Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

hader

brak mocy w aucie- Egr? Przepływomierz?

Recommended Posts

Witajcie!!

Mam problem, odbierając samochód z warsztatu(regeneracja pompy wtryskowej) facet powiedział mi ze mam do wymiany jakiś czujnik co reguluje przepływ powietrza do turbiny.

Posiadane błędy, które wyszły na komputerze to:

P0100- Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza- usterka

P0400- Układ recyrkulacji spalin- Błędny przepływ

Czy jest to wynik zepsutego przepływomierza powietrza czy EGR? czy to i to?

Jeśli znacie jakiś post na którym pokazują jak można te części wymienić, będę wdzięczny.

Auto zupełnie nie ma kopa:( nie działa turbo.

Silnik to 2.0 dth 101 KM

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

HEADER POSZUKAJ NA FORUM

Please login or register to see this quote.

to jest ogólny błąd całego podciśnienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ROzumiem ze podmienic przepływomierz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak podjedź do kogoś z twego odziału i podmień no chyba że masz możliwość zrobienia tego bez udziału kolegów z oddziału

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie znam nikogo z lodzi, mozliwe ze jakos sam sobie dam rade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to że nie znasz - tym się nie sugeruj napisz tu z prośba o pomoc

Please login or register to see this link.

myślę że ktoś pomoże

a tu masz domowe sposoby na sprawdzenie co boli twoją vb związane z brakiem mocy

Edited by neo_82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie wymienilem dzisiaj EGR wykasowali mi bledy. Niestety auto dalej nie ma kopa.

Egr lekko pyka, buczy. Czy to normalne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz czy tą sztange od turbo zaciąga podciśnienie jak zapalisz silnik a powinno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobiście stawiam na przepływomierz, tylko ten drugi błąd też znikąd się nie bierze. Tylko jedna rzecz mnie zastanawia, czy oddawałeś auto pod tym względem sprawne? Bo skoro tak, to coś tam zmajstrowali, być może jakiś przewód podciśnienia/kolanko jest naderwany albo jak odpalali to plakiem przez przepływkę i poszła... Różne cuda już widziałem w warsztatach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak oddawalem auto to wszystko bylo Okej.

Koledzy! Wiem zeby go sprawdzic na komputerze, auto jest po wymianie pompy wtryskowej a bledy mam :

P0115, P1125,P1635,P0725,P1325,P0400. Niestety Wymienilem dzisiaj egr i dalej nic chyba sie zaplacze na smierc.

Edited by hader

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co widać to trochę się nazbierało i to nic dobrego... Na Twoim miejscu nawet bym nie odbierał takiego auta skoro wcześniej wszystko było w porządku. Wychodzi na czujnik obrotów wału, czujnik 2 pinowy cieczy, podciśnienie nie domaga, świeca żarowa i wcześniej wspomniany przepływomierz? Coś nie pasuje....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko ze bledy wyskoczyly po wyjechaniu z warsztatu odstawilem na reklamacje, wymienili swiece ale niestety po 20km nie pomoglo, teraz nie chca auta przyjac bo przeciez jezdzi i odpala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A te błędy masz obecne cały czas?? czy tylko zapamiętane?? U mnie jak wysiadła przepływka (po czyszczeniu zresztą) to miałem check cały czas i maks. 90 km/h osiągałem. Sprawdziłeś przewody podciśnienia?? Może twoje mechaniory coś źle podłaczyli?

Warto sprawdzić filterki u dołu elektrozaworów, u mnie kiedyś ten przy turbinie był przypchany błotem i turbo nie ładowało.

Podciśnienie to podstawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wymienili Ci EGR czy elektrozawór od EGR? Poza tym na jakiej podstawie to zrobili?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego @

Please login or register to see this link.

odpisałem ci w innym twoim temacie

Please login or register to see this link.

na temat P0725 czyli czujnika obrotów wału bo tam coś majstrowałeś i tylko te błędy miałeś P0725 i P1325 i potem ci wyskoczyły inne błędy czyli coś rozłączyłeś niechcący.Widocznie nie czytasz podpowiedzi tylko zakładasz nowy temat.

0115 Czujnik temperatury silnika

P1125 - Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 lub 2.

Na początku należy sprawdzić układ podciśnieniowy - szczelności,wartości samego podciśnienia. W tym silniku to podstawa! Jeśli oscyluje na poziomie 0,7 - 1 bar - to OK. Następnie sprawdzamy zaworki sterujące - a jest tam ich przynajmniej 3 sztuki... Czyli - rozłączamy wtyczkę od zaworu np. turbiny, uruchamiamy silnik i na zawór podajemy 12V - polaryzacja nie ma znaczenia. Jeśli cięgno turbiny się przesunie w skrajną pozycję - zawór OK, jeśli nie to jest uszkodzony lub nie ma podciśnienia.

1635 Układ podgrzewania świec żarowych

P0725,tu czujnik obrotu wału do wymiany lub kontakt na wtyku poprawić.

P1325 tu wskazuje na czujnik spalania stukowego może źle odczytałeś nr.może był P1335 ty nie masz tego czujnika stukowego.

P1335 wiąże sie z błędem impulsów podawanych z czujnika obrotu wału do sterownika pompy.

P0400 ogłólny błąd podciśnienia,pompa vacum,węzyki,kolanka to wiąże sie z błędem P1125

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do przepływomierza weź go wyjmij i zobacz czy termistor (ten drucik w środku) nie jest czasem pęknięty. Jeśli jest to wymiana tego termistora bądź całej przepływki. Ja tak samo miałem, że auto w ogóle kopa nie miało i pomogła mi wymiana przepływki, termistora nie mogłem nigdzie dostać. Na szrocie dostaniesz ten wkład.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam! Mam problem z błędem P0400. Na wolnych obrotach lub podczas jazdy zapala się check (auto słabnie). Po mocniejszym wciśnięciu gazu gdy silnik musi ciągnąć check gaśnie, auto dostaje kopa do momentu kiedy nie puszczę z gazu. Sprawdzałem egr odpinając od niego wężyk i zasysając powietrze jednak żadnego oporu nie ma. Wykręciłem go nacisnąłem grzybek i zatkałem wejście podciśnienia jednak grzybek swobodnie wrócił na swoje miejsce. Pod egr-em na wężu od ic była plama takiej olejopodobnej mazi (trudnej do zmycia z rąk). W op-comie w blokach pomiarowych zauważyłem że w tabelce ,,pulse ratio solenoid boost pressure" (na wolnych obrotach) pokazuje 65% po wyskoczeniu checka 30%. Koledzy napiszcie mi czy dobrze sprawdziłem ten zawór i ewentualnie czy z frontery poliftowej 2,2dti podejdzie taki zawór (plastikowy). Silnik Y20dth.

Edited by sławek_285

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie dobrze sprawdziłeś EGR. Więc jest duże prawdopodobieństwo, że to to.

Jeżeli EGR masz metalowy to tylko metalowy ci podejdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki kolego! Tak mi się wydaje że to on, ale nie mam jak podmienić, jedynie z frontery, tylko nie wiem jaki tam jest. Jutro zobacze. Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli do wymiany

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam! Po wymianie zaworu egr wszystko wróciło do normy. Problem rozwiązany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...