Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Janus

Swap C20NE do VB

Recommended Posts

Witam!

Poprosze znawcow VB ktorzy przerzucali juz troche silnikow w swoich Vectrach o konsultacje w temacie:

Co kupic z VB (jaki silnik) zeby sie dalo zmienic go na C20NE bez nadmiernej rzezby?

Zalozenia sa takie: VB ,min 2000r, klima koniecznie, automat mile widziany, silnik to chyba najlepiej X20XEV? Chodzi mi o to, aby skrzynia zostala w VB ta co jest i zeby otwory silnik-skrzynia pasowaly. Chociaz z tego co gdzies czytalem, to ze skrzynia jest np F18 to jeszcze nie znaczy ze w roznych latach, silnikach i modelach Opla nie sa rozne...

Jakie sa szanse ze spasuje silnik ze skrzynia, z buda i jeszcze z wydechem? Problemu z oprzyrzadowaniem i wiazka nie widze - z elektryka sobie na bank poradze. Najgorsze sa zmiany mechaniczne.

A jak z pasowaniem silnika 1,8? Chodzi mi tez o dobranie parametrow silnika (moment i moc) do mozliwosci skrzyni. Moze zamiana silnika 1.8 ecotec na 2.0 z NE tez wchodzi w rachube?

Zapewne skrzynia z C20NE z VA raczej do VB nie podejdzie....

Z gory dziekuje za wszystkie uwagi. Pytania po co mi C20NE prosze sobie darowac - powiedzmy ze chce miec "idiotoodporny" silnik, w ktorym niecale 5tys temu robilem rozrzad i UPG i wiem ze dluuugo pojezdzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie pamietam czy tutaj czy na VU jest VB z c20ne

wiec sie da

ale tam chyba siedzial wczesniej x16szr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na VU była taka rzeźba. Właśnie podstawą było X16SZR. Mówisz że chcesz kupić VB z X20XEV, jaki sens wsadzać tam C20NE? Żeby mieć mniej mocy? Taki swap ma sens w przypadku właśnie posiadania X16SZR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziekuje za odpowiedzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> A prosilem zeby nie pytac "po co". Nie chodzi o moc - jak napisalem wczesniej mam teraz zrobione i sprawdzone C20NE. Samo zrobienie rozrzadu w X20XEV to kolo 1000zl z robota, po ktorej i tak niczego nie bede wiedzial o stanie silnika.

Poszukam jeszcze o tej rzezbie z X16SZR na VU.

Please login or register to see this quote.

Czytalem - Kolega z VU Woj_tek robil takiego swap-a. Zostawil seryjna skrzynie, polosie, wydech od X16SZR. Nie wiem czemu wymienial kolo zamachowe na takie od X17DTL, ale podejrzewam ze chodzilo albo o pasowanie skrzyni-sprzeglo albo zapomnial napisac ze sprzeglo tez przeszlo z Diesla czy tez X16SZR... No ale to pytania do kolegi Woj_tek.

Natomiast mnie interesuja informacje na temat pasowania blokow silnika i skrzyn. W 2000r w VB to X16SZR juz chyba nie bylo wiec zostaja mi silniki 1.6, 1.8 i ew. X20XEV ktory (tak mi sie wydaje) bylby najbardziej P&P

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego vectra z silnikiem albo 1.8 x18xe(bigblog)lub x20xev.Skrzynia biegów zostaje alternator zostaje rozrusznik zostaje ,poduszki zostają nawet jak jest z klimą to będzie pasować, nawet koło pasowe zostaje .Wiązka elektryczna z c20ne .I teraz jest tylko sprawa filtra powietrza ,gdyż w c20ne przepływomierz jest mechaniczny ,nie wiem czy puszka z vectry a bedzie pasować jeśli nie to trzeba montować filtr stożkowy ja tak zrobiłem jak asterkę uzbrajałem w silnik z omegi

Please login or register to see this link.

takie vectry wychodziły seryjnie

Edited by lukaszsolecki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Po swapie poszedlbym w kompa od Astry F 2.0 (podobno przeplywka juz masowa a nie taka z klapka) albo w X20SE - inna przeplywka i czujnik stuku. Ale to nie jest problem. Pytanie czy graty mechaniczne beda pasowaly P&P.

Pisales Lukaszu o przekladaniu osprzetu typu kompresor klimy i altek - a jak z pasem wieloklinowym i jego naciagiem? Bedzie pasowal z XE / XEV?

Share this post


Link to post
Share on other sites

takie jest pasuje z xe/xev Tak tylko jesli zastosujesz komuter z astry to i instalacje z astry ,chociaż jak dobrze pamiętam można zastosować instalacje z viki A jedynie to musisz przylutować dwie kostki jedna to jest od przepływki a druga od czujnika temperatury zasysanego powietrza i zmienić kolejność pinów przy wtyczce komutera ,ale jak coś to zakładaj instalacje z astry c20ne a nie z x20se tam masz już erg oraz immobilajzer a po co ci te ustrojstwa, a poza tym ja mam astre po swapie z c18nz na x20se(omega) na sterowaniu z c20ne(vectra A) i założyłem zwykły stożek do tego biedną elektronikę do gazu i od roku silnik nawet nie zafalował ani się check zaświecił nie gaśnie na luzie i w pięć osób na skrzyni f16 idzie 190km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cos sie wykombinuje z instalacja, natomiast czy to bedzie C20NE z wiazka z Astry czy z Vectry - zobaczymy, ale najpewniejwiazka od razu z Astry i komp z Astry. Bedzie pozniej "miejsce" na wpiecie kompa C20SE lub SER czy cos w tym stylu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to sie dowiedzialem kolejnej nowej rzeczy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> :

Jesli swap na C20NE to silnik biorcy powiniec byc typu "big block", czyli X18XE, Z18XE lub X20XEV. Istotna dla mnie nowoscia bylo to, ze X18XE1 jest "small block"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Biorac pod uwage roczniki Vectry B i montowane silniki, w gre wchodza teraz Z18XE i X20XEV.

Pytanie czy ktos sie orientuje n/t wymiarow dolu silnika? Czy sa one identyczne jak w C20NE? Czlowiek z warsztatu ktory potencjalnie moglby podjac sie takiego swapa zwrocil uwage na jedna dosc istotna rzecz - duze przesuniecie silnika ze skrzynia wzgledem przedniego zawiasu moze bardzo przyspieszyc zuzycie przegubow. Tego chyba kazdy byc chcial uniknac, nie?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z18XE to też small block.

Edited by pudeleQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

bloki w c20ne i x18/20xev są gabarytowo i wizualnie praktycznie takie same

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakie przesunięcie to jest plug&play kurcze chcesz zdjęcie mojej drógiej vectry która w dowodzie ma 2.0 a pod maską 1.6 16v. I sam wyżuciłem x20xev z niej . A co do big blog to chyba słabo czytałeś co ci wcześniej napisałem.Przyprowadz te swoje vectry do mnie nawet może być i 1.6 dokupisz skrzynie z espero lub lanosa .dwie piasty od x18xe i samochód będzie latał .Chyba że kupisz x18xe lub x20xev to trzy dni i samochodem odjeżdzasz (praca po pracy bo na wolnym by to trwało dwa dni)

Edited by lukaszsolecki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A pewnie ze przyprowadze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> jak tylko bede mial ta Vectre czy Astre i kupe kasy na cala operacje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale teraz to wiem ze bedzie to X20XEV - nie chce zmieniac skrzyni, polosi przegubow czy czegos tam...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

może być x18xe (nie x18xe1,ani z18xe)Wtedy tylko wymiana silnika i lekka przeróbka instalacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

po jakiego grzyba zmieniac XEV na NE

jesli kupi z dobrym silnikiem to bez sensu ta opercja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wlasnie, jesli kupie z dobrym

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Daj mi Rafale recepte na 100% sprawdzenie silnika przy zakupie, to nawet przez mysl mi nie przemknie swap

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A tutaj mam jezdzace C20NE po malym remoncie i przy odrobinie szczescia jeszcze dluuugo pojezdzi.

Poza tym lubie ten silnik o charakterystyce prawie Diesla - moment maks przy 2600obr/min. X18XE ma maks przy 3600 - a wartosc teoretyczna ta sama

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiem jak jezdzi NE bo pare lat jezdzilem z nim w VA i jest bardzo dobra konstrukcja, aczkolwiek swoje lata juz ma

to wiec szukaj od razu z padnietym motorem bedzie taniej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A to taki maly OT: A do ktorego roku wypuszczali VB z X18XE? Jak juz kupowac, to cos jak najmlodsze. Raczej minimum 2000r mnie interesowac bedzie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

x18xe do konca 98r

do polowy 2000r byly jeszcze x20xev

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No OK, a powiedzcie mi proszę coś o silniku 2,2l benzyna - jak to się ma do 2,0l bigblock? Bo nie ukrywam że chciałbym auto jak najmłodsze, a skoro X20XEV był tylko do połowy 2000r. ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.2 z22se to juz calkiem inna konstukcja i skrzynia tez jest inna a do tego juz gaz jest elektroniczny wiec kolejna dodatkowa przerobka, nawet chlodnica wody sie nie bedzie nadawala bo nie ma w sobie czujnikow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dzięki Rafale!

A orientuje się może ktoś czy duża będzie różnica w masie silnika C20NE a X20XEV? Dół to prawie to samo, ale jednak głowica w 16V większa więc pewnie cieższa. Kolektor wlotowy tez pewnie ciut inny... ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja swapuje c20ne do corsy zobaczymy jak bedzie jeździć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pogadaj z kolega PtaQ90 bodajze... (nie jestem pewien nick-a). Ma Corse B z C20NE. A nie latwiej bedzie ze small blockiem? Moze jakies Z18XE?

Nie ukrywam ze zaczynam patrzec na mase VB versus VA. Jedno jest pewne - VB jest ciezsza od 100 do 200kg od VA i C20NE bardziej dynamiczne w wiekszej budzie VB nie bedzie

Edited by Janus

Share this post


Link to post
Share on other sites

a zobacz na awaryjność silnikową vectra a jest lepszą konstrucją .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...