Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
FiLiPeKkkkkk

1.6 16V X16XEL Zerwany rozrząd

Polecane posty

Witam.

Pisałem niedawno o mojej nie dającej się odpalić viki, myślałem, że to zatarty silnik, a okazało się, że to zerwany rozrząd.

W zasadzie chciałbym zapytać jak to wygląda od strony technicznej. Niby wszędzie czytam o tej głowicy do wymiany tudzież do innych bardzo kosztownych napraw. Czy jest jakaś szansa, że nic poważnego się nie stało?

Tym bardziej, że nie stało się to w czasie jazdy, Od kilku dni viki stała nieużywana pod blokiem, chciałem odpalić i bach,

game over...

Jeżeli natomiast okaże się, że jednak jest potrzebna kosztowna naprawa, to co robić? Czy wydawać 1000-1500?

Auto warte może 3500zł. Załamka...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napiszę Ci jak to wygląda cenowo do

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Opel 1.6 16V a mianowicie :

Głowica silnika : Remont kapitalny : komplet uszczelek i śrub : 450 zł

popychacze hydrauliczne : 688 zł

zawory : 580 zł

prowadnice : 200 zł

Blok silnika : : komplet uszczelek i śrub : 260 zł

tłoki : 720 zł

pierścienie : 240 zł

panewki główne : 180 zł

panewki korb. : 102 zł

Osprzęt silnika : napęd rozrządu + pompa wody : 580 zł

Robocizna : regeneracja głowicy : 400 zł

szlif bloku : 300 zł

szlif wału : 300 zł

demontaż i montaż : 1200 zł

SUMA : 6200

Głowica silnika : Mały remont komplet uszczelek : 450 zł

popychacze hydrauliczne : 688 zł

Blok silnika : komplet uszczelek i śrub : 260 zł

pierścienie : 240 zł

Osprzęt silnika : napęd rozrządu + pompa wody : 580 zł

Robocizna : regeneracja głowicy : 550 zł

demontaż i montaż : 1200 zł

Suma : : 3968 zł

Puenta jest taka : " Remont jest droższy niż kupno używanego silnika, ale przywraca mu sprawność na wiele lat "

Źródło : gazeta Motor.

Skopiowałem swój poprzedni tekst, który był w innym dziale. Ceny są warszawskie oczywiście wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po co ciągle wklejacie ten kosztorys skoro on jest mocno przesadzony. Oczywiście lepiej jest sobie wyremontowac silnik niż kupic uzywkę bo nie wiesz co trafisz. Ja swój wyremontowałem rok temu, jeżdżę na syntetyku Motula i jestem zadowolony. Przy niedawnych mrozach dochodzących prawie do -20 odpalał za pierwszym strzałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lepiej zakupić silnik używkę z jakiegoś auta po wypadku z dobrego źródła. Nie od handlarza z giełdy tylko od chłopa z podwórka który ma całe auto na części po dachu albo coś w ten deseń, nawet kupić całe na części przełożyć motor i cieszyć się autem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:"> co się jeszcze nada można sobie wyjąć resztę na złom żeby trochę pokryć koszty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

nie wklejacie, tylko wklejam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

bo się zapytał w poście co robić, to mu wstawiłem na co musi się przygotować przy generalnym remoncie

i przy małym remoncie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie Ty pierwszy na tym forum to wklejasz, już to było kilka razy wklejane jak nie kilkanaście. Wklejane przez osoby które takiego remontu nie robiły, bo gdyby robiły to by wiedziały, że kosztorys mocno zawyzony

tyle ja zapłaciłem

- śruby głowicy 90 zł

- zestaw uszczelek głowicy 350 zł

- pasek rozrządu 70 zł

- uszczelka wału korbowego 15 zł

- rolki prowadzące 270 zł

- pompa wody 135 zł

- popychacze zaworowe 6x45zł= 270zł

- regeneracja głowicy 500 zł

- olej 80 zł

- filtr oleju 9 zł

- robocizna 700 zł

A zrobienie pierścienie mnie wyniosło:

- zestaw pierścieni 240 zł

- uszczelka miski olejowej 40 zł

- materiały pomocnicze(nie pamiętam co to było xD) 20 zł

- robocizna 200 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

remont Cie wyjdzie drożej ale wiesz co masz i jakiś czas pojeździsz chociaż wrzucenie drugiego motoru zakładając, że jest sprawny ale i tak trzeba będzie w nim od razu wymienić rozrząd, olej itp + robocizna za przerzucenie jeśli nie ogarniesz tego sam i jeszcze zapewne kilka drobiazgów wyjdzie w trakcie więc nie wiem czy to sie opłaca.

Jeśli zerwałeś przy kręceniu możliwe że uszkodzenia nie są duże ale bez rozebrania nie ma co sie nad tym modlić i myśleć, że będzie dobrze i tanio. Nie liczyłbym też na to że razem z robocizną zamkniesz sie w 1500.

A to co tu ktoś wyżej wklejał to wybujane dane w praktyce zupełnie inaczej to kosztuje. Wszystko zależy od uszkodzeń, od tego czy tłoki dostały i trzeba robić dół i od marki. Inaczej kosztują części do opla a inaczej np. do rovera i nie można tego porównać w taki ogólny sposób.

Edytowano przez dawid7272

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×