Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

vikilodz

Gdzie szukać problemu ręce opadają a auto ściąga !!!

Polecane posty

Witam mam taki problem po wymianie felg na alu ściąga mnie strasznie w lewo ... żeby jechać prosto musiałem mieć lekko skręcona kierownice i ją trzymać...po założeniu stalowych było podobnie lecz mniej ściągało pojechałem na zbieżność i geometrie ustawili mi chodź było ok (granicach normy) ale i tak skorygowali i jest idealnie (robił znajomy wiec ufam) a polepszyło się tylko to ze jadąc prosto miałem kierownice prosto lecz malutka dziurka kamyczek koleina czy coś i kierownica leci w jedna stronę i auto skręca...teraz założyłem stalowe i mam lekko skręcona kiere żeby jechać prosto jak wyprostuje ściąga w prawo (albo już sie pogubiłem , bo może wcześniej tez w prawo ehhh)... auto nie było "bite"zawieszenie sprawdzone ... auto jeździło jak po sznurku zaczęło się to po zmianie na alu i tak zostało nawet na stalowych

-zbieżność ustawiona

-opony nie są starte sciachane

-zawieszenie sprawdzone

-hamulce nie blokują

Kolega ze stacji diagnostycznej rozkłada ręce nie potrafi wskazać przyczyny

znajomy mechanik zwala winę na koła lecz pamiętajmy ze wcześniej na tych kołach było dobrze..

Opel vectra b 1,8 16v 98r sedan

Moze ktoś z was koledzy pomoże podpowie coś doradzi każda rada będzie może na wagę złota.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego przyczyna tkwi w wybitym drązku kierowniczym. Ja tez tak miałem kiedyś i musiałem korygować kierownicą zeby jechał prosto, zresztą teraz mam ponownie bo sie juz drążek z drugiej strony wybił, ale to tylko do środy bo idzie na wymianę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale czy na szarpakach nie wyszło by to ? jak to zdiagnozować samemu? optycznie będzie widać??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak na szarpakach powinno to wyjść. Sam na podnośniku nic nie zobaczysz, jedynie możesz wyczyć jak jezdzisz autem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobnie jak ty z dnia na dzien zaczelo mnie sciadac w lewo i to ostro. U mnie okazlo sie ze lozysko amortyzatora sie rozsypalo. I poduszka amortyzatora zamiast chodzic po lozysku chodzila po jego obudowie i sie zacinala na niej. Po wymianie kompletu problem odrazu zniknal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem tylko że przy ruszaniu ściąga mnie ostro na lewo w czasie jazdy też ściąga na lewo ale delikatnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a jak hamujesz? może Ci trzyma jeden toczek ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy zmieniałeś same felgi czy felgi z oponami?

prosta sprawa do sprawdzenia - zamienić koła na przedniej osi stronami,nie zwracając uwagi czy opony są kierunkowe czy nie i zobaczyć jak zachowa się auto,jeżeli zacznie ściągać w stronę przeciwną winne są opony,może zostały pomylone przy montażu z felg alu na stal,jeśli nie pomoże wklej wydruk z geometrii to zobaczymy co i jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mam wydruku bo tak jak pisałem robił to znajomy na tzw fuche ... opony mam na stalowych i na alusach inne... alusy to chyba latem założę dopiero

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może to głupie, co napiszę, ale jak mnie ściągało, też długo szukałem przyczyny. Okazało się, że wystarczyło zamienić przednie opony, bo miałem bieżniki zamiast do drogi, to odwrotnie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Czyli przełożyłem koła prawe na lewe

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale ja mam kierunkowe z przodu opony prawie nówki .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź tuleje na wahaczach oraz sworznie..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

-zbieżność ustawiona

-zawieszenie sprawdzone

auto było na szarpakach jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No niestety jesli nic to nie dało to poprostu może masz tak jak ja, czyli zjechaną zębatkę na maglownicy i tam jest luz. U mnie mechanik wykrył ten luz dopiero po zmianie drążka po czym powiedział że wymienił "dobre na nowe".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja z poprzednim samochodem miałem tak , że 10 mechanizatorów go oglądało , stacja diagnostczna i zawsze mówili maglownica...

dopiero kumpel który zna się powiedział że to tuleje na wahaczach- podniósł cały przód złapał za koło i pokazał mi jak ono chodzi i gdzie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

zamień się z kimś na całe koła.

Weź załóż od kogoś koła gdzie nie ściąga a swoje koła daj komuś na próbę.

poza tym przyjrzał bym się przegubom

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Z kołami miałem już taki problem - nówki a ściągały niemiłosiernie i sprawa wylądowała w sądzie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z oponami to różnie bywa miałem ładne nie pościnane zimówki i ściągało w lewo. Zamiana stronami i ściągało w prawo. Potem ściągnąłem koła na lato a następnej zimy już jechały prosto

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już kilka razy złapałem się na nowych oponach które miały wadę fabryczną i auto latało raz w lewo raz w prawo, najlepszym i najtańszym rozwiązaniem jest to co zostało napisane przez "kaloryna" zamień przednie koła miejscami nawet jeśli masz opony kierunkowe zobaczysz czy coś się zmieni, jeżeli tak to znalazłeś winowajce jeśli nie to szukasz dalej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a historia ogólnie wygląda tak

Auto kupiłem jakieś 4mc temu auto jak po sznurku nic nie puka stuka i dla bajerka kupiłem sobie alufelgi ładne sprawdzone proste założyłem je i zaczęło ściągać wiec pojechałem na stacje podpąpować i dalej nic żeby jechać prosto musiałem mieć kierownice skręcona i JA TRZYMAĆ! wiec założyłem z powrotem stalowe i ściąga znowu ale kierownice mam prostą chociaż i nei muszę trzymać...pijechalem na zbierznosc ustawili jest ok jadę kierownica prosto mała dziurka kamyk od razu skręca ... teraz na zimę założyłem znowu stalowe i jak by 360* kierownice muszę mieć skręcona by jechać prosto jak wyprostuje ściąga....

Streszczenie :

zakup auta = wszystko idealnie jazda na wprost itd

zakup felg = wszystko szlak trafił

na alu kierownica skręcona jadę na wprost - na stalowych lekko ściąga ale kiera a prosta

po geometri

na aul kierownica prosta (kamyk odbija) na stalowych kierownica skręcona jadę prosto

już głupi jestem czy geometrie ustawia się dla koła czy dla auta ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla koła a raczej kół , inaczej ustawisz geometrie dla 205/55/16 a inaczej dla 215/45/17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Opony na salowych i alu takie same (tzn 195 65 15)... mam astrę f i tam miałem już wszystkie chyba koła jakie wejdą począwszy od 215 60 15 do 135 80 13 ale nigdy nie robiłem zbieżności ....

Edytowano przez vikilodz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzałeś krzyżak w kierownicy. Jeśli to nie krzyżak to chyba maglownica bo skoro na obydwu kompletach kół jest to samo....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie jest tak samo tak jak pisałem na jednych gorzej na drugich lepiej.Pierw jezdzilem na stalowych bolo miodzio po zmianie na alu kierownica skrecona = jazda prosto(i trzymanie jej) zmiana na stalowe kierownica prosto leciutko sciaga po geometri kiera prosto na alu a na stalowych skrecona lekko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miałem taki przypadek ze jedne mocowanie maglownicy do budy pękło i były podobne objawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jest to widoczne? jak doszedłeś ze to to ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×