Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

majo041

sprzęgło sie ślizga

Recommended Posts

Witam.

od roku jeżdzę Vectra C 1.8 benzyna. ostatnio zauważyłem ze przy depnieciu gazu obroty szybko rosną a samochód nie przyśpiesza, dopiero po pewnym czasie spadają i silnik normalnie ciągnie. Czy to oznacza że sprzegło sie ślizga i jak wysoki może byc koszt naprawy?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, sprzęgło się kończy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja 3 msc temu robiłem sprzęgło w swoim 1.8 GTS przedlift , tarcza i docisk ok 500 zł i łożysko hydrauliczne 300 zł + robocizna to ponad 1000 zł spokojnie robi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Niektórzy magicy mówią żeby nie wymieniać łożyska bo niby "dobre" ale za miesiąc czy 2 od naprawy bedziesz jechać spowrotem bo nie trzyma tak więc wymień kompletny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawsze przy wymianie sprzęgła powinno się również wymienić wysprzęglik, przewidziany jest mniej więcej na żywotność sprzęgła, jeżeli się pozostawi stary to istnieje duże prawdopodobieństwo że niebawem padnie, a wtedy ponownie ściąganie skrzyni. Więc lepiej zrobić to za jednym razem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki koledzy za informacje. Dziwi mnie troche ten fakt że przy przebiegu 157 000 km już sprzęgło się posypało. Powiedzcie mi jeszcze czy ten wysprzęglik to droga inwestycja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdz sobie allegro, ale do 300pln

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wszystko zależy jak się jeździ, czy np z przyczepą czy się rusza z kopyta itp itd

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jak zdejmiesz dekile skrzyni sprawdź w jakim stanie jest mechanizm różnicowy, bo te skrzynie są główniane niestety. Nie chcę Cię oczywiście straszyć, ale jak już skrzynia wyjęta to grzech nie sprawdzić.

Edited by szabrownik szrotów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

bo sprzęgło nie zużywa się od przebiegu a raczej od rodzaju użytkowania. 150 000km po trasach a 150 000km po mieście to dla sprzęgła SPORA różnica. A gdy dodamy do tego kierowcę nie do końca umiejętnie uzywajacego pedał sprzęgła - to masz szybki koniec tego mechanizmu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

a no własnie i tu jest problem. Kupiłem go z Warszawki a użytkowała go kobieta i to jest powód dlaczego pada mi sprzęgło. Od początku pedał nie brał tak jak powinien. czy przy aktualnym stanie mojego sprzegiełka moge pojeździć do końca roku bez zadnych konsekwencji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze możesz delikatnie jeździć, najwyżej nie ruszysz kiedyś pod górkę :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprzeglo mozna w jeden dzien zabic

ba w kilka minut nawet

przyklad paffciowa ruda i filmik z youtube

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a jakieś odgłosy słychać? ja w żony aucie zwlekałem z wymianą aż do dnia dziwnych odgłosów, po rozebraniu wszystkie wszystko dosłownie się wysypało, sprężyny ze sprzęgła a łożysko oporowe rozpadło się w ręku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Gdyby to było na trasie to by była laweta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

narazie nic nie słychać, żadnych odgłosów spod maski. jeżdżąc delikatnie sprzegło wydaje się być nienaruszone, jednak jak chce przycisnąć zaczynaja sie problemy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no bo tak wlasnie daje o sobie znac sprzeglo

na poczatku przy ostrym deptaniu

pozniej przy delikatnym sie bedzie slizgac

az padnie na amen

ja pol roku z kawalkiem smigalem z takim sprzeglem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeh ja przy przebiegu 120 tysięcy wymieniłem , a GTSa kupiłem od bardzo atrakcyjnej kobietki która poruszała się nim po mieście , czyli wszystko jasne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak samo jak ja też mam GTS przed liftem. babka zrobiła w Warszawie 100 000 i teraz to sie odbija na sprzęgle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

często zauważam, że kobiety stoją na światłach i mają wciśnięte cały czas sprzęgło, to też niszczy łożysko oporowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie. Tak samo jak jeżdżę Volvem FH automatem. Nie jest to skrzynia automatyczna jak z osobówki ale zwykły manual sterowany elektronicznie z najzwyklejszym sprzęgłem. W tej sytuacji konieczne jest wyrzucanie na N przy postoju bo samochód stoi na sprzęgle i bardzo szybko pada łożysko

Co do ślizgającego się sprzęgła to u mnie nie była winna tarcza ale docisk. Sprężyny były zużyte i nie dociskało dobrze tarczy

Edited by cichy117

Share this post


Link to post
Share on other sites

szabrownik szrotów powiedz mi po czym poznać zużyty mechanizm różnicowy i ewentualnie co się wymienia w tym mechanizmie, mnie pomału czeka wymiana sprzęgła bo coraz wyżej trzeba pedał sprzęgła puszczać żeby auto ruszyło no i bym obadał mechanizm odrazu, (pytałem sie o wymianę w ASO fijałkowski rybnik i zaśpiewali mi 2500(części i robota).

no i powiedz czy dużo roboty z wymianą sprzęgła(mam pojęcie o mechanice) no i może opisz po krótce taką wymianę. z góry dzięki

Edited by acik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to pół biedy , najlepsze jak jadą i lekko trzymają na sprzęgle "bo może akurat zaraz będą go potrzebowały użyć"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

w VC jest trochę zabawy bo trzeba sanki opuścić o kilka centymetrów, da się to zrobić w ciągu jednego dnia. Generalnie roboty trochę jest i najlepiej mieć pomocnika i możliwość podwieszenia silnika bo łapa od strony skrzyni musi być odkręcona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...