Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

vikilodz

Gdzie szukać problemu ręce opadają a auto ściąga !!!

Recommended Posts

Witam mam taki problem po wymianie felg na alu ściąga mnie strasznie w lewo ... żeby jechać prosto musiałem mieć lekko skręcona kierownice i ją trzymać...po założeniu stalowych było podobnie lecz mniej ściągało pojechałem na zbieżność i geometrie ustawili mi chodź było ok (granicach normy) ale i tak skorygowali i jest idealnie (robił znajomy wiec ufam) a polepszyło się tylko to ze jadąc prosto miałem kierownice prosto lecz malutka dziurka kamyczek koleina czy coś i kierownica leci w jedna stronę i auto skręca...teraz założyłem stalowe i mam lekko skręcona kiere żeby jechać prosto jak wyprostuje ściąga w prawo (albo już sie pogubiłem , bo może wcześniej tez w prawo ehhh)... auto nie było "bite"zawieszenie sprawdzone ... auto jeździło jak po sznurku zaczęło się to po zmianie na alu i tak zostało nawet na stalowych

-zbieżność ustawiona

-opony nie są starte sciachane

-zawieszenie sprawdzone

-hamulce nie blokują

Kolega ze stacji diagnostycznej rozkłada ręce nie potrafi wskazać przyczyny

znajomy mechanik zwala winę na koła lecz pamiętajmy ze wcześniej na tych kołach było dobrze..

Opel vectra b 1,8 16v 98r sedan

Moze ktoś z was koledzy pomoże podpowie coś doradzi każda rada będzie może na wagę złota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego przyczyna tkwi w wybitym drązku kierowniczym. Ja tez tak miałem kiedyś i musiałem korygować kierownicą zeby jechał prosto, zresztą teraz mam ponownie bo sie juz drążek z drugiej strony wybił, ale to tylko do środy bo idzie na wymianę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale czy na szarpakach nie wyszło by to ? jak to zdiagnozować samemu? optycznie będzie widać??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak na szarpakach powinno to wyjść. Sam na podnośniku nic nie zobaczysz, jedynie możesz wyczyć jak jezdzisz autem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mialem podobnie jak ty z dnia na dzien zaczelo mnie sciadac w lewo i to ostro. U mnie okazlo sie ze lozysko amortyzatora sie rozsypalo. I poduszka amortyzatora zamiast chodzic po lozysku chodzila po jego obudowie i sie zacinala na niej. Po wymianie kompletu problem odrazu zniknal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam podobny problem tylko że przy ruszaniu ściąga mnie ostro na lewo w czasie jazdy też ściąga na lewo ale delikatnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a jak hamujesz? może Ci trzyma jeden toczek ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy zmieniałeś same felgi czy felgi z oponami?

prosta sprawa do sprawdzenia - zamienić koła na przedniej osi stronami,nie zwracając uwagi czy opony są kierunkowe czy nie i zobaczyć jak zachowa się auto,jeżeli zacznie ściągać w stronę przeciwną winne są opony,może zostały pomylone przy montażu z felg alu na stal,jeśli nie pomoże wklej wydruk z geometrii to zobaczymy co i jak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam wydruku bo tak jak pisałem robił to znajomy na tzw fuche ... opony mam na stalowych i na alusach inne... alusy to chyba latem założę dopiero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to głupie, co napiszę, ale jak mnie ściągało, też długo szukałem przyczyny. Okazało się, że wystarczyło zamienić przednie opony, bo miałem bieżniki zamiast do drogi, to odwrotnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Czyli przełożyłem koła prawe na lewe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale ja mam kierunkowe z przodu opony prawie nówki .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź tuleje na wahaczach oraz sworznie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

-zbieżność ustawiona

-zawieszenie sprawdzone

auto było na szarpakach jest ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niestety jesli nic to nie dało to poprostu może masz tak jak ja, czyli zjechaną zębatkę na maglownicy i tam jest luz. U mnie mechanik wykrył ten luz dopiero po zmianie drążka po czym powiedział że wymienił "dobre na nowe".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja z poprzednim samochodem miałem tak , że 10 mechanizatorów go oglądało , stacja diagnostczna i zawsze mówili maglownica...

dopiero kumpel który zna się powiedział że to tuleje na wahaczach- podniósł cały przód złapał za koło i pokazał mi jak ono chodzi i gdzie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zamień się z kimś na całe koła.

Weź załóż od kogoś koła gdzie nie ściąga a swoje koła daj komuś na próbę.

poza tym przyjrzał bym się przegubom

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Z kołami miałem już taki problem - nówki a ściągały niemiłosiernie i sprawa wylądowała w sądzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z oponami to różnie bywa miałem ładne nie pościnane zimówki i ściągało w lewo. Zamiana stronami i ściągało w prawo. Potem ściągnąłem koła na lato a następnej zimy już jechały prosto

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już kilka razy złapałem się na nowych oponach które miały wadę fabryczną i auto latało raz w lewo raz w prawo, najlepszym i najtańszym rozwiązaniem jest to co zostało napisane przez "kaloryna" zamień przednie koła miejscami nawet jeśli masz opony kierunkowe zobaczysz czy coś się zmieni, jeżeli tak to znalazłeś winowajce jeśli nie to szukasz dalej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

a historia ogólnie wygląda tak

Auto kupiłem jakieś 4mc temu auto jak po sznurku nic nie puka stuka i dla bajerka kupiłem sobie alufelgi ładne sprawdzone proste założyłem je i zaczęło ściągać wiec pojechałem na stacje podpąpować i dalej nic żeby jechać prosto musiałem mieć kierownice skręcona i JA TRZYMAĆ! wiec założyłem z powrotem stalowe i ściąga znowu ale kierownice mam prostą chociaż i nei muszę trzymać...pijechalem na zbierznosc ustawili jest ok jadę kierownica prosto mała dziurka kamyk od razu skręca ... teraz na zimę założyłem znowu stalowe i jak by 360* kierownice muszę mieć skręcona by jechać prosto jak wyprostuje ściąga....

Streszczenie :

zakup auta = wszystko idealnie jazda na wprost itd

zakup felg = wszystko szlak trafił

na alu kierownica skręcona jadę na wprost - na stalowych lekko ściąga ale kiera a prosta

po geometri

na aul kierownica prosta (kamyk odbija) na stalowych kierownica skręcona jadę prosto

już głupi jestem czy geometrie ustawia się dla koła czy dla auta ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla koła a raczej kół , inaczej ustawisz geometrie dla 205/55/16 a inaczej dla 215/45/17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opony na salowych i alu takie same (tzn 195 65 15)... mam astrę f i tam miałem już wszystkie chyba koła jakie wejdą począwszy od 215 60 15 do 135 80 13 ale nigdy nie robiłem zbieżności ....

Edited by vikilodz

Share this post


Link to post
Share on other sites

a sprawdzałeś krzyżak w kierownicy. Jeśli to nie krzyżak to chyba maglownica bo skoro na obydwu kompletach kół jest to samo....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jest tak samo tak jak pisałem na jednych gorzej na drugich lepiej.Pierw jezdzilem na stalowych bolo miodzio po zmianie na alu kierownica skrecona = jazda prosto(i trzymanie jej) zmiana na stalowe kierownica prosto leciutko sciaga po geometri kiera prosto na alu a na stalowych skrecona lekko

Share this post


Link to post
Share on other sites

miałem taki przypadek ze jedne mocowanie maglownicy do budy pękło i były podobne objawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest to widoczne? jak doszedłeś ze to to ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...