Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
FiLiPeKkkkkk

1.6 16V X16XEL Zerwany rozrząd

Recommended Posts

Witam.

Pisałem niedawno o mojej nie dającej się odpalić viki, myślałem, że to zatarty silnik, a okazało się, że to zerwany rozrząd.

W zasadzie chciałbym zapytać jak to wygląda od strony technicznej. Niby wszędzie czytam o tej głowicy do wymiany tudzież do innych bardzo kosztownych napraw. Czy jest jakaś szansa, że nic poważnego się nie stało?

Tym bardziej, że nie stało się to w czasie jazdy, Od kilku dni viki stała nieużywana pod blokiem, chciałem odpalić i bach,

game over...

Jeżeli natomiast okaże się, że jednak jest potrzebna kosztowna naprawa, to co robić? Czy wydawać 1000-1500?

Auto warte może 3500zł. Załamka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napiszę Ci jak to wygląda cenowo do

Please login or register to see this link.

Opel 1.6 16V a mianowicie :

Głowica silnika : Remont kapitalny : komplet uszczelek i śrub : 450 zł

popychacze hydrauliczne : 688 zł

zawory : 580 zł

prowadnice : 200 zł

Blok silnika : : komplet uszczelek i śrub : 260 zł

tłoki : 720 zł

pierścienie : 240 zł

panewki główne : 180 zł

panewki korb. : 102 zł

Osprzęt silnika : napęd rozrządu + pompa wody : 580 zł

Robocizna : regeneracja głowicy : 400 zł

szlif bloku : 300 zł

szlif wału : 300 zł

demontaż i montaż : 1200 zł

SUMA : 6200

Głowica silnika : Mały remont komplet uszczelek : 450 zł

popychacze hydrauliczne : 688 zł

Blok silnika : komplet uszczelek i śrub : 260 zł

pierścienie : 240 zł

Osprzęt silnika : napęd rozrządu + pompa wody : 580 zł

Robocizna : regeneracja głowicy : 550 zł

demontaż i montaż : 1200 zł

Suma : : 3968 zł

Puenta jest taka : " Remont jest droższy niż kupno używanego silnika, ale przywraca mu sprawność na wiele lat "

Źródło : gazeta Motor.

Skopiowałem swój poprzedni tekst, który był w innym dziale. Ceny są warszawskie oczywiście wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po co ciągle wklejacie ten kosztorys skoro on jest mocno przesadzony. Oczywiście lepiej jest sobie wyremontowac silnik niż kupic uzywkę bo nie wiesz co trafisz. Ja swój wyremontowałem rok temu, jeżdżę na syntetyku Motula i jestem zadowolony. Przy niedawnych mrozach dochodzących prawie do -20 odpalał za pierwszym strzałem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepiej zakupić silnik używkę z jakiegoś auta po wypadku z dobrego źródła. Nie od handlarza z giełdy tylko od chłopa z podwórka który ma całe auto na części po dachu albo coś w ten deseń, nawet kupić całe na części przełożyć motor i cieszyć się autem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:"> co się jeszcze nada można sobie wyjąć resztę na złom żeby trochę pokryć koszty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie wklejacie, tylko wklejam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

bo się zapytał w poście co robić, to mu wstawiłem na co musi się przygotować przy generalnym remoncie

i przy małym remoncie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie Ty pierwszy na tym forum to wklejasz, już to było kilka razy wklejane jak nie kilkanaście. Wklejane przez osoby które takiego remontu nie robiły, bo gdyby robiły to by wiedziały, że kosztorys mocno zawyzony

tyle ja zapłaciłem

- śruby głowicy 90 zł

- zestaw uszczelek głowicy 350 zł

- pasek rozrządu 70 zł

- uszczelka wału korbowego 15 zł

- rolki prowadzące 270 zł

- pompa wody 135 zł

- popychacze zaworowe 6x45zł= 270zł

- regeneracja głowicy 500 zł

- olej 80 zł

- filtr oleju 9 zł

- robocizna 700 zł

A zrobienie pierścienie mnie wyniosło:

- zestaw pierścieni 240 zł

- uszczelka miski olejowej 40 zł

- materiały pomocnicze(nie pamiętam co to było xD) 20 zł

- robocizna 200 zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

remont Cie wyjdzie drożej ale wiesz co masz i jakiś czas pojeździsz chociaż wrzucenie drugiego motoru zakładając, że jest sprawny ale i tak trzeba będzie w nim od razu wymienić rozrząd, olej itp + robocizna za przerzucenie jeśli nie ogarniesz tego sam i jeszcze zapewne kilka drobiazgów wyjdzie w trakcie więc nie wiem czy to sie opłaca.

Jeśli zerwałeś przy kręceniu możliwe że uszkodzenia nie są duże ale bez rozebrania nie ma co sie nad tym modlić i myśleć, że będzie dobrze i tanio. Nie liczyłbym też na to że razem z robocizną zamkniesz sie w 1500.

A to co tu ktoś wyżej wklejał to wybujane dane w praktyce zupełnie inaczej to kosztuje. Wszystko zależy od uszkodzeń, od tego czy tłoki dostały i trzeba robić dół i od marki. Inaczej kosztują części do opla a inaczej np. do rovera i nie można tego porównać w taki ogólny sposób.

Edited by dawid7272

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...