Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Spawacz

Szybka wymiana weza(Zbiorniczek plynu do spryskiwaczy)

Polecane posty

Witam, jak w temacie jest zimno na dworzu a musze wymianic weze od zbiorniczka do samych spryskiwaczy do maski przedniej.

Jak najszybciej dostac sie do przewodow idacych do zbiorniczka?

Zakupilem 4 m weza 5 + jeden spryskiwacz bo juz byl na maxa zawalony.

Co trzeba rozwbrac najpierw bo u mnie wszystko jest zabudowane i nie wiem od czego zaczac;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zdjąć przedni zderzak i z tego co pamiętam wyjąć akumulator

Wężyk idzie od pompki w górę, następnie przez otwór w błotniku i tam już w kierunku na zawias maski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie ściągał zderzaka bo to trochę roboty. Weź odkręć koło odchyl nadkole i masz na wierzchu pompkę i wężyk. Do starego wężyka przymocuj (sklej taśmą czy czymś podobnym lub drut) i przeciąg nowy wężyk jednocześnie wyciągając stary. Zobacz stan zaworka zwrotnego na zawiasie maski bo u mnie już puszczał i cofał się płyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Popieram da się to zrobić sposobem kolegi barbo89.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dojsce mam dobre opusilem zderzak 5 min roboty, zderzak mam na wkrety;p

Problem jest w masce jak wyciagnac te weze i jak to jest tam polaczone? napewno jest jakis trojnik. Strasznie sztywne te przewody;/

W jaki latwy sposob wywalic te dysze z maski?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dysze w masce są na wcisk na taki klips, żeby nie wyskoczyły z powrotem.

Jak otworzysz maskę to od spodu masz dwie takie owalne gumowe zaślepki, zdejmij je, a potem podwadź lekko śrubokrętem dyszę, jak lekko wyjdzie do góry to wystarczy już ją od zewnątrz wyjąć ostrożnie, żeby nie złamać zatrzasków.

Tam dyszę odpinasz od węża i potem węże możesz wyjąć z maski przez otwór którym są wprowadzone. Trójnik jest chyba zaraz za tym otworem więc powinny wyjść.

Węże w VB są strasznie sztywne i nieelastyczne, ostatnio zauważyłem, że mam złamany wąż zaraz przy zawiasie maski i musiałem skracać i ucinać, bo spryski praktycznie nie chodziły i cały płyn się wylewał do kanału odpływowego (w trasie 300km schodził mi cały zbiornik płynu...).

Sam się zastanawiam czy nie wymienić tych węży na gumowe i elastyczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie wlasnie waz ulamal sie na zgieciu;/ No i jedna dysza padla plyn leci za wysoko.

Narazie wstawilem rurke plyn nie ucieka ale dysza jest caly czas walnieta. Probowalem szczypcami zgiac dysze zeby wyskoczyla z zaczepow ale nie dalo rady rece juz mi zamarzly na kosci od tej zabawy a nie mam warunkow zeby zrobic to w ciepelku;p

Skoro waz sie ukruszyl to wymienie calosc.

Lipa z tymi przewodami jak nic sztywne jak ......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a no lipa lipa w tym miejscu tez przerabialem ten temat w sobote bo pekl na tym zagieciu maski ale hmmm osobiscie nie wymienialem ucialem ta koncowke i to z jednej strony to z drugiej sie go podciagnelo i starcza na styk dodatkowo wywalilem ten jeden z uchwytow mocujacych na ktorym sie zalamuje ( ten gorny/wiekszy) bo poobserwujac cale te ustrojstwo zamykajac i otwierajac maske to pomimo tej rurki ochronnej i tego uchwytu w tym miejscu wezyk i tak sie zalamuje nie ma bata ze nie peknie znowu z czasem bez niego lepsze rozwiazanie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a przeowdy są o fi 5 tak jak to Spawacz napisał? Gdzie można takie nabyc?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że niby są 4 ale jednak co element to inny. Spryski są mniejsze niż trójnik w masce, zawór przy zawiasie jeszcze inny. Za trzecim razem kupiłem w końcu wężyki gumowe przelewówe fi 5 (jak przy wtryskach w dieslu) i to jest strzał w 10. Elastyczne, grube, wytrzymałe, ciasno siedzą, łatwo założyć. Polecam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki za informacje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Podpowiedzcie w jakim sklepie to można kupić? Co najwyżej mogę się domyślać, że może tego typu rurki można dopasować ze sklepów ogrodniczych, z art. elektrycznymi, ew. dedykowane w sklepach motoryzacyjnych. Gdzie Ty kupiłeś?

Pozdro,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem w normalnym sklepie motoryzacyjnym. Wężyki przelewowe do diesla - to tak samo często spotykana część wymienna jak np. jakakolwiek uszczelka do silnika. Wężyki do akwarium - są zbyt cienkie i miękkie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marcin, dzięki za pomoc

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a ja mam takie pytanie: coraz słabiej bije mi z dysz spryskiwaczy z przodu a z tyłu po szybie wersja kombi płyn spływa jakoś inaczej niż zwykle. Bije słabiej tzn: zamiast strumień wody trafiać w górną cześć szyby trafia w 1/4 od dołu lub do uszczelki na podszybiu. prosze o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×