Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Poper

Problem z odpaleniem, przez grzanie żarników,

Polecane posty

Witam. Mam taki oto problem: W momencie kiedy na blacie pokazuje się symbol sprężynki, to auto odpala na dotyk nawet jak stoi 2 dni. W momencie kiedy go nie ma, trzeba kręcić dość długo. Nie mogę pojąć od czego zależy kiedy żarniki są podgrzewane, bo raz grzeje przy +5, przt + 2 już nie, i na minusowych tylko z samego rana, przy 1 włączeniu stacyjki. Przez reszte dnia już zazwyczaj nie, sporadycznie tylko. O co może chodzić ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

POPER- mam ten sam problem ! nie grzeje świec przy temperaturach bliskich 0 stopni.

Rano odpali zawsze , zapali sie kontrolka i pali, ale po później jak przestygnie ale nie wystygnie już świec nie włącza i nie pali dopiero po ok 1 godzinie odpali.

W wczoraj mnie tak wyrolował pod sklepem :-( ale rozłączyłem czujnik temperatury silnika i odpalił ale wiatrak zaczął wariować.

Obdzwoniłem serwisy w Wawie żeby mi zmienili ustawienia w kompie żeby grzał świece nawet jak będzie +10 stopni ale oni nie wiedzą o co mi chodzi ?

Koledzy czy ktoś w Wawie z Techem może mi pomóc oczywiście komercyjnie ?

Proszę o kontakt na prv.

PS

a może to wina czujnika temperatury silnika porostu już jest stary i nie trzyma parametrów ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego ty masz cdti więc o czymś takim jak zmiana temp grzania nie jest dostępna w techu i nikt ci nie pomoże szukaj przyczyny co jest uszkodzone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

xpirat od czego zacząć?

-świece

-sterownik świec

-czujnik temperatury silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gdzieś mi się obiło o uszy że zmiana oprogramowania pomaga bo w zmienionym sofcie jest grzanie świec uruchomione niezależnie od temperatury, ale nie jestem tego pewien. np. u sąsiada co ma vc kontrolka świec żarowych mignie mu zawsze nie zależnie od temperatury, ja tak niemam być może różnią auta się softem, a opcoma masz? bo skoro odpiołeś czujnik to teraz masz błąd, a wcześniej nie miałeś zadnego błędu?? hm jak sprawdzić czy sam czujnik jest dobry to nie wiem niestety pewnie idzie go zmierzyć jaką wartość powinien mieć ale to już koledzy muszą pomóc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo (pomimo tego, że mój soft jest jakiś lepszy bo świece grzeją od około +15stopni). Po wymianie aku na nowy problem zniknął. Nie chcę nikogo na nowy aku nakręcać bo nie potrafię sensownie udowodnić jaki to ma związek ale wcześniej bez spiralki odpalał za 2/3 razem teraz pali od razu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

soft do dti pisali że jest do cdti nie ma czegoś takiego i to wiem na 100% bo sam techem ładowałem

co do świec w cdti też za każdym razem mi się na sekundę spiralka zapalała dopóki świeca się nie spaliła teraz mało kiedy grzeją ale odpala jak odpalał

i też myślałem jak zresetuje ecu to mi sie wróci jak było dawniej ale d*pa po resecie /aktualizacji softu tak jak było ze spiralka tak jest dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To w moim przypadku co polecacie zrobić w pierwszej kolejności ? Odr azu poprosić jakiegoś magika o wgranie softu ? Czy to może jednak hardware ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hm a do resetu potrzebny jest tech czy jak ta sprawa wygląda ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Akumulator nowy ! jedyne co się zmieniło to box z V-techa ale ja do wypiąłem to problem pozostał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

reset i opcomem zrobisz ale zawsze jest ale bo sam reset przejdzie bezbłędnie ale może być problem z zalogowaniem do immobilizera zpowrotem i nie uruchomisz autka choć już nie jeden zrobił reset i sobie poradził opcomem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy to możliwe że problem z grzaniem żarników jest wynikiem błedu P034 -czyli czujnika rozrządu ?

Tak mi zakomunikowało ASO. Jest równierz bład czujnika temperatury P0115 ale to wynik tego że wypinam przewody od czujnika bo inaczej żarniki nie zadziałaja.

Czujnik rozrządu i tak wymienie skoro jest wadliwy( juz mam najechane 190kkm) wiec zobacze czy to była przyczyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

dwa dni temu robiłem reset i op com sobie poradził z programowaniem funkcji immobilizera jak i kodowaniem kluczyków

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Najpierw trzeba zaprogramować funkcje imo a później kluczyk inaczej nie da rady...

a co do temperatury grzania świec to ja mam taki patent '' magiczny czerwony guziczek" który naciskam, trzymam i świece mi sie grzeją

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez marmal004

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Fajny przycisk :-)

Pewnie jak nic innego nie pomorze to tez sobie taki zrobię, proszę napisz tylko czy nie powoduje to włączenie kontrolki z silnikiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kontrolka sie włącza i gaśnie zaraz jak puszcze przycisk, nieraz jak trzymam tak ze 2s przycisk to check sie nawet nie zapala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli taki przycisk to już jest ostateczność, czy jedyna opcja ? Dzwoniłem do ASO, mówią że zmiana softu nic nie da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to nie jest żadna ostateczność tylko komfort

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

i zmiana softu duża da jeśli masz jakiś stary w którym jest ustawione aby świece załączały sie przy niskich temp u mnie grzeją jakoś tak przy +13 nie pamietam dokladnie

Edytowano przez marmal004

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To i ja dorzucę swoje podobne obserwacje.

Rano, nawet przy minus piętnastu stopniach, przekręcam kluczyk, "sprężynka" zaświeca się, po zagrzaniu świec gaśnie i wtedy odpalam bez problemu. Tego samego dnia, przy podobnej temperaturze, po przejechaniu 5km, 10km, 20km wysiadam, idę coś załatwić.

Wracam do auta po 1,5h, 3h i podejmuję się podobnego schematu: przekręcam oczekując "sprężynki", ta się już nie zapala, przekręcam dalej, by odpalić i mocno się namęczę nim osiągnę swój cel.

Nie jest to tajemnicą, że mocno w ten sposób eksploatuję akumulator, więc już kolejne "drugie danego dnia" odpalenia są trudniejsze. Parę dni temu takie drugie odpalenie wykończyło aku. Odpaliłem po kablu od innego kierowcy, a jeszcze tego samego dnia wrzuciłem w domu pod prostownik na całą noc.

Pierwsze odpalanie na cieplutkim aku - oczywiście - bez problemu. Drugie jeszcze też. Stopniowo, kolejne dni to powrót do niepokojącej "normy".

Trochę pomysły mi się kończą...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

po prostu aku Ci sie kończy. te silniki potrzebują dużego kopa przy rozruchu też to swego czasu przerabiałem a po drugie założyłem oszukacza temperatury i problem znikł do czasu awari sterownika pompy po wymianie w/w elementu pali na dotyk bez zględu na temperature a najpierw sprawdz ładowanie podmień aku jak masz możliwość a później kombinuj z przelewmi , itp.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

bo nic nie da do VC 2.2 nie softu co grzeje powyzej 6 stopni na forum są o ile pamiętam chyba ze 2 osoby co grzeje powyżej 6 stopni ale nikt tego nie rozgryzł chyba żeby mieć ich soft i wgrać do innego auta ale pozostaje problem osprzętu silnika no bo jeśli signum albo kombi albo automat to lipa nie da się tak samo od 2.0 też nie bedzie pasował także zostaje Ci albo oszukacz temperatury albo wymienianie (regenerowanie) poszczególnych. elementów zasilania (wtrysku) , u mnie jak wyżej napisałem pomogła przypadkowo wymiania sterownika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za słabe palenie silników 22 DTI-odpowiedzialna jest pompa wtryskowa -rozruchowa dawka paliwa i kąt wtrysku.

Założenie oszusta - skutecznie jak dotąd niweluje kłopoty z odpaleniem silnika w temperaturach tzw,przejściowych.-gdy program nie uruchamia świec żarowych- w lecie tego nie zauważycie bo temperatura powietrza zassysanego jest wystarczajaca aby silnik odpalił z kompresji -jesienią i zimą niestety bez dodatkowego (wymuszonego) podgrzania trzeba zimny silnik pokręcić dłużej.

W wielu przypadkach -test na Techu pozwala na drobne korekty -dawki rozruchowej paliwa i kąta wtrysku.

Nowy sprawny akumulator -zalecany tutaj przez kolegów-sprawia ,że zimny silnik żwawiej kreci poprawiając kompresję jednocześnie przyspieszając zapłon .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

święta prawda ale własnie jest jedno ale w VC nic tech-em nie zrobisz ani nie zmienisz dawki ani kąta wtrysku ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czy zabieg założenia wspomnianego oszusta jest skomplikowany, bardzo kosztowny, nie narusza stabilności / prawidłowego działania?

Czy wpływa to negatywnie na żywotność świec lub innej części układu zapłonowego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jedyny negatywny wpływ bez watpienia ma na świece , ale tego to chyba jesteś świadomy , a czy montaz skomplikowany hmm to zalezy jaki założysz czy zwykły przycisk czy automat , dla osoby mające jakies doswiadczenie w elkektryce samochodowej może z 10 min

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie będę udawał, że znam się na tym lub mam kogoś zaufanego, kto posiada taką wiedzę.

Czy jakiś warsztat może to mi założyć i jaka jest różnica w kosztach takiej nstalacji przy przycisku względem instalacji automatu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak coś to mam tego oszusta zakupionego dałem 100zł ale jednak zrobiłem sobie ten "guziczek" dla mnie jest bardziej praktyczny bo oszust grzeje po każdym przekręceniu kluczyka nawet jak mam na blacie temp 90 C zgasze na 3 sekundy auto to po przekreceniu kluczyka grzeją świece kilka sekund, szkoda aku i świec lepiej zakupić troche kabelka przycisk rozwierny poświęcić 30min i będzie git!

Ale jak coś to chetnie sprzedam tego oszusta kupiłem dokładnie na tej aukcji (link poniżej) teraz jest za 90 zł swojego sprzedam za 50 z przesyłką jak ktoś zainteresowany to pisać...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez marmal004

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×