Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Janus

Swap C20NE do VB

Polecane posty

Witam!

Poprosze znawcow VB ktorzy przerzucali juz troche silnikow w swoich Vectrach o konsultacje w temacie:

Co kupic z VB (jaki silnik) zeby sie dalo zmienic go na C20NE bez nadmiernej rzezby?

Zalozenia sa takie: VB ,min 2000r, klima koniecznie, automat mile widziany, silnik to chyba najlepiej X20XEV? Chodzi mi o to, aby skrzynia zostala w VB ta co jest i zeby otwory silnik-skrzynia pasowaly. Chociaz z tego co gdzies czytalem, to ze skrzynia jest np F18 to jeszcze nie znaczy ze w roznych latach, silnikach i modelach Opla nie sa rozne...

Jakie sa szanse ze spasuje silnik ze skrzynia, z buda i jeszcze z wydechem? Problemu z oprzyrzadowaniem i wiazka nie widze - z elektryka sobie na bank poradze. Najgorsze sa zmiany mechaniczne.

A jak z pasowaniem silnika 1,8? Chodzi mi tez o dobranie parametrow silnika (moment i moc) do mozliwosci skrzyni. Moze zamiana silnika 1.8 ecotec na 2.0 z NE tez wchodzi w rachube?

Zapewne skrzynia z C20NE z VA raczej do VB nie podejdzie....

Z gory dziekuje za wszystkie uwagi. Pytania po co mi C20NE prosze sobie darowac - powiedzmy ze chce miec "idiotoodporny" silnik, w ktorym niecale 5tys temu robilem rozrzad i UPG i wiem ze dluuugo pojezdzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie pamietam czy tutaj czy na VU jest VB z c20ne

wiec sie da

ale tam chyba siedzial wczesniej x16szr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na VU była taka rzeźba. Właśnie podstawą było X16SZR. Mówisz że chcesz kupić VB z X20XEV, jaki sens wsadzać tam C20NE? Żeby mieć mniej mocy? Taki swap ma sens w przypadku właśnie posiadania X16SZR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedzi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> A prosilem zeby nie pytac "po co". Nie chodzi o moc - jak napisalem wczesniej mam teraz zrobione i sprawdzone C20NE. Samo zrobienie rozrzadu w X20XEV to kolo 1000zl z robota, po ktorej i tak niczego nie bede wiedzial o stanie silnika.

Poszukam jeszcze o tej rzezbie z X16SZR na VU.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czytalem - Kolega z VU Woj_tek robil takiego swap-a. Zostawil seryjna skrzynie, polosie, wydech od X16SZR. Nie wiem czemu wymienial kolo zamachowe na takie od X17DTL, ale podejrzewam ze chodzilo albo o pasowanie skrzyni-sprzeglo albo zapomnial napisac ze sprzeglo tez przeszlo z Diesla czy tez X16SZR... No ale to pytania do kolegi Woj_tek.

Natomiast mnie interesuja informacje na temat pasowania blokow silnika i skrzyn. W 2000r w VB to X16SZR juz chyba nie bylo wiec zostaja mi silniki 1.6, 1.8 i ew. X20XEV ktory (tak mi sie wydaje) bylby najbardziej P&P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego vectra z silnikiem albo 1.8 x18xe(bigblog)lub x20xev.Skrzynia biegów zostaje alternator zostaje rozrusznik zostaje ,poduszki zostają nawet jak jest z klimą to będzie pasować, nawet koło pasowe zostaje .Wiązka elektryczna z c20ne .I teraz jest tylko sprawa filtra powietrza ,gdyż w c20ne przepływomierz jest mechaniczny ,nie wiem czy puszka z vectry a bedzie pasować jeśli nie to trzeba montować filtr stożkowy ja tak zrobiłem jak asterkę uzbrajałem w silnik z omegi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

takie vectry wychodziły seryjnie

Edytowano przez lukaszsolecki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Po swapie poszedlbym w kompa od Astry F 2.0 (podobno przeplywka juz masowa a nie taka z klapka) albo w X20SE - inna przeplywka i czujnik stuku. Ale to nie jest problem. Pytanie czy graty mechaniczne beda pasowaly P&P.

Pisales Lukaszu o przekladaniu osprzetu typu kompresor klimy i altek - a jak z pasem wieloklinowym i jego naciagiem? Bedzie pasowal z XE / XEV?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

takie jest pasuje z xe/xev Tak tylko jesli zastosujesz komuter z astry to i instalacje z astry ,chociaż jak dobrze pamiętam można zastosować instalacje z viki A jedynie to musisz przylutować dwie kostki jedna to jest od przepływki a druga od czujnika temperatury zasysanego powietrza i zmienić kolejność pinów przy wtyczce komutera ,ale jak coś to zakładaj instalacje z astry c20ne a nie z x20se tam masz już erg oraz immobilajzer a po co ci te ustrojstwa, a poza tym ja mam astre po swapie z c18nz na x20se(omega) na sterowaniu z c20ne(vectra A) i założyłem zwykły stożek do tego biedną elektronikę do gazu i od roku silnik nawet nie zafalował ani się check zaświecił nie gaśnie na luzie i w pięć osób na skrzyni f16 idzie 190km/h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cos sie wykombinuje z instalacja, natomiast czy to bedzie C20NE z wiazka z Astry czy z Vectry - zobaczymy, ale najpewniejwiazka od razu z Astry i komp z Astry. Bedzie pozniej "miejsce" na wpiecie kompa C20SE lub SER czy cos w tym stylu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to sie dowiedzialem kolejnej nowej rzeczy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> :

Jesli swap na C20NE to silnik biorcy powiniec byc typu "big block", czyli X18XE, Z18XE lub X20XEV. Istotna dla mnie nowoscia bylo to, ze X18XE1 jest "small block"

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Biorac pod uwage roczniki Vectry B i montowane silniki, w gre wchodza teraz Z18XE i X20XEV.

Pytanie czy ktos sie orientuje n/t wymiarow dolu silnika? Czy sa one identyczne jak w C20NE? Czlowiek z warsztatu ktory potencjalnie moglby podjac sie takiego swapa zwrocil uwage na jedna dosc istotna rzecz - duze przesuniecie silnika ze skrzynia wzgledem przedniego zawiasu moze bardzo przyspieszyc zuzycie przegubow. Tego chyba kazdy byc chcial uniknac, nie?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z18XE to też small block.

Edytowano przez pudeleQ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bloki w c20ne i x18/20xev są gabarytowo i wizualnie praktycznie takie same

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jakie przesunięcie to jest plug&play kurcze chcesz zdjęcie mojej drógiej vectry która w dowodzie ma 2.0 a pod maską 1.6 16v. I sam wyżuciłem x20xev z niej . A co do big blog to chyba słabo czytałeś co ci wcześniej napisałem.Przyprowadz te swoje vectry do mnie nawet może być i 1.6 dokupisz skrzynie z espero lub lanosa .dwie piasty od x18xe i samochód będzie latał .Chyba że kupisz x18xe lub x20xev to trzy dni i samochodem odjeżdzasz (praca po pracy bo na wolnym by to trwało dwa dni)

Edytowano przez lukaszsolecki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A pewnie ze przyprowadze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> jak tylko bede mial ta Vectre czy Astre i kupe kasy na cala operacje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale teraz to wiem ze bedzie to X20XEV - nie chce zmieniac skrzyni, polosi przegubow czy czegos tam...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może być x18xe (nie x18xe1,ani z18xe)Wtedy tylko wymiana silnika i lekka przeróbka instalacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

po jakiego grzyba zmieniac XEV na NE

jesli kupi z dobrym silnikiem to bez sensu ta opercja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wlasnie, jesli kupie z dobrym

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Daj mi Rafale recepte na 100% sprawdzenie silnika przy zakupie, to nawet przez mysl mi nie przemknie swap

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A tutaj mam jezdzace C20NE po malym remoncie i przy odrobinie szczescia jeszcze dluuugo pojezdzi.

Poza tym lubie ten silnik o charakterystyce prawie Diesla - moment maks przy 2600obr/min. X18XE ma maks przy 3600 - a wartosc teoretyczna ta sama

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiem jak jezdzi NE bo pare lat jezdzilem z nim w VA i jest bardzo dobra konstrukcja, aczkolwiek swoje lata juz ma

to wiec szukaj od razu z padnietym motorem bedzie taniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A to taki maly OT: A do ktorego roku wypuszczali VB z X18XE? Jak juz kupowac, to cos jak najmlodsze. Raczej minimum 2000r mnie interesowac bedzie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

x18xe do konca 98r

do polowy 2000r byly jeszcze x20xev

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No OK, a powiedzcie mi proszę coś o silniku 2,2l benzyna - jak to się ma do 2,0l bigblock? Bo nie ukrywam że chciałbym auto jak najmłodsze, a skoro X20XEV był tylko do połowy 2000r. ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2.2 z22se to juz calkiem inna konstukcja i skrzynia tez jest inna a do tego juz gaz jest elektroniczny wiec kolejna dodatkowa przerobka, nawet chlodnica wody sie nie bedzie nadawala bo nie ma w sobie czujnikow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki Rafale!

A orientuje się może ktoś czy duża będzie różnica w masie silnika C20NE a X20XEV? Dół to prawie to samo, ale jednak głowica w 16V większa więc pewnie cieższa. Kolektor wlotowy tez pewnie ciut inny... ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja swapuje c20ne do corsy zobaczymy jak bedzie jeździć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Pogadaj z kolega PtaQ90 bodajze... (nie jestem pewien nick-a). Ma Corse B z C20NE. A nie latwiej bedzie ze small blockiem? Moze jakies Z18XE?

Nie ukrywam ze zaczynam patrzec na mase VB versus VA. Jedno jest pewne - VB jest ciezsza od 100 do 200kg od VA i C20NE bardziej dynamiczne w wiekszej budzie VB nie bedzie

Edytowano przez Janus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a zobacz na awaryjność silnikową vectra a jest lepszą konstrucją .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×