy w ogóle był olej wymieniany ? Poprzedni właściciel twierdzi że był wymieniany.. Czy to nie wina oleju? Swoją droga jeśli wymieniać to ile wejdzie oleju do automatu, i jaki olej dokładnie zastosować ?

Z góry dziękuje.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przydatną informacją byłby model skrzyni i przebieg auta

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Poza samą wymianą oleju było grzebane przy skrzyni?? Nie wywala Ci żadnych błędów?? Jeżeli nie masz żadnych kwitów na potwierdzenie kiedy i co to za olej był zalany to trzeba spuścić olej i zobaczyć jak wygląda.

Jeżeli masz skrzynię AF-40 to poczytaj sobie jakie może ona mieć przypadłości:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Tutaj też możesz znaleźć coś ciekawego:

Edytowano przez JareckiRSV

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sterownik, podtarty tłok gumowo metalowy. elektrozawory. Wymiana oleju nie pomoże. Wymienia się olej po to żeby to się nie stało co 60 tyś. Oleju wchodzi 3,5L

również odsyłam do innych tematów, było tego sporo

Edytowano przez bartazzz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra, a niech mi ktoś powie jak sprawdzić jaka to skrzynia ? Jest to VC z 2006. I jeszcze jedno.. jaki olej zastosować ? Bo wiecie to że właściciel mówił że wymieniał dla mnie nie znaczy że to robił... nie mam faktur itp że coś było robione, facet po prostu budził moje zaufanie, widać było że ma kasy więc nie wydaje mi się żeby skąpił na autko. A właśnie czy podpięcie pod komputer może coś dać w tej kwestii ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak masz 1.9 cdti to AF40 6 biegów. Podpięcie pod komputer mało da bo zazwyczaj to nie powoduje błędów gdyż jest to usterka mechaniczna spowodowana wyrobieniem się elektrozaworów i one wtedy kiedy olej się rozgrzeje i zrobi się rzadki nie trzymają cisnienia i kijowo zmieniają biegi. Poszukaj polecanego na forum mechanika od skrzyń to Ci pomoże. a no i polec po kredyt albo grubsza gotówkę do banku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To mnie pocieszyłeś... ech.. Ile taka zabawa może kosztować ? tak plus minus. A może dla pewności zacząć od najtańszych rzeczy typu wymiana dla pewności oleju w skrzyni itp ? Wgrania nowego oprogramowania ? Czy to w ogóle nie ma sensu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jako takiego nowego to nie wgrasz, bo nie ma nowszych wersji. Poza tym ta skrzynia nie ma oddzielnego (swojego) sterownika.

Wymień olej i obserwuj zachowanie skrzyni, jak sytuacja będzie się powtarzała to pozostaje Ci znaleźć kumaty serwis.

Edytowano przez JareckiRSV

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

teoretycznie koszty moga byc rozne

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> mysle ze moga ybc w granicach okolo -+ 2,5 tys ale to trzeba wyciganac skrzynie i zobaczyc co ja boli

co do oleju to raczej nie pomoze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> a i tak nie wymienisz go calego tylko okolo 3-4 litrow

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

soft mozna wgrac nigdy nie zaszkodzi ale tak jak pisali przedmowcy jest to przypadlosc mechaniczna,

Edytowano przez m@@rcin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem tą samą usterkę i okazało się, że uszkodzeniu uległy elektrozawory. Naprawiałem u faceta z Zielone Góry polecanego na forum. Wymienił mi całą płyte sterującą po przebiegu 40 tyś km z Insigni(bo tam jest ta sama skrzynia) plus wymiana oleju, adaptacja i robocizna za 1400zł z roczną gwarancją bez limitu kilometrów. W lutym minie rok od naprawy i auto śmiga aż miło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> .

Edytowano przez Jaras1007

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Dobra a powiedzcie mi czy jeśli jednak olej nie był wymieniany to bawić się w jego wymianę ? Czy lepiej zostawić i zobaczyć jak będzie się sprawować ? A i wracając do tematu, z tym szarpaniem i ta skrzynią to dokładnie jest tak że przez ostatnie 2 dni jakoś nie udało mi się wprowadzić skrzynie w takie szarpanie itp.. wcześniej miałem tak że przy wolnej jeździe i przy małych obrotach czuć było szarpanie.. teraz nic. No i moje pytanie lepiej szukać powodu, ściągać skrzynie czy póki co jak jeździ ok nie ruszać tematu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lepiej nie czekaj z tym za długo

ja zwlekałem i z kwoty 1,5k zrobiło sie ponad 4k

tez robiłem w zielonej gorze bo ceny innych specjalistów są dużo wyższe

np. w poznaniu za wyciągniecie skrzyni wołają 1800pln netto + naprawa od 3,5k do nawet 6k

wiec nie czekaj bo bedzie zapózno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

oleju nie zmieniaj bo zmieni Ci go ktoś kto będzie Ci naprawiał skrzynię. Intensywność szarpania zależy do temperatury skrzyni( zależy od stylu jazdy, temperatury otoczenia, skuteczności chłodzenia - prędkości), szarpania nie ma na zimnej skrzyni gdyż olej jest gęsty i zużycie elektrozaworów nie objawia się. Dopiero przy rzadkim oleju zaczynają dziać się cuda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzwon tutaj do

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

faceta, aktualnie stoi tam moje auto. Facet zna sie na rzeczy, mowi ze robil juz nie jedna vectre. widac ze zna sie na rzeczy i wie o czym mowi. Jak nie masz mozliwosci do niego podjechac to mozesz mu wyslac sterownik odesle ci zregenerowany. Juz z foum nawet wczesniej go polecal. wiec dzwon nie ma co sie zastanawiac!

Edytowano przez danielprg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiedzieć, gdzie szukać info jak coś będzie się działo ze skrzynią - odpukać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A potrafisz okreslic przy ktorych biegach i zmianach szarpie szczegolnie? Szarpie tez przy redukcjach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A jak szarpie przy redukcjach to co zepsute ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Od magika od automatow w vectrach dowiedzialem sie ze szarpanie przy redukcjach bodajze z 5/4 czy 4/3 oznacza wyrobienie sie tego wadliwego kosza C1.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kosz C1 to opóźnienie i szarpnięcie po w rzuceniu D i szarpania podczas postoju, szarpania w ruchu to elektrozawory

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prześlizgi przy zmianie i szarpanie podczas redukcji to zacinające się elektrozawory.

Kosz C1 działa na biegach od 1 do 3 i R.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja podepnę się pod temat z pytaniem. Może ktoś ma pojęcie czy jest możliwość zestrojenia skrzyni AF33 w taki sposób, aby zmieniała biegi przy innej wartości obrotów silnika? Mianowicie, w mojej VC 3.2 czuję szarpnięcia przy przerzucaniu z 2 na 3 i z 3 na 4. Za każdym razem zmiana w trybie automatycznym odbywa się przy 2000 obr/min. Jeśli zmieniam biegi manualnie przy ok. 1700-1800 obr. szarpnięcia nie ma w ogóle. Czy da się tak skonfigurować skrzynię aby przerzucała biegi przy trochę niższej wartości obrotów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Robiles reset ustawien skrzyni? Moze pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×