Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

cienki2225

mieki pedał sprzegła . wpadający pedał sprzegła

32 posts in this topic

Posted (edited)

witam panowie . mam problem w zeszlym roku pojawił sie on i do tej pory nie moge sie go pozbyc , mianowicie ; pedał sprzegła jest mikki i sprzegło łapie dosc nisko i czuje ze nie wysprzegla do konca , czsem problem z wbiciem biegu , jak sie troszke pojezdzi po miescie robi dobrze i jest wszystko ok , ale jak np stane w korku i postoje na półsprzegle to juz jest problem znowu , trzeba popompowac pedałem zeby wróciło do normy . juz poprostu nie wiem co to moze byc , wysrzeglik wymieniony , pompka sprzegła tez , całe sprzegło (tarcza + docisk) tak ok lutego 2012 r , odpowietrzone ze 3 razy . aa problem powrócił znowu jak sie zrobiło zimno .juz normalnie trace cierpliwosc . z tego co ktos mi tam gdzies powiedział to ze sie sprzegło zapowietrza , przez wadliwe , ztwardniałe oringi na połączeniach przewodów . POMOCY . i prosze o szybką odpowiedz . dziekuje .

Edited by cienki2225
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem może być w przewodzie, pompce lub wysprzęgliku. Zobacz czy nie jest wilgotno na łączeniach przewodu, przy pompce i na łączeniu skrzyni. Jaką pompkę i wysprzęglik zakładałeś?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

nowe . zamiennik . obiawy pokazały sie zimą teraz i wczesniej , takie same przed wymianą jak i po wymianie .

Edited by cienki2225
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odrazu po wymianie czy jakiś czas był spokój? Jakiej firmy ten zamiennik?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

niepamietam jakiej firmy . tanie nie były . popsuło sie na zime pod koniec zimy zrobiłem wszystko . cały czas było dziwne raz chodilo miekko raz twardo , a teraz zima i znowu zaczeło nawalac , obiawy takie same jak przed wymianą . gadałem z mechanikiem takim co sie oplami zajmuje i gadałem z gosciem w serwisie w dzile czesci to podobno ludzie kupują zestawy nowych gumek na łączenia przewodów , koszt nie dózy ok 40-50 zł ale chciałem popytac czy ktos jeszcze taki przypadek miał .

Edited by cienki2225
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie ubywa płynu to raczej pompka. Objawy są takie jak przy zapowietrzeniu. Sprzęgło odpowietrzałeś sam?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

sam . prowadze warsztat samochodowy , i raczej troche pojecia mam . ale z takim przypadkiem sie nie spotkałem .

pompka raczej to chyba nie . byly 3 , najpierw 2 uzywki potem poszła nowa . i za kazdym razem na początku po odpowietrzeniu jest ok . dopiero po czasie sie lipa robiła . i tylko zimą .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

ja miałem bardzo podobnie, ale u mnie trosze na łączeniu skrzyni z silnikiem kapało (kropla na 2-3 dni) niestety okazało się że to wysprzęglik, ja wymieniłem na Luk'a i problem ustał, często tu powtarzają że zamienniki nie są wskazane, więc może tu jest problem?

było u mnie dokładnie jak mówisz, po odpowietrzeniu ok kilka dni nawet więcej a później było coraz gożej, pedał wpadał luźno dopiero na końcu był opór.

Edited by Lesiu1123
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Płynu ze zbiorniczka ubywa?

Ja bym jeszcze przewody sprawdzil, mialem takie objawy jak opisujesz wlasnie (tyle ze u mnie to po wymianie skrzyni bylo)ale u mnie na pół sprzegle to z 5 sekund moglem postac bo pozniej juz skejało. Historia inna ale moze warto by to sprawdzic skoro wszystkie potencjalnie wadliwe elementy wymieniles.

Edited by Dan_LDZ
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

no teraz jak sie zrobiło zimno , to tak ze 2mm w zbiorniczku , . no ja tez moge postac troche na sprzegle i jak postoje to nie zawsze zotaje miekki pedał .

dodam jeszcze ze ciezko sie zapinał nam ten przewód na ptym przewodzie przy skrzyni .dopiero jak troszke oliwki do oringów dalismy to sie zatrzasnęło

Edited by cienki2225
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może spróbuj wymienić te oringi na początek. To w sumie najłatwiejsza sprawa. Jeśli podczas trzymania sprzęgła samochód zaczyna ruszać to musi mieć gdzieś wyciek. Chyba że pompka sprzęgła przepuszcza wewnątrz

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to na pewno pompka kolego też miałem takie objawy wymieniałem pompkę już 3x, często jest to robione dużo o tym czytałem rozcinałem stare pompki i wygląda to tak jakby płyn był jakiś żrący i niszczy uszczelniacze na pompce

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:"> wiem że to głupie ale tak to wygląda....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

aa pytanie takie jeszcze , czy w viki da sie przerobic sprzegło hydrauliczne na mechaniczne ( takie na linke ) ??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślałem o tym jak wymieniałem skrzynie f18 na f16 z daewoo. W f18 jest uchwyt i miejsce na widełki z łożyskiem i pasowały by ze skrzyni f16 lub d16 z daewoo ale nie wiem jak później z odległością od docisku a pedał i linka to by musiała być jakaś rzeźba....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da sie, przynajmniej proponowal mi to moj mechanik, niestety skrzynie d16 zakupilem bez widełek (bo chyba o to mu chodzilo mowiac ze czegos brakuje) i pozniej juz byl problem z dokupieniem bo chcieli tylko cala skrzynie mi sprzedac. Mi troche zalezalo na czasie wiec wpakował stare graty z f18 do f16 i jazda.

Co juz ci sie widze pomysly skonczyly w szukaniu przyczyny nieszczelnosci?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamiast zmieniać na linkę, to przerzuccie sobie mechanizm wysprzęglania z lanosa, wysprzęglik na wierzchu, w razie awarii 10 min i wymienione wraz z odpowietrzeniem.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

No o tym mowa własnie była (przynajmniej ja tak sadzilem)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> No i ta ce na za wysprzeglik do lanosa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

Please login or register to see this quote.

Dokładnie tak, to jest najlepsze rozwiązanie

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie przesadzajcie. Mam 12 letni samochód i miesiąc temu wymieniłem wysprzęglik, ale nie z tego powodu że padł tylko profilaktycznie bo zmieniałem tarczę i docisk. Podejrzewam że ten wysprzęglik przeżyje ten samochód więc moim zdaniem nie warto dłubać

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to jak dam mechanizm wysprzeglania z lanosa . to skrzynie musze tez zmienić ?? na jaką ??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaką masz?? jeśli f18 to nie. Skoro wysprzęglik hydrauliczny z VB pasuje do skrzyni f16 z DAEWOO to i wysprzęglik z DAEWOO będzie pasował do f18

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_haha.gif" alt=":haha:">

nie robiłem tego ale na 99% tak

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lanosowy pasuje do D16, F16, F18, F20, D20

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli kupuje wysprzeglik , widełki z łozyskiem , i montuje w obecnej oploskiej skrzyni ?? tak ?? dobrze zrozumiałem ??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze. Tylko trochę roboty z wyjęciem skrzyni w VB

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

no wiem , juz to robiłem , nie raz , nie dwa , pare było .

no dzis powymieniałem oringi . powiem tak ,na pierwszy żut oka wyglądały dobrze ale po ich zdemontowaniu wyglądały nieciekawie , wrecz strasznie . teraz narazie jest dobrze , pojezdze i poczekam na efekty . dam znac o wyniku .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.