Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Tomek.W

dziwny problem z ogrzewaniem

Recommended Posts

Witam mam taki problem w mojej VB z climatronikiem , dzieje się takie coś za jak odpalam rano silnik to czasami nie mam ciepłego nawiemu nawet jak silnik osiagnie temperature 80c a po jakimś czasie np: godzinie jak postoi to juz dmucha ciepłym , zauwarzyłem ze woda w zbiorniczku wyruwnawczym jest zimna cały czas i układ nie ma ciśnienia wogule po odkręceniu korka powinno być takie syknięciek a tu nic co to morze być czyżby pompa wodu, umarła węrze są miekkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obstawiam termostat - od tego bym zaczoł bo najłatwiej.

Możesz zobaczyc czy nagrzewnica jest ciepła na wejściu i wyjściu jeśli nie to winny była by własnie nagrzewnica.

Edited by Srebroo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale to nie bedzie raczej od termostatu bo ciepłe powietrze powinno juz być jak wskazuwka od temperatury sie lekko dzwignie a termostat jest wtedy zamknięty ja tak mysle przynajmniej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam dokładnie to samo. Czyli odpaliłem sobie dzisiaj rano samochód bo nie jeżdżę na zimnym i czyszczę sobie szybki. Troszkę to trwało więc na zegarze była już wskazówka na niebieskim polu i o dziwo nie daje ciepłego powietrza. Po przyjeździe do domu zimno jak na dworze. Ale po ponownym odpaleniu silnika po około 4 godzinach już jest wszystko ok jak tylko wskazówka lekko poszła do góry to już z kratek leci ciepełko. Samochód miał wymieniany termostat wahlera w zeszłym roku. Stan płynu ok. Pamiętam że jak jeździłem do roboty to wystarczyło przejechać dosłownie kilka kilometrów i już leciało ciepło a na zegarze tem była na niebieskim polu a teraz raz leci a raz nie. Obstawiam zawór trójdrożny ale może macie inne sugestie.

EDIT

Witam i mam dokładnie jak kolega. Dzisiaj pojechałem do castoramy. Ok 4-5 km do przejechania. Autko ładnie się nagrzało do tem 80 stopni nawet nie otworzył się duży obieg i lipa nie było ciepłego powietrza. Zrobiłem jak kolega delikatnie odkręciłem korek i zero ciśnienia. Auto stało 10 minut. Po ponownym uruchomieniu silnika i praktycznie wyjechaniu z parkingu zaczeło ładnie lecieć ciepłe powietrze. Po przyjechaniu do domu (ta sama droga) ponownie delikatnie odkręciłem korek od zbiorniczka i tym razem ciśnienie było. Dodam że nie ubywa płynu, węże miękkie, Zero wycieków do wew. samochodu. jeszcze zauważyłem ze jak tem szła do góry to weszła ponad 80 następnie szybko opadła poniżej 80 i potem ponownie szła do góry ale tym razem bardzo wolno. ALE ZA 1 RAZEM TEM. NIE DOSZŁA DO MOMENTU OTWARCIA DUŻEGO OBIEGU. Tylko jeszcze przed tym mocno opadła w dół. Wychodzi na to że termostat do wymiany. Ale czy z tym wszystkim ma związek zawór 3drożny. I kolejne pytanie czy uszkodzony termostat może powodować brak ciśnienia w układzie?

Edited by ADi999

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnę się pod temat.

Wymienioną mam nagrzewnicę, termostat,zawór trójdrożny, zrobioną głowicę,świeży płyn i zbiorniczek nówkę .

Niekiedy jeżdżę po mieście jest upał w aucie,że trzeba okna otwierać a niekiedy leci ciepłe powietrze z kratek ale nie gorące.

Wczoraj na postoju jak zacząłem marznąć w nogi przytrzymałem autko na obrotach 3-3.5 tyś i po chwili buchnął ukrop z kratek i było miło i gorąco,ale jak zacząłem jeździć po mieście to zaś tylko ciepłe powietrze a nie gorące.

ma ktoś pomysł.

temperatura stoi dęba na ok 85stopni czy jadę po mieście czy na trasie.

P.S. Dodam że wiosną jak wymieniłem zawór trójdrożny miałem ukrop w sumie cały czas ale to tylko kilka dni jeździłem na ogrzewaniu i potem przyszło lato, czyżby zaś padł zawór 3 w tym roku ??

Dodam jeszcze że ma w aucie LPG i może coś reduktor jest źle podłączony,wpięty w przewody

Edited by odorek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może zaworek podciśnienia się przycina, ten który jest obok filtra powietrza, rozepnij przewód i zobacz czy to coś zmieni.

Filtrze kabinowym oczywiście

Share this post


Link to post
Share on other sites

chodzi o ten z trzeciej fotki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale że jak ? odłączyć podciśnienie czy wtyczkę?

jak odłączę to powinna być poprawa czy lecieć zimne czy ciepłe.

jak mam ustawione na kratki wewnątrz na korpus to jak kręcę zimne ciepłe to coś tam się odzywa, pyka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok tego też spróbuje ale który dokładnie przewód mam odczepić z tego zdjęcia 3 który numer aby sprawdzić czy leci ciepłe czy zimne. Dodam że mam climatronic. I jak go sprawdzić czy padł czy nie. Jakiś miesiąc temu go odkręcałem ale jestem pewien że wszystkie przewody podłączyłem dobrze bo odczepiłem tylko ten aby wyjąć osłonę wentylatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 idący do środka.

A najlepiej to podmieńcie ten zaworek, każda vectra ma taki sam więc nie będzie z tym problemu, cały zabieg zajmuje 3 minuty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem uważam za rozwiązany. Winny był termostat. Po wymianie termostatu i zaworu nagrzewnicy febi tak profilaktycznie co by 2 razy nie rozbierać problem zniknął. Temperatura idealna otwiera się przy 90 wiadomo zegary troszkę kłamią po czym spada i ponownie idzie do góry i staje na 87.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tez mam zakupiony termostat ale czeka na wymiane brak czasu narazie, odrazu rozrząd wymienie z pompa bo nie wymienialem jeszcze od kupna auta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ten wężyk oznaczony 3 odłączyć ?

A może to być wina podciśnień które mam odłączone ?

Mam kolektor z Omi 2.2 benzyny i mam wywalone elektrozaworki które sterowały klapami

A jak powinien pracować prawidłowo zaworek co jest koło filtra kabiny ?

Może ktoś jego zadanie i pracę ?

Edited by odorek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wężyk numer 3 jest od obiegu wewnętrznego.

Od ogrzewania jest numer 5.

Zdejm z zaworu trójdrożnego wężyk podciśnienia (5) i go zaślep.

Końcówkę podciśnienia na zaworze trójdrożnym zostaw pustą.

Powinno wtedy być otwarte ogrzewanie.

Na końcu porady jest opis działania zaworu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...