Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Tomek.W

dziwny problem z ogrzewaniem

Polecane posty

Witam mam taki problem w mojej VB z climatronikiem , dzieje się takie coś za jak odpalam rano silnik to czasami nie mam ciepłego nawiemu nawet jak silnik osiagnie temperature 80c a po jakimś czasie np: godzinie jak postoi to juz dmucha ciepłym , zauwarzyłem ze woda w zbiorniczku wyruwnawczym jest zimna cały czas i układ nie ma ciśnienia wogule po odkręceniu korka powinno być takie syknięciek a tu nic co to morze być czyżby pompa wodu, umarła węrze są miekkie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam termostat - od tego bym zaczoł bo najłatwiej.

Możesz zobaczyc czy nagrzewnica jest ciepła na wejściu i wyjściu jeśli nie to winny była by własnie nagrzewnica.

Edytowano przez Srebroo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale to nie bedzie raczej od termostatu bo ciepłe powietrze powinno juz być jak wskazuwka od temperatury sie lekko dzwignie a termostat jest wtedy zamknięty ja tak mysle przynajmniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam dokładnie to samo. Czyli odpaliłem sobie dzisiaj rano samochód bo nie jeżdżę na zimnym i czyszczę sobie szybki. Troszkę to trwało więc na zegarze była już wskazówka na niebieskim polu i o dziwo nie daje ciepłego powietrza. Po przyjeździe do domu zimno jak na dworze. Ale po ponownym odpaleniu silnika po około 4 godzinach już jest wszystko ok jak tylko wskazówka lekko poszła do góry to już z kratek leci ciepełko. Samochód miał wymieniany termostat wahlera w zeszłym roku. Stan płynu ok. Pamiętam że jak jeździłem do roboty to wystarczyło przejechać dosłownie kilka kilometrów i już leciało ciepło a na zegarze tem była na niebieskim polu a teraz raz leci a raz nie. Obstawiam zawór trójdrożny ale może macie inne sugestie.

EDIT

Witam i mam dokładnie jak kolega. Dzisiaj pojechałem do castoramy. Ok 4-5 km do przejechania. Autko ładnie się nagrzało do tem 80 stopni nawet nie otworzył się duży obieg i lipa nie było ciepłego powietrza. Zrobiłem jak kolega delikatnie odkręciłem korek i zero ciśnienia. Auto stało 10 minut. Po ponownym uruchomieniu silnika i praktycznie wyjechaniu z parkingu zaczeło ładnie lecieć ciepłe powietrze. Po przyjechaniu do domu (ta sama droga) ponownie delikatnie odkręciłem korek od zbiorniczka i tym razem ciśnienie było. Dodam że nie ubywa płynu, węże miękkie, Zero wycieków do wew. samochodu. jeszcze zauważyłem ze jak tem szła do góry to weszła ponad 80 następnie szybko opadła poniżej 80 i potem ponownie szła do góry ale tym razem bardzo wolno. ALE ZA 1 RAZEM TEM. NIE DOSZŁA DO MOMENTU OTWARCIA DUŻEGO OBIEGU. Tylko jeszcze przed tym mocno opadła w dół. Wychodzi na to że termostat do wymiany. Ale czy z tym wszystkim ma związek zawór 3drożny. I kolejne pytanie czy uszkodzony termostat może powodować brak ciśnienia w układzie?

Edytowano przez ADi999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.

Wymienioną mam nagrzewnicę, termostat,zawór trójdrożny, zrobioną głowicę,świeży płyn i zbiorniczek nówkę .

Niekiedy jeżdżę po mieście jest upał w aucie,że trzeba okna otwierać a niekiedy leci ciepłe powietrze z kratek ale nie gorące.

Wczoraj na postoju jak zacząłem marznąć w nogi przytrzymałem autko na obrotach 3-3.5 tyś i po chwili buchnął ukrop z kratek i było miło i gorąco,ale jak zacząłem jeździć po mieście to zaś tylko ciepłe powietrze a nie gorące.

ma ktoś pomysł.

temperatura stoi dęba na ok 85stopni czy jadę po mieście czy na trasie.

P.S. Dodam że wiosną jak wymieniłem zawór trójdrożny miałem ukrop w sumie cały czas ale to tylko kilka dni jeździłem na ogrzewaniu i potem przyszło lato, czyżby zaś padł zawór 3 w tym roku ??

Dodam jeszcze że ma w aucie LPG i może coś reduktor jest źle podłączony,wpięty w przewody

Edytowano przez odorek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może zaworek podciśnienia się przycina, ten który jest obok filtra powietrza, rozepnij przewód i zobacz czy to coś zmieni.

Filtrze kabinowym oczywiście

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chodzi o ten z trzeciej fotki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale że jak ? odłączyć podciśnienie czy wtyczkę?

jak odłączę to powinna być poprawa czy lecieć zimne czy ciepłe.

jak mam ustawione na kratki wewnątrz na korpus to jak kręcę zimne ciepłe to coś tam się odzywa, pyka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok tego też spróbuje ale który dokładnie przewód mam odczepić z tego zdjęcia 3 który numer aby sprawdzić czy leci ciepłe czy zimne. Dodam że mam climatronic. I jak go sprawdzić czy padł czy nie. Jakiś miesiąc temu go odkręcałem ale jestem pewien że wszystkie przewody podłączyłem dobrze bo odczepiłem tylko ten aby wyjąć osłonę wentylatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

3 idący do środka.

A najlepiej to podmieńcie ten zaworek, każda vectra ma taki sam więc nie będzie z tym problemu, cały zabieg zajmuje 3 minuty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem uważam za rozwiązany. Winny był termostat. Po wymianie termostatu i zaworu nagrzewnicy febi tak profilaktycznie co by 2 razy nie rozbierać problem zniknął. Temperatura idealna otwiera się przy 90 wiadomo zegary troszkę kłamią po czym spada i ponownie idzie do góry i staje na 87.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja tez mam zakupiony termostat ale czeka na wymiane brak czasu narazie, odrazu rozrząd wymienie z pompa bo nie wymienialem jeszcze od kupna auta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ten wężyk oznaczony 3 odłączyć ?

A może to być wina podciśnień które mam odłączone ?

Mam kolektor z Omi 2.2 benzyny i mam wywalone elektrozaworki które sterowały klapami

A jak powinien pracować prawidłowo zaworek co jest koło filtra kabiny ?

Może ktoś jego zadanie i pracę ?

Edytowano przez odorek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wężyk numer 3 jest od obiegu wewnętrznego.

Od ogrzewania jest numer 5.

Zdejm z zaworu trójdrożnego wężyk podciśnienia (5) i go zaślep.

Końcówkę podciśnienia na zaworze trójdrożnym zostaw pustą.

Powinno wtedy być otwarte ogrzewanie.

Na końcu porady jest opis działania zaworu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×