Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Tomstat

Stuki w z18xe przy 2200 - 3000 obrotów!

Polecane posty

Witam.

Miał ktoś moze taki przypadek.. otóż dziś podczas jazdy na trasie skończył mi się gaz. Zapikała kontrolka auto przeszło na benzyne. Nagle podczas przyspieszania, spomiędzy nut z radia dało się słyszeć terkotanie z okolic silnika. Radio off i słyszę ewidentnie terkocze pod obciążeniem w przedziale obrotów 2200 - 3000 potem ustaje.

Zalałem gaz i na LPG to samo. Odstawiłem auto na kilka godzin i terkotanie jakby ciszej aczkolwiek nadal jest i przy wyższych obrotach ustaje a później znów pojawia się przy ok 4500 rpm. Byłem u mechanika - gazownika. Podpiął sprzęt - parametry idealne. Podpiął kompa - wypadanie zapłonu na wszystkich 4 cylindrach, zbyt uboga/zbyt bogata mieszanka. Skasował wszystkie błędy i kazał zalać olej mineralny. Sugerował że to popychacze. Zalałem mineralny i bez zmian

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

Odgłos ten to w dużym przybliżeniu zblizone jakby przyłożyć blaszkę do metalowego wentylatorka i i tak to sobie terkotało przy przyspieszaniu. Na postoju przy dodaniu gazu słyszalne od 2200 do 3000 rpm.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_help.gif" alt=":help:">

Edytowano przez Żywcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mineralny olej do tego silnia? Jeszcze przy tych temperaturach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_leze.gif" alt=":leze:">

Jedź do prawdziwego mechanika.

Kiedyś gdzieś w TIS-e chyba czytalem że w tym zakresie obrotów w tym silniku mogą obijać sie o siebie jakieś rurki w nadkolu. Błędy czym były sprawdzane?

Jak by ci wypadał zapłon to napewno byś miał kontrolke auta z kluczem

Edytowano przez Krzysiekk884

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ale trafiłeś na jelenia, jest tak ubogo, .że zapłony wypadają, trzeba by przeregulować instalacje i przyjrzeć się jej dokładnie, do tego silnika nigdy minerała, za takie rady to powinno się iść siedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że zapłony wypadają również na benzynie. Auto z kluczykiem sie nigdy przy wypadaniu zap. nie pojawiało jedynie zółty check. Kurde teraz to mnie wystraszyliście z tym olejem... coś się może stać jak będę jeździć na mineralnym?

Krzysiek884 - mógłbyś coś o tych nadkolach szerzej napisać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

szybsze zużycie silnika. szybciej padną hydraulcizne kasatory luzu zaworowego. Minerał po prostu odpada. Jeśli wypadają zapłony także na benzynie to trzeba przyjrzeć się całemu dolotiwi na ewentualność nieszczelności a jak nie to to, zrobić test kompresji i próbę olejową aby dowiedzieć się czy przyczyna nie leży po stronie wewnętrznej silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A można wrócić do półsyntetyku czy już po herbacie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

nawet jest to wskazane

Edytowano przez Krzysiekk884

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ja bym zalał 5W40 to optymalny olej do tego silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

poszło na priv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dawno to było jednak problem nie dawno został rozwiązany. Okazało się że wszystkim problemom z moja vectrą tj. terkotaniem, wypadaniem zapłonów, wypadaniem gazu, szarpanie na zimnym silniku, wahanie się obrotów przy pierwszym odpaleniu po nocce winna była pęknięta uszczelka pod głowicą. Franca pękła pomiedzy 2 a 3 cylindrem, nie było przedmuchów ani wycieków. Do tego podczas planowania głowicy i przeglądu bebechów wyszło że miałem pęknięty zawór. Podobno więcej szczęścia niż rozumu miałem, że ten zawór nie pogrzebał silnika. Summa summarum od wymiany wszystkie usterki ustały jak ręką odjął

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> dziękuje wszystkim za okazane zainteresowanie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_luz.gif" alt=":luz:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

to należałby przyjrzeć się dokładnie lpg, bo coś mogło być ubogo. Jakie masz wtryskiwacze?

Edytowano przez szabrownik szrotów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Po drodze juz wymienione zostaly wtryskiwacze, dysze i reduktor. Nie znam jakiej sa firmy, ale sa teraz do mocy do 200 KM, wczesniejsze byly do 120KM i byly za slabe. Tak samo dysze byly do slabszych silnikow teraz sa szersze no i reduktor mam nowy. Generalnie ze starej instalacji LPG zostala mi butla i przewody

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> nawet guziczek w kabinie mam nowy hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

rozumiem, wrzuć fotkę z pod maski, bo jeśli miałaby być mina to lepiej zmienić nawet jak auto teoretycznie jeździ dobrze, żeby nie powtórzyć przykrej historii z głowicą. Piszę to bo jak ktoś Ci naopowiadał coś o tych reduktorze do 120km to trochę popłynął.

Bo te silniki ledwo co 114-115KM wyciągają na benzynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×