Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

hader

brak mocy w aucie- Egr? Przepływomierz?

Polecane posty

Witajcie!!

Mam problem, odbierając samochód z warsztatu(regeneracja pompy wtryskowej) facet powiedział mi ze mam do wymiany jakiś czujnik co reguluje przepływ powietrza do turbiny.

Posiadane błędy, które wyszły na komputerze to:

P0100- Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza- usterka

P0400- Układ recyrkulacji spalin- Błędny przepływ

Czy jest to wynik zepsutego przepływomierza powietrza czy EGR? czy to i to?

Jeśli znacie jakiś post na którym pokazują jak można te części wymienić, będę wdzięczny.

Auto zupełnie nie ma kopa:( nie działa turbo.

Silnik to 2.0 dth 101 KM

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

HEADER POSZUKAJ NA FORUM

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

to jest ogólny błąd całego podciśnienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ROzumiem ze podmienic przepływomierz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak podjedź do kogoś z twego odziału i podmień no chyba że masz możliwość zrobienia tego bez udziału kolegów z oddziału

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie znam nikogo z lodzi, mozliwe ze jakos sam sobie dam rade.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to że nie znasz - tym się nie sugeruj napisz tu z prośba o pomoc

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

myślę że ktoś pomoże

a tu masz domowe sposoby na sprawdzenie co boli twoją vb związane z brakiem mocy

Edytowano przez neo_82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witajcie wymienilem dzisiaj EGR wykasowali mi bledy. Niestety auto dalej nie ma kopa.

Egr lekko pyka, buczy. Czy to normalne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy tą sztange od turbo zaciąga podciśnienie jak zapalisz silnik a powinno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Osobiście stawiam na przepływomierz, tylko ten drugi błąd też znikąd się nie bierze. Tylko jedna rzecz mnie zastanawia, czy oddawałeś auto pod tym względem sprawne? Bo skoro tak, to coś tam zmajstrowali, być może jakiś przewód podciśnienia/kolanko jest naderwany albo jak odpalali to plakiem przez przepływkę i poszła... Różne cuda już widziałem w warsztatach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak oddawalem auto to wszystko bylo Okej.

Koledzy! Wiem zeby go sprawdzic na komputerze, auto jest po wymianie pompy wtryskowej a bledy mam :

P0115, P1125,P1635,P0725,P1325,P0400. Niestety Wymienilem dzisiaj egr i dalej nic chyba sie zaplacze na smierc.

Edytowano przez hader

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widać to trochę się nazbierało i to nic dobrego... Na Twoim miejscu nawet bym nie odbierał takiego auta skoro wcześniej wszystko było w porządku. Wychodzi na czujnik obrotów wału, czujnik 2 pinowy cieczy, podciśnienie nie domaga, świeca żarowa i wcześniej wspomniany przepływomierz? Coś nie pasuje....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze bledy wyskoczyly po wyjechaniu z warsztatu odstawilem na reklamacje, wymienili swiece ale niestety po 20km nie pomoglo, teraz nie chca auta przyjac bo przeciez jezdzi i odpala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A te błędy masz obecne cały czas?? czy tylko zapamiętane?? U mnie jak wysiadła przepływka (po czyszczeniu zresztą) to miałem check cały czas i maks. 90 km/h osiągałem. Sprawdziłeś przewody podciśnienia?? Może twoje mechaniory coś źle podłaczyli?

Warto sprawdzić filterki u dołu elektrozaworów, u mnie kiedyś ten przy turbinie był przypchany błotem i turbo nie ładowało.

Podciśnienie to podstawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wymienili Ci EGR czy elektrozawór od EGR? Poza tym na jakiej podstawie to zrobili?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego @

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

odpisałem ci w innym twoim temacie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

na temat P0725 czyli czujnika obrotów wału bo tam coś majstrowałeś i tylko te błędy miałeś P0725 i P1325 i potem ci wyskoczyły inne błędy czyli coś rozłączyłeś niechcący.Widocznie nie czytasz podpowiedzi tylko zakładasz nowy temat.

0115 Czujnik temperatury silnika

P1125 - Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 lub 2.

Na początku należy sprawdzić układ podciśnieniowy - szczelności,wartości samego podciśnienia. W tym silniku to podstawa! Jeśli oscyluje na poziomie 0,7 - 1 bar - to OK. Następnie sprawdzamy zaworki sterujące - a jest tam ich przynajmniej 3 sztuki... Czyli - rozłączamy wtyczkę od zaworu np. turbiny, uruchamiamy silnik i na zawór podajemy 12V - polaryzacja nie ma znaczenia. Jeśli cięgno turbiny się przesunie w skrajną pozycję - zawór OK, jeśli nie to jest uszkodzony lub nie ma podciśnienia.

1635 Układ podgrzewania świec żarowych

P0725,tu czujnik obrotu wału do wymiany lub kontakt na wtyku poprawić.

P1325 tu wskazuje na czujnik spalania stukowego może źle odczytałeś nr.może był P1335 ty nie masz tego czujnika stukowego.

P1335 wiąże sie z błędem impulsów podawanych z czujnika obrotu wału do sterownika pompy.

P0400 ogłólny błąd podciśnienia,pompa vacum,węzyki,kolanka to wiąże sie z błędem P1125

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do przepływomierza weź go wyjmij i zobacz czy termistor (ten drucik w środku) nie jest czasem pęknięty. Jeśli jest to wymiana tego termistora bądź całej przepływki. Ja tak samo miałem, że auto w ogóle kopa nie miało i pomogła mi wymiana przepływki, termistora nie mogłem nigdzie dostać. Na szrocie dostaniesz ten wkład.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam problem z błędem P0400. Na wolnych obrotach lub podczas jazdy zapala się check (auto słabnie). Po mocniejszym wciśnięciu gazu gdy silnik musi ciągnąć check gaśnie, auto dostaje kopa do momentu kiedy nie puszczę z gazu. Sprawdzałem egr odpinając od niego wężyk i zasysając powietrze jednak żadnego oporu nie ma. Wykręciłem go nacisnąłem grzybek i zatkałem wejście podciśnienia jednak grzybek swobodnie wrócił na swoje miejsce. Pod egr-em na wężu od ic była plama takiej olejopodobnej mazi (trudnej do zmycia z rąk). W op-comie w blokach pomiarowych zauważyłem że w tabelce ,,pulse ratio solenoid boost pressure" (na wolnych obrotach) pokazuje 65% po wyskoczeniu checka 30%. Koledzy napiszcie mi czy dobrze sprawdziłem ten zawór i ewentualnie czy z frontery poliftowej 2,2dti podejdzie taki zawór (plastikowy). Silnik Y20dth.

Edytowano przez sławek_285

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Generalnie dobrze sprawdziłeś EGR. Więc jest duże prawdopodobieństwo, że to to.

Jeżeli EGR masz metalowy to tylko metalowy ci podejdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego! Tak mi się wydaje że to on, ale nie mam jak podmienić, jedynie z frontery, tylko nie wiem jaki tam jest. Jutro zobacze. Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czyli do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam! Po wymianie zaworu egr wszystko wróciło do normy. Problem rozwiązany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×